Macheta feroviara CSMFB - discutii

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Horia,
posibil sa ai dreptate. In putinele mele incursiuni feroviare in Germania si Austria am fotografiat in special locomotive si nu am imagini ale placilor. Sunt convins insa ca cine aprofundeaza subiectul poate face o paralela intre placile din Germania (poze sunt pe internet suficiente) si cele din Romania, si intre placa reala si model.

Si pe la noi a existat practica intoarcerii "pe bucati" a tenderului si a masinii, pana foarte tarziu in anii de glorie a clasei muncitoare.

Lotul acesta de placi a fost implementat masiv in depourile romanesti dupa 1920, pentru ca placile anterioare de 15m nu permiteau intoarcerea locomotivelor din seriile 230, 50.X, 140.2 etc. etc. Din acei ani si pana astazi nu au existat decat consolidari ale podurilor metalice (cum e si cazul celei de la BcTr), dar in mare au ramas neschimbate. Interesant este ca unele din placi inca mai au sistemul auxiliar de manevrare manuala.

Poate ca o cale de abordare ar fi sa gasim pe undeva o schita a unei placi germane de 24m (cele FLM si Roco la HO) si sa vedem comparand cu pozele cat de mult/putin difera. Banuiala mea e ca foarte putin. Pentru comparatii mai detaliate as gasi pe acasa cateva imagini in care apar aceste placi chiar dupa ce au fost aduse pe la noi. Pana la urma se poate gasi o solutia de adaptare a.i. rezultatul final sa fie o placa folosita la CFR.

Catalin.
 
catalin a spus:
La HO ar avea 27.5 cm diametru.

Din pacate nu am schita unei astfel de placi, doar fotografii.

Pai nici nu este mare nevoie.

Daca spui ca asta



a fost si la CFR "Asa sa-i ramana numele" ca nu o dau pe zece FLM-uri sau mai stiu io ce plastice

Seamana cu ce am vazut noi la Calafat desi aia nu avea grinda principala traforata, traforaj care-i da tot farmecul.
Recunosc sistemul de franare, desi acolo era actionarea prin levier cu maneta de blocare, aici este cu volan.
Podul de la Calafat nu are majorate capetel podinei de circulatie.

Sincer, este o placa turnanta foarte frumoasa si cred ca sunteti in asentimentul meu.
 
"As you like it"
placile, in general, sunt instalatii extrem de frumoase si spectaculoase. Numai ca va trebui sa lungiti placa de la 21 la 24 m sa puteti intoarce masinile mai mari...

Placa de la Calafat (ca si cea din Corabia) au fost placi mai mici (sper sa nu ma insele memoria, parca de 17 sau 19 m...) construite tot in Germania. Permiteau intoarcerea locomotivelor tender care erau mai scurte sau a masinilor cu tender separat prin descompunere (masina si tenderul erau intoarse separat).

Ar fi interesanta o sceneta cu doi, trei angajati ai cailor ferate impingand de maneta ce permitea rotirea placii, si un altul atent la pozitia cuiului de siguranta...
 
hmmm...
Dorin vorbeste de o placa pe N de la Peco in kit foarte ieftina, am si eu una, e rezervata pentru gara terminala de la modulele OBB... :)

din cate imi amintesc nici Drehscheibe FLM si nici Roco nu au grinzi traforate, nici pe N nici pe H0 (pe N evident numai Fleischmann)...

pe N mai exista una de la Arnold, mult mai fina, insa nu avea echivalent pe H0; avea ca prototip pe cea de 23 (sau 26?) m; pesemne cea de 26, intrucat masura cam 16cm... intra si un vagon UIC-X pe ea!

OT:Dorin, ce e deranjant la "saiba" Peco sunt balustradele extrem de voluminoase... trebuie gasita o splutie... :roll: