Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Se avanseaz㒠cu lucră’rile cu o vitez㒠normală’, ca în lumea civilizat㒠unde o lucrare trebuie terminat㒠la termen nu la 5 ani juma şi 10 rectifică’ri de buget, dup㒠termen, şi peste termen.

S-a montat la aprox 2 m sub nivelul solului un sistem de drenare a apelor pluviale, s-au mutat trasee electrice, telefonice şi de canalizare.
S-a turnat covor asfaltic de 15 cm grosime, peste care, cred ca, vor veni sistemele de fixare a şinelor.

Chit c㒠nu-i vă’d rostul acestei investiţii, bine c㒠se face, se lucreaz㒠bine, rapid, şi pe deasupra şi curat, nu ca la alte şantiere unde deşart㒠molozul unde le cade mai uşor şi Ăl de sus cu mila.

Nu vă’d de ce edilii, înainte de a începe lucră’rile au investit ceva bă’nuţi pentru a reda funcţionă’rii bucla de întoarcere de la Pod Calvaria, care a funcţionat doar câteva zile, pe urm㒠fiind desfiinţată’. A fost o cheltuial㒠fă’r㒠rost.

E.
 
Ce mi s-a pă’rut interesant, şi normal pe deasupra, e faptu c㒠buldozerul de terasament, lucreaz㒠legat la GPS, şi un sistem complex de ghidare, pentru a efectua o fundaţie plan㒠perfectă’, conform proiectului.
Manevrantul utilajului, st㒠şi supravegheaz㒠buldozerul, ca nu cumva s㒠o ia pe ară’tură’.
O s㒠încerc s㒠fac ceva fotografii, şi s㒠le postez.

E.
 
Suna SF-u buldozerul cu pricina. Cel putin eu nu am mai vazut pe la noi asa ceva. Sunt tare curios cum arata .
Acuma ar fi intrebarea: La ce va servi aceasta fundatie pretentioasa ?
 
Aşa cum am promis, am alergat s㒠fac câteva poze de la şantier.

Voi încerca s㒠descriu pe scurt ceea ce am vă’zut.
Voi aştepta completă’ri şi corectă’ri.

Pe str. Mareşal Antonescu sau Primă’verii este deja scoas㒠linia veche, şi se aşteapt㒠nivelarea.



Se vă’d canaliză’rile vechi de sub fostul traseu:





Mai sus o porţiune nivelată’:



O porţiune unde nu s-au scos înc㒠dalele vechi. Se observ㒠c㒠sub ele era un strat de asfalt:



Balastru:



Au sosit şinele:





Se vede primul strat de geotextil:



Pod pentru pietoni, peste lucră’ri:



Materialul gri din fotografia urmă’toare este o plas㒠sudata cu ochiuri de 4, care acoper㒠tot traseul că’ii de rulare viitoare:



Un strat de material textil pentru ruperea capilarită’ţii:



Sub pod se observ㒠un şanţ, unde se introduc tuburi de drenaj şi canalizare:



înc㒠un strat de geotextil:


Se apropie finalul lucră’rii pe porţiunea din Mîn㒺tur:




Peste asfalt se mai pune o plas㒠sudată’, care are rolul de legare la pă’mânt a sinelor.
Precum se vede se lucrează’.







Se vă’d traversele metalice, care vor fi turnate în momentul montă’rii lor, pentru a face corp comun cu plasa sudată’. Nu-mi dau seama cum vor aşeza garniturile de cauciuc pentru etanşare.



Utilaje şi oameni lucrând la organizarea de şantier, pregă’tind materialele pentru etapa curent㒠şi cele urmă’toare:



Dup㒠fuga prin Mă’n㒺tur fug în centru s㒠prind buldozerul SF.

Utilaje lâng㒠Teatrul Maghiar de Stat:




Un camion aduce balastru:



Aliniamentul liniei de pe str. Bariţiu:



Buldozerul SF.
Pe ţă’ruşii aceia albaştrii se monteaz㒠receptoarele GPS şi nivelele laser, care ajut㒠la obţinerea unei fundaţii conform proiectului. Când am fă’cut poza lucra la nivelare generală’, neavând montate sculele respective, şi nici pe marginea şantierului nu erau emiţă’torii.






Canaliză’ri vechi şi noi:


Lucră’ri




Bud㒠pentru muncitori:



Traverse de lemn vechi:



ZĂ END

E.
 
P.S.

Unele fotografii au o calitate mai slab㒠deoarece au fost fă’cute de un ”ȘOFER” în goana maşinii.

E.
 
între timp se lucreaz㒠vârtos.

Constructorii au aşezat linia aproape pe tot tronsonul din Mă’n㒺tur.

Tronsonul de aproximativ 1000 - 1300 m este sudat cap coadă’, eu neobservând nici un rost de dilataţie.

Oare cum am prevă’zut în proiect eventualele deformă’ri ale liniei din motiv de dilatare/contracţie?

Sau dup㒠o iarna/vară’, scade viteza comercial㒠în favoarea creşterii siguranţei?

E.
 
Prinderea sinei si incastrarea acestia in beton ii asigura fixarea pe pozitie, nemaifiind nevoie de aparate de dilatare. Sunt solutii moderne, utilizate peste tot in lume la ora actuala si, desigur, si in Romania (v. Bucuresti, Timisoara, Iasi, Braila, Oradea pe tronsoanele unde nu e cale proprie, Arad pe tronsoanele unde nu e cale proprie).

Cand vine vorba de cale proprie (v. Arad) discutam despre cu totul alte solutii.
 
Poate unii dintre noi au aflat.

Pe Str. Baritiu s-a turnat deja betonul, traversele fiind încastrate în beton. Sub şin㒠s-a montat o banda de cauciuc, iar pe laterale aşijderea. Cred c㒠zilele urmă’toare urmeaz㒠asfaltarea cu strat de rezistenţă’, pe urm㒠cu strat de uzură’.

Se urgenteaz㒠lucră’rile pe str. Bariţiu, deoarece este o arter㒠scurt㒠dar foarte important㒠în panul de circulaţie din Cluj, şi edilii doresc ca pe când revin studenţii din vacanţ㒠s㒠fie redat㒠circulaţiei artera.
Strada nefiind foarte lat㒠prin marcare ei va permite circulaţia autovehicolelor pe a doua band㒠pe linia de tramvai. Precum am spus mai sus undeva, sunt situaţii şi situaţii, aşa c㒠noul tramvai va sta la semafor pe Bariţiu câte 10-15 minute pân㒠va ajunge în staţie.
 
interesantul a spus:
Strada nefiind foarte lat㒠prin marcare ei va permite circulaţia autovehicolelor pe a doua band㒠pe linia de tramvai. Precum am spus mai sus undeva, sunt situaţii şi situaţii, aşa c㒠noul tramvai va sta la semafor pe Bariţiu câte 10-15 minute pân㒠va ajunge în staţie.

Munca in zadar daca e asa....
 
Vom vedea, vom vedea dac㒠va fi sau nu munc㒠în zadar... Eu nu cred. Cel puţin nu scot tranvaiele. Aici, pe forum, vorbim despre trenuri majoritatea HO, şi deci dac㒠spunem despre tranvaiele din cluj poate deviem prea mult de la subiect. Că’ci se începe cu politica, alţi spun c㒠e inutil, alţi laud㒠şi tot aşa. Importante e c㒠s-a fă’cut pasul. Vorbind metaforic: s-a fă’cut "că’să’toroia" s㒠speră’m c㒠nu vine "divorţul" :))).
 
Amu, pân㒠îmi cumpă’r film :) , am stat strâmb şi, cred, am cujetat drept:

Bă’ieţii aştia reabiliteaz㒠linia de tramvai. Un an juma. OK
Fac sectorul de la Gara la Mă’n㒺tur. OK
Cumpă’r㒠câteva tramvaie noi. OK
Le dau drumul în circulaţie. OK
Se apuc㒠de reabilitat traseul Gar㒠- Muncii - depou. Un an juma. OK

Problemă’:

Ce se întâmpl㒠dac㒠se stric㒠vre-un tramvai nou, pe sectorul proaspă’t reabilitat, şi pentru reparaţia lui este nevoie de canal şi cric?
La depou nu se poate ajunge, c㒠bă’ieţii reabiliteaz㒠linia!
Apoi câte tramvaie vor s㒠pun㒠în circulaţie?
La gară’, poate fi garat maxim un tramvai, iar în Mă’n㒺tur înc㒠trei.
Apoi pe cel mai aglomerat tramvai vor s㒠opereze doar cu PATRU unită’ţi?
Sau noaptea vei face slalom printre tramvaiele garate pe linia curentă’?

Nu era mai logic s㒠reabiliteze întâi Gar㒠- Muncii - Depou, şi pe urm㒠Gar㒠- Mă’n㒺tur?

Dar, precum am mai spus, la anul sunt alegeri.....
 
1. daca mai zici ceva despre politica voi propune sa fi banat 1 saptamana,
pe bune, nu glumesc :), ti-am zis asta de nenumarate ori, nu odata, nu de doua ori, nu vreau sa mai aud de politica pe acest forum.

2. in Cluj sunt 2 depouri, in caz ca nu stiai .

Si ca sa raspund la intrebare, nu era logic sa se repare mai intai sectorul gara -muncii pentru ca pentru oras, pentru oameni, cladiri puse pe vibratii non stop, etc.., mai important si mai urgent era repararea acestui sector care se afla acum in lucru.
O alta chestie este ca reducerea timpului de circulatie atrage de la sine reducerea necesarului de tramvaie.
 
Cateva poze facute in data de 3.11.2011 pe tronsonul Bucium-Calvaria:

Bucium:



Minerva:





Pritax:




+

Video Bucium-Calvaria: http://www.youtube.com/watch?v=u_Wb_fGwz0k
Video Calvaria-Plopilor: http://www.youtube.com/watch?v=W0CB7JJjubs&feature=related

O sa mai revin si cu alte poze. Lucrarile au mai avansat ceva :). Numai bine!
 
Deci!

S-a lucrat cu vitez㒠pân㒠la data la care au fost postate pozele de mai sus.
Dar tot în acea perioada a fost ascuns ordonatorul de plă’ţi local, adic㒠Nea Primariu. De atunci s-a cam strâmtorat ţava cu bă’nuţi, si se vede in: îNTÂRZIERI1

Graficul initial:
Termene intermediare de reabilitare

Tronsonul 1
(Mă’n㒺tur - Piaţa Gă’rii):

- Bucium-Calvaria - 3 luni de la ordinul de începere a lucră’rilor (2011 - luna iulie - septembrie) - - inca mai au de lucru cam 2-3 saptamani.
- Calvaria - Pod Horea -
6 luni de la etapa precedent㒠(luna octombrie 2011 - martie 2012) - cel putin 2 luni intarziere
- Pod Horea - Gar㒠-
3 luni de la etapa precedent㒠(2012, luna martie - iunie) - greu de zis, dar s-ar putea sa se incadreze

Mai sunt 3 puncte delicate unde va fistrangulata circulatia
- Pod Garibaldi
- P-ta. M. Viteazul
- Astoria

Reseritor la discutiile avute mai sus cu Dr2005 pot spune ca aceasta reabilitare nu a scos circulatia auto de pe linia de tramvai. Plus ca din cate am observat, contractul cuprinde reabilitarea traseului tramvaiului care este mai lat cu juma de metru in stanga si dreapta liniei de tramvai.
Pentru reabilitarea restului starzii, primaria inca nici macar nu are caiet de sarcini, asa ca soferii vor circula cu spor pe linia de tramvai proaspat reabilitata.
Voi reveni zilele urmatoare cu poze proaspete

ȘI AMU CICĂ:

Fiind an electoral, astă’zi la Radio Cluj,, şi pe Romania Actualită’ţi au spus o ştire cum c㒠au reînceput discuţiile despre dezvoltarea traseului de tramvai pân㒠la Gilă’u, şi spre aeroport. Foarte bine, dar parc㒠tot la reglat ceasul e mai bun㒠aceasta ştire.
Ideea ar fi ideală’, deoarece ar descongestiona mult circulaţia pe zona Gilă’u-Floreşti unde cu regularitate de ceasornic diminieaţa şi seara sunt ambuteiaje groaznice.
 
La Bucureşti s-a început reabilitarea a 2km de linie cam în aceeaşi perioad㒠cu cea din Cluj (iulie 2011). în februarie au terminat de scos linia veche, mai puţin în intersecţii. Au să’pat şanţurile şi le-au lă’sat aşa... deci se poate şi mai ră’u.

Referitor la circulaţie pe linia de tramvai, înc㒠mai sper c㒠se vor monta borduri sau garduri la linie (speranţa moare ultima), c㒠altfel n-au fă’cut nimic, tot cu 20 km/h vor merge tramvaiele, mai ales pe sub piesele alea de separaţie stil anii '50, gen alea de la Izlazului.