Machetele mele

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
nu are nimic,este un inceput,poate in timp vei inlocui hartia imprimata cu materiale mai adecvate,
abs,carton ,lemn etc.
 

mmkelemen

Well-Known Member
13 Noiembrie 2008
483
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
cosmin78 a spus:
nu are nimic,este un inceput,poate in timp vei inlocui hartia imprimata cu materiale mai adecvate,
abs,carton ,lemn etc.
Salutare!
Multumesc pt aprecieri.
Da-mi te rog un sfat din ce as putea sa fac partile verzi si cele rosii (cele care imita caramida de la colturi si deasupra usilor/ferestrelor). Peretii sunt din carton de 2-2,5 mm.
Precizez ca machetele sunt la scara TT.
Multumiri anticipate.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Si eu zic ca e un inceput bun, arata dragutel casutele tale. Spre deosebire de Cosmin, eu consider ca hartia si cartonul sunt niste materiale foarte potrivite pentru constructii de machete. Cauta pe net si vei gasi o gramada de modele, forumuri si pasionati care fac din hartie niste lucruri absolut incredibile, incepand cu nave si terminand cu... pasarele!

Revenind la modelele tale, cred ca personal le-as reprosa mai degraba o oarecare stangacie in modul de tratare al muchiilor, care lasa sa se vada faptul ca sunt niste modele din hartie. Dat fiind ca sunt primele, nu e nici o problema, pe masura ce vei mai construi altele vei deveni expert pentru ca inceputul este bun.

Ce stangacii as observa: ai folosit niste culori stridente, nenaturale si amplasate in locuri unde nu au ce sa caute (spre exemplu acel verde de jur imprejurul ferestrei: unde ai vazut asa ceva in realitate?).

De asemenea, la corpul etajat ai facut o combinatie intre zidarie de caramida (la colturi) si perete de lemn inchis cu scanduri verticale. Asa ceva nu are logica din punct de vedere structural, peretele poate sa fie ori tot din lemn, ori tot din caramida. De asemenea, acel corp etajat este mult prea mic, o scara obisnuita ti-ar ocupa aproape tot spatiul existent acolo, deci nu ti-ar mai ramane nici un fel de spatiu util. Un asemenea turn are logica doar daca exista o functiune anume care obliga realizarea lui, de exemplu in partea de sus sa fie un rezervor de apa accesibil doar ocazional printr-o scara verticala metalica.

Iarasi, ferestrele nu ar trebui sa fie IN SPATELE ZIDURILOR, ci in mijlocul lor. Desigur, este mai greu sa le faci astfel, dar daca iti propui de la inceput asta vei gasi o modalitate desteapta de a realiza asta, ca nu este greu.

Si tot asa, toate aceste mici detalii vor face diferenta dintre un model de incepator si unul de maestru.

Nu te lasa "ucis" de observatiile mele sau ale altora, continua sa lucrezi si vei vedea ca in curand stilul tau va incepe sa progreseze.

Ca sugestie de principiu, data viitoare cand vei incerca sa faci o cladire, nu te multumi sa inventezi ceva, gaseste o cladire reala care-ti place, documenteaza-te asupra ei si apoi incearca s-o copiezi intocmai. E mult mai usor sa imiti realitatea decat sa o creezi! Asta e un principiu pe care l-au descoperit pictorii cu multe secole in urma, nu e cazul sa mai inventam noi inca o data roata in secolul nostru!

La cladirile acelea cred ca ai mai putea salva cate ceva daca ai pune pe ele niste prafuri de weathering care sa le dea o culoare mai naturala.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
victorian,

am folosit si folosesc in continuare carton,insa trebuie prelucrat bine inainte,altfel finisajul este inutil sau imposibil.

mmkelemen,

iti recomand imitatia de caramida la scara TT de la diferiti producatori,Kibri,Vollmer,Faller etc....cartonul e bun ptr a imita peretii tencuiti sau de beton
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Cosmin,

De fapt ma refeream la cu totul altceva: sunt mare fan al cladirilor realizate DIN HARTIE. Nu e vorba de carton gros, ci pur si simplu hartie obisnuita de scris -sau, mai precis, hartie speciala pentru copiator COLOR, un pic mai groasa si un pic lucioasa care imprimata, indoita, taiata si prelucrata cu multa atentie, poate sa duca la obtinerea unor modele foarte reusite. Cu niste conditii insa: sa tratezi aceasta hartie numai drept "coaja" exterioara a casei si sa n-o lasi numai pe ea: sa o intaresti pe dedesubt cu un esafodaj de carton ceva mai gros astfel incat aceasta "coaja" exterioara sa ramana perfect dreapta. Altfel, peretii realizati in acest sistem ajung sa se curbeze vizibil, cu rezultate dezastruoase!

Deci, dupa cum vezi, in acest sistem, accentul trebuie pus pe stratul exterior de hartie pe post de strat de finisaj, si nu pe cartonul de dedesubt, care ajunge sa devina un simplu esafodaj ajutator!
 

mmkelemen

Well-Known Member
13 Noiembrie 2008
483
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare!
Pentru pereti am folosit carton de grosime 2-2,5 mm peste care am aplicat autocolantul, format A4, care era imprimat cu desenul (schita) peretilor.
Restul este realizat din hartie colorata, tot format A4, imprimat deasemenea cu desenul respectiv.
Au fost primele machete, poate daca as fi dat mai multa atentie la detalii ar fi iesit ceva mai bine. Pe viitor sper sa fie OK. Migaloasa treaba la scara TT.
Bafta!
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Deci peretii erau autocolant?

Pai, atunci sistemul nu-i foarte diferit de ceea ce descriam eu mai sus, doar cu observatia ca autocolantul este o tehnologie cam "ne-iertatoare": nu ai la dispozitie decat o singura ocazie de a-l pozitiona, deci e fundamental necesar sa nimeresti sa-l pui corect de la bun inceput!

Daca zici ca la scara TT treaba e migaloasa; oare cum o fi la N? ;-)

------------>
http://www.rotaie.it/New%20Pages/MasterCostruzioneEdifici.html
 

mmkelemen

Well-Known Member
13 Noiembrie 2008
483
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare-salutare!
Va prezint ultima lucrare, o gara care inca nu este terminata, mai trebuie facute peroanele si unele mici retusuri.
E facuta din mucava de 2,5mm. A iesit "acceptabil", daca eram mai atent iesea chiar bine.
Oricum m-am apucat sa fac una identica din forex (pare ca iese ceva mai frumos).
Cand termin va prezint lucrarea.
Bafta!


 

mmkelemen

Well-Known Member
13 Noiembrie 2008
483
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Unde sunt stalpii acolo vor veni trei peroane, deci zic ca este gara :D
Cum am spus si mai sus, m-am apucat sa fac ceva asemanator din forex, iar acolo poate renunt la stalpii din mijloc, pun doar un peron pe mijloc si doua pe laterale. Sa vedem ce iese... :p
Multumiri pentru sfaturi.
 

mmkelemen

Well-Known Member
13 Noiembrie 2008
483
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare!
Zilele acestea am refacut peronul acoperit, iata ce a iesit:





Inca nu este finalizata lucrarea: mai am de fixat acoperisul, peronul din mijloc (la care in partea exterioara vreau sa fac o copertina), montat lumini in interior, de facut unele mici retusuri, de fixat sinele, etc.
Sa vedem ce iese...
Bafta!

PS: Cel vechi se poate casa... :aplauze:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.993
252
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
asa avea cateva observatii...

stalpii centrali nu i-ai modificat,sunt prea mari,dau dreptate lui LDH.

sus,unde ai gemul ala mare,pe verticala,trebuie sa faci/reproduci o structura de susutinere a ochiurilor de sticla,
ce ai tu acolo sunt 3 foi de geam imense.poti face treaba asta prin zgariere si apoi cu markerul pe deasupra,(cum ai facut pe laterale este super).

ai inchis peronul pe laterale cu geamuri....cel putin o laterala trebuie sa o lasi deschisa,acolo unde va fi gara.
daca le lasai pe ambele,pe partea opusa a garii putea baga inca o linie.
 

mmkelemen

Well-Known Member
13 Noiembrie 2008
483
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
cosmin78 a spus:
asa avea cateva observatii...

stalpii centrali nu i-ai modificat,sunt prea mari,dau dreptate lui LDH.

sus,unde ai gemul ala mare,pe verticala,trebuie sa faci/reproduci o structura de susutinere a ochiurilor de sticla,
ce ai tu acolo sunt 3 foi de geam imense.poti face treaba asta prin zgariere si apoi cu markerul pe deasupra,(cum ai facut pe laterale este super).

ai inchis peronul pe laterale cu geamuri....cel putin o laterala trebuie sa o lasi deschisa,acolo unde va fi gara.
daca le lasai pe ambele,pe partea opusa a garii putea baga inca o linie.
Multam pt. observatii.
Ochiurile de geam vor fi delimitare cu markerul.
Vreau sa fac in peroane niste "gauri" cu trepte care sa dea senzatia unui pasaj subteran intre peroane si gara propriuzisa.
Oricum mai este de munca...