Modificare vagon etajat

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Am inceput modificarea unui vagon etajat produs de piko (cel de culoare rosie) pentru a-l aduce in forma unui vagon modernizat care circula la ora actuala pe liniile romanesti schema de vopsire alb albastru de tipul 50-53-26-16.

Modificarile constau in:
- reducerea numarului si pozitiilor ferestrelor (obturarea celor nedorite)
- vopsirea in schema de culoare alb albastru
- iluminare

Iata unde am ajuns pana in momentul de fata.


 
Vagonul mai are componente care se adauga ulterior vopsirii, pe principiul pieselor mici atasate separat. Este vorba despre grile de aerisire, 3 + 2, care corespund celor 2 + 1 ferestre de capat precum si unor protuberante (capace care acopera decupaje care nu stiu ce rol au). Momentan nu este timpul lor.

Vagonul piko are raportul inaltimii ferestrelor de 12/9 = 1.33 iar din ceea ce am masurat pe imaginea vagonului real ar duce la un 1.4 - 1.41 raport.

Pentru mine este ok.
 
stageexp a spus:
Vagonul piko are raportul inaltimii ferestrelor de 12/9 = 1.33 iar din ceea ce am masurat pe imaginea vagonului real ar duce la un 1.4 - 1.41 raport.

Pentru mine este ok.

Daca te uiti la schema de vopsire se poate intelege ca la actualele vagoane piko ar iesi ceva total diferit deasupra ferestrelor centrale
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/local/double_deck/26-16/P2140101.jpg

Radu cu 4000-ul nu mai faci nimic ?
 
se pot folosi bucati de plastic (styrene...se gaseste la Evergreen sau la Piko) care se taie pe dimensiunile golului,se chituiesc si se slefuiesc.
 
buna,

Forex-ul este un material compozit pe baza de PVC si nu reactioneaza deloc la fel ca foliile de styrene, deci atentie; in timp lucrarea poate sa arate altfel...

ca sa fim corecti 100% ar trebui modificata si pozitia ferestrelor din usile laterale de acces, insa acesta este un compromis la care eu as inchide ochii.

mai greu cu gratarele de protectie ale instalatiilor de climatzare de pe acoperis: as "taia" in carcasa si as plasa gratare din metal fotodecupat, altfel nu se obtine impresia optica de "transparenta" pe care o au vagoanele reale.
 
Capacul ala se scoate, se taie ce-i sub el.
Si eu am lasat geamurile de la usi cum erau, desi e posibil ca urmatoarea data sa le atac si pe alea.
Uite o modificare facuta la nivelul de acum 2 ani, dar dusa pana la capat.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4697