Mai multe informatii despre aceasta locomotiva cu aburi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
1
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Efectuand o excursie pana la Radna, la intoarcere am avut ocazia sa fac niste poze, un pic mai departate cu depoul de locomotive Arad, fiindca a patrunde acolo e un pic mai dificil. Pe langa locomotivele deja cunoscute am zarit locomotiva cu aburi seria 142.000 (daca nu ma insel) trasa in spatele depoului, pe o linie si inconjurata de o multime de motoare diesel imbarcate pe vagoane. Starea locomotivei, dupa cum reiese si din poze, care cum v-am spus au fost facute de la distanta si in miscare, este destul de buna. As dori sa stiu daca are cineva informatii in plus despre ea si daca este functionala. Nu cumva aceasta este locomotiva care a participat la parada de comemorare a 150 ani a linie Curtici-Arad? Iata pozele
 
Ba da, aceasta e.
Stiu ca in principiu e functionala, dar nu are nu stiu ce revizie facuta.
Informatii despre aceasta locomotiva gasesti in volumul 2 din "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu si cate ceva aici: http://www.railwayfan.ro/aburi/html/142_000.html
 
Multumesc pt informatie Radu si pt mutarea topicului. Acum daca as reusi sa intru putin pe la depoul Arad, cumva, si sa vad cum si in ce stare functionala exacta e. Voi incerca intr-un sfarsit de saptamana sa-l "conving" pe portar :D sa ma lasa sa intru. E foarte frumoasa locomotiva si astazi mi-a captat imediat atentia chiar din mers. Sper ca voi putea reveni cu informatii noi cat de curand.
 
Doru din Cluj si cred ca si LDH au modelul la HO de la liliput, pacat ca nu se mai face, e lucrata bestial! :(
 
se gaseste pe ebay,cu putina rabdare si noroc se rezolva....eu am umblat un an dupa ea... 8)

 
Foarte frumos modelul, si reportajele despre eveniment. Cu un pic de efort ar deveni si aceasta locomotiva de care vorbim, pe deplin operationala, si de ce nu sa duca si un tren pe masura, cu vagoane aferente. ;-)
 
Sal
Bine ca macar acest exemplar este destul de bine intretinut. Chiar daca se gasesc cativa "nebuni" care sa piarda timpul in jurul ei dereticand la ea, te lovesti de o incredibla nepasare din partea propietarilor.
 
frumos model ai, Cosmin, deja sunt cu manichiura in carotida!
daca te rugam frumos, ne pui mai multe poze cu febletzea?
 
Sa le luam pe rand...
1. 142.044, pentru a fi functional, are nevoie de mai mult decat cativa "nebuni", altfel demult functiona. Ea are nevoie de o revizie la cazan si inlocuirea componentelor taiate si furate de pe ea (in general orice conducta ce era din cupru). La 142-ul de la Resita, Gabi chiar ne-a atras atentia ca lipsea o piesa destul de mare din bronz - injectorul locomotivei). Toate aceste reparatii costa, iar SFT, in proprietatea careia se afla locomotiva, nu da 2 bani pe ea. La aniversarea de 150 de ani am aflat ca daca locomotiva ar fi trecuta la CFR Calatori, acestia ar fi dispusi sa o repare. Aceiasi poveste este si cu "Neagra" 50.000 de la Oravita, careia i sa fisurat o teava din boiler tocmai in seara dinaintea aniversarii a 150 de ani :( . Ei ii trebuie o reparatie generala, pe care CFR calatori cica ar fi dispusi sa o faca. Problema e sa treaca de la SFT la CFR Calatori.
2. BBO 214 lilliput este de vanzare si in Romania, chiar 2 exemplare. Am primit mesaj pe mess, insa eu nu dau atata pe o locomotiva, fie ea si CFR.

Toate cele bune!
 
obiwan

am prezentat locomotiva aici.

tyco

135euro nu este mult,desi tenderul trebuie modificat radical in cazul unei CFRizari.eu am cumparat-o de pe ebay cu 150euro si cred ca as fi fost dispus sa dau mai mult.

nu se pot aranja sponsori pentru a mentine 142.044 pe "linia de plutire",adica sa finanteze reparatiile si intretinerea acesteia?
un tren tractat de locomotiva o data pe luna cred ca ar aduce ceva bani :roll:
 
Cosmin pentru un student 135E reprezinta ffff muult. Ca sa nu mai zic ca imi trebuie fonduri si pentru vara asta ;)
Legat de 142, cum am mai spus, SFT nu da 2 bani pe ea. Mentalitatea lor e simpla...le facem o reparatie generala si tragem de ele pana mor, fara sa mai le reparam sau adaugam piese. La fel au facut si cu Neagra si cam cu toate locomotivele cu abur ce le detin...sa nu mai zic ca societatea e in faliment. Sa speram ca locomotivele vor trece la CFR calatori si atunci vom avea cu ce face trenuri turistice.
OT: aparent CFR calatori vrea sa inchida cea mai mare linie secundara din Romania, cea de Brad :(
O calatorie cu un tren istoric pana la Brad, iar de acolo o plimbare cu mocanita lui Hocevar pana la Criscior si inapoi ar fi ceva super...insa traind in Romania nu cred ca se va intampla prea curand :(
 
Obiwan,si eu am prezentat(cam) aceeasi masina aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2268&postdays=0&postorder=asc&start=15
Desigur,are alte deflectoare,inmatriculare etc etc.
Si daca vrei sa o vezi live,suna-l pe colegul nostru Doru,ca o are.
Apropo,unde ati vazut-o voi la 135 de euro?M-ar interesa la pretul asta.
s
 
cea din foto 3 este 135....si are si deflectoarele diferita fata de cea din primele 2 fotografii.
 
tyco a spus:
...... Sa speram ca locomotivele vor trece la CFR calatori si atunci vom avea cu ce face trenuri turistice.
OT: aparent CFR calatori vrea sa inchida cea mai mare linie secundara din Romania, cea de Brad :(
O calatorie cu un tren istoric pana la Brad, iar de acolo o plimbare cu mocanita lui Hocevar pana la Criscior si inapoi ar fi ceva super...insa traind in Romania nu cred ca se va intampla prea curand :(

poti sa dezvolti aceasta idee ca pentru mine e destul de interesanta...de cate ori ma duc catre Brad...imi tot imaginez niste fuioare de fum pe deasupra Luncoiului...sa nu mai zic cate planuri am tot prezentat unora si altora...

Chestia mai trista e ca linia a fost scoasa de pe terasament, chestia buna e ca linia se afla in depozitele celor de la REVA Simeria.