M700,M702:Excursie FeRoviaR㒠Buză’u-Bră’ila-Bucureşti 2011

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
2 august 2011 = Excursie FeRoviaR㒠Buză’u - Bră’ila<i></i>

Videoclipul pe care vi-l propun în continuare are ca principal subiect specificul liniei de cale ferată’, Buză’u - Bră’ila. Fiind invitat la oraşul de lâng㒠Dună’re pentru a participa ca spectator la un festival al poeziei ruse, cu aceast㒠ocazie am putut observa cum se circul㒠pe linia 702 (Buză’u - Fă’urei) şi mai departe pe Magistrala 700, de la Fă’urei pân㒠la Bră’ila.

Că’lă’toria am efectuat-o cu un Tren Personal compus din 2 vagoane etajate modernizate 26-26 şi tractat de o locomotiv㒠electric㒠Bo-Bo de serie 44. Cei 100 de kilometri (Buză’u - Bră’ila) se întind de la Vest la Est şi traverseaz㒠Câmpia Buză’ului şi Câmpia Bră’ilei (Bă’ră’ganul de Nord).

Dat㒠în exploatare în 13 septembrie 1872, linia Buză’u - Galaţi este lină’, în marea ei majoritate în aliniament şi întâlneşte localită’ţi specializate pe agricultur㒠cu silozuri şi sisteme de irigaţii. Aici putem aminti de Cilibia, Ianca, Traian, Deduleşti şi Fă’urei, care este şi nod feroviar important între Magistralele 600, 700 şi linia secundar㒠702. Tot lâng㒠Fă’urei se afl㒠şi celebrul "Inel de la Fă’urei", un poligon de cercetare, încercă’ri şi experimentă’ri ale materialului rulant care pot circula cu viteze peste 200 km/h.

Aşadar, v㒠invit la vizionarea unui clip în care peisajul specific de câmpie învă’luie întreaga atmosfer㒠- aparent monoton㒠- îns㒠cu apariţia pă’durilor, a canalelor de irigaţie, a staţiilor cu arhitectur㒠interesant㒠şi a multor altor obiective fac din ruta Buză’u - Bră’ila una plă’cut㒠de traversat şi, cu ceva eforturi din partea celor de la Infrastructură’, rapid㒠şi eficientă’!

http://www.youtube.com/watch?v=mx1UGBiNOcw

///

2 august 2011 = Excursie FeRoviaR㒠Bră’ila - Bucureşti Nord<i></i>

Câmpia Bră’ilei, a Buză’ului şi a Mostiştei... acestea sunt formele de relief care sunt stră’bă’tute de linia ferat㒠Bră’ila - Fă’urei - Bucureşti Nord. De data aceasta că’lă’toream cu Trenul Rapid Galaţi - Bucureşti Nord, într-un vagon confortabil 20-83. Trenul nu a oprit decât în staţiile importante de pe traseu, cum ar fi Fă’urei sau Urziceni.

Construcţia liniei a fost finalizat㒠şi dat㒠în exploatare la 11 noiembrie 1943. Din cei 68 de kilometri de cale ferat㒠dintre Fă’urei şi Urziceni, 55 de kilometri sunt în aliniament. în pofida acestui lucru, la aproape fiecare dintre podurile, podeţurile şi trecerile la nivel cu calea ferat㒠exist㒠restricţii ruşinoase de 30 km/h. Altfel, trenul tractat de locomotiva diesel-electric㒠LDE 2100 CP modernizat㒠de ElectroMotiveDiesel, atinge viteze de 80-100 km/h. într-un mers constant pe toat㒠distanţă’, transportul cu trenul ar fi mult mai apreciat decât este în prezent.

în fine, decorul pe care l-am întâlnit a fost, dup㒠cum m㒠aşteptam, specific peisajului plan, de câmpie. Mai o sond㒠petrolieră’, mai o balt㒠sau un canal de irigaţie, mai o staţie cu multe linii pă’ră’site, mai o ap㒠- Ialomiţa, de exemplu - peste care trenul trece în viteză’, şi uite-aşa că’lă’torii din Bră’ila ajung în Bucureşti Nord. Pentru cei 199 de kilometri, o durat㒠de 200 de minute ar reveni o vitez㒠comercial㒠de 60 km/h. însă’, dac㒠s-ar ridica toate restricţiile de vitez㒠şi s-ar menţine o vitez㒠constant㒠de 80-100 km/h, CFR Că’lă’tori ar câştiga opţiunea a şi mai mulţi că’lă’tori!

Apusul de soare pe care l-am admirat ală’turi de cântecul trenului care alerga peste joantele de pe traseu au încheiat o zi FeRoviaR㒠excelentă’! Finalul videoclipului v㒠va dovedi acest lucru!

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=UCurue8JgrU
 
Salut,

Foarte interesante filmele!
Primul prezint㒠o inventariere succint㒠a clă’dirilor de staţie în care se observ㒠4 de identice ca proiect: Tă’bă’r㒺ti, Rosetti, Deduleşti şi Urleasca. Pentru al doilea... era mai bine pentru noi toţi (în afar㒠de tine) dac㒠luai tot un personal :D . Am o întrebare: cumva ai imagini mai clare cu clă’dirile de dinainte de Fă’urei. M㒠refer la cele din că’ră’mid㒠aparent㒠unde ai tă’ieturi în film.

Mulţumesc pentru filme!
 
misha a spus:
Salut,

Foarte interesante filmele!
Primul prezint㒠o inventariere succint㒠a clă’dirilor de staţie în care se observ㒠4 de identice ca proiect: Tă’bă’reşti, Rosetti, Deduleşti şi Urleasca. Pentru al doilea... era mai bine pentru noi toţi (în afar㒠de tine) dac㒠luai tot un personal :D . Am o întrebare: cumva ai imagini mai clare cu clă’dirile de dinainte de Fă’urei. M㒠refer la cele din că’ră’mid㒠aparent㒠unde ai tă’ieturi în film.

Mulţumesc pentru filme!

Cu mare drag şi m㒠bucur c㒠ţi-au plă’cut. Și pentru mine era mai bine la partea a II-a dac㒠aveam acces la un personal şi plă’team 10-15 lei în loc de 42 de lei... îmi propun s㒠revin pe aceast㒠rut㒠s㒠am ”acces” mai facil la aspectele interesante care se pot observa pe linia Bucureşti Nord - Urziceni - Bră’ila.

Am o fotografie cu Gara din Tă’bă’r㒺ti<i></i>:

Tabarasti.jpg
 
Felicitari pentru filmari. Finalul e tare cu R ce asteapta un P :D . Totusi face mai putin decat prin Buzau dar se prefera ruta cealalta :-|
 
srazvi a spus:
Felicitari pentru filmari. Finalul e tare cu R ce asteapta un P :D . Totusi face mai putin decat prin Buzau dar se prefera ruta cealalta :-|

Linia asta dac㒠este pus㒠la punct prin ridicarea restricţiilor de 15 sau 30 km/h ar putea aduce că’lă’torii din Bră’ila în Bucureşti prin Urziceni într-o or㒠şi jumă’tate maximum.

Dar de unde? închieiem subiectul şi înghiţim în sec, sperând la un viitor mai bun.
misha a spus:
Corect! Tă’bă’r㒺ti nu Tă’bă’reşti... Mulţumesc frumos pentru imagine.

Cu drag!
 
Misha,

arunca un ochi aici:

http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/28.11.2007%2020;42;29.jpg

aici:

http://forum.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=3020 vezi pe la pagina 14...
 
Salut,

Că’tă’lin, cu mare drag şi interes m-aş uita, dar railwayfan în orice fel, nu-mi funcţioneaz㒠şi nu cred c㒠problema este la mine. Acelaşi lucru se întâmpl㒠şi cu alte link-uri interesante, dar mai vechi (2007-2008) de pe forum. Sunt subiecte întregi la care nu funcţioneaz㒠link-urile că’tre imagini.
Sunt de pă’rere c㒠anumite subiecte ar trebui structurate şi reeditate de principalii "coautori" şi gă’sit㒠o formul㒠de publicare a lor, astfel încât s㒠existe posibilitatea de a le accesa oricând. Vă’d c㒠Linia Vinului înc㒠funcţionează’, (ca link cel puţin). Poate aşa ar trebui procedat cu mai multe dintre subiectele importante şi bine structurate de pe forum şi nu m㒠refer doar la cele de istorie ci şi la cele de modelism.

Scuze de off-topic.
 
mishu88 a spus:
srazvi a spus:
Felicitari pentru filmari. Finalul e tare cu R ce asteapta un P :D . Totusi face mai putin decat prin Buzau dar se prefera ruta cealalta :-|

Linia asta dac㒠este pus㒠la punct prin ridicarea restricţiilor de 15 sau 30 km/h ar putea aduce că’lă’torii din Bră’ila în Bucureşti prin Urziceni într-o or㒠şi jumă’tate maximum.

E mult mai greu decât pare, dar nu imposibil. Problema e alta: n-avem automotoare de mediu şi lung parcurs (Desiro ă’la cu 72 de locuri e o glumă’). De aia prin trenurile Bucureşti - Galaţi via Urziceni bate vântul, pentru c㒠cei din Urziceni nu şi le permit (e mai ieftin la dub㒠şi tot atâta face), iar oameni care merg de la Bucureşti la Bră’ila / Galaţi sunt suficienţi cât s㒠umple un Desiro, cu excepţia să’rbă’torilor (am prins odat㒠Acc suplimentar din 3 th_ Desiro 120 locuri FULL). în schimb, cu ocolul prin Buză’u, intr㒠în schem㒠o groaz㒠de navetişti Bucureşti - Ploieşti - Buză’u, din care o parte sunt ceferişti şi au autorizaţie, iar 90% din restul merg cu 5 RON la naşu'. Plus c㒠parcul de locomotive Diesel e cum e, mai ales vara (când GM-urile merg pe litoral).
 
Misha,

linkul ducea la aceasta imagine:



este probabil cel mai des intalnit desen de gara din Romania. Evident, pe principiul modularitatii, o sa-l gasesti in varianta cu o aripa laterala (Caracal) cu amandoua (Fundulea) sau cu nici una, doar corpul central.


Cosmin, vagonul este una din constructiile ASTRA din anii '50, foarte asemenator cu TP-ul si usor de confundat. Este un vagon tot pe boghie Diamond si cu capacitate mare de incarcare. Mai sunt exemplare supravietuitoare prin tara, unele in stare buna.
 
Cosmin,

vagonul e asta :



momentan nu am avut timp sa fac un scan mai bun.
A fost produs de Astra la mijlocul anilor '50 si cred ca influenta e sovietica. Acum, tinand cont de faptul ca URSS a fost masiv ajutata in domeniul feroviar de USA pe toata perioada celor doua razboaie si de cateva caracteristici, printre care boghiele Diamond (aici in varianta din otel turnat)...
Vagonul era amenajat pentru transport de cereale vrac, 16020 mm peste tampoane, 10000 intre axele boghiurilor, 14080 lungimea cutiei.
Din ce stiu Gam3 a fotogafiat la Ploiesti un astfel de vagon intr-o stare foarte buna. Daca are timpul si bunavointa poate posteaza ceva imagini.