De multe ori pasionaţii feroviari s-au lovit de necesitatea explicării propriilor acţiuni personalului CFR care încerca să le interzică acţiunile de fotografiere / documentare. însă apare problema timpului necesar explicării şi, din nefericire, nu de fiecare data apare starea sufletească necesară pentru a explica pe îndelete toate aspectele pasiunii noastre. Mai ales că randamentul acestei soluţii nu este prea mare, explicaţiile sunt date doar celui cu care se vorbeşte, nu şi colegilor lui, ar fi de datoria lui să explice mai departe, unde se repetă problemele de mai sus.
Cred că am găsit soluţia: un pliant care să explice intenţiile pasionaţilor.
Va fi o foaie A4 împăturită în jumătate, rezultând astfel 4 feţe A5. Soluţia are mai multe avantaje:
- mesajul va fi bine explicat
- va fi insoţit de cele mai bune poze ale noastre
- fiecare pasionat şi-o poate imprima singur, astfel încât la fiecare ieşire să fie înarmat cu vreo 5 (sau mai multe) exemplare pe care să le impartă lucrătorilor ce ridică probleme (dar nu numai)
- rezultatele maxime ar fi dacă s-ar imprima color, dar dacă nu existăposibilităţi, atunci se poate imprima şi alb-negru
- acelaăi conţinut se poate imprima pe A3 pentru un efect maxim, dacă există posibilitatea
- lucrătorul citeşte pliantul şi apoi îl poate transmite şi colegilor, direct sau lasându-l la locul de munca (locomotivă, birou mişcare, etc)
Conţinutul a fost alcătuit împreună cu pasionaţii de pe Forumul Vehiculelor, totuşi nu vreau să impun nimănui vreo părere, punct de vedere sau anumita poză. De aceea este disponibilă versiunea .pdf pentru cei care doresc s-o printeze direct, cât şi sursa .vis (Microsoft Visio), astfel că orice pasionat va putea modifica conţinutul sau va putea introduce alte poze, astfel încât pliantul să se potrivească cât mai bine cu ceea ce înţelege el prin a fi pasionat.
Mare atenţie la modificări.
Pentru a câştiga lucrătorii feroviari de partea noastră trebuie sa avem o abordare cultă şi îngăduitoare, nu una de genul "cu băgatul pumnului în gură". Deci să fim îngăduitori, fără ameninţări de genul "dai tu dau şi eu" sau "e dreptul meu să fac poze şi o să mă lupt pentru el". De acord că este dreptul nostru, dar trebuie să ne luptăm pentru el cu mintea, şi nu cu pumnul. De asemenea încercaţi să nu vă justificaţi ideile prin prea multe critici.
Mare atenţie şi la ce poze schimbaţi. încercaţi să alege-ţi poze care fac stimă atât fotografului cât şi domeniului feroviar. Nu băgaţi poze strâmbe, prost încadrate, supraexpuse, şterse, etc, doar pentru că sunt făcute de voi, alegeţi o abordare în virtutea bunului comun şi a respectului între pasionaţi. Menţionarea şi respectarea autorului este obligatorie. în Microsoft Visio pozele se introduc cel mai bine nu folosind copy - paste ci Insert - Picture - From File.
http://www.filefront.com/14982829/pliant-v1.01.rar/
(Fisierul este gazduit pe un site gratuit, deci daca apar mesaje de genul: fisierul a fost sters, este in curs de procesare, e protejat de o parola, trebuie platit, sau orice altceva, este o eroare interna a serverului, incercati din nou mai tarziu.)
Cred că am găsit soluţia: un pliant care să explice intenţiile pasionaţilor.
Va fi o foaie A4 împăturită în jumătate, rezultând astfel 4 feţe A5. Soluţia are mai multe avantaje:
- mesajul va fi bine explicat
- va fi insoţit de cele mai bune poze ale noastre
- fiecare pasionat şi-o poate imprima singur, astfel încât la fiecare ieşire să fie înarmat cu vreo 5 (sau mai multe) exemplare pe care să le impartă lucrătorilor ce ridică probleme (dar nu numai)
- rezultatele maxime ar fi dacă s-ar imprima color, dar dacă nu existăposibilităţi, atunci se poate imprima şi alb-negru
- acelaăi conţinut se poate imprima pe A3 pentru un efect maxim, dacă există posibilitatea
- lucrătorul citeşte pliantul şi apoi îl poate transmite şi colegilor, direct sau lasându-l la locul de munca (locomotivă, birou mişcare, etc)
Conţinutul a fost alcătuit împreună cu pasionaţii de pe Forumul Vehiculelor, totuşi nu vreau să impun nimănui vreo părere, punct de vedere sau anumita poză. De aceea este disponibilă versiunea .pdf pentru cei care doresc s-o printeze direct, cât şi sursa .vis (Microsoft Visio), astfel că orice pasionat va putea modifica conţinutul sau va putea introduce alte poze, astfel încât pliantul să se potrivească cât mai bine cu ceea ce înţelege el prin a fi pasionat.
Mare atenţie la modificări.
Pentru a câştiga lucrătorii feroviari de partea noastră trebuie sa avem o abordare cultă şi îngăduitoare, nu una de genul "cu băgatul pumnului în gură". Deci să fim îngăduitori, fără ameninţări de genul "dai tu dau şi eu" sau "e dreptul meu să fac poze şi o să mă lupt pentru el". De acord că este dreptul nostru, dar trebuie să ne luptăm pentru el cu mintea, şi nu cu pumnul. De asemenea încercaţi să nu vă justificaţi ideile prin prea multe critici.
Mare atenţie şi la ce poze schimbaţi. încercaţi să alege-ţi poze care fac stimă atât fotografului cât şi domeniului feroviar. Nu băgaţi poze strâmbe, prost încadrate, supraexpuse, şterse, etc, doar pentru că sunt făcute de voi, alegeţi o abordare în virtutea bunului comun şi a respectului între pasionaţi. Menţionarea şi respectarea autorului este obligatorie. în Microsoft Visio pozele se introduc cel mai bine nu folosind copy - paste ci Insert - Picture - From File.
http://www.filefront.com/14982829/pliant-v1.01.rar/
(Fisierul este gazduit pe un site gratuit, deci daca apar mesaje de genul: fisierul a fost sters, este in curs de procesare, e protejat de o parola, trebuie platit, sau orice altceva, este o eroare interna a serverului, incercati din nou mai tarziu.)