- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea I: Bucureşti ââŹâ Caracal<i></i>
Despre Defileul Oltului am învăţat cu toţii la geografie în clasa a IV-a şi am fost impresionaţi de locurile prin care şi-a făcut drum acest râu lung de 615 kilometri.
în clipul pe care vi-l propun vă invit să vizionaţi câteva secvenţe de pe calea ferată magistrală M900, Bucureşti Nord ââŹâ Timişoara Nord, pe porţiunea Bucureşti Basarab ââŹâ Caracal. în cei 155 de kilometri parcurşi, nu există decât câteva curbe, iar în rest doar linie dreaptă. Peisajul însă se schimbă atunci când linia M900 se intersectează cu Râul Olt. Trecând cu viteză peste un pod lung şi maiestuos, trenul în care am fost avea să oprească în Caracal.
Lipsa filmărilor între Bucureşti Basarab ââŹâ Videle şi Videle ââŹâ Gălăţeni s-a datorat strict supraaglomerării Trenului Personal 9001, Bucureşti Basarab ââŹâ Craiova. Condiţiile în care am călătorit sunt greu de descris, însă doar ca să vă faceţi o părere: în holul de intrare în vagonul etajat cu care am călătorit, 26-26, se aflau peste 15 persoane, în timp ce atât la ambele niveluri erau călători în picioare. După Gălăţeni însă, trenul s-a golit în proporţie de 90% şi am putut lua şi eu loc în tren. Nu de alta, dar avusesem un început de excursie feroviară cam urât, ba chiar foarte urât ââŹâ condiţiile de călătorie au fost de neconceput. Vina este a NOASTRĂ, a călătorilor, care nu-şi cumpără bilet. Regulatorul de Circulaţie pune pe traseu vagoane atât cât să acopere numărul de bilete vândute, corect?
Dintre momentele interesante pe care le puteţi urmări în clip amintesc de: întâlnirea cu Trenul Personal Craiova ââŹâ Bucureşti Basarab pe o zonă de coastă a M900, între Dăneasa şi Drăgăneşti-Olt, trecerea peste râul Olt, existenţa unei locomotive electrice îmbrăcată în haine de CFR Călători la tracţiunea unui tren de marfă, precum şi specificul staţiilor feroviare prin care am trecut. Vă doresc vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=5u8folSMgP0
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a II-a: Piatra Olt - Băbeni<i></i>
Căldura de afară năucea orice vietate de pe câmpul terestru. După ce am mers la pas 3-4 kilometri de la şoseaua principală ce leagă Slatina de Caracal, am ajuns în faţa Gării Piatra Olt. Aici am fost fascinat de ââŹĹmuzeulââŹÂ feroviar din curtea depoului de locomotive şi automotoare. Spun muzeu pentru că ââŹĹexponateleââŹÂ care încă mai transportă călători ar fi demne de o pensie şi să lase locul la vehicule mai performante, mai confortabile, mai economice.
Un remediu răcoros pentru a întâmpina razele soarelui (dar nu aceleaşi raze de care am învăţat în clasa I că ne dezmierd corpul, ci de acele raze care dau de furcă adulţilor plini de griji şi probleme) era chiar pornirea Trenului Personal Piatra Olt ââŹâ Râmnicu Vâlcea. Ventilaţia forţată astfel realizată avea să bucure simţurile oricărui călător care accepta să circule cu geamurile deschise. Compus din 2 vagoane şi având la tracţiune 2 locomotive diesel, trenul avea să-mi fie partener de călătorie până la Râmnicu Vâlcea.
Am admirat planeitatea luncii Oltului de la Piatra Olt şi până aproape de Băbeni, când începeau să se întrevadă, în zare, deluşoare, dealuri, munţişori şi munţi. De-a lungul apei Oltului s-au aşezat oameni. Ă Ĺži tot aşa s-a construit şi calea ferată pe lângă aşezările oamenilor, iar din loc în loc, gările: Piatra Olt, Găneasa, Arceşti, Colibaşi, Strejeşti, Zlătărei, Drăgăşani, Călina, Zăvideni, Orleşti, Fişcălia, Bucşani Vâlcea, Ioneşti, Slăviteşti şi Băbeni.
Dintre momentele interesante care ar merita văzute amintesc: Depoul de Locomotive şi Automotoare Piatra Olt şi întâlnirea cu cele două automotoare modernizate seria 900 în staţia Fişcălia.
Vă doresc vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=Qugcov_tSqQ
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a III-a: Băbeni - Mănăstirea Turnu<i></i>
Suntem fascinaţi cu toţii când auzim de Văi, Chei, Defileuri, Pasuri, Trecători. Valea Oltului este şi ea un loc pe care merită să-l parcurgi pentru a te bucura de încă un decor fascinant al României. împreună cu strădania, talentul şi dorinţa celor care au făcut ca pe linia ferată Podu Olt -- Piatra Olt să circule trenuri, acum ne putem bucura de frumoasele peisaje.
Partea a III-a din videoreportajul Valea Oltului oferă câteva cadre de pe porţiunea Băbeni -- Mănăstirea Turnu. Datorită faptului că am călătorit într-un vagon 21-47 (Trenul Personal Băbeni -- Sibiu era compus din doar 3 vagoane 21-47), iar compartimentul era ocupat în proporţie de 80%, nu m-am putut desfăşura pentru a putea filma/fotografia staţiile de pe partea dreaptă a sensului de mers către Sibiu. Voi reveni cu un videoreportaj mai complet în viitor!
Din punct de vedere istoric, linia a fost construită între anii 1897 şi 1901 de inginerul Mihail M. Râmniceanu. Aşa nota istoricul CFR, N.I. Petculescu în 1935: ââŹĹžTraseul liniei merge când pe un ţărm, când pe celălalt al Oltului, prin locuri rele şi strâmte, unde calea a fost câştigată prin săpături în stâncă şi a fost pusă la adăpost de efectele torentelor prin (...) numeroase pereuri şi arocamente care apără linia contra furiei Oltului, care acolo are un regim torenţial atât de pronunţat, încât nivelul apelor a avut o variaţie chiar de 7 metri în 24 de ore".
Cu acestea fiind spuse, nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare şi călătorie plăcută prin gările Govora, Râmnicu Vâlcea sau Călimăneşti! în [...]ând va apărea episodul IV şi ultimul: Valea Oltului între staţiile Mănăstirea Turnu şi Podu Olt, ba chiar şi cu o oprire la Sibiu.
http://www.youtube.com/watch?v=W2THpjhBIK8
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a IV-a: Mănăstirea Turnu - Sibiu<i></i>
Farmecul rutei 201, Piatra Olt -- Podu Olt, constă chiar în verdele pe care-l întâlneşti pas cu pas sau... mai bine zis... joantă de joantă. Videoreportajul pe care vă invit cu drag să-l urmăriţi cuprinde 75 de kilometri de cale ferată construită acum mai bine de un secol.
De-a lungul vremii, trenurile au făcut legătura între Transilvania şi Oltenia. Printre localităţile care au fost reperate în acest clip amintesc de Cozia, Lotru, Cornet, Râul Vadului, Turnu Roşu, Podu Olt şi Sibiu. Unele gări de pe traseu (Lotru: inaugurată în 1901 sau Cornet), deşi de mici dimensiuni, sunt cochete şi sunt integrate bine în peisaj.
Dintre lucrările de artă de pe traseu amintesc de Tunele Lotru, Cârligul Mic, Cârligul Mare, precum şi de poduri peste râul Olt. Tot aici menţionez despre podul în curbă de la Proieni, prima construcţie de acest tip din România.
Călătoria mea din 4 iunie 2011, Bucureşti -- Caracal -- Sibiu, s-a încheiat sub vârfurile Făgăraşilor în Hermannstadt. Locomotivele cu aburi din Depoul Sibiu erau multe la număr, însă în stare rece - redând o impresie negativă asupra peisajului. Un articol interesant pe această temă puteţi găsi la: http://www.jurnalul.ro/special/reportaje/drumul-de-fier-de-peste-olt-573784.html .
Cu acestea fiind spuse, vă mulţumesc pentru atenţie şi... vă stârnesc curiozitatea despre următorul videoreportaj pe care îl pregătesc: Bucureşti -- Adjud -- Siculeni -- Cluj.
http://www.youtube.com/watch?v=g6xA7XxLMWU
Despre Defileul Oltului am învăţat cu toţii la geografie în clasa a IV-a şi am fost impresionaţi de locurile prin care şi-a făcut drum acest râu lung de 615 kilometri.
în clipul pe care vi-l propun vă invit să vizionaţi câteva secvenţe de pe calea ferată magistrală M900, Bucureşti Nord ââŹâ Timişoara Nord, pe porţiunea Bucureşti Basarab ââŹâ Caracal. în cei 155 de kilometri parcurşi, nu există decât câteva curbe, iar în rest doar linie dreaptă. Peisajul însă se schimbă atunci când linia M900 se intersectează cu Râul Olt. Trecând cu viteză peste un pod lung şi maiestuos, trenul în care am fost avea să oprească în Caracal.
Lipsa filmărilor între Bucureşti Basarab ââŹâ Videle şi Videle ââŹâ Gălăţeni s-a datorat strict supraaglomerării Trenului Personal 9001, Bucureşti Basarab ââŹâ Craiova. Condiţiile în care am călătorit sunt greu de descris, însă doar ca să vă faceţi o părere: în holul de intrare în vagonul etajat cu care am călătorit, 26-26, se aflau peste 15 persoane, în timp ce atât la ambele niveluri erau călători în picioare. După Gălăţeni însă, trenul s-a golit în proporţie de 90% şi am putut lua şi eu loc în tren. Nu de alta, dar avusesem un început de excursie feroviară cam urât, ba chiar foarte urât ââŹâ condiţiile de călătorie au fost de neconceput. Vina este a NOASTRĂ, a călătorilor, care nu-şi cumpără bilet. Regulatorul de Circulaţie pune pe traseu vagoane atât cât să acopere numărul de bilete vândute, corect?
Dintre momentele interesante pe care le puteţi urmări în clip amintesc de: întâlnirea cu Trenul Personal Craiova ââŹâ Bucureşti Basarab pe o zonă de coastă a M900, între Dăneasa şi Drăgăneşti-Olt, trecerea peste râul Olt, existenţa unei locomotive electrice îmbrăcată în haine de CFR Călători la tracţiunea unui tren de marfă, precum şi specificul staţiilor feroviare prin care am trecut. Vă doresc vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=5u8folSMgP0
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a II-a: Piatra Olt - Băbeni<i></i>
Căldura de afară năucea orice vietate de pe câmpul terestru. După ce am mers la pas 3-4 kilometri de la şoseaua principală ce leagă Slatina de Caracal, am ajuns în faţa Gării Piatra Olt. Aici am fost fascinat de ââŹĹmuzeulââŹÂ feroviar din curtea depoului de locomotive şi automotoare. Spun muzeu pentru că ââŹĹexponateleââŹÂ care încă mai transportă călători ar fi demne de o pensie şi să lase locul la vehicule mai performante, mai confortabile, mai economice.
Un remediu răcoros pentru a întâmpina razele soarelui (dar nu aceleaşi raze de care am învăţat în clasa I că ne dezmierd corpul, ci de acele raze care dau de furcă adulţilor plini de griji şi probleme) era chiar pornirea Trenului Personal Piatra Olt ââŹâ Râmnicu Vâlcea. Ventilaţia forţată astfel realizată avea să bucure simţurile oricărui călător care accepta să circule cu geamurile deschise. Compus din 2 vagoane şi având la tracţiune 2 locomotive diesel, trenul avea să-mi fie partener de călătorie până la Râmnicu Vâlcea.
Am admirat planeitatea luncii Oltului de la Piatra Olt şi până aproape de Băbeni, când începeau să se întrevadă, în zare, deluşoare, dealuri, munţişori şi munţi. De-a lungul apei Oltului s-au aşezat oameni. Ă Ĺži tot aşa s-a construit şi calea ferată pe lângă aşezările oamenilor, iar din loc în loc, gările: Piatra Olt, Găneasa, Arceşti, Colibaşi, Strejeşti, Zlătărei, Drăgăşani, Călina, Zăvideni, Orleşti, Fişcălia, Bucşani Vâlcea, Ioneşti, Slăviteşti şi Băbeni.
Dintre momentele interesante care ar merita văzute amintesc: Depoul de Locomotive şi Automotoare Piatra Olt şi întâlnirea cu cele două automotoare modernizate seria 900 în staţia Fişcălia.
Vă doresc vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=Qugcov_tSqQ
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a III-a: Băbeni - Mănăstirea Turnu<i></i>
Suntem fascinaţi cu toţii când auzim de Văi, Chei, Defileuri, Pasuri, Trecători. Valea Oltului este şi ea un loc pe care merită să-l parcurgi pentru a te bucura de încă un decor fascinant al României. împreună cu strădania, talentul şi dorinţa celor care au făcut ca pe linia ferată Podu Olt -- Piatra Olt să circule trenuri, acum ne putem bucura de frumoasele peisaje.
Partea a III-a din videoreportajul Valea Oltului oferă câteva cadre de pe porţiunea Băbeni -- Mănăstirea Turnu. Datorită faptului că am călătorit într-un vagon 21-47 (Trenul Personal Băbeni -- Sibiu era compus din doar 3 vagoane 21-47), iar compartimentul era ocupat în proporţie de 80%, nu m-am putut desfăşura pentru a putea filma/fotografia staţiile de pe partea dreaptă a sensului de mers către Sibiu. Voi reveni cu un videoreportaj mai complet în viitor!
Din punct de vedere istoric, linia a fost construită între anii 1897 şi 1901 de inginerul Mihail M. Râmniceanu. Aşa nota istoricul CFR, N.I. Petculescu în 1935: ââŹĹžTraseul liniei merge când pe un ţărm, când pe celălalt al Oltului, prin locuri rele şi strâmte, unde calea a fost câştigată prin săpături în stâncă şi a fost pusă la adăpost de efectele torentelor prin (...) numeroase pereuri şi arocamente care apără linia contra furiei Oltului, care acolo are un regim torenţial atât de pronunţat, încât nivelul apelor a avut o variaţie chiar de 7 metri în 24 de ore".
Cu acestea fiind spuse, nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare şi călătorie plăcută prin gările Govora, Râmnicu Vâlcea sau Călimăneşti! în [...]ând va apărea episodul IV şi ultimul: Valea Oltului între staţiile Mănăstirea Turnu şi Podu Olt, ba chiar şi cu o oprire la Sibiu.
http://www.youtube.com/watch?v=W2THpjhBIK8
///<<<CFR>>>\\\
4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a IV-a: Mănăstirea Turnu - Sibiu<i></i>
Farmecul rutei 201, Piatra Olt -- Podu Olt, constă chiar în verdele pe care-l întâlneşti pas cu pas sau... mai bine zis... joantă de joantă. Videoreportajul pe care vă invit cu drag să-l urmăriţi cuprinde 75 de kilometri de cale ferată construită acum mai bine de un secol.
De-a lungul vremii, trenurile au făcut legătura între Transilvania şi Oltenia. Printre localităţile care au fost reperate în acest clip amintesc de Cozia, Lotru, Cornet, Râul Vadului, Turnu Roşu, Podu Olt şi Sibiu. Unele gări de pe traseu (Lotru: inaugurată în 1901 sau Cornet), deşi de mici dimensiuni, sunt cochete şi sunt integrate bine în peisaj.
Dintre lucrările de artă de pe traseu amintesc de Tunele Lotru, Cârligul Mic, Cârligul Mare, precum şi de poduri peste râul Olt. Tot aici menţionez despre podul în curbă de la Proieni, prima construcţie de acest tip din România.
Călătoria mea din 4 iunie 2011, Bucureşti -- Caracal -- Sibiu, s-a încheiat sub vârfurile Făgăraşilor în Hermannstadt. Locomotivele cu aburi din Depoul Sibiu erau multe la număr, însă în stare rece - redând o impresie negativă asupra peisajului. Un articol interesant pe această temă puteţi găsi la: http://www.jurnalul.ro/special/reportaje/drumul-de-fier-de-peste-olt-573784.html .
Cu acestea fiind spuse, vă mulţumesc pentru atenţie şi... vă stârnesc curiozitatea despre următorul videoreportaj pe care îl pregătesc: Bucureşti -- Adjud -- Siculeni -- Cluj.
http://www.youtube.com/watch?v=g6xA7XxLMWU