- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
5 august 2011 = Excursie&Activitate FeRoviaRă Ciulniţa - Medgidia - Dorobanţu<i></i>
Magistrala 800 este una dintre liniile din România unde pot fi admirate trenuri care circulă cu viteză sporită! Ei bine, în ziua de 5 august 2011 am purces la o plimbare FeRoviaRă între Bucureşti Nord şi Medgidia cu Trenul Accelerat de Tulcea. Dacă până la Medgidia am circulat cu Săgeata Albastră, de la Medgidia la Dorobanţu şi mai departe către Năvodari am ales să parcurg la pas o distanţă de mai bine de 40 de kilometri.
în acest fel, pe o distanţă de 9 kilometri şi parcursă în 2 ore, am fost martorul la trecerea în viteze de până la 140 km/h a mai multor trenuri de marfă şi de călători. Ca de exemplu: Trenul Rapid Bucureşti Nord - Mangalia cu vagoane modernizate 20-76, Trenul Rapid Bucureşti Nord - Mangalia, trenul de marfă al CFR Marfă, Trenul Accelerat Arad - Mangalia, trenul mărfar Unifertrans cu frumoasele DA-uri vopsite în schemă clasică, trenul mărfar GFR cu cisterne, Trenul Rapid Oradea - Mangalia, trenul mărfar GFR cu ciment de la Medgidia Est către Triajul Medgidia, Trenul Rapid Bucureşti Nord - Constanţa şi Trenul Accelerat Galaţi - Constanţa cu ale sale vagoane etajate.
Prin apropierea municipiului Medgidia s-a putut observa, de asemenea, activitatea FeRoviaRă intensă de la fabrica de ciment LaFarge.
Aşadar, vă invit la un clip realizat 95% pe teritoriul judeţului Constanţa, pe una dintre cele mai noi căi ferate construite în România, unde circulă trenuri... de mare viteză. De mare viteză pentru România, bineînţeles!
http://www.youtube.com/watch?v=9VR7-hy9HJ0
///
5 august 2011 = Activitate FeRoviaRă cu mărfare între Dorobanţu şi Năvodari<i></i>
Locomotiva diesel-electrică 060-DA cu motor Sulzer de 2.100 de cai putere este unul dintre vehiculele feroviare româneşti care poate fi admirat în adevărata lui splendoare. Calea ferată, Dorobanţu - Năvodari, a fost construită într-un decor cu multe dealuri şi văi, acest fapt demonstrând declivităţile deloc uşoare de parcurs de 10 sau 11 mm/m, cu câteva curbe destul de largi şi frumoase cu raza minimă de 500 de metri.
Astfel, în videoclipul pe care vi-l propun în continuare veţi remarca LDE-uri în tracţiune dublă: 62-1200-5 şi 60-1255-3 ale operatorului Unifertrans sau locomotiva vopsită în culorile Rompetrol, 60-1514-3, alături de 60-1573-9, vopsită în culorile GFR-ului.
Nazarcea, Canal, Nisipari şi chiar Lumina sunt localităţile în care se pot auzi zi-de-zi şi noapte-de-noapte trenuri neobosite transportând calcar, benzină, motorină şi alte mărfuri atât de necesare în zilele de astăzi.
Ecoul acestor Sulzere este incredibil! Viteza de "promenadă" de doar 30 km/h - şi alteori chiar 15 km/h - reuşea să scoată din şine şi din roţi sunetele cele mai frumoase! Păcat de oamenii locului care locuiau în jurul căii ferate (în special Lumina), care erau majoritatea de etnie rromă şi mă urmăreau cu ochi duşmănoşi. întrebat - de o gaşcă cu trei scutere care mă urmăreau special de-a lungul a vreo 5-6 km cât înconjoară linia oraşul Lumina - ce caut pe acolo, am minţit - cam cras - că inspectez linia. îşi ziceau: "A, lasă-l, e de la CFR".
Aşadar, vă doresc vizionare plăcută într-un film unde regina este locomotiva diesel-electrică românească de 2.100 de cai putere, iar regele - un Soare atât de benefic pentru un senzor de aparat de luat vederi, dar pe atât de ameţitor pentru un călător.
http://www.youtube.com/watch?v=QbEIkaRjGMc
///
5 august 2011 = Prezentarea celor 32 de kilometri ai liniei Dorobanţu - Năvodari<i></i>
în cei 40 de kilometri parcurşi per pedes pe 5 august 2011, am avut ocazia să am impresia că văd Fata Morgana de foarte multe ori. Iar asta nu s-a datorat exclusiv faptului că anumite porţiuni ale liniei Dorobanţu - Năvodari sunt în aliniament cu declivităţi medii şi permit apariţia mirajului, ci şi din cauza dorinţei nebune de a revedea staţia Năvodari, coroborată cu efortul fizic şi căldura de afară.
Dar briza mării şi curenţii de aer de-a lungul canalului Dunăre - Marea Neagră sau, mai pe nume, Poarta Albă - Midia Năvodari, au fost câteva dintre ingredientele necesare parcurgerii liniei 806 de la un capăt la... un punct al ei - Năvodari.
Din punct vedere istorico-economic, calea ferată Dorobanţu - Năvodari - Sitorman a apărut pe hartă încă de la mijlocul secolului XX, mai exact între 1949-1951. ĂËi nu a apărut de ici, de colo, ci prin efortul a mii de militari, deţinuţi sau voluntari plătiţi. Construcţia canalului Midia Năvodari - Poarta Albă, cerinţa de calcar a fabricii de ciment de la Medgidia pentru materia primă de la Sitorman şi accesul cu produse petroliere de la rafinăria Petromidia Năvodari către România au fost cele mai importante motive care au stat la baza construcţiei acestei linii.
Prezentul se descrie destul de sumbru cu o stare a infrastructurii deosebit de precară. Viteza de circulaţie de doar 30 de km/h, iar în unele porţiuni de 2-3 kilometri descrise cu restricţii cu 15 km/h, se pare că este satisfăcătoare pentru operatorii GFR şi Unifertrans care fac serviciu pe linia 806.
M-a întrebat un prieten de "suferinţă" motivul pentru care am ales să descriu această linie. ĂËi, aşa cum spuneam la început că îmi doream foarte mult să revăd staţia Năvodari, răspunsul pentru colegul meu sună cam aşa: "Prin 2004, când dormeam la Tabăra Delfin din Năvodari, am fost trezit noaptea pe la 3-4 de fluiere puternice de Sulzere. Am ieşit afară din tabără şi am văzut, în lumina superbă a unui răsărit de soare, un tren mărfar cu două locomotive galben-gălbioare urcând una dintre pantele de pe linia Capu Midia - Năvodari - Dorobanţu..." Acea imagine mi-a rămas puternic imprimată în minte, iar de atunci obişnuiesc să vizitez aproape în fiecare an această linie plină de... magie, ca să zic aşa. Iar dacă ajungeţi să vedeţi acele locuri, 80% dintre voi îmi veţi da dreptate.
http://www.youtube.com/watch?v=8FTHWc9jJ98
Magistrala 800 este una dintre liniile din România unde pot fi admirate trenuri care circulă cu viteză sporită! Ei bine, în ziua de 5 august 2011 am purces la o plimbare FeRoviaRă între Bucureşti Nord şi Medgidia cu Trenul Accelerat de Tulcea. Dacă până la Medgidia am circulat cu Săgeata Albastră, de la Medgidia la Dorobanţu şi mai departe către Năvodari am ales să parcurg la pas o distanţă de mai bine de 40 de kilometri.
în acest fel, pe o distanţă de 9 kilometri şi parcursă în 2 ore, am fost martorul la trecerea în viteze de până la 140 km/h a mai multor trenuri de marfă şi de călători. Ca de exemplu: Trenul Rapid Bucureşti Nord - Mangalia cu vagoane modernizate 20-76, Trenul Rapid Bucureşti Nord - Mangalia, trenul de marfă al CFR Marfă, Trenul Accelerat Arad - Mangalia, trenul mărfar Unifertrans cu frumoasele DA-uri vopsite în schemă clasică, trenul mărfar GFR cu cisterne, Trenul Rapid Oradea - Mangalia, trenul mărfar GFR cu ciment de la Medgidia Est către Triajul Medgidia, Trenul Rapid Bucureşti Nord - Constanţa şi Trenul Accelerat Galaţi - Constanţa cu ale sale vagoane etajate.
Prin apropierea municipiului Medgidia s-a putut observa, de asemenea, activitatea FeRoviaRă intensă de la fabrica de ciment LaFarge.
Aşadar, vă invit la un clip realizat 95% pe teritoriul judeţului Constanţa, pe una dintre cele mai noi căi ferate construite în România, unde circulă trenuri... de mare viteză. De mare viteză pentru România, bineînţeles!

http://www.youtube.com/watch?v=9VR7-hy9HJ0
///
5 august 2011 = Activitate FeRoviaRă cu mărfare între Dorobanţu şi Năvodari<i></i>
Locomotiva diesel-electrică 060-DA cu motor Sulzer de 2.100 de cai putere este unul dintre vehiculele feroviare româneşti care poate fi admirat în adevărata lui splendoare. Calea ferată, Dorobanţu - Năvodari, a fost construită într-un decor cu multe dealuri şi văi, acest fapt demonstrând declivităţile deloc uşoare de parcurs de 10 sau 11 mm/m, cu câteva curbe destul de largi şi frumoase cu raza minimă de 500 de metri.
Astfel, în videoclipul pe care vi-l propun în continuare veţi remarca LDE-uri în tracţiune dublă: 62-1200-5 şi 60-1255-3 ale operatorului Unifertrans sau locomotiva vopsită în culorile Rompetrol, 60-1514-3, alături de 60-1573-9, vopsită în culorile GFR-ului.
Nazarcea, Canal, Nisipari şi chiar Lumina sunt localităţile în care se pot auzi zi-de-zi şi noapte-de-noapte trenuri neobosite transportând calcar, benzină, motorină şi alte mărfuri atât de necesare în zilele de astăzi.
Ecoul acestor Sulzere este incredibil! Viteza de "promenadă" de doar 30 km/h - şi alteori chiar 15 km/h - reuşea să scoată din şine şi din roţi sunetele cele mai frumoase! Păcat de oamenii locului care locuiau în jurul căii ferate (în special Lumina), care erau majoritatea de etnie rromă şi mă urmăreau cu ochi duşmănoşi. întrebat - de o gaşcă cu trei scutere care mă urmăreau special de-a lungul a vreo 5-6 km cât înconjoară linia oraşul Lumina - ce caut pe acolo, am minţit - cam cras - că inspectez linia. îşi ziceau: "A, lasă-l, e de la CFR".
Aşadar, vă doresc vizionare plăcută într-un film unde regina este locomotiva diesel-electrică românească de 2.100 de cai putere, iar regele - un Soare atât de benefic pentru un senzor de aparat de luat vederi, dar pe atât de ameţitor pentru un călător.

http://www.youtube.com/watch?v=QbEIkaRjGMc
///
5 august 2011 = Prezentarea celor 32 de kilometri ai liniei Dorobanţu - Năvodari<i></i>
în cei 40 de kilometri parcurşi per pedes pe 5 august 2011, am avut ocazia să am impresia că văd Fata Morgana de foarte multe ori. Iar asta nu s-a datorat exclusiv faptului că anumite porţiuni ale liniei Dorobanţu - Năvodari sunt în aliniament cu declivităţi medii şi permit apariţia mirajului, ci şi din cauza dorinţei nebune de a revedea staţia Năvodari, coroborată cu efortul fizic şi căldura de afară.
Dar briza mării şi curenţii de aer de-a lungul canalului Dunăre - Marea Neagră sau, mai pe nume, Poarta Albă - Midia Năvodari, au fost câteva dintre ingredientele necesare parcurgerii liniei 806 de la un capăt la... un punct al ei - Năvodari.
Din punct vedere istorico-economic, calea ferată Dorobanţu - Năvodari - Sitorman a apărut pe hartă încă de la mijlocul secolului XX, mai exact între 1949-1951. ĂËi nu a apărut de ici, de colo, ci prin efortul a mii de militari, deţinuţi sau voluntari plătiţi. Construcţia canalului Midia Năvodari - Poarta Albă, cerinţa de calcar a fabricii de ciment de la Medgidia pentru materia primă de la Sitorman şi accesul cu produse petroliere de la rafinăria Petromidia Năvodari către România au fost cele mai importante motive care au stat la baza construcţiei acestei linii.
Prezentul se descrie destul de sumbru cu o stare a infrastructurii deosebit de precară. Viteza de circulaţie de doar 30 de km/h, iar în unele porţiuni de 2-3 kilometri descrise cu restricţii cu 15 km/h, se pare că este satisfăcătoare pentru operatorii GFR şi Unifertrans care fac serviciu pe linia 806.
M-a întrebat un prieten de "suferinţă" motivul pentru care am ales să descriu această linie. ĂËi, aşa cum spuneam la început că îmi doream foarte mult să revăd staţia Năvodari, răspunsul pentru colegul meu sună cam aşa: "Prin 2004, când dormeam la Tabăra Delfin din Năvodari, am fost trezit noaptea pe la 3-4 de fluiere puternice de Sulzere. Am ieşit afară din tabără şi am văzut, în lumina superbă a unui răsărit de soare, un tren mărfar cu două locomotive galben-gălbioare urcând una dintre pantele de pe linia Capu Midia - Năvodari - Dorobanţu..." Acea imagine mi-a rămas puternic imprimată în minte, iar de atunci obişnuiesc să vizitez aproape în fiecare an această linie plină de... magie, ca să zic aşa. Iar dacă ajungeţi să vedeţi acele locuri, 80% dintre voi îmi veţi da dreptate.

http://www.youtube.com/watch?v=8FTHWc9jJ98