MINIDIORAMA SKLAUS LA SCARA N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

SKLAUS

Active Member
Trenulist
13 Decembrie 2009
202
5
BUCURESTI
LOCATION
BUCURESTI
SALUT!
Am inceput sa strang material rulant pe scara N de peste 10 ani , dar nu am reusit sa lucrez la o diorama :( .De curand am reusit sa pun in practica un mic proiect pe scara N. Pe dimentiuni 100mm pe 35mm am inceput sa mestersc o gara si putina vegetatie,sina si o mica instalatie de control simpla.Sincer am vrut sa vad ce pot sa aplic din imaginatie ( si ceva inspiratie)si ce pot crea cu mana mea,fara a cumpara unele accesorii. De inceput am ales o placa osb si doua stinghii,dupa care m-am apucat de treaba.

,,,,

,,,,

,

Am cumparat rola terasament de la NOCH de 5m si am aplicat-o sub sina de ROCO.Prinderea sinei de placa a fost dificila ,deoarace cuiele de la ROCO se cam indoiau si am apelat si la ace de gamalie retezate de la mijloc (pot sa zic ca m-a salvat ) :lol: .Timp de lucru 2-3 ore si numai in weekend,in rest cautam imagini cu diorame si cuplam unele metode vazute pe la alti modelisti.Asa cum am mai spus am folosit sina de la ROCO,am cumparat primul startset de la ei in primavara anului 2000.Dupa ce am reusit sa fixez sina pe tarasament si prinderea de placa,am taiat firele de la electromagnetii macazelor renuntand definitiv la mufele lor .Cam asa arat dupa un inceput timid :lol: :

,,,,

,,,.

Cand am ajuns la acest punct al lucrarii ,a trebuit sa incep si partea electrica si prinderea garii pe placa. Se cam adunasera multe fire pe dedesubt asa ca.... am sa revin cat mai curand.
 
Hmm...
Macaz cu trei că’i la N? Cum functionează’?
La H0 au fost probleme cu el la diorama.

Spor la treabă’!
 
Cu respect!
Este ok. Se misca foarte bine ( electric merge uns ) ,manual da randament slab atat cat ai burete pus dedesut.Eu am fot nevoit sa scot buretele sa nu am probleme.
 
Felicitari ca te-ai decis sa iti faci o diorama. Faptul ca e la scara N te scuteste un pic de nevoia de spatiu. Ce dimensiuni are totusi ? in postul original ai zis 100mm pe 35mm. Banuiesc ca sunt cm ?
 
Imi cer scuze ! Ai perfecta dreptate am specificat ''mm'' in loc de ''cm'',de la atate calcule in ''mm''.Minidiorama are 100 cm /35 cm.
 
Dupa ce am asezat linia pe terasamentul de la NOCH, am trecut la alt capitol mai precis la actionarile electrice ale macazelor. Nu am folosit accesorii electrice de la ROCO si am improvizat ( cam scumpe cele de la ROCO ) .Am folosit pt. controlul macazelor claviatura de la fima TILLING (TT), nu sunt voluminoase si foarte simplu de conectat.Am eliminat fiecare stecher care iese din electromagnet ,am dat gauri mici ca sa pot trece cele trei fire prin placa si apoi am realizat legaturile.



Dupa ce am reusit sa pun in fuctiune macazele ( este ceva dezordine la firele de sub placa,dar le voi aranja pe parcurs) am inceput sa fixez gara si peroanele. Pt. constructia peroanelor am folosit carton stratificat ,mi-a fost mai usor de construit si adaptat ,decat sa cumpar kit-uri de la anumiti producatori cunoscuti. Aici grosimea peronului am adaptat-o sa ajunga la nivelul scarii unui vagon de persoane. Gara este un model bine cunoscut de la firma KIBRI, modificari am efectuat si la acolo. Am sa revin cu foto.
 
ai grija cui ii spui Tilling, daca nimeresti vreo moldoveanca sa ne povestesti ce si cum :p
Tillig...fara "n"...iar claviaturile alea par a fi BTTB (Berlin TT Bahner), desi Tillig a preluat firma... :roll:
 
Am revenit cu noi detalii si imagini de la minidiorama .Lucrarile in gara au inceput,cladirea este un kit de la KIBRI bine cunoscut pt. cei care au colectii pe scara N.Dupa ce am terminat cu instalarea firelor pe sub placa, am trecut la construirea peroanelor plus adaptarea garii pe peronul cel mare.Asezarea este aproape identica cu cele din GARA DE NORD ( peron/doua linii/peron... ).Am folosit bucatii dintr-o cutie de carton, jos stil fagure apoi am inbracat laturile cu etichete albe adezive ,iar deasupra am aplicat un carton gros de 2 mm (asa cum au copertile unor albume ).In final am aplicat pe peron acest mozaic de pietre de la FALLER.Gara a suferit mici modificari la baza, am eliminat peronul original.
,,,,
,,,.
 
buna,

ai grija la distanta intre cladirea de pasageri a garii si marginea liniei 1... in general aceasta se situeaza la o anumita distanta, un peron in cazul prezentei unei cladiri laterale are o cota minima de 2,4m insa se recomanda mult mai mult in realitate...

un peron intermediar are cel putin 4,0m latime!
 
Cu respect,
Din peretele cladirii si marginea peronului am o distanta de 2.5 cm(cred ca este cam aproape ),dar pe viitor am sa tin cont, cand voi lucra la diorama mare.Iar la cel intermediar chiar am zbarcit-o :(
 
buna,

pai gandeste-te si tu ce se intampla cand ajung doua trenuri la peron in acelasi timp si coboara si urca oamenii in ele de pe acelasi peron intermediar ;-)

daca lucrezi la N, care e o scara care-ti permite sa fii generos cu spatiul si cu proportiile... arata generozitate!

ar trebui studiata o gara reala, la CFR sunt o gramada de gari cu peroane intermediare amenajate in anii 1960 dupa modele central-europene...
 
Salut , Sklaus
Este foarte fain ce ti-ai propus. As dori, daca se poate, sa imi detaliezi cum ai facut legfaturile electrice. Cam pe nicaieri pe aici nu am vazut aratat modul de conectare, ce fire au fost folosite, etc. Intreb pt ca si eu sunt incepator si mi-as dori sa stiu la ce sa ma astept.

PS: Cu gara colegii mai veterenai au dreptate... face impresia ca intra din cladirea garii direct in tren
PPS2: daca eu cu TT-ul am mai gasit oameni...tu ce vei face?
 
buna,
PPS2: daca eu cu TT-ul am mai gasit oameni...tu ce vei face?

oferta de personaje pe scara N este multumita Preiser, Merten si Noch de 7-8 ori superioara celei pe TT si aproape echivalenta cu cea pe H0.
 
Salut!
Am revenit cu informatii si imagini de la minidiorama la care am lucrat.Nu am mai respectat ca pana acum procedura( lucrez , foto apoi prezentare+postare )am mers direct pana la capat.Este gata in proportie de 90%.Am intampinat destule probleme de la materiale pana la ansablare,combinatie intre produsele a mai multor producatori,calcule refacute ,adaptari neobisnuite ....Am tras linie peste tot ce am lucrat si am vazut unde am gresit , cu ce materiale si informatii am reusit sa retusez gresilele facute.Unele gresile facute din start nu au mai putut fi indreptate dar cred ca a iesit ceva frumos din prima incercare.Voi lasa imaginile sa vorbeasca.Sper ca BOGDANRA nu s-a suparat pe mine ,raman dator cu imagini si discutii la ce m-a rugat in legatura cu legaturile electrice.
,,,,
,,,,,
,,,,,
,,,,,
,,,,,
,,,,,
,,,,,
,,,,,
,,,,
,,,,,,
,,,,,
,,,,,
,.
 
Vad ca ai si o garnitura de vagoane S-Bahn, de la SBB. Nu am vazut locomotiva, asa ca e posibil sa nu o ai. Ca sa fie o garnitura reala, ii poti pune DOAR locomotiva Re 450 (parca au Fleischmann la scara N asa ceva). (Tocmai am vazut una pe Ebay, noua).
 
Voi incerca sa prezint pt. colegul nostru,cum am realizat micile legaturi electrice ( actionarea macazelor si iluminatul garii).Sa incep cu macazele electrice marca ROCO care sunt echipate cu electromagneti din fabricare (22263 si 22261). Din electromagnet ies trei fire ( rosu,verde si negru) in capat este o mufa care duce catre produsul cu codul ROCO 10520.Aceasta mufa am dat-o deoparte si am efectuat legaturile.Pt. actionarea macazelor am folosit claviaturile marca BERLIN TT BAHNER.
,,.
In prima imagine se observa cum sunt prinse firele la claviatura( cele rosi si verzi) cele doua fire merg una cate una catre o clapeta,iar in capatul claviaturei (dreapta)se observa un fir rosu care se duce catre traf(+).In a doua imagine se vede cum ies fire de pe sub claviatura si pornesc catre locul unde este asezat macazul( tot acolo se observa si al treilea fir ,cel negru porneste catre o rigleta).Fiecare fir negru care porneste din macaz se va indepta catre o rigleta electrica ( imaginea trei).Toate firele de culoare neagra intra intr-o singura gaura a rigletei ,iar pe cealalta parte iese un fir de culoare verde care merge catre traf(-), firele negre fiind masa de la electromagnetii macazelor.
La iluminatul garii este mai simplu.Pe macheta am montat felinarele si soclurile unde va sta gara.
,,.
In prima imagine se observa unde sunt pozitionate felinarele pe diorama.Firele din felinare se duc catre rigleta care are executate bucle.Marimea rigletei nu conteaza,iar rolul buclelor este primodiara in acest caz.( daca se arde un bec se poate remedia repede problema ,deoarece tot sistemul de luiminare nu este inseriat.La rigleta buclele se efectuaza din doua culori,iar fiecare fir intra din doua in doua gauri ( fir rosu -gaura 1,3,5,7...,fir verde -2,4,6,8...,in fuctie de lungimea rigletei) ca in imaginea de jos.
,iar la final din rigleta pleaca doua fire care duc catre traf.
,aici este o imagine de ansamblu a instalatie electrice efectuate la diorama ( scuze la dezordinea lucrarii).
 
Cu adanca plecaciune... Multumesc frumos de tot... Nu prea inteleg faza cu bucla (stau prost la procesat la ora asta), dar am inteles finalitatea ei si ma va ajuta in mod clar.
Chiar vreau sa pun lumini pe toata diorama, ma gandeam sa ma rup de alimentarea clasica de FZ1 si sa fac alimentare de LED-uri pe transformator dedicat...