Mecanica fina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De unde pot sa cumpar sau la cine as putea sa confectionez niste roti dintate si roti elicoidale (melcate) de dimensiuni mici. Adica 25mm roata dintata si 6-8 mm roata melcata.imi trebuie cate 4 din fiecare.
Ceva linkuri de afara? din tara ? producatori ? Strungari ? orice...
 
La Conrad.de pe sectiunea Modelism si parca Tehnice (sau Automodelism si Tehnice), se mai gaseau asa ceva anii trecuti. Nu m-am mai uitat de 1 an. Cauta si tu pe la ei pe site unde ti-am spus. E bine sa sti germana.
Pe forumul rhc mai apareau cereri similare dar nu raspundea niciun meserias caci e nevoie de freza speciala pe care nu o au multi.

In Romania e o firma VALFERC S.R.L. IASI ce aduce produse Chiaravalli. Are pe site un catalog pdf si deoarece am cautat si eu pinion de cca 25-28mm modul 0,5 metric (n-am gasit decat de la 1 in sus), tin minte ca era ceva ce ar putea sa te intereseze. http://www.valferc.ro/

In vechile contoare electromecanice de energie electrica se gaseste o roata melcata de cca 20mm si un melc de cca 4-5mm cu danturi fine si raport mare. Poate te lipesti pe undeva la un centru Electrica caci in permanenta se schimba contoarele alea cu cele noi electronice.
 
Navigator multumesc mult pentru pontul cu contorul.am sa ma interesez de asta.Din pacate Chiaravalli nu produce ceea ce am eu nevoie.La conrad pe domeniul auto am gasit ceva insa nu dau decat diametrele interioare ale rotilor.
 
Ti-am gasit la Conrad pe Modellbau / Technischer Modellbau / Zahnräder, Ritzel / Modellbau Zahnräder la pagina 2 (cand ai setat 20 articole/pagina) cateva perechi de melc roata melcata dar la pret mare, cca. 10 euro.
Daca vrei sa faci actionari de bariere, usi de remize, macaze, semafoare, iti recomand sa cumperi cele mai ieftine servomecanisme (cca 20-22 ron) de la sierra.ro / servomecanisme/ nano / analogice. Le scoti partea electronica si potentiometrul, daca nu vrei sa faci o actionare electronica specifica servourilor de modelism si ramai cu tot ansamblul motor si reductor. Atentie, motoarele alea merg cu 3-5V. http://www.sierra.ro/Analogice-c191c.html
Servourile astea merg bagate si in vagoane H0 ptr actionarea usilor (la marfa, bagaje).
 
Navigator si eu am gasit rotile de la conrad dar cu parere de rau am constatat ca diametrul rotii dintate de la cel mai mic angrenaj 1:20 ,este de 16mm + diametrul melcului 10mm rezulta cam 18mm ceea ce pentru situatia mea nu este deloc bine.
Acest ansamblu il voi monta pentru atacarea osiei de la locomotiva LDH.Am gasit intr-un xerox vechi aceste tipuri de angrenaje care se aproprie de ceea ce am nevoie.

problemele ar fi cam asa:
1: piesele sunt "cam" unice.Daca ele se disturg nu le mai pot inlocui cu ceva standardizat pentru ca nu gasesc xeroxuri pe toate drumurile.
2:nu cred deocamdata ca ele pot fi copiate in metal ,la noi in tara.spun deocamdata pentru ca inca nu am intrebat pe nimeni despre reproducerea lor in metal.
3:dantura rotii montate pe osie este inclinata ceea ce cred ca este foarte greu de reprodus pe strung
4:sunt agabaritice.

planul pe care l-am desenat este cam asa:


A doua solutie disponibila pentru atacul osiilor ar fi cea reala cu roti dintate cu dantura dispusa in unghi(conice).Insa inchipuiti-va ca atacul pe ambele osii ar fi foarte greu de realizat spre deosebire de cel cu roata melcata.
Ambele solutii necesita fixarea axelor de rotatie (dupa caz a melcilor sau a rotilor conice) ceea ce ridica destule probleme deoarece in realitate in jurul ansamblului este construita o cutie fixata pe osie si fiind legata de sasiul boghiului prin intermediul uni ansamblu de moment care nu permite rotirea cutiei fata de intregul ansamblu.Insa aceasta cutie si montarea axei de transmisie sunt alte probleme si le voi discuta in alt subiect la momentul respectiv.deocamdata imi pun problema Cum sa fac transmisia?........numai bine dragi pasionati.
 
nu ar fi mai rentabil sa cumperi transmisia de la o locomotiva la aceasta scara?ma refer la
roti dintate,pinioane etc....
 
pai si unde gasesc eu transmisii de la astfel de locomotive la aceasta scara? piata din romania nu are.

@LDH da transmisia de la motor la osie se face prin cardan.Intre cele doua osii de pe un boghiu cred ca renunt la ideea de cardan.
 
am facut sapaturi pe internet si am mai descoperit cateva idei.una care mi s-a parut destul de interesanta a fost gasita pe forum la RHC ,din pacate nu mai gasesc subiectul dar m-am ales cu o poza a unui angrenaj dintr-o masina de cusut.Imi cer scuze autorului ca ii folosesc poza

pe acelasi forum am gasit si cateva telefoane ale unor strungari,ateliere,fabrici..sa vedem.
Cert este ca in acest ritm voi ajunge la creion si hartie unde voi proiecta de la 0 angrenajul......nu mai am nici o speranta.
 
sogard_2003 a spus:
am facut sapaturi pe internet si am mai descoperit cateva idei.una care mi s-a parut destul de interesanta a fost gasita pe forum la RHC ,din pacate nu mai gasesc subiectul dar m-am ales cu o poza a unui angrenaj dintr-o masina de cusut.Imi cer scuze autorului ca ii folosesc poza

pe acelasi forum am gasit si cateva telefoane ale unor strungari,ateliere,fabrici..sa vedem.
Cert este ca in acest ritm voi ajunge la creion si hartie unde voi proiecta de la 0 angrenajul......nu mai am nici o speranta.

De aceea te-am intrebat cum faci transmisia.

Ideal este sa folosesti pinion de atac si corona, precum diferentialele primitive, fara sateliti, ale automobilelor din epoca pionieratului.

Problea este, daca este o problema, ca pinionul corona, cel atacat, trebuie sa-l pui pe un ax intermediar de la care, o cascada de pinione gen E69 PIKO sau E44 PIKO - 2 motore, modelele vechi, transmit miscarea la osiile sau osia boghiului.
 
LDH nu inteleg la ce cascada de pinioane te referi.Eu deocamdata imi pun problema transmisiei de la axa la roata ca in acest desen.


Sper ca nu ma insel dar tu cred ca te-ai referit la transmisia de la cutia de viteze(ca sa zic asa) cea aflata la mijlocul locomotivei ,spre boghiu.Acolo intradevar o sa folosesc ax cardanic iar atacul acestuia de la motor v-a fi facut prin intermediul unor roti cilindrice simple ,deci asta nu o sa ridice mari probleme.
 
Man,

Mi se pare ca te complici foarte tare cu sistemul acela de pinioane. Nu uita ca fiecare sistem de pinioane are si mici pierderi de putere datorata frecarii dintre dinti. Nu sunt specialist in asa ceva, din cate stiu eu TCM-istii si cei care fac "mecanica fina" invata sa calculeze asemenea mecanisme, insa iti spun din observatiile proprii. Aceste pierderi devin chiar ceva mai mari daca schimbi cu 90 de grade axele asa cum iti propui tu.

La sistemul propus de tine miscarea se transmite de la motor printr-un reductor la primul rand de osii, apoi e preluata din nou de un arbore auxiliar si transmisa mai departe. Asta inseamna ca forta de la prima osie trece printr-un sistem de transmisie, iar la ultimele osii trece prin trei! Sincer, as merge mai degraba pe un sistem cu dublu melc care actioneaza fiecare osie in parte. Asta ar avea avantajul ca puterea ar ajunge egal distribuita la osii, si nu "scazuta" de pierderile angrenajelor ca in propunerea ta!

Nu in ultimul rand, nu uita de un bun principiu valabil pentru orice intreprinzi: anglosaxonii il denumesc "the KISS principle": Keep It Simple, Stupid! ;-)

Uite si aici niste transmisii:

http://motorbogies.com/index.php?main_page=index&cPath=9&sort=20a&page=2
 
Victorian sa stii ca eu incerc sa inlocuiesc sistemul de transmisie cu roti conice.In ultima instanta daca nu reusesc sa fac melcii o sa trebuiasca sa ma multumesc cu o transmisie de acest gen cu toate ca pierderile de putere sunt mari.In acest caz (roti conice) se pune problema montarii lor si problema transmisiei duble.as putea sa renunt la motorizarea osiilor de capete ,dar un astfel de compromis ar putea strica frumusetea si functionalitatea intregului proiect.
Mersi de link.
 
transmisile de la locomotive scara G oare nu sunt bune?desi e ceva mai mare,ma gandeam ca pinioanele si alte alea ar merge....
Piko fabrica la scara G...daca merge cumperi transmisia de la un Taurus... :D
 
Si eu cred ca sugestia lui Cosmin este de bun simt. Daca tot mergi pe o scara consacrata, ar trebui sa nu incerci sa mai inventezi odata roata, ci sa folosesti cat de multe subansamble poti de la ceva realizat industrial. Pentru asta ar trebui sa-ti adaptezi ceea ce doresti sa faci si la ceea ce exista, in concordanta cu vorba aceea: fericirea nu inseamna sa ai ceea ce doresti, ci sa doresti ceea ce ai (sau poti avea) ;-)
 
Le voi face.oricum ar fi...nu trebuie sa iau ceva nou din comertul de afara pentru ca nu am acces si daca acel angrenaj s-ar strica mi-ar fi probabil greu sa il inlocuiesc.Trebuie sa creez unul nou.Ideile voastre sunt minunate si ar scuti mai mult de jumate din munca doar ca in situatia mea nu este ce mai buna solutie.