- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
2 august 2011 = Excursie FeRoviaRă Buzău - Brăila<i></i>
Videoclipul pe care vi-l propun în continuare are ca principal subiect specificul liniei de cale ferată, Buzău - Brăila. Fiind invitat la oraşul de lângă Dunăre pentru a participa ca spectator la un festival al poeziei ruse, cu această ocazie am putut observa cum se circulă pe linia 702 (Buzău - Făurei) şi mai departe pe Magistrala 700, de la Făurei până la Brăila.
Călătoria am efectuat-o cu un Tren Personal compus din 2 vagoane etajate modernizate 26-26 şi tractat de o locomotivă electrică Bo-Bo de serie 44. Cei 100 de kilometri (Buzău - Brăila) se întind de la Vest la Est şi traversează Câmpia Buzăului şi Câmpia Brăilei (Bărăganul de Nord).
Dată în exploatare în 13 septembrie 1872, linia Buzău - Galaţi este lină, în marea ei majoritate în aliniament şi întâlneşte localităţi specializate pe agricultură cu silozuri şi sisteme de irigaţii. Aici putem aminti de Cilibia, Ianca, Traian, Deduleşti şi Făurei, care este şi nod feroviar important între Magistralele 600, 700 şi linia secundară 702. Tot lângă Făurei se află şi celebrul "Inel de la Făurei", un poligon de cercetare, încercări şi experimentări ale materialului rulant care pot circula cu viteze peste 200 km/h.
Aşadar, vă invit la vizionarea unui clip în care peisajul specific de câmpie învăluie întreaga atmosferă - aparent monotonă - însă cu apariţia pădurilor, a canalelor de irigaţie, a staţiilor cu arhitectură interesantă şi a multor altor obiective fac din ruta Buzău - Brăila una plăcută de traversat şi, cu ceva eforturi din partea celor de la Infrastructură, rapidă şi eficientă!
http://www.youtube.com/watch?v=mx1UGBiNOcw
///
2 august 2011 = Excursie FeRoviaRă Brăila - Bucureşti Nord<i></i>
Câmpia Brăilei, a Buzăului şi a Mostiştei... acestea sunt formele de relief care sunt străbătute de linia ferată Brăila - Făurei - Bucureşti Nord. De data aceasta călătoream cu Trenul Rapid Galaţi - Bucureşti Nord, într-un vagon confortabil 20-83. Trenul nu a oprit decât în staţiile importante de pe traseu, cum ar fi Făurei sau Urziceni.
Construcţia liniei a fost finalizată şi dată în exploatare la 11 noiembrie 1943. Din cei 68 de kilometri de cale ferată dintre Făurei şi Urziceni, 55 de kilometri sunt în aliniament. în pofida acestui lucru, la aproape fiecare dintre podurile, podeţurile şi trecerile la nivel cu calea ferată există restricţii ruşinoase de 30 km/h. Altfel, trenul tractat de locomotiva diesel-electrică LDE 2100 CP modernizată de ElectroMotiveDiesel, atinge viteze de 80-100 km/h. într-un mers constant pe toată distanţă, transportul cu trenul ar fi mult mai apreciat decât este în prezent.
în fine, decorul pe care l-am întâlnit a fost, după cum mă aşteptam, specific peisajului plan, de câmpie. Mai o sondă petrolieră, mai o baltă sau un canal de irigaţie, mai o staţie cu multe linii părăsite, mai o apă - Ialomiţa, de exemplu - peste care trenul trece în viteză, şi uite-aşa călătorii din Brăila ajung în Bucureşti Nord. Pentru cei 199 de kilometri, o durată de 200 de minute ar reveni o viteză comercială de 60 km/h. însă, dacă s-ar ridica toate restricţiile de viteză şi s-ar menţine o viteză constantă de 80-100 km/h, CFR Călători ar câştiga opţiunea a şi mai mulţi călători!
Apusul de soare pe care l-am admirat alături de cântecul trenului care alerga peste joantele de pe traseu au încheiat o zi FeRoviaRă excelentă! Finalul videoclipului vă va dovedi acest lucru!
Vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=UCurue8JgrU
Videoclipul pe care vi-l propun în continuare are ca principal subiect specificul liniei de cale ferată, Buzău - Brăila. Fiind invitat la oraşul de lângă Dunăre pentru a participa ca spectator la un festival al poeziei ruse, cu această ocazie am putut observa cum se circulă pe linia 702 (Buzău - Făurei) şi mai departe pe Magistrala 700, de la Făurei până la Brăila.
Călătoria am efectuat-o cu un Tren Personal compus din 2 vagoane etajate modernizate 26-26 şi tractat de o locomotivă electrică Bo-Bo de serie 44. Cei 100 de kilometri (Buzău - Brăila) se întind de la Vest la Est şi traversează Câmpia Buzăului şi Câmpia Brăilei (Bărăganul de Nord).
Dată în exploatare în 13 septembrie 1872, linia Buzău - Galaţi este lină, în marea ei majoritate în aliniament şi întâlneşte localităţi specializate pe agricultură cu silozuri şi sisteme de irigaţii. Aici putem aminti de Cilibia, Ianca, Traian, Deduleşti şi Făurei, care este şi nod feroviar important între Magistralele 600, 700 şi linia secundară 702. Tot lângă Făurei se află şi celebrul "Inel de la Făurei", un poligon de cercetare, încercări şi experimentări ale materialului rulant care pot circula cu viteze peste 200 km/h.
Aşadar, vă invit la vizionarea unui clip în care peisajul specific de câmpie învăluie întreaga atmosferă - aparent monotonă - însă cu apariţia pădurilor, a canalelor de irigaţie, a staţiilor cu arhitectură interesantă şi a multor altor obiective fac din ruta Buzău - Brăila una plăcută de traversat şi, cu ceva eforturi din partea celor de la Infrastructură, rapidă şi eficientă!
http://www.youtube.com/watch?v=mx1UGBiNOcw
///
2 august 2011 = Excursie FeRoviaRă Brăila - Bucureşti Nord<i></i>
Câmpia Brăilei, a Buzăului şi a Mostiştei... acestea sunt formele de relief care sunt străbătute de linia ferată Brăila - Făurei - Bucureşti Nord. De data aceasta călătoream cu Trenul Rapid Galaţi - Bucureşti Nord, într-un vagon confortabil 20-83. Trenul nu a oprit decât în staţiile importante de pe traseu, cum ar fi Făurei sau Urziceni.
Construcţia liniei a fost finalizată şi dată în exploatare la 11 noiembrie 1943. Din cei 68 de kilometri de cale ferată dintre Făurei şi Urziceni, 55 de kilometri sunt în aliniament. în pofida acestui lucru, la aproape fiecare dintre podurile, podeţurile şi trecerile la nivel cu calea ferată există restricţii ruşinoase de 30 km/h. Altfel, trenul tractat de locomotiva diesel-electrică LDE 2100 CP modernizată de ElectroMotiveDiesel, atinge viteze de 80-100 km/h. într-un mers constant pe toată distanţă, transportul cu trenul ar fi mult mai apreciat decât este în prezent.
în fine, decorul pe care l-am întâlnit a fost, după cum mă aşteptam, specific peisajului plan, de câmpie. Mai o sondă petrolieră, mai o baltă sau un canal de irigaţie, mai o staţie cu multe linii părăsite, mai o apă - Ialomiţa, de exemplu - peste care trenul trece în viteză, şi uite-aşa călătorii din Brăila ajung în Bucureşti Nord. Pentru cei 199 de kilometri, o durată de 200 de minute ar reveni o viteză comercială de 60 km/h. însă, dacă s-ar ridica toate restricţiile de viteză şi s-ar menţine o viteză constantă de 80-100 km/h, CFR Călători ar câştiga opţiunea a şi mai mulţi călători!
Apusul de soare pe care l-am admirat alături de cântecul trenului care alerga peste joantele de pe traseu au încheiat o zi FeRoviaRă excelentă! Finalul videoclipului vă va dovedi acest lucru!
Vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=UCurue8JgrU