M800,M806:Trenuri de mare vitez㒠vs. Trenuri în pustietate

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
5 august 2011 = Excursie&Activitate FeRoviaR㒠Ciulniţa - Medgidia - Dorobanţu<i></i>

Magistrala 800 este una dintre liniile din România unde pot fi admirate trenuri care circul㒠cu vitez㒠sporită’! Ei bine, în ziua de 5 august 2011 am purces la o plimbare FeRoviaR㒠între Bucureşti Nord şi Medgidia cu Trenul Accelerat de Tulcea. Dac㒠pân㒠la Medgidia am circulat cu Să’geata Albastră’, de la Medgidia la Dorobanţu şi mai departe că’tre Nă’vodari am ales s㒠parcurg la pas o distanţ㒠de mai bine de 40 de kilometri.

în acest fel, pe o distanţ㒠de 9 kilometri şi parcurs㒠în 2 ore, am fost martorul la trecerea în viteze de pân㒠la 140 km/h a mai multor trenuri de marf㒠şi de că’lă’tori. Ca de exemplu: Trenul Rapid Bucureşti Nord - Mangalia cu vagoane modernizate 20-76, Trenul Rapid Bucureşti Nord - Mangalia, trenul de marf㒠al CFR Marfă’, Trenul Accelerat Arad - Mangalia, trenul mă’rfar Unifertrans cu frumoasele DA-uri vopsite în schem㒠clasică’, trenul mă’rfar GFR cu cisterne, Trenul Rapid Oradea - Mangalia, trenul mă’rfar GFR cu ciment de la Medgidia Est că’tre Triajul Medgidia, Trenul Rapid Bucureşti Nord - Constanţa şi Trenul Accelerat Galaţi - Constanţa cu ale sale vagoane etajate.

Prin apropierea municipiului Medgidia s-a putut observa, de asemenea, activitatea FeRoviaR㒠intens㒠de la fabrica de ciment LaFarge.

Aşadar, v㒠invit la un clip realizat 95% pe teritoriul judeţului Constanţa, pe una dintre cele mai noi că’i ferate construite în România, unde circul㒠trenuri... de mare viteză’. De mare vitez㒠pentru România, bineînţeles!



http://www.youtube.com/watch?v=9VR7-hy9HJ0

///

5 august 2011 = Activitate FeRoviaR㒠cu mă’rfare între Dorobanţu şi Nă’vodari<i></i>

Locomotiva diesel-electric㒠060-DA cu motor Sulzer de 2.100 de cai putere este unul dintre vehiculele feroviare româneşti care poate fi admirat în adevă’rata lui splendoare. Calea ferată’, Dorobanţu - Nă’vodari, a fost construit㒠într-un decor cu multe dealuri şi vă’i, acest fapt demonstrând declivită’ţile deloc uşoare de parcurs de 10 sau 11 mm/m, cu câteva curbe destul de largi şi frumoase cu raza minim㒠de 500 de metri.

Astfel, în videoclipul pe care vi-l propun în continuare veţi remarca LDE-uri în tracţiune dublă’: 62-1200-5 şi 60-1255-3 ale operatorului Unifertrans sau locomotiva vopsit㒠în culorile Rompetrol, 60-1514-3, ală’turi de 60-1573-9, vopsit㒠în culorile GFR-ului.

Nazarcea, Canal, Nisipari şi chiar Lumina sunt localită’ţile în care se pot auzi zi-de-zi şi noapte-de-noapte trenuri neobosite transportând calcar, benzină’, motorin㒠şi alte mă’rfuri atât de necesare în zilele de astă’zi.

Ecoul acestor Sulzere este incredibil! Viteza de "promenadă’" de doar 30 km/h - şi alteori chiar 15 km/h - reuşea s㒠scoat㒠din şine şi din roţi sunetele cele mai frumoase! Pă’cat de oamenii locului care locuiau în jurul că’ii ferate (în special Lumina), care erau majoritatea de etnie rrom㒠şi m㒠urmă’reau cu ochi duşmă’noşi. întrebat - de o gaşc㒠cu trei scutere care m㒠urmă’reau special de-a lungul a vreo 5-6 km cât înconjoar㒠linia oraşul Lumina - ce caut pe acolo, am minţit - cam cras - c㒠inspectez linia. îşi ziceau: "A, lasă’-l, e de la CFR".

Aşadar, v㒠doresc vizionare plă’cut㒠într-un film unde regina este locomotiva diesel-electric㒠româneasc㒠de 2.100 de cai putere, iar regele - un Soare atât de benefic pentru un senzor de aparat de luat vederi, dar pe atât de ameţitor pentru un că’lă’tor.



http://www.youtube.com/watch?v=QbEIkaRjGMc

///

5 august 2011 = Prezentarea celor 32 de kilometri ai liniei Dorobanţu - Nă’vodari<i></i>

în cei 40 de kilometri parcurşi per pedes pe 5 august 2011, am avut ocazia s㒠am impresia c㒠vă’d Fata Morgana de foarte multe ori. Iar asta nu s-a datorat exclusiv faptului c㒠anumite porţiuni ale liniei Dorobanţu - Nă’vodari sunt în aliniament cu declivită’ţi medii şi permit apariţia mirajului, ci şi din cauza dorinţei nebune de a revedea staţia Nă’vodari, coroborat㒠cu efortul fizic şi că’ldura de afară’.

Dar briza mă’rii şi curenţii de aer de-a lungul canalului Dună’re - Marea Neagr㒠sau, mai pe nume, Poarta Alb㒠- Midia Nă’vodari, au fost câteva dintre ingredientele necesare parcurgerii liniei 806 de la un capă’t la... un punct al ei - Nă’vodari.

Din punct vedere istorico-economic, calea ferat㒠Dorobanţu - Nă’vodari - Sitorman a apă’rut pe hart㒠înc㒠de la mijlocul secolului XX, mai exact între 1949-1951. Și nu a apă’rut de ici, de colo, ci prin efortul a mii de militari, deţinuţi sau voluntari plă’tiţi. Construcţia canalului Midia Nă’vodari - Poarta Albă’, cerinţa de calcar a fabricii de ciment de la Medgidia pentru materia prim㒠de la Sitorman şi accesul cu produse petroliere de la rafină’ria Petromidia Nă’vodari că’tre România au fost cele mai importante motive care au stat la baza construcţiei acestei linii.

Prezentul se descrie destul de sumbru cu o stare a infrastructurii deosebit de precară’. Viteza de circulaţie de doar 30 de km/h, iar în unele porţiuni de 2-3 kilometri descrise cu restricţii cu 15 km/h, se pare c㒠este satisfă’că’toare pentru operatorii GFR şi Unifertrans care fac serviciu pe linia 806.

M-a întrebat un prieten de "suferinţă’" motivul pentru care am ales s㒠descriu aceast㒠linie. Și, aşa cum spuneam la început c㒠îmi doream foarte mult s㒠revă’d staţia Nă’vodari, ră’spunsul pentru colegul meu sun㒠cam aşa: "Prin 2004, când dormeam la Tabă’ra Delfin din Nă’vodari, am fost trezit noaptea pe la 3-4 de fluiere puternice de Sulzere. Am ieşit afară’ din tabă’r㒠şi am vă’zut, în lumina superb㒠a unui ră’să’rit de soare, un tren mă’rfar cu dou㒠locomotive galben-gă’lbioare urcând una dintre pantele de pe linia Capu Midia - Nă’vodari - Dorobanţu..." Acea imagine mi-a ră’mas puternic imprimat㒠în minte, iar de atunci obişnuiesc s㒠vizitez aproape în fiecare an aceast㒠linie plin㒠de... magie, ca s㒠zic aşa. Iar dac㒠ajungeţi s㒠vedeţi acele locuri, 80% dintre voi îmi veţi da dreptate.



http://www.youtube.com/watch?v=8FTHWc9jJ98