Modul H0

Michael

Well-Known Member
Trenulist
15 Februarie 2016
470
4
Bucuresti
YAHOO
m_blanque
LOCATION
Bucuresti
Salve,

Incep cu dimensiunile :
L: 155
l: 35

Tentativa ar fi de constructie a unui modul, dupa construirea cadrului, primul pas a fost de acoperire cu pluta a mesei de lucru.

Nu m-am hotarat inca ce anume voi face: un triaj sau o halta.
Orice idee (ideii) sunt binevenite :)

Atasez cateva fotografii cu ceva variante de asezare a sinelor (sine si macaze PIKO).


















Multumesc!

Mihai
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Interesant ce faci dar, asa cum ti-am sps, eu nu agreez montarea liniei direct pe planseta din motive estetice si conceptie.
Daca vrei sa faci o balta, un canal de scurgere sau parau (dau bine si completeaza peisajul) nu o poti face decat sapand in planseta - exclus.
De aceea recomand un minim de 3 cm intre linie (de fapt suportul liniei) si planseta.

Aranjamentele tale sunt interesante si nu stiu pe care sa iti recomand sa-l folosesti.
O singura disfunctionalitate, mai bine zis o suprapunere sau dublare a macazelor - cam ca la machetele americane, in prima schema.



Faci o trecere repetata de pe linia doi, numarand de sus in jos, pe linia trei.
Eu as scoate cele doua macaze (trecere linia doi-trei), as pastra incrucisarea cu macaz iar cele doua macaze ar fi libere pentru alte legaturi.

Ai mai multe poze cu aceiasi tema (foto din diferite unghiuri) asa ca ma opresc la ultima fotografie.



Cum spuneam mai sus, o schema interesanta.
Un mic amendament - nu pot trece direct de pe linia unu (numarand de jos in sus) pe linia patru.
Ar trebui pus, dupa incrucisarea cu macaz, un macaz de stanga.
Cuplare directa cu incrucisarea.
In felul acesta satisfaci accesul pe linia trei si patru iar intrarea in triaj sau statie este tot pe linie dubla.
Evident ca poate ar trebui o trecere de pe linia doi de intrare pe linia unu dar nu este obligatoriu.
In statiile mici nu sunt satisfacute chiar toate posibilitatile de legare ale lliniilor.

Poate mai detaliezi putin ideea, tema modulului, si avem de la ce pleca.
Hotaraste ce schema folosesti ca sa ne apropiem mai mult de ce o sa fie.

Spoor!

:cafea:
 

Michael

Well-Known Member
Trenulist
15 Februarie 2016
470
4
Bucuresti
YAHOO
m_blanque
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Intre timp am hotarat schema liniilor, la schema din imaginile de mai jos am sa ma opresc:





Acest prim modul se va vrea a fi un prim segment de intrare intr-o viitoare gara.
Urmatorul modul poate fi identic cu acesta dar in oglinda; desi inca un modul intermediar, numai cu linii drepte ar fi poate necesar.
Imprumutand de la un prieten ceva pioneze am fixat sinele provizoriu; ar urma etapa de cablare pt. alimentare.
In privinta motoraselor de actionare am primit sfatul de a le "ascunde" sub blat.

@LDH multumiri pt. sfaturi :) , astept in continuare comentariile voastre!

Multumesc,

Mihai
 
A

Anonymous

Guest
Vorba lui LDH de ce nu ai facut trecerea asa in primul rand ca arata altfel la aspect si in al doilea rand nu stiu daca exista asa ceva in realitate
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.611
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Daca o sa ai doua trenuri care ocupa fiecare cate o linie aflata la centru ,cum treci de pe linia 4 pe 1 sau invers ?
 

Michael

Well-Known Member
Trenulist
15 Februarie 2016
470
4
Bucuresti
YAHOO
m_blanque
LOCATION
Bucuresti
Salut,

Pt. a lamuri mai bine schema de linii atasez un desen:



@LDH - linia de sus de care intrebai : linie de tragere.
@Stefan @ sogard_2003: am amplasat o bretea intre liniile 3 si 4 , in felul acesta pot muta un tren de pe linia 1 pe linia 4 ; daca liniile 2 si 3 au trenuri oprite in semnalele de iesire.

Astept in continuare comentariile (carcotelile) voastre :)

Multumesc,

Mihai
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Michael a spus:
Salut,

Pt. a lamuri mai bine schema de linii atasez un desen:



@LDH - linia de sus de care intrebai : linie de tragere.
@Stefan @ sogard_2003: am amplasat o bretea intre liniile 3 si 4 , in felul acesta pot muta un tren de pe linia 1 pe linia 4 ; daca liniile 2 si 3 au trenuri oprite in semnalele de iesire.

Astept in continuare comentariile (carcotelile) voastre :)

Multumesc,

Mihai
Pai daca este linie de tragere insemna ca mai trebuie sa adaugi o cocoasa iar in stanga un evantai de macaze pentru triaj.

De mutat puteai muta oricum un tren de pe linia I pe linia IV chiar daca ai garnituri oprite in semnalul de iesire din statie ca doar nu opresti pe macaze locomotivele.
Exista o marca de siguranta, o limita maxima de apropiere de calcaiul macazului.

Acea bretea, in opinia mea, este in plus dar, este adevarat, da o nota aparte desenului liniilor si, daca nu te deranjeaza, consuma macaze nejustificat :D


Poate nu am inteles eu bine ce vrei sa spui cu posibilitatea trecerii de pe linia I pe IV in cazul opririi trenurilor in semnal

:cafea:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.951
178
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
eu nu vad nicio bretea!unde este?intre linia 1 si 2 ai doua macaze(primele de la dreapta la stanga) ce se repeta apoi mai in fata,deci sunt inutile.daca le puneai astfel incat sa treaca de pe linia 1 catre linia 2 dinspre stanga spre dreapta,atunci isi au folos.acea linie de tragere putea sa ia nastere cu un macaz acolo unde incepe linia 3,efectul este acelasi insa poti trece trenurile de pe liniile 1,2,3 pe 4
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.951
178
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
da,insa este solutie costisitoare,inghite macaze(incrucisare urmata de incrucisare),mai ales ca am la ambele capete,insa imi permite sa incrucisez 2 garnituri in simultan la ambele capete(teoretic sau in cazul in care imi mai adaug o mana :p )

exista o regula generala,pe care o poti confirma numai jucandu-te cu macazele mult timp,anume....macazele trebuiesc puse in forma continua,unul in continuarea celuilat,astfel accesul catre liniile urmatoare este garantat de la linie unde este pus primul macaz.
 

Horia_Radulescu

Mecanic de locomotiva
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.383
26
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
hmmmm...

Mihai, insa tare le-ai mai tras cu sfoara... pe undeva nu ma inteleg cu ideea aceasta de "linii paralele cu marginea blatului", mi se pare lipsita de inspiratie, insa nu e o critica ci o opinie pur personala ;)