Modificare diesel br 218 de catre un operator privat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

DAN C.F.R.

Active Member
25 Aprilie 2016
215
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Va salut cu respect!
Trebuie sa recunosc faptul ca nu mi-a placut niciodata cum arata la ,,partea din fata" locomotiva br218, indiferent de producator.
In cazul de fata este vorba de un model piko provenit din startset, deci este si mai rau, asa ca m-am hotarat sa-i modific fetele, acoperisul dar si sa-i aduc numeroase imbunatatiri prin adaugarea de detalii, comanda acestei operatiuni fiind din partea ,,operator privat C.F.D.''.
Precizez ca sunt la prima modificare mai importanta pe care incerc sa o fac unei locomotive, deci nu am experienta pe domeniu dar asa se invata, chiar daca voi face unele greseli, asa ca accept orice sugestie.
Aceasta este piesa in varianta originala:



Si culoarea aceasta rosie, mi se pare prea de galetusa pentru castele de nisip, insa e mai complicat pentru experienta si tehnica de care dispun sa ma apuc si de vopsit caroseria integral, asa ca este foarte posibil ca dupa modificare sa-i fac doar un wetharing.
Modificarea principala este ca voi renunta la lampile rosii, deci locomotiva va avea doar 4 faruri montate pe o masca confectionata de mine dar si montarea unui ventilator pe acoperis pentru ca motorul se cam supraincalzea.
 
:D :D :D ... mi-a placut replica!!!!

La treaba!
1. decupare doua geamuri laterale care erau de forma - o activitate extrem de migaloasa, pentru ca orice eroare costa;





... si se lucreaza si in schimbul III!

Urmeaza si alte 2 geamuri pe partea cealalta.
 
Va salut!
Dupa decuparea si finisarea a doua geamuri am inceput modificarea acoperisului, in vederea montarii unui ventilator.

1.demontare piesa unde se va monta ventilatorul suplimentar;



2.taiere gaura pt ventilator - carcasa ventilatorului provine din cutia cu diverse;



3.montare provizorie...precizez ca si piesa in care se afla ventilatorul va fi inaltata putin;

 
Va salut!
Am facut o pauza de postare insa atelierele au functionat astfel incat s-au facut unele progrese in modificarea locomotivei Br218.Am confectionat din plastic de card, doua noi fete pentru aceasta locomotiva iar conform proiectului aceasta va avea doua faruri la care vor fi folosite tunelurile de lumina originale.



Am confectionat farurile din pasta de pix folosita.



Am montat aerisirea si cutia ventilatorului putin mai sus cu aproximativ 2mm si am confectionat tevile de esapament.



Desi este o operatiune destul de costisitoare si migaloasa, am mai decupat trei geamuri pe cealalta parte a locomotivei, din care doua cu dimensiune mare.





Pentru ca iernile sunt grele am confectionat din acelasi material lame in care am taiat spatiu pentru montaj cuple.





A trebuit sa scurtez suportul in care se monteaza cupla, pentru a putea monta lamele.





Mentionez ca modificarea este facuta in atelierele operatorului privat C.F.Dan (C.F.D) dupa un proiect personal si este prima modificare mai importanta realizata unei locomotive.

Am confectionat din plexiglas cele cinci ferestre pe cale le-am montat in spatiile taiate.





Am adaugat urmatoarele elemente confectionate de mine din plastic,sarma de aluminiu si cupru:tampoane dreptunghiulare,bari tampoane,grila de aerisire.Am folosit si o piesa confectionata de Roca sau Piko, teava montata pe bara sub tamponul din stanga, conform variantei reale a locomotivei Br218.





Pe mastile montate am sa montez cate 4 bari de sprijin, confectionate de mine din sarma de cupru iar in rest vor fi montate furtunele de presiune si cablurile de energie electrica provenite din seturi de la producatori.
 
Vai, dar chiar ti se pare mai frumoasa asa? Personal mi se pare o locomotiva de tara a treia... Daca asta vroiai sa para... atunci sa stii ca reusesti.

Nu vreau sa jignesc, asta este parerea mea...tipurile acelea de locoomotive in care datorita lipsei de piese se fac tot felul de chestii ca sa inlocuiasca ce au...

ma rog, mai seamana cu autobuz din anii 50-60:)))

pe de alta parte sunt foarte curios cum va arata!
 
DAN C.F.R. a spus:
Va salut!



Pe mastile montate am sa montez cate 4 bari de sprijin, confectionate de mine din sarma de cupru iar in rest vor fi montate furtunele de presiune si cablurile de energie electrica provenite din seturi de la producatori.


Da-i inainte prietene,iesi din tiparul ca toate trebuie sa arate"ca in capul proiectantului".Ce-i drept,locomotive performante dar nu prea aratoase.Exemplu:celebrele Ludmile au avut un fel de plug in boturi,vezi cum circula la vecinii nostri bulgari,la DB sunt...lipsa,etc.Vezi ce scoate acum Roco,BR 218 in doua scheme de vopsire,varianta profi cu....pluguri



Pozele sunt de aici:
http://www.roco.cc/newstermine/news/newsuebersicht/newsdetail/article/br-218-db-ag.html
 
Va salut!
Accept parerea colegului nostru de pasiune bogdanra fara a considera o jignire critica lui si cred ca cei care au initiativa de a modifica un model existent, dupa un proiect propriu isi asuma acest lucru.Mie imi plac modelele de locomotive diesel mai vechi si de aceea am ales aceasta varianta proprie de design care mie imi place.:wink:
 
Aha
Atunci este reusit daca chiar asta s-a urmarit. Seamana un pic cu un model de autotren FIAT din perioada inter(?)belica si pe care l-am vazut la liniile ferate dintr-un stat african (sper sa nu ma injure nimeni daca spun Ghana?)
Chiar ii da un aer de epoca 3 - as zice
 
Va salut!
Multumesc pentru aprecieri Tudore si iti urez spor la treaba!
Eu intentionez sa mai modific cel putin un Br.218, insa voi folosi alta varianta de modificare a partii frontale si daca locomotiva va avea culoarea rosie din fabrica , o voi vopsi in albastru sau verde.