Ca si in multe alte domenii (aviatie, fizica, chimie, telecomunicatii, constructii, etc),si in cel feroviar, Romania a avut inventatori, de renume mondial.
In fruntea lor se impune Anghel Saligny(la muzeul CFR exista un ââŹĹžcolt memorialââŹÂ, unde se afla biroul sau de lucru), care a realizat: podul de la Cernavoda, folosit si azi, silozurile din beton-armat, din porturile Braila si Galati, a proiectat si construit numeroase sosele si cai ferate (dintre care amintiesc: Targu Ocna- Adjud, Barlad- Vaslui, etc ), a realizat portul modern Constanta, tunelul din portul Constanta, cele 8 poduri metalice mari de pe linia Buzau-Focsani, etc.
De asemenea, amintesc si de: I. G. Duca (inginer, proiectant de sosele si cai ferate), Teodor Dragu (inginer; in 1887 inventeaza primul ââŹĹžinjector rationalââŹÂ, pentru incalzirea cazanelor locomotivelor cu combustibil lichid-pacura), George Cosmovici (inginer; inventeaza cutia de ungere, in 1906, si pulverizatorul; ambele inventii se afla expuse la muzeul CFR), Sava Rogozea (inventeaza macazul nederaiabil ), Tache Brumarescu (inventeaza un sistem originar, de cuplare automata a vagoanelor), Elie Radu (inginer; 1853-10 octombrie 1931; studiaza, proiecteaza si construieste, el singur, 475 km de cale ferata, studiaza si proiecteaza 175 km, construiti de alti ingineri, participa la constructia unor linii importante, cum ar fi: Pitesti- Curtea de Arges, Targu Ocna- Palanca, Bacau- Piatra Neamt, Barlad- Galati, cu marele tunel de la Beresti, introduce sina de tip "greuââŹÂ- 40-46 kg/ml, introduce ââŹĹžstilul romanescââŹÂ, la constructia garilor de pe linia Targu Ocna- Palanca, cum ar fi mica si cocheta gara Brusturoasa, etc), inginerul Mihail Ramniceanu (realizeaza linia de pe valea Oltului, elaboreaza ââŹĹžmetoda romaneasca de constructie a tunelurilor in soluri argiloase,etc), fara ca lista sa fie epuizata.
In fruntea lor se impune Anghel Saligny(la muzeul CFR exista un ââŹĹžcolt memorialââŹÂ, unde se afla biroul sau de lucru), care a realizat: podul de la Cernavoda, folosit si azi, silozurile din beton-armat, din porturile Braila si Galati, a proiectat si construit numeroase sosele si cai ferate (dintre care amintiesc: Targu Ocna- Adjud, Barlad- Vaslui, etc ), a realizat portul modern Constanta, tunelul din portul Constanta, cele 8 poduri metalice mari de pe linia Buzau-Focsani, etc.
De asemenea, amintesc si de: I. G. Duca (inginer, proiectant de sosele si cai ferate), Teodor Dragu (inginer; in 1887 inventeaza primul ââŹĹžinjector rationalââŹÂ, pentru incalzirea cazanelor locomotivelor cu combustibil lichid-pacura), George Cosmovici (inginer; inventeaza cutia de ungere, in 1906, si pulverizatorul; ambele inventii se afla expuse la muzeul CFR), Sava Rogozea (inventeaza macazul nederaiabil ), Tache Brumarescu (inventeaza un sistem originar, de cuplare automata a vagoanelor), Elie Radu (inginer; 1853-10 octombrie 1931; studiaza, proiecteaza si construieste, el singur, 475 km de cale ferata, studiaza si proiecteaza 175 km, construiti de alti ingineri, participa la constructia unor linii importante, cum ar fi: Pitesti- Curtea de Arges, Targu Ocna- Palanca, Bacau- Piatra Neamt, Barlad- Galati, cu marele tunel de la Beresti, introduce sina de tip "greuââŹÂ- 40-46 kg/ml, introduce ââŹĹžstilul romanescââŹÂ, la constructia garilor de pe linia Targu Ocna- Palanca, cum ar fi mica si cocheta gara Brusturoasa, etc), inginerul Mihail Ramniceanu (realizeaza linia de pe valea Oltului, elaboreaza ââŹĹžmetoda romaneasca de constructie a tunelurilor in soluri argiloase,etc), fara ca lista sa fie epuizata.