Salutari,
Zilele trecute mi-a venit prin minte intrebarea " cum s-ar incadra pe viitoarea diorama, cateva 060-EA-uri, cu inscriptia SAAF, puse intr-un mic parc rece " ?
N-am stat prea mult pe ganduri si m-am apucat sa fac cateva. Am sa prezint in cele ce urmeaza, etapele construirii unei astfel de machete, care sper sa se finalizeze cat de curand.
Tinand cont de destinatia statica a acestor machete, am hotarat sa le realizez din materiale cat mai usor de prelucrat, si cat mai ieftine. Idee buna sau rea, nu stiu...insa cartonul inmuiat in super glue, iese al naibii de rezistent, dandu-ti senzatia ca e plastic.
Sa lasam vorbaria si sa trecem la ceva mai serios.
Am schitat corpul intermediar al carcasei, fara cabinele de conducere :
Impreuna le-am unit printr-o fasie care tine rol de acoperis interior :
Dedesubt, doua traverse, pentru a centra cutia :
Cabinele le-am facut dupa schita reala a postului, si le-am indoit la unghiul aferent...
...iar apoi le-am lipit partea posterioara, pentru a capata forma :
S-au intarit, si le-am lipit in final, de partile extreme ale corpului central :
Tot ansamblul l-am inmuiat in super glue si l-am pus la uscat.
Am adaugat frontalele inferioare, si am executat tesitura de la traversa frontala :
Apoi am facut si farurile coltare, prin executarea unor conuri:
A urmat adaugarea scafelor si a unei podele dedesubt:
Apoi cateva finisari pentru a elimina rugozitatea cartonului presat.
Ne apucam ulterior de sitele de ventilatie de sus care vor arata in felul asta:
Iar dupa ce montam acoperisurile, ne apucam si de o particica din mecanica locomotivei :
Arcurile sunt facute din sarma de cupru indoita pe o tija metalica, ceva mai subtire decat o pasta de pix normala .
Partea de acoperis:
Vopsirea partiala a acesteia ( nu m-am abtinut
)
Dat fiind ca dupa mici retusuri locomotiva putea fi vopsita, m-am hotarat sa si fac asta. Am folosit insa o vopsea pe baza de ulei, care a lucrat si s-a stafidat. La traversa frontala si la pantografe, am folosit vopsea acrilica si a iesit excelent. Cutia, insa trebuie revopsita. Totusi, o poza cu aspectul curent al masinii :
Dupa ce ii voi efectua revopsirea, va urma montarea unor osii iar mai apoi u weathering, pentru a da aspectul de locomotiva in conservare.
Va voi tine la curent cu evolutia acestui proiect. Astept in acelasi timp, cu interes sfaturi, carcoteli, etc
Toate bune !
Zilele trecute mi-a venit prin minte intrebarea " cum s-ar incadra pe viitoarea diorama, cateva 060-EA-uri, cu inscriptia SAAF, puse intr-un mic parc rece " ?
N-am stat prea mult pe ganduri si m-am apucat sa fac cateva. Am sa prezint in cele ce urmeaza, etapele construirii unei astfel de machete, care sper sa se finalizeze cat de curand.
Tinand cont de destinatia statica a acestor machete, am hotarat sa le realizez din materiale cat mai usor de prelucrat, si cat mai ieftine. Idee buna sau rea, nu stiu...insa cartonul inmuiat in super glue, iese al naibii de rezistent, dandu-ti senzatia ca e plastic.
Sa lasam vorbaria si sa trecem la ceva mai serios.
Am schitat corpul intermediar al carcasei, fara cabinele de conducere :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Impreuna le-am unit printr-o fasie care tine rol de acoperis interior :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Dedesubt, doua traverse, pentru a centra cutia :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Cabinele le-am facut dupa schita reala a postului, si le-am indoit la unghiul aferent...
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
...iar apoi le-am lipit partea posterioara, pentru a capata forma :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
S-au intarit, si le-am lipit in final, de partile extreme ale corpului central :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Tot ansamblul l-am inmuiat in super glue si l-am pus la uscat.
Am adaugat frontalele inferioare, si am executat tesitura de la traversa frontala :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Apoi am facut si farurile coltare, prin executarea unor conuri:
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
A urmat adaugarea scafelor si a unei podele dedesubt:
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Apoi cateva finisari pentru a elimina rugozitatea cartonului presat.
Ne apucam ulterior de sitele de ventilatie de sus care vor arata in felul asta:
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Iar dupa ce montam acoperisurile, ne apucam si de o particica din mecanica locomotivei :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Arcurile sunt facute din sarma de cupru indoita pe o tija metalica, ceva mai subtire decat o pasta de pix normala .
Partea de acoperis:
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Vopsirea partiala a acesteia ( nu m-am abtinut
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Dat fiind ca dupa mici retusuri locomotiva putea fi vopsita, m-am hotarat sa si fac asta. Am folosit insa o vopsea pe baza de ulei, care a lucrat si s-a stafidat. La traversa frontala si la pantografe, am folosit vopsea acrilica si a iesit excelent. Cutia, insa trebuie revopsita. Totusi, o poza cu aspectul curent al masinii :
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
Dupa ce ii voi efectua revopsirea, va urma montarea unor osii iar mai apoi u weathering, pentru a da aspectul de locomotiva in conservare.
Va voi tine la curent cu evolutia acestui proiect. Astept in acelasi timp, cu interes sfaturi, carcoteli, etc
Toate bune !