- 7 Iulie 2010
- 559
- 1
- YAHOO
- death_rocker2003
- LOCATION
- IASI
interesantul a spus:TATRA a spus:In zonele cu monumente istorice se folosesc materiale izolatoare pentru ca vibratiile sa nu le afecteze. La noi s-au folosit covoare de cauciuc de 2 cm grosime.
Nu numai în zonele cu monumente istorice se folosesc acele covoare de cauciuc, ci pe tot traseul. ĂËi înainte erau acele covoare de cauciuc, dar nu a fost făcuta fundaţia ca la carte.
Nu cred ca se foloseste covor de cauciuc pe tot traseul, ci doar in zonele pretentioase la vibratii, in special in zone istorice. Unde ai vazut covoare de cauciuc la vechea linie din Cluj?
Linia de tramvai pe dale de beton a fost o modalitate de constructie rapida, dar prost aplicata in Romania. Cehii folosesc acest sistem de sina incastrata in prefabricat de beton, dar au fundatia realizata "ca la carte".
Nu vad nici un argument bun pentru renuntarea la tramvai in Cluj.
Oameni de genul "bizonilor da Romania" au ajuns sa conduca orase mari, ca Brasovul si Constanta. In Suceava se bat cu pumnul in piept ca au transport ecologic, dar au renuntat la troleibuze in favoarea autobuzelor. Pai, unde e ecologia?
Elaborarea si finalizarea unui proiect de linie de tramvai sau troleibuz sunt mult mai dificile si reprezinta lucrari de inginerie destul de provocatoare. Solutia autobuzului este cea mai usora: infrastructura exista (buna sau rea), nu-ti da batai de cap pentru intocmirea unei solutii tehnice functie de specificul zonei, nu deranjeaza publicul posesor de masini dotate cu "clima bizonica".
Subiectul poate fi discutat si intors pe toate partile, dar cui sa-i explici?
"Pooai, daca sta tranvaiu' pe linie, eu pe unde trece?"
@interesantu
Uite aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9158