Monografia Uzinelor Malaxa

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Am placerea sa va anunt ca a aparut "Monografia Uzinelor Malaxa"

Sunt 5 volume iar pretul este de 100 E la cursul zilei plus taxele de expeditie.

Cei interesati de achizitia cartilor sunt invitati sa ia legatura cu dl.ing.Tartacuta, prezent in uzina din 1945 si membru al "Fundatiei Malaxa", dupa ora 18:00 la telefon.

021 340 30 54
 
Normal ar fi sa stiu mai multe despre cele cinci volume deoarece le-am cumparat ... ieri :rolleyes:

Am sa o iau pe rand:

Tiparitura este facuta pe hartie de buna calitate, coperti semicartonate veline, format A5

Fiind o manografie nu va asteptati sa gasiti desene de uzina sau ceva de genul asta. Schitele sunt la nivel de schita cu cote generale si ... cam atat.

Volumul I - "Un arc peste timp", 720 pag prezinta istoria uzinelor de la infiintare pana in zilele noastre.

Volumul II - "Locomotive cu abur", 280 pag prezinta toate locomotivele ce au fost construite de uzinele Malaxa/23 August/Faur

Volumul III - "Automotoare", 367 pag face vorbire despre automotoarele Malaxa de la transformarea vagoanelor in automotoare pana la Sageata Albastra. A nu seconfunda cu Desiro care este alta mancare de peste.

Volumul IV - "Locomotive diesel si electrice", 464 pag

Volumul V - "Catalogul locomotivelor", 397 pag prezinta tabele si tabelase cu toate tipurile de locomotive diesel si electrice construite de uzine, serii de fabricatie, beneficiari etc.

Ce sa va mai spun?

Volumele contin fotografii alb/negru cu uzinele, produsele CF, oamenii marcanti ai acesteia, fotografii mai bune si mai putin bune din punct de vedere calitativ.

Cartile sunt scrise de oameni care au lucrat in uzina, unii din 1935 altii de mai tarziu.
Monografia este realizata prin grija "Fundatiei Niculae Malaxa".

IMG_9892.jpg


Cred ca cea mai buna solutie de a va convinge daca merita au ba ca aceste volume sa faca parte din biblioteca voastra este tot contactarea ing. Gheorghe Tartacuta si stabilirea unei intalniri cu domnia sa. Aveti ocazia sa vedeti volumele pe viu, sa le frunzariti si sa va faceti o parere. Mai greu pentru cei care nu sunt din Bucuresti.
Dl.ing. este de o amabilitate iesita din comun, om scolit in perioada interbelica ce si-a tocit pingelele din 1945 in incinta uzinelor. Un personaj cu care sigur o sa va faca placere sa va reintalniti.

Parerea mea despre volume?
Este laudabil ca au reusit sa faca asa ceva. Am considerat ca trebuie sa o cumpar, ma bucur ca am facut-o, si sunt multumit de informatiile care sunt intre coperti. Ca se puteau da mai multe este o nuanta dar nu cred ca ar reusi cineva intr-un numar limitat de pagini sa faca mai mult.
 
Cu mare parere de rau trebuie sa va aduc la cunostinta ca cel care a fost Ing. Gheorghe Tartacuta nu mai este printre noi. A parasit acesta lume pe 16 mai 2009, lasand insa in urma lui o minunata lucrare, in memoria tuturor celor care au fost legati de istoria Uzinelor Malaxa !
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace ...
 
Dumnezeu sa-l odihneasca...
 
Sa-l odihneasca Dumnezeu in pace...
 
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.

nu am avut ocazia sa il cunosc, numai sa il citesc si nu pot decat sa va spun ca sunt fericit ca a reusit sa duca aceasta lucrare pana la capat!
 
In anul realizarii documentarului (1940) Romania era a sasea tara de la coada in Europa, cu una din cele mai slabe industrii si manufactura aproape zero. O tara agrara prin excelenta, cu stiinta de carte la tara in anumite regiuni sub 20%.

Nu o fabrica cu tehnologie veche de 20-25 de ani, care producea automotoare sub licenta maghiara vechi de 10 ani si locomotive austriece vechi de 20 face industria unei tari.
 
FIlmul pare postat pe platforma Vimeo dar trebuie vazuta adresa directa unde este gazduit.
 
Salutare dragi companioni de forum....... ”Bătrânul” DIMITROV vă salută cu respect.... !!!! Ce mai știți de filmul cu istoria MALXA; mai este pe undeva, vizibil și ”însușibil”/descărcabil....!!!!! (Sper că forumul în forma actuală, că eu n-am mai intrat de foarte mult timp pe aici, suportă diacriticile, pentru a nu rezulta ”o scriere” păsărească/agramată).......