Marasesti-Panciu 8 martie 2008

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut dragilor,

am nevoie de ajutor de la cei mai priceputi ca mine.

Vreau sa aproximez dimensiunile acestei cladiri (fosta cladire de calatori a statiei Diocheti).
Detin si fotografii cu rezolutii mai bune insa aproximarea dimensiunilor unei cladiri, fie ea si una foarte modesta, nu este punctul meu forte.
Nu, din pacate, nu mai am cum sa ajung acolo sa o masor.

P1070459.jpg


PS: sunt niste date in monografiile lui Radu Bellu dar sunt complet fanteziste.

Multumesc anticipat pentru ajutor.
 
Salut Catalin!

O poza perpendiculara ar fi numa' buna, insa incercam si pe asta.
Si trecura 9 ani de cand facusi topicul...
 
Al doilea intr-o singura zi care imi aduce aminte ca a trecut un deceniu peste mine :))))

Public zilele ce urmeaza pozele pe care le am, la rezolutie mare. Contez pe ajutorul vostru.
 
Din poza de mai sus, putem aproxima lungimea...acoperisul are 19 randuri de tabla, jumatate din rand peste streasina, ramanem cu 18 x latimea unei table. Nu mai tin minte exact latimea tablei, la magazia Merisani am avut de a face , insa asta tot prin 2008 se intampla...
La topicul lui Mihai, se pomenea ceva de 870-900 mm latimea tablei:

http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=104&t=13788

Usile mi se par mai late decat cele obisnuite, care au in jur de 900 mm...hmm, pana la urma tot caramizile de la cos vor servi ca punct de plecare. :)
Ca sa nu cauti prea mult prin poze, una perpendiculara si in care sa se poata numara caramizile de la cosuri.
 
Multumesc Cosmin,

evident, cand cauti nu gasesti o poza perpendiculara...
Cam asa stam cu cosurile:

cel din stanga mi se pare mai mare, pentru ca acopera probabil doua sobe, aflate in cele doua camere din stanga.

cos%202_zps7ak82te7.jpg

cos_zpsye3ijfjq.jpg
 
Buna ziua tuturor!

O incercare de reconstituire a cladirii statiei si magaziei.
Reconstituire sub rezerva ca poate suferi modificari dimensionale si in ce priveste alternata si numarul plinurilor si golurilor peretilor .
Nu am avut la indemana decat fotografiile de pe forum dar logica spune ca asa ar trebui sa arate fatadele.
Dimensiunile sunt pentru scara 1:87

Spoor!
 

Atașamente

  • Depozit cu rampa, vederi_187.jpg
    Depozit cu rampa, vederi_187.jpg
    124,7 KB · Vizualizări: 314
  • Cladire statie_187.jpg
    Cladire statie_187.jpg
    141,9 KB · Vizualizări: 315
Salut,
3 imagini cu cladirea dupa ce a fost vanduta:
http://transport-in-comun.ro/trenuri/infra/linia507.htm
 
LDH a spus:
Buna ziua tuturor!

O incercare de reconstituire a cladirii statiei si magaziei.
Reconstituire sub rezerva ca poate suferi modificari dimensionale si in ce priveste alternata si numarul plinurilor si golurilor peretilor .
Nu am avut la indemana decat fotografiile de pe forum dar logica spune ca asa ar trebui sa arate fatadele.
Dimensiunile sunt pentru scara 1:87

Spoor!
LDH, felicitări, foarte frumos.
 
ICRA, habar nu am cum sa fac ce-mi ceri, dar pe Google Earth locatia este la 45,55 lat si 27,07 long...

LDH: multumesc, din pacate asa cum am mentionat, nu mai am cum sa ajung acolo sa fac eu masuratori. Chiar si asa, bazandu-ma pe pozele facute de prin 2006 dimensiunile indicate de tine sunt foarte aproape de ce am presupus eu. Acum, cu multele transformari aduse acestei mici halte, cred ca suntem cel mai aproape de ceea ce a fost candva chiar daca ne-am bazat pe simple fotografii.

Ca fapt divers, pentru ca imi place sa mai adaug putina informatie, aceasta simpla halta a fost construita in 8 ani. Documentele gasite la Arhivele Statului Vrancea indica inceputul lucrarilor (cladire halta si magazie) in 1939 prin "subscriptia" comunelor care se aflau in apropiere si care urmau sa beneficieze de ea. Subscriptii in bani dar si donatii in materiale, piatra si lemn. Evident, nu s-a respectat cuvantul dat, statia fiind finalizata in 1947, dupa interventia statului roman prin CFR.

Florin:

Aspectul initial s-a pierdut astazi. Magazia e acum o ruina, acoperisul cazand complet si parte din materiale evaporandu-se. Probabil am surprins ultimele poze cu halta in functiune si aproape de aspectul original chiar daca magazia nu o ducea bine nici atunci.

Multumesc tuturor. Sper sa nu mai treaca un deceniu pana vin cu niste up-date -uri....
 
Cătălin poți sa postezi linkul când ești deasupra clădiri i. Am incercat coordonatele ar sunt intr-un pădure.
 
45.918934 27.127648

Crede-ma, sunt complet afon. Asa imi spune mie Google Earth. Daca poti sa faci tu definirea locatiei si adaugarea unei poze ( vezi paginile anterioare) raman dator.

Google Earth nu te ajuta deloc. Cladirea e mica si acoperita de vegetatie. Vezi cei doi copaci zdraveni de la peron. Nici macar aplicatii mai specializate de tipul celor folosite de APIA nu ajuta, din acelasi motiv. Le-am incercat.... Raman planurile postate si care se pot imbunatati cu ceva poze. Sunt "sfinte" cand ai de a face cu asemenea obiective, foarte mici. Gandeste-te ca toata incinta statiei are 200m ...
 
Pe Apia se vede un acoperis rosu opus caii ferate, in fata e acoperit de pomi.
 
Panciu%20Apia_1_zpsqhdejvqo.jpg


Situatia actuala: cu rosu cladirea haltei. Da, are o anexa care nu apare in pozele mele. LDH nu avea cum sa stie de ea.

Si eu am vazut-o in pozele lui Dragos, nu-i mare bai sa o adaugam pe schita.

Magazia de marfa este peste linie ( linii candva) si are acoperisul....lipsa. In rest, parasire. Linie e istorie.
 
Coordonatele duc la o cladire situata in a II-a curba de 180 de grade dupa plecarea din Panciu.
 
Gam3 a spus:
Salut,
3 imagini cu cladirea dupa ce a fost vanduta:
http://transport-in-comun.ro/trenuri/infra/linia507.htm
Legat de anexa eu cred ca este construita ulterior.
Daca mariti pozele din linkul lui Gam3 si priviti cu atentie capetele grinzii de coama si capetele cosoroabelor (grinzile de la streasina) ale cladirii principale se observa ca sunt lucrate/traforate pe cand cele ale anexei sunt din lemn brut.
Pe de alta parte nu prea are justificare retragerea fatadei anexei fata de frontonul cladirii principale.
Ciudat este ca tamplaria pare facuta de acelasi atelier chiar daca este in doua sau trei canate si la cladirea principala si la anexa.
Daca mai speculez as putea presupune ca a fost scoasa din alta parte si montata la anexa din economie, adica a doua fereastra de la fatada secundara si usa.
Sunt doar constatari si pareri personale.
Mai interesant, presupunand ca se elucideaza misterul anexei adosate cladirii principale, este intrarea in beci ce se vede in poza 8766. Lucrarea pare a fi veche si nu ceva construit dupa preluare.
Cand am desenat cladirea am avut in vedere ca se aseamana cu a statiei Lipanesti iar din punct de vedere al functionalitatii intr-o halta sunt suficiente doua incaperi: sala de asteptare ce normal ar fi sa aibe intrari de pe ambele fatade si incaperea impiegatului de miscare, intrare de la peron, ce are si functia de casa de bilete.
La Lipanesti mai era o usa pe fatada spre castelul de apa ce cobora in pivnita.
Elucidarea "misterului" ar fi simpla daca ar putea stat de vorba cineva cu actualul proprietar.

Spoor!
 
Cătălin buna schița :D .
Deci aici este:

https://goo.gl/maps/76R8PU8dT5r

Măsurată de sus mi-a dat 8x12m. Dar frumosul plan al lui LDH bate orice măsurătoare.

Am o întrebare linia ferată de poate închiria, dacă spre exemplu am o drezină și vreau să plimb turiști cu ea? :fluierat: