Mica Bijuterie V36 scara 1:160

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De curand am achizitionat prin bunatatea unui coleg de forum si nu numai, o bijuterie mica de la Minitrix V36.
Pentru inceput pot spune ca ea nu functiona satisfacator datorita vechimii pe care din pacate ( datorita lipsei de experienta si cunostinte) nu o pot estima.
-primul lucru pe care l-am facut a fost sa studiez ambalajul si eventualele surprize ce se ascund in el,si drept urmare SURPRIZA ,o hartie bogata in detalii constructive


-am desfacut locomotiva asa cum este aratat in schema si am descoperit mecanismele de angrenare ,motorul si circuitele de alimentare....


-am curatat mecanismul de angrenare, de impuritati si de scame sau praf...


-dupa care am trecut la elementul cel mai important ,motorul


-l-am desfacut ,am curatat mizeria ce era adunata pe perii ,pe colectorul rotorului si pe elementele de sustinere a periilor;arcuri,ghidaje si lamele.(mizeriile sunt resturi aparute din creearea arcului electric la perii in momentul comutatiei,deci resturi topite din perii,si binenteles scame si praf.)



-am refacut ansablul motor ,dupa care l-am montat pe sasiu si am facut probe de mers....probleme s-au diminuat dar nu in totalitate.
-dupa o pauza de o zi ,am revenit in fata ei si m-am concentrat asupra mecanismului de angrenare si a celor doua biele
evident ca am desfacut bielele le-am scos si o mare surpriza ,locomotiva alerga liber fara nici un fel de probleme.


-am descoperit la demontarea bielelor ,faptul ca acestea erau montate putin necorespunsator, adica niturile nu erau puse la aceiasi adancime in roata ,pe unele roti erau blocate,iar pe altele prea libere ceea ce facea ca micuta sa se mai blocheze in traseu....
Zis si facut, am repus bielele la locul lor dupa ce le-am curatat si pe acestea, de aceasta data niturile la o distanta apreciabila de roti dar si neobservabila cu ochiul liber astfel incat bielele sa aiba un joc mic ca sa nu blocheze miscarile rotilor.
Binentele ca marea satisfactie a fost admirarea mersului delicat al micutei care este acum ca nou nascuta si trage fara probleme toate cele 8 vagoane pe care le am.
Am utilizat pentru curatare alcoolul medicinal si o metoda improvizata (datorita careaia au aparut betele de urechi prin America acum aprox. 100 de ani) scobitori pe varful carora am infasurat mici bucatele de vata imbibata in alcool medicinal.
rezultatul curatarilor


Alte operatii pe care le-am executat in timpul repunerii "pe propriile roti" au fost curatarea sasiului metalic ,osiilor ,bielelor,si a caroseriei,tot cu alcool medicinal.
Imi doresc ca pana la digitalizare sa ii pun un bec insa nu am reusit sa gasesc nicaieri ceva potrivit.In poza de mai jos este incercuit locul in care ii trebuie bec.Locomotiva are in fata ghiduri de lumina.



O alta necesitate mare o reprezinta revopsirea caroseriei ,daca este posibil.Acest lucru nu il realizez eu pentru ca nu am experienta ,scule si timp...de aceea cred ca voi apela la cineva care se pricepe si eventual sa imi poata reproduce imprimarile de fabrica....pana atunci cateva poze mai detaliate ale carcasei metalice cu vopseaua sarita pe alocuri.


 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

pentru inceput, pot sa-ti spun ca dupa ambalaj mica ta V36 dateaza din 1988-1992, pe vremea cand Trix era inca Trix Mangold si nu inca Maetrix (Maerklin)

ea este echipata inca cu vechiul motor oval Minitrix, inca fara volanta; noul motor cu volanta a venit in 1993 si... este alta lume!

optic, modelul arata destul de bine. Un fabricant de serie mica (parca Reitz) facuse pentru ea biele din alama fotodecupata de foarte buna factura, care imbunatatesc mult alura generala!

ca versiune, este vorba de o V36 "scurta" (fabricatie 1942-45 pentru OKW) in vopsirea din 1958-1982, cand cele mai multe s-au scos din serviciu... adica locomotiva perfecta ca sa-ti formeze in depou garnitura de la IC! ;)

s-o stapanesti sanatos!