Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
interesantul a spus:
TATRA a spus:
In zonele cu monumente istorice se folosesc materiale izolatoare pentru ca vibratiile sa nu le afecteze. La noi s-au folosit covoare de cauciuc de 2 cm grosime.

Nu numai în zonele cu monumente istorice se folosesc acele covoare de cauciuc, ci pe tot traseul. Și înainte erau acele covoare de cauciuc, dar nu a fost fă’cuta fundaţia ca la carte.

Nu cred ca se foloseste covor de cauciuc pe tot traseul, ci doar in zonele pretentioase la vibratii, in special in zone istorice. Unde ai vazut covoare de cauciuc la vechea linie din Cluj?
Linia de tramvai pe dale de beton a fost o modalitate de constructie rapida, dar prost aplicata in Romania. Cehii folosesc acest sistem de sina incastrata in prefabricat de beton, dar au fundatia realizata "ca la carte".
Nu vad nici un argument bun pentru renuntarea la tramvai in Cluj.

Oameni de genul "bizonilor da Romania" au ajuns sa conduca orase mari, ca Brasovul si Constanta. In Suceava se bat cu pumnul in piept ca au transport ecologic, dar au renuntat la troleibuze in favoarea autobuzelor. Pai, unde e ecologia?

Elaborarea si finalizarea unui proiect de linie de tramvai sau troleibuz sunt mult mai dificile si reprezinta lucrari de inginerie destul de provocatoare. Solutia autobuzului este cea mai usora: infrastructura exista (buna sau rea), nu-ti da batai de cap pentru intocmirea unei solutii tehnice functie de specificul zonei, nu deranjeaza publicul posesor de masini dotate cu "clima bizonica".
Subiectul poate fi discutat si intors pe toate partile, dar cui sa-i explici?
"Pooai, daca sta tranvaiu' pe linie, eu pe unde trece?"

@interesantu
Uite aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9158
 
Hai sa vedem si niste poze daca tot discutam,

18 iulie 2011:
(amintesc ca lucrarile au inceput in data de 1 iulie, noaptea)



Mi se pare interesant cum pivoteaza cupa excavatorului de mai sus, personal nu am mai vazut pana acum.

Mai jos se vede cat de roasa era vechea sina:



Mergem mai spre capat:







Zona de lucru 2,
18 iulie:
In aceasta zi a circulat ultima data tramvaiul pe vechile sine, incepand cu a doua jumatate a zilei a fost inlocuit cu autobuze articulate si a inceput scoaterea sinelor.



23 iulie:





Aici lucrarile ar fi trebuit sa inceapa abia peste 3 luni, conform anuntului initial.
Tot nu inteleg cum isi imaginau ca tramvaiul va circula pe toata durata lucrarilor, partea buna este ca in acest ritm lucrarile se vor finaliza mai repede. Vineri noaptea excavatoarele lucrau.

Eusebiu (interesantul) probabil ca tu ai fi preferat sa se scoata sina+tramvaiul si sa se cumpere autobuze care dupa 5-6 ani sunt muci, care fac zgomot si fum pe care eu trebuie sa il inghit cat stau la semafor, si care bineinteles ar fi circulat mai rar si in care as fi stat mai inghesuit, plus ca iarna as fi rabdat si frig.
E chiar asa de greu de inteles ca per-ansamblu, in timp, tramvaiul este mult mai eficient decat transportul cu autobuze/troleibuze?

Existau 2 solutii in cazul de fata:
1. sa se scoata sina pentru ca era praf, sa se cumpere autobuze cat nr. de tramvaie x 1.5, acestea sa fie muci dupa 6 ani si sa genereze costuri de intretinere importante.

2. sa se faca linia de tramvai cu bani ue, sa se genereze niste locuri de munca si venit pt bugetul local, sa avem la final o linie de tramvai la standardul de azi, economica, eficienta, fara zgomot.

Nu, e mai bine sa nu se faca sau sa se distruga, ca sa nu se sponsorizeze campaniile electorale?
Daca nu se face nu e bine ca nu se face, daca se face iarasi nu e bine ca se sponsorizeaza campaniile. Oare nu asa se face peste tot in lume? sa fim seriosi.
Sincer, am mai spus-o, ma doare in cot, chiar nu ma intereseaza cine ce sponsorizeaza, atata timp cat se face ceva pentru oras si de asa importanta cum e acest proiect, chiar nu-mi pasa.

Cat despre articolele de presa, stim prea bine la ce nivel sunt ziaristii romani, eu de obicei fac radical de ordinul 3 sau 4 din ceea ce scriu ei.

Revenind la linia de tramvai, as prefera sa discutam despre solutiile tehnice adoptate, avansarea lucrarilor, etc.
Cu alte cuvinte, "va rog" sa discutati politica in alta parte, nu pe acest forum.
 
astfel de excavatoare gasesti si pe calea ferata,(vezi rotile cu profil cf),cupa pivoteaza pentru a lucra eficient pe forma trapeizodala a prismei de balast.
 
TATRA a spus:
Nu cred ca se foloseste covor de cauciuc pe tot traseul, ci doar in zonele pretentioase la vibratii, in special in zone istorice. Unde ai vazut covoare de cauciuc la vechea linie din Cluj?

Au fost covoare de cauciuc doar în zonele unde erau dale.
 
Dr2005 a spus:
Interesantule, am înţeles cu toţii c㒠tu eşti şofer, ai maşin㒠şi te deranjaz㒠fiarele alea de 5t/osie care merg pe mijlocul drumului şi pe ale că’ror şine, deşi Codul Rutier ţi-o interzice, tu te încă’pă’ţânezi s㒠circuli şi apoi te enervezi că’-ţi strici cauciucurile... şi, evident, deşi tu nu circuli cum trebuie, consideri RATUC-ul vinovat când, dac㒠chiar ar trebui s㒠fie şi alţi vinovaţi, aceştia sunt în Miliţia Rutieră’, care nu d㒠amenzi pentru parcare neregulamentar㒠celor care blocheaz㒠1 - 2 benzi de circulaţie pe sens (cel puţin în zona Gă’rii e dezastru).

OK!
Tragi bine concluzii.
însemn㒠cu tu eşti Vatman, că’ruia îi este fric㒠s㒠nu i se pră’pă’deasc㒠locul de munc㒠din detaşare disciplinar㒠de la Cluj.
Partea cu mersul şi tă’iatul cauciucurilor cred c㒠ai povestit-o din propriile amintiri.

într-adevă’r mi-am tă’iat şi eu undeva în `90 cauciucul în şină’, dar era la trecerea de nivel de pe DN1 cu linia de Slă’nic Prahova.

Aşa c㒠înainte s㒠tragi concluzii încearc㒠s㒠vii cu argumente legate de trafic, perspective de dezvoltare, proiecte etc. cum am încercat s㒠aduc eu.

@ Florinn
Susţin şi acum, c㒠investiţia într-o singur㒠linie sunt bani aruncaţi pe fereastră’. Ori concepeau un plan de dezvoltare a unei infrastructuri serioase de transport cu tramvaiul, ori o las㒠baltă’. Sunt curios cum va rezista linia reabilitat㒠pe traseul Gară’-Muncii, unde pe 5 km este comun㒠cu traficul greu. Miile de camioane supraîncă’rcate crezi c㒠nu vor afecta în timp scurt cea mai bun㒠lucrare?
Zone precum aeroportul, unde s-a eliminat traficul greu este prost deservit de transportul în comun, şi bieţii pasageri stau la mâna rechinilor taximetrişti.
Pe urmă’, cei din viitorul cartier Floreşti stau la mâna unuia cu autobuze cu orele ca s㒠ajung㒠în oraş (7-8 km.)
Cartierul Gheorghieni este bră’zdat de trasee de troleibuz şi autobuz cartier unde eliminarea traficului greu permite cu uşurinţ㒠construcţia unei reţele de tramvai.

Aşa c㒠toat㒠investiţia mi se pare c㒠sun㒠a sponsorizare de campanie electorală’.

Dar de lucrat, cum am spus mai sus, se lucreaz㒠bine.

E.
 
interesantul a spus:
Aşa c㒠toat㒠investiţia mi se pare c㒠sun㒠a sponsorizare de campanie electorală’.

De ce trebuie sa legam totul de politica? Mai lasa-ma cu de-astea!!! Daca bagam totul in spatele politicii ar trebui sa nu mai facem nici o investitie.
Sfatul meu: nu folosi tramvaiul, mergi cu masina personala.

Dr2005 nu e vatman. 8)
 
De fapt, sunt inginer de material rulant, iar locurile de munca din Cluj nu prea ma intereseaz㒠momentan, eu fiind la vreo 500 km mai la sud.

Linia refacuta va rezista, cu condiţia s㒠se fac㒠o fundaţie corespunză’toare şi s㒠mai dea Miliţia amenzi pentru cei care pă’trund pe linie acolo unde nu e permis.
 
interesantul a spus:
TATRA a spus:
Nu cred ca se foloseste covor de cauciuc pe tot traseul, ci doar in zonele pretentioase la vibratii, in special in zone istorice. Unde ai vazut covoare de cauciuc la vechea linie din Cluj?

Au fost covoare de cauciuc doar în zonele unde erau dale.

In fotografiile prezentate de Florinn nu vad acele covoare. Sa fie "pixelu albastru" al lui Florinn? :D :D :D
 
TATRA a spus:
De ce trebuie sa legam totul de politica? Mai lasa-ma cu de-astea!!! Daca bagam totul in spatele politicii ar trebui sa nu mai facem nici o investitie.
Sfatul meu: nu folosi tramvaiul, mergi cu masina personala.

Nu m-am legat. Vrând/nevrând suntem legaţi de politică’. Am exprimat o parere c㒠acest proeict e scos cu forcepsul numai s㒠fie fă’cut.
Multumesc pentru sfat, dar ma duc cu bicicleta 75% si cu trenul 5% şi rar cu avionul 1%, restul te las s㒠ghiceşti cu ce m㒠deplasez (acesta e programul de vară’).

@Florinn - Din pacate cam toate deciziile de pe la noi se iau politic, aşa c㒠mă’car tangenţial fă’r㒠nominaliză’ri (ceea ce am şi fă’cut) trebuie amintit c㒠mai exist㒠şi ea.
TATRA a spus:
Dr2005 nu e vatman. 8)

Este o vorb㒠din popor: „Avocatul neplă’tit este bun de pă’lmuit!”
TATRA a spus:
In fotografiile prezentate de Florinn nu vad acele covoare. Sa fie "pixelu albastru" al lui Florinn? :D :D :D

Poate ai monitorul dereglat la gamma şi nu sesizezi noatele de culoare. în ultimele 2 poze se vă’d resturi de benzi de cauciuc.

Dac㒠ai ceva argumente logice te aştept s㒠discută’m, altfel las-o mai moale.

Sper s㒠revenim la discuţii pro/contra argumentate, nu gargară’.

E.
 
Dr2005 a spus:
s㒠mai dea Miliţia amenzi pentru cei care pă’trund pe linie acolo unde nu e permis.

Cred c㒠sunt dou㒠locuri unde şoferii se aşeaz㒠la coad㒠la semafor în Cluj, şi anume la Teatrul Maghiar şi pe Bariţiu, dar marcajul rutier este discontinuu între linia de tramvai şi banda de mers, şi continu㒠între cele dou㒠linii de tramvai, şi doar cu 30-40 m ă’nainte de semafor linia continua trece peste linii de tramvai si interzice accesul pe linia de tramvai. dar la acele semafoare coada este şi de 2-300 m, aşa c㒠vrând-nevrând, tramvaiele stau dup㒠maşini care staţioneaz㒠regulamentar la semafor conform marcajelor.
La gar㒠n-am sesizat cele spuse de tine. maşinile nu stau alandala pe linia de tramvai, ci în parcarea din faţa gă’rii deoarece nu exist㒠sistematizare şi primă’ria d㒠vina pe gară’, gara pe primă’rie şi taximetriştii se bat cu ceilalţi participanţi la trafic.
îm rest tramvaiul are cale libera, pe şin㒠care pân㒠mai ieri era deplorabilă’.

Asta din cauza proastei sistematiză’ri a circulaţiei.
 
Se interzice pă’trunderea pe linia de tramvai cu 25m înainte de intersecţii, indiferent de numă’rul de benzi. Chiar şi pentru viraj la stânga, dac㒠între trotuar şi şina cea mai din dreapta nu exist㒠loc suficient pentru dou㒠rânduri de maşini, acestea se vor alinia pe un rând. Altfel... în cel mai fericit caz le pic㒠un pantograf pe parbriz (s-a întâmplat asta la Bucureşti, bizonul chiar vroia s㒠întoarcă’, lucru interzis în intersecţia respectivă’, ceea ce nu îi opreşte nici mă’car pe şoferii autobuzelor de Armat㒠s㒠întoarc㒠sau s㒠fac㒠stânga), iar în cel mai nefericit caz se gă’seşte un Be8/8 s㒠fac㒠biliard cu ei, mai ales dac㒠ies din coloana brusc.
Marcajul discontinuu între o band㒠de circulaţie şi şina de tramvai se aplic㒠doar pe straă’zile cu maxim 2 benzi auto pe sens. în acest caz, linia de tramvai se poate folosi exclusiv pentru dep㒺ire, în niciun caz pentru stat la semafor pe ea. Totodată’, Codul Rutier prevede obligativitatea conducă’torilor auto care dep㒺esc pe linia de tramvai de a elibera calea tramvaiului ori de câte ori este nevoie, pentru a nu stânjeni circulaţia acestuia. Mamnevra dep㒺irii pe linia de tramvai nu este permis㒠la 25m înainte sau dup㒠staţiile de tramvai (fie ele cu refugiu sau fă’ră’), în dreptul staţiilor (la dep㒺irea prin stânga a refugiului se ia permisul), în intersecţii şi treceri de pietoni şi la 25m de acestea. Åžoferii care dep㒺esc pe linia de tramvai o fac pe barba lor. Dac㒠se ajunge într-unul din locurile ,,interzise" amintite câteva rânduri mai sus, atunci e dep㒺ire neregulamentar㒠sau dep㒺irea coloanei oprite la semafor, în ultimul caz şoferii trebuind s㒠devin㒠clienţi ai transportului în comun pentru minim 30 de zile (asta presupunând c㒠Miliţia şi-ar face treaba). Deci, cei care aşteapt㒠s㒠intre în rând de pe linia de tramvai pe banda a 2a încalc㒠Codul Rutier şi ar trebui trataţi ca atare.
Pentru conformitate:
HG 1391/2006 a spus:
Art. 103. – Pe drumul public cu cel mult dou㒠benzi pe sens şi cu o a treia band㒠pe care este amplasat㒠linia tramvaiului lâng㒠axul drumului, conducă’torii de vehicule pot folosi aceasta bandă’, cu obligaţia s㒠lase liber㒠calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

Art. 107. (3). Dac㒠în intersecţie circul㒠şi tramvaie, iar spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe dou㒠sau mai multe rânduri, toţi conducă’torii de vehicule, indiferent de direcţia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lă’sând liber traseul tramvaiului.

Art. 120. (1) g) Se interzice dep㒺irea în dreptul staţiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar staţia nu este prevă’zut㒠cu refugiu pentru pietoni;

Benzile alea de cauciuc se puneau între şin㒠şi dala de beton şi sub şin㒠(în ,,şanţul" din dala de beton). Cel puţin în Bucureşti, cauciucul ă’la se fă’cea praf foarte repede şi aşa ră’mânea. Cel de sub şin㒠rezista mai mult, dar cel din lateralele şinei se ducea imediat, mai ales când se tă’ia şina vara cu aparatul de sudur㒠c㒠nu avea loc de dilatare. Evident, bă’ieţii puneau ce nimereau ca s㒠menţin㒠ecartamentul, cel puţin la noi se puneau bucă’ţele de metal ca s㒠pă’streze aşezarea şinei.
 
Domnule "interesant", inteleg ca nu faci diferenta intre "covor" si "banda" de cauciuc. Mai sus ti-a explicat Dragos cum sta treaba cu "banda" de cauciuc, iar in fotografiile de la "Modernizarea liniei de tramvai din Iasi" vei vedea "covoarele".

Banda


Covor


Nu cred ca in perioada dinainte de 89 (nu vreau s-o murdaresc la fel ca tine) se folosea tehnologia asta.
 
@tatra
îţi dau dreptul s㒠m㒠jigneşti, dup㒠ce o fac eu prima dată’.

Nu cred ca m-am dat specialist în tehnic㒠feroviar㒠în nici un post, aşa c㒠f㒠bine şi înceteaz㒠cu agresivitatea.
 
Ie-te zvon cu fason:

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/tramvaie-cu-wireless-232490.html

"Vireless" nu pusesera la tramvai, ca in rest toate se rezolvara de la sine.... :D :D

Edit by Forumadmin
Tot ce e politica sau alte discutii ce nu au legatura cu tematica acestui forum se va sterge! Daca vreti politica porniti televizorul
 
"Primarul Sorin Apostu a declarat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă’, c㒠pân㒠la finalizarea lucră’rilor la ambele tronsoane ale liniei de tramvai, în luna iunie 2013, la Cluj vor circula garnituri noi, conforme cu normele europene în domeniu. "Am stabilit care sunt condiţiile pe care vor trebui s㒠le îndeplineasc㒠noile tramvaie care vor fi achiziţionate odat㒠cu modernizarea liniei. în acest moment pregă’tim caietul de sarcini, iar procedura va fi publicat㒠pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) pân㒠la sfârşitul să’ptă’mânii acesteia", a menţionat edilul clujean. El a adă’ugat c㒠primă’ria vrea tramvaie cu capacitate de transport total㒠între 175 şi 200 de că’lă’tori, cu instalaţie de transmisie-recepţie online a informaţiilor între vatman si dispecerat (echipament Wi-Fi), cu uşi cu sistem de protecţie la strivire a că’lă’torilor, dar şi cu aer condiţionat."

http://www.ziuadecj.ro/administratie/6-tramvaie-cu-72-milioane-de-euro-cine-va-castiga-bombardier-alstom-siemens-caf-sau-skoda--71147.html

Asta a declarat primarul.

Desigur ca ziaristii incompetenti au inteles ca vor avea internet.
 
Florinn a spus:
Hai sa vedem si niste poze daca tot discutam,

Mergem mai spre capat:


Cam off topic, dar ce este cladirea asta mare si urata, cu aspect de intreprindere comunista? Alt loc n-au gasit sa o faca? Care dintre fii vechiului Manastur a intrat in posesia fostei gradini si a vandut-o unui "investitor"?
La subiect, faptul ca se modernizeaza linia este bine. O linie noua pe care circula tramvaie noi poate sa asigure un transport foarte confortabil. Se circula mult mai comod in tramvai decat in autobus. Pacat ca nu se poate izola complet linia de masini. Ar fi bine sa se faca macar unde se poate.
 
Clă’direa aceasta ”urâtă’”, este un parking dat în folosinţ㒠în 2010, construit㒠de primă’rie pe terenul primă’riei, şi datorit㒠ei, nu mai sunt maşini parcate pe carosabil pe o raz㒠de 200 m.

E.
 
Utila, mai ales pentru circulatia tramvaielor si a mijloacelor de transport in comun, in general. Insa e urata, n-as vrea sa stau vis-a-vis.
 
Salut Victor,

inainte sa fie data in folosinta parcarea zona era dezastru, adica masini bara la bara pe carosabil langa bordura si in paralel pe trotuar, erai ca in bazarul de masini,
sincer prefer cladirea asa urata cum e, cladirea a fost construita pe o fosta parcare, in urma acestei realizari s-a marit spatiul verde si au disparut masinile parcate pe carosabil si pe trotuar.

p.s cladirea trebuia sa fie teoretic imbracata in verdeata dar plantele s-au uscat prematur, probabil din lipsa de intretinere.