Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Eu as dori sa uitam, macar pentru o perioada, de kituri.
De ce spun asta?
Hai sa incercam sa vedem daca avem mana au ba.
Un kit, in principiu, il poate monta oricine si iese mai bine sau mai rau functie de indemanare.
Cand faci ceva de la zero ai nevoie, pe langa indemanare, de documentatie, desene, schite si, nu in ultimul rand, materiale.

Materiale, cum spuneiai, gasim si mai trebuie investit in munca.
Per ansamblu investitia este minima. Munca nu se pune in cazul nostru.
Cum nu vom avea loc, nu lok :D , sa stam toti aplecati peste module si sa surubarim ne putem imparti pe ateliere :roll: si sa facem si altceva decat montaj de linii si presarat de terasament.
 
macazul din dreapta,dupa ultima intersectie,din ultima poza,dadea mai bine daca
era curb.exceptionala modificarea jonctiunii
 
cosmin78 a spus:
macazul din dreapta,dupa ultima intersectie,din ultima poza,dadea mai bine daca
era curb.exceptionala modificarea jonctiunii

Multumesc din nou pentru aprecieri.
Macazul acela nu este curb deoarece este intrarea in depou care se afla pe modulul propriu si personal, al de poului :D

Gresala noastra ca nu am spus dar daca te uiti pe schema initiala ai sa iti dai seama.

Modificarile fata de ce s-a propus in prima faza sunt:

- existenta a cinci linii in gara, cea mai scurta are 1,90 m;
- intrarea in gara, la unul dintre capete, cu linii curbe cu raza foarte prietenoasa, ca tot se poarta termenul;
-discutat si adjudecata pozitia cladirii statiei care nu o sa fie la mijlocul liniilor de garare si, se pare, o sa fie mai aproape de intrarea pe curb;

Asta pana acuma.
Avem tema pentru acasa :D cu rezolvarea celulilat capat al garii si problema semnalelor.
La astea doua s-a adugat ceva de depou.
 
eu nu poat decat sa ma declar uimit de rabdarea si proceperea lui lok. stiu de la ce a plecat si cat a masurat de 3258073458 de ori (ochiometric bineinteles) si a taiat, si a bagat, si iar a taiat, si a potrivit, si a injurat, si a fumat, si iar a potrivit......si iata ca a iesit extraordinar.
daca avea flex il duceam in gara sa le reorganizeze trebile la aia pacolo :D
bravo maestre
 
Salut

abia acum am reusit sa termin de citit prezentarea lui LDH, cred ca ar putea sa scrie o carte la cat de bine se pricepe cu scrisul.

Este minunat ca lucrul la diorama voastra a demarat in forta, nu am nimic de comentat deocamdata.

p.s. aceleasi probleme le-am avut si eu cand am vorbit de taiat dkw-uri, mi s-au urcat toti in cap :D , pana la urma am scos-o la capat.

Spor in continuare, asteptam evolutia.
 
buna baieti,

o intrebare de 2000 de puncte pentru LDH... ce fel de peroane planuiti? constructie proprie dupa modelul central si est european (adica peroane inguste din pietris in epocile vechi sau in Romania dupa caz din elemente de beton prefabricate) sau cel "actual" cu peroane largi (de la 6m in sus) unde se pot de asemenea folosi piese self-made sau diverse kituri...

din poze se vede o distanta inegala intre linii, insa e greu de determinat ce se planuieste... ;)
 
Atit gara cit si alte cladiri aferente garii,peroanele si ce se mai poate face le vom construi dupa planurile celor existente in realitate,gara inca nu s-a hotarit suta la suta care va fi, dar in pole position se afla gara Burdujeni iar ca a doua varianta a garii inca se mai discuta despre o alta gara frumoasa de pe o alta ruta existenta, materialul de executie va fi in principal forexul, simbata ce vine vom discuta si pe aceasta tema, iar in ceea ce priveste peroanele va fi numai unul intre liniile 2 si 3, celelalte linii 4 si 5 vor fi destinate trecerii sau stationarii marfarelor, s-a vorbit ceva simbata si despre peron cum va fi dar mai multe amanunte va avea LDH despre acesta, deocamdata trebuie sa terminam intrarea in gara si in celalalt cap care va fi ca de obicei ceva surpriza :D , sper sa iasa bine, tocmai de aceea avem tema pentru acasa acest lucru.
 
am inteles!

ca mare pasionat de tot ce este "K und K" ma gandesc ca Itcani (actuala Suceava Nord) ar putea fi o alternativa... oricum, daca cladirea de pasageri a garii se va face in "scratch" nu prea conteaza... :)

din cate stiu Burdujeni a capatat peroanele "moderne" abia prin anii 1960, asa ca asta se potriveste cu epocile III-V... si cu materialul rulant CFR existent!

ca o anecdota, pentru toti, acel DKW de la intrare se numeste in germana "Hosentraeger" adica "bretelele de la pantaloni"... :D
 
Cu Burdujenii este o mica problema
Am dori sa o facem, mai trebuie sa buchisim la planuri, dar nu stiu daca se incadreaza intrarea si cam ce am gandit pentru capatul celalat al garii din punct de vedere al configuratiei liniilor.

Nu cred ca ar fi o mare problema daca o frumoasa gara din Romania nu respecta in tocmai planul liniilor.
Importanta este gara.

Cum a spus si Silviu avem intentia sa ne axam pe modele de gari din RO si atunci este clar ca numai accesoriile vor putea fi cumparate.

A fost propusa alegerea unei gari de pe traseul Craiova - Calafat, a intrat in discutie si gara veche Orsova.
Idei sunt sa vedem cum stam cu planurile si, cel mai important, cu executia.
 
gara veche Orsova? din cate stiu, asta semana cu vechea gara din Craiova (prima) si Podu-Olt...

un kitbashing cu elemente de fatada Auhagen (cele mai asemanatoare la ferestre) n-ar fi foarte greu... sau daca nu, fatada o faceti singuri si doar tamplaria si detaliile le luati din kituri...
 
Problema sunt planurile :D

Catalin, spunea la un alt post, daca nu ceri si nu stii cui sa ceri nu ai sa primesti.
Noi stam foarte prost cu documentatia.

Legat de Orsova un singur lucru nu as face din gara desi are un farmec deosebit dar la scara 1:1.

Copertina peste linii si peroane.
Este deosebita dar asa nu mai vedem trenurile desi, acuma mi-a venit in minte, daca o facem mai scurta, numai cat tine cladirea garii ca nu stiu cum a fost in realitate, da extraordinar de bine.
 
pai la Orsova nu era ca la celelalte, cu o "veranda de peron" cu geamuri laterale casetate si copertina care inainta numai pana la jumatatea liniei 1?
 
Nu.

La Orsova era putin mai altfel.
Gara avea trei linii pentru calatori si, contrar a ceea ce stim, intre linii erau peroane astfel incat calatorii sa poata cobora pe ambele parti ale trenului.

Gara era formata din mai multe corpuri iar copertina de la linia unu nu era continua. Era segmentata si amplasata deasupra intrarii in corpul principal, magaziei etc. Deci la linia unu existau cel putin trei copertine scurte.

Copertina de care vorbesc acoperea linia doi si se prelungea peste peronul dintre liniile unu si doi si peronul dintre linia doi si trei.
Era in doua ape, sprijinea pe stalpi amplasati in axul longitudinal al peroanelor si se prelungea peste peroane cu streasini, la un unghi mai mic decat al apelor, in consola.
Toata confectia era metalica cu acoperisul opac.
 
Poate trebuie facut invers. Puneti pe hartie ce va doriti de la aceasta gara, pentru ca din ce citesc baleiati intre Burdujeni (o gara monumentala) si Orasova sau cele de pe Craiova-Calafat, care sunt gari de rang 3 sau variante ale acestora.

Scrieti ceva de felul: peroane deschise, magazie de marfa, epoca e foarte importanta, dimensiunile garii etc. Si apoi se pot face propuneri cu argumente pro si contra.
Cladirea de calatori e unul din elementele extrem de importante si de impact (atat pentru restul asezarii machetei cat si ca impact vizual pentru privitor).
Consens national nu va fi oricum niciodata decat in utopia unui fost presedinte...

In masura in care acceptati sfaturi pot sa va dau macar o idee.
 
Corect Catalin,

Tocmai aici suntem putin, putin mai mult, impotmoliti

Ideea este sa facem un modul de gara pe care sa poata rula garnituri de tren de la Ep.I pana astazi.

Gara Brdujeni credem, cel putin pentru moment, este o palarie cam mare pentru noi.
Motivele nu le mai expun deoarece cred ca sunt clare.

Atunci ne-am gandit ca nu ar fi rau sa cautam o alta varianta si, din vorba in vorba, fara a argumenta, era si prea tarziu pentru asta, trecuse ora 24, au aparut cele doua idei: Orsova sau o statie de pe ruta Craiova - Calafat.

Intrebarea este: crezi ca ar fi deranjant daca aranjamentul liniilor nu ar avea nicio legatura cu aranjamentul real?
Aici nu este vorba numai de ce spun modelistii si de aceea te intreb.
Daca tu ai vedea un asemenea modul de gara, chiar daca cladirea garii ar fi reprezentata pana in cele mai mici amanunte fiind o lucrare de exceptie, cum ai privi faptul ca liniile nu au legatura cu realitatea?

Craiova - Calafat are statii frumoase dar nici una din traseu nu are depou.
Noi vrem sa punem depoul langa gara.
Iar apare o controversa legata de imagine.

Adevarul este ca traseul liniilor l-am imaginat ca pe un amestec care sa ne-a dat posibilitatea sa facem intrarea pe curb, la capatul X, sa zicem, iar in celalat capat parca ne-ar placea ceva de genul aranjamentului de la peronul nou Timisoara. Evident ca nu or sa fie atatea linii dar asta este ideea.

Sfaturi acceptam de la toti cei care doresc sa ne ajute si tinem sa le multumim anticipat.

In fond macheta nu o facem singuri ci impreuna cu voi si este de dorit si va asteptam sa interveniti.
 
LDH,

Pana acum n-am comentat fiindca am asteptat sa vad cum evolueaza ideea, insa daca ma intrebati va puteam spune din start ca gara Burdujeni este subiect de "doctorat" in materie de modelism, si aici nici macar nu vorbim despre material rulant, ci de modele de constructii, adica teoretic ceva mai simplu fiindca nu se misca nimic la ea, doar trebuie sa arate ca in realitate!

Desigur, nu pun la indoiala capacitatea voastra de a realiza practic un asemenea model, insa a face asta fara sa ai la dispozitie planurile complete ale casei implica o
munca in plus pentru voi, care nu are nimic de-a face cu modelismul ci este efectiv proiectare de arhitectura!

Nu zic ca nu se poate face, am vazut si minuni mai mari realizate perfect, insa cred ca intr-adevar gara Burdujeni la scara H0 v-ar fi "mancat" cam mult spatiu, nu numai ea in sine, ci si faptul ca o asemenea gara mare trebuie sa vina "la pachet" cu multe linii, triaje, depozite etc. Nu stiu daca aveti atata spatiu la dispozitie!

Daca va re-orientati catre o gara mai mica de pe o linie secundara, se schimba treaba. Va fi si gara mai mica, dar si spatiul ocupat de linii in fata ei incepe sa devina mai rezonabil. Pana la urma, poate sa fie absolut la fel de atractiv, doar ca mai putin dificil de realizat. Si chiar tot aveti de ales, nu vad de ce ar trebui sa va impuneti lucruri extrem de dificile, cand exista si cai mai lesnicioase de a rezolva problema!

Cat despre marea voastra problema legata de lipsa planurilor, eu cred ca nu este o problema atat de mare daca va adresati cui trebuie ;-)

Deci dupa ce va hotarati ce anume vreti sa faceti, trebuie doar sa-mi puneti la dispozitie niste poze clare, de ansamblu si de detaliu, plus cateva masuratori, si va pot ajuta!

S-auzim numai de bine!

Dorin
 
LDH,

zici ca pe linia Craiova-Calafat nu e nici o gara cu depou...
Calafat are remiza liniara (2 locuri) placa, elevator, castel de apa etc....

Revenind la ce scriai tu, nu cred ca afecteaza atat de mult faptul ca nu respectati intocmai configuratia liniilor, atata vreme cat nu se ajunge la enormitati de felul amplasarii placii de intoarcere in fata garii, etc...
Personal admir nu atat repsroducerea fidela a realitatii (de cele mai multe ori un demers imposibil) cat incercarea de a respecta pe model aceleasi reguli care dicteaza in viata reala. Un fel de "bun simt modelistic" despre care ar fi multe de povestit.
Oricum nu veti reusi sa respectati o configuratie exacta pentru ca o statie de dimensiuni medii se intinde pe cel putin 1 km din capul X in Y.

Sa inteleg ca voi cautati o gara care si-a pastrat in mare aspectul original din epoca 1 pana acum (pentru a rula material rulant de diverse epoci) si care sa fi avut eventual aproape un depou cu tot ceea ce presupune acest lucru ?
Si eventual o gara de dimensiuni "rezonabile" care sa nu implice o "teza de doctorat" in modelism ?

PS. Later edit: exista o gara in Romania neschimbata din 1869, cu intrare in curba din capul X, remiza circulara cu 7 (sau parca 9....nu mai stiu, citez din memorie) amplasata aproape de gara, placa turnanta, castel de apa si pacura si elevator kaiser, specific CFR. Si nu este atat de mare si complexa ca Burdujeniul...
 
Buna Dorin,

Problema mea este alta desi unii or sa spuna "daca mie-mi place merge si asa" si se refera la ce am spus mai sus.

Poate exista un compromis intre o gara, indiferent care este ea, si configuratia liniilor?

Daca mi se raspunde ca pot face un astfel de compromis atunci stiu ce trebuie facut.
In fond nu trebuie sa reprezinti toata gara ci numai un segment din ea.
Pentru o gara de pe o linie secundara unde numarul liniilor rar depaseste cifra 4 lucrurile sunt mai simple (vezi cazul statiei Lipanesti unde, daca este sa o plasez in zilele noastre, exclus, conform informatiilor de la Catalin, am o singura linie :D )

Problema proiectarii nu este o problema in sine, adica nu este o problema legata de munca efectiva, este o problema de documentatie.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.