- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Suceava Burdujeni ââŹâ o gară internaţională în calea trenurilor cu vagoane ruseşti<i></i>
După un examen de Bacalaureat promovat la Colegiul Naţional ââŹĹžMihai BăcescuââŹÂ din Fălticeni, am venit la Universitatea din Suceava ââŹĹžĂ Ĺžtefan cel MareââŹÂ pentru a mă înscrie la Facultatea de Automatică şi Calculatoare. Ă Ĺži cum socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea din târg, înscrierea s-a soldat cu o nereuşită din cauză căââŹÂŚ nu avusem la mine diploma de BAC. Asta pe de o parte, iar pe de altaââŹÂŚ visul meu era să învăţ despre Transporturile şi vehiculele FeRoviaRe, aşa că am păstrat diploma pentruââŹÂŚ Bucureşti!
Dar cum orice vizită în Suceava trebuie să înceapă sau să se termine cu Gara Burdujeni, după ce am încheiat conturile cu Universitatea din Suceava am coborât din centru spre cartierul unde Gara-i măiastră tronează de zeci de ani. Dată în folosinţă în 1869 şi renovată recent, edificiul constituie, şi astăzi, un subiect râvnit pentru pasionaţii de trenuri. Alături de Ionuţ, coleg de liceu şi viitor student, am pribegit ââŹâ cum spun unii ââŹâ pe liniile Gării Suceava Burdujeni pentru a mai muşca câteva clipe electrizante din peisajul FeRoviaR sucevean.<i></i>
Trenul Rapid 383, pregătit de plecare spre Bucureşti Nord<i></i>
12:20<i></i>
Aşa cum v-am obişnuit şi în povestirile anterioare, vă prezint câteva zeci de minute de activitate FeRoviaRă, aşa cum am văzut-o eu şi camera mea de fotografiat.
Vedere de pe Magistrala 500 către direcţia Bucureşti<i></i>
în depărtare, un punct roşu colora zarea electrizantă<i></i>
12:30<i></i>
EA1-431 cu sigla SNCFR staţiona pe una dintre liniile Gării Suceava Burdujeni în aşteptarea Trenului Rapid 383 ââŹâ Bulgaria Express, Moscova ââŹâ Sofia. Acest tren internaţional pleacă din capitala Rusiei, Moscova, trece prin Kiev, capitala Ucrainei, ajunge în Suceava, opreşte în Bucureşti Nord, după care îşi schimbă direcţia de mers şi ajunge pe tărâm bulgar, în Sofia. în plus, preia vagoane din Minsk, capitala Belarusului, şi din Lvov, un important centru economic din Ucraina. Un drum de peste 2.500 de kilometri, parcurs în aproape 56 de ore şi cu trecere prin 4 ţări. <i></i>
O mândră locomotivă electrică ce aştepta un job de onoare<i></i>
După ce am făcut cunoştinţă ââŹâ ce-i drept, de la distanţă ââŹâ cu locomotiva ce urma să ducă trenul Rapid 383 în Bucureşti Nord, ne-am deplasat către peroanele gării. De aici am observat locomotiva diesel-electrică DA-1077 ce aluneca pe linia 5 către Triajul Suceava. Era de la CFR Marfă şiââŹÂŚ era dotată cu fluier!
Aspect lateral al Gării Suceava Burdujeni<i></i>
DA-1077 de la CFR Marfă tranzita Gara Burdujeni<i></i>
12:40<i></i>
Pe linia 2 sosea din direcţia Vereşti Trenul Personal 5505, Paşcani ââŹâ Suceava Nord. Acesta a fost tractat de EA1-121 şi se pregătea să-şi ducă vagoanele cu călători până în Suceava Nord ââŹâ Iţcani.
Locomotiva Trenului Personal Paşcani - Suceava Nord<i></i>
Trenul internaţional Moscova ââŹâ Sofia a fost tractat de la Vicşani la Suceava Burdujeni cu o locomotivă diesel-electrică de 2100 de CP, DA-589. întrucât între Vicşani şi Dărmăneşti nu există linie electrificată, tracţiunea diesel este impetuoasă pe traseul Suceava - Vicşani. De aici, Trenul Rapid 383 este preluat de o locomotivă electrică ââŹâ de această dată, EA1-431 ââŹâ şi este dus până în Bucureşti Nord. De acoloââŹÂŚ ia drumul Bulgariei.
Iată un tren internaţional demn de o gară internaţională<i></i>
Vagoane ruseşti în Gara Burdujeni<i></i>
DA-589 staţiona pe linia 4<i></i>
12:50<i></i>
Trenul Rapid 383, despre care v-am tot spus până acum, pleca din Gara Burdujeni cu o întârziere de 25 de minute, timp care urma să fie cu siguranţă recuperat până la Bucureşti Nord. Nu înainte de a pleca, însă, Trenul Accelerat 1934/1931, Galaţi ââŹâ Cluj-Napoca, sosea în Gara Burdujeni pe linia 2. Plecarea Trenul Rapid 383 poate fi urmărită şi în clipul din galeria de videoclipuri personală.
întâlnire de gradul 0 între EA-urile României<i></i>
Trenul Rapid 383, pregătit de plecare spre Bucureşti Nord<i></i>
Prim-plan cu locomotiva SNCFR<i></i>
13:00<i></i>
între timp, linişte prin Gara Burdujeni. DA-ul 589 aştepta Trenul Rapid 382 pentru a-l duce până la graniţă, la Vicşani, în timp ce la 13 fix sosea, de la Cacica, Rama electrică Z6100 ca Tren 5734, Cacica ââŹâ Suceava.
Trenul Personal Cacica - Suceava sosea în staţie pe linia 1<i></i>
DA-589, aşteptând perechea Trenului Rapid 383, Rapidul 382<i></i>
13:10<i></i>
La 13:15, în Mersul Trenurilor apare că Trenul Rapid 754, Suceava Nord (Botoşani) ââŹâ Bucureşti Nord, pleacă din Gara Burdujeni către direcţia Vereşti. Acolo mai preia 3 vagoane de la Botoşani pentru a le duce, împreună, spre capitala României.
EA1-170 intra în forţă în Burdujeni cu Trenul Rapid Suceava Nord - Bucureşti Nord<i></i>
Trenul Rapid pleca spre Vereşti pentru a prelua vagoane de la Botoşani<i></i>
EA1-829, o locomotivă proaspăt modernizată, a adus Trenul Internaţional Sofia - Moscova în Gara Burdujeni<i></i>
Fără pic de întârziere, Trenul Rapid 382 era în Gara Burdujeni la ora stabilită<i></i>
13:20<i></i>
Aşa cum am spus mai devreme, Trenul Rapid 382, Sofia ââŹâ Moscova, sosea în Gara Burdujeni la 13 şi 17 minute, niciun minut în minus, niciun minut în plus. Convoiul avea în jur de 10 vagoane ruseşti tip cuşetă. La ora 13:20, DA-ul 589 era cuplat deja la tren, urmând ca Internaţionalul să plece spre graniţa cu Ucraina ââŹâ Vicşani ââŹâ la ora 13:32.
Un boghiu de vagon cuşetă rusesc<i></i>
Trenul 382, gata de plecare spre Vicşani, graniţa cu Ucraina<i></i>
Vă mai aduceţi aminte că ne-am întâlnit pe la ora 12 cu DA-1077? Ei, iată că acum venea din Triaj cu un mărfar lung pe linia 6. Printre vagoanele Eacs, Gbs sau Rils, am remarcat şi un vagon platformă tip Res care era încărcat cu două boghiuri şi două osii motoare. Tare mi-ar plăcea să ştiu ce provenienţă au avut acesteââŹÂŚ ââŹĹžoase şi ulceleââŹÂ, întrucât tipul de boghiu din imagine nu mi se pare cunoscut. Primele patru cifre de înmatriculare ale vagonului erau 31 87, dovadă că acesta aparţinea Franţei.
DA-1077, de aceasta dată nu singură, ci tractând vagoane de marfă încărcate<i></i>
DA-ul harnic de la CFR Marfă<i></i>
Cozi de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>
Capete de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>
Un vagon platformă încărcat cu nişte componente de locomotivă<i></i>
DA-168 de la CFR Infrastructură îşi făcea apariţia pe linia 4, având în spate 3 vagoane, dintre care 2 tip platformă şi 1-ul dedicat operatorilor însărcinaţi cu întreţinerea şi reparaţia căii ferate.
O locomotivă diesel-electrică de la CFR Infrastructură gonea pe linia 4 spre Suceava Nord<i></i>
Utilajul hibrid (cale-ferată --- rutier) căţărat pe unul dintre cele 3 vagoane ale trenului de serviciu<i></i>
O ultimă fotografie cu Gara şi liniile din Burdujeni<i></i>
13:30<i></i>
După ce ne-am luat rămas-bun de la Trenul Internaţional, cât şi de la mărfarul de pe linia 6, ne îndreptam spre casele noastre din Fălticeni. Dar când să trecem şi de ultima linie de cale ferată ce leagă ââŹĹžtriajulââŹÂ Gării Suceava Burdujeni despre care am vorbit într-un reportaj FeRoviaR anterior, semnale luminoase şi acustice iau calea afirmării şi atenţionau zona.
Alb-lunar către Triajul Suceava<i></i>
Crucea Sfântului Andrei<i></i>
Când coloââŹÂŚ cinââŹâ˘ să fie? DA-ul 1077, care manevrase mărfarul de pe linia 6. Primea alb-lunar către Triajul Suceava, dator cu cine ştie încă câte treburiââŹÂŚ FeRoviaRe.
Harnică-i locomotiva asta, dom`le! <i></i>
STOP! Ă Ĺži de la capăt... <i></i>
Cu acestea fiind spuse, dragi pasionaţi ai lumii FeRoviaRe, închei scurta relatare despre plimbarea efectuată pe 14 iulie 2008 în Gara Suceava Burdujeni. Deşi au fost câţiva nori plumburii pe cer, totuşi am putut realiza fotografii care să evoce locomotive electrice, diesel-electrice şi un automotor francez în plină activitate. Zi şi noapte, neîncetat, sute de mii de osii sunt frânate, accelerate sau se rostogolesc pe liniile Căilor Ferate Române! Vivat Transportul FeRoviar!<i></i>
După un examen de Bacalaureat promovat la Colegiul Naţional ââŹĹžMihai BăcescuââŹÂ din Fălticeni, am venit la Universitatea din Suceava ââŹĹžĂ Ĺžtefan cel MareââŹÂ pentru a mă înscrie la Facultatea de Automatică şi Calculatoare. Ă Ĺži cum socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea din târg, înscrierea s-a soldat cu o nereuşită din cauză căââŹÂŚ nu avusem la mine diploma de BAC. Asta pe de o parte, iar pe de altaââŹÂŚ visul meu era să învăţ despre Transporturile şi vehiculele FeRoviaRe, aşa că am păstrat diploma pentruââŹÂŚ Bucureşti!
Dar cum orice vizită în Suceava trebuie să înceapă sau să se termine cu Gara Burdujeni, după ce am încheiat conturile cu Universitatea din Suceava am coborât din centru spre cartierul unde Gara-i măiastră tronează de zeci de ani. Dată în folosinţă în 1869 şi renovată recent, edificiul constituie, şi astăzi, un subiect râvnit pentru pasionaţii de trenuri. Alături de Ionuţ, coleg de liceu şi viitor student, am pribegit ââŹâ cum spun unii ââŹâ pe liniile Gării Suceava Burdujeni pentru a mai muşca câteva clipe electrizante din peisajul FeRoviaR sucevean.<i></i>
Trenul Rapid 383, pregătit de plecare spre Bucureşti Nord<i></i>
12:20<i></i>
Aşa cum v-am obişnuit şi în povestirile anterioare, vă prezint câteva zeci de minute de activitate FeRoviaRă, aşa cum am văzut-o eu şi camera mea de fotografiat.
Vedere de pe Magistrala 500 către direcţia Bucureşti<i></i>
în depărtare, un punct roşu colora zarea electrizantă<i></i>
12:30<i></i>
EA1-431 cu sigla SNCFR staţiona pe una dintre liniile Gării Suceava Burdujeni în aşteptarea Trenului Rapid 383 ââŹâ Bulgaria Express, Moscova ââŹâ Sofia. Acest tren internaţional pleacă din capitala Rusiei, Moscova, trece prin Kiev, capitala Ucrainei, ajunge în Suceava, opreşte în Bucureşti Nord, după care îşi schimbă direcţia de mers şi ajunge pe tărâm bulgar, în Sofia. în plus, preia vagoane din Minsk, capitala Belarusului, şi din Lvov, un important centru economic din Ucraina. Un drum de peste 2.500 de kilometri, parcurs în aproape 56 de ore şi cu trecere prin 4 ţări. <i></i>
O mândră locomotivă electrică ce aştepta un job de onoare<i></i>
După ce am făcut cunoştinţă ââŹâ ce-i drept, de la distanţă ââŹâ cu locomotiva ce urma să ducă trenul Rapid 383 în Bucureşti Nord, ne-am deplasat către peroanele gării. De aici am observat locomotiva diesel-electrică DA-1077 ce aluneca pe linia 5 către Triajul Suceava. Era de la CFR Marfă şiââŹÂŚ era dotată cu fluier!
Aspect lateral al Gării Suceava Burdujeni<i></i>
DA-1077 de la CFR Marfă tranzita Gara Burdujeni<i></i>
12:40<i></i>
Pe linia 2 sosea din direcţia Vereşti Trenul Personal 5505, Paşcani ââŹâ Suceava Nord. Acesta a fost tractat de EA1-121 şi se pregătea să-şi ducă vagoanele cu călători până în Suceava Nord ââŹâ Iţcani.
Locomotiva Trenului Personal Paşcani - Suceava Nord<i></i>
Trenul internaţional Moscova ââŹâ Sofia a fost tractat de la Vicşani la Suceava Burdujeni cu o locomotivă diesel-electrică de 2100 de CP, DA-589. întrucât între Vicşani şi Dărmăneşti nu există linie electrificată, tracţiunea diesel este impetuoasă pe traseul Suceava - Vicşani. De aici, Trenul Rapid 383 este preluat de o locomotivă electrică ââŹâ de această dată, EA1-431 ââŹâ şi este dus până în Bucureşti Nord. De acoloââŹÂŚ ia drumul Bulgariei.
Iată un tren internaţional demn de o gară internaţională<i></i>
Vagoane ruseşti în Gara Burdujeni<i></i>
DA-589 staţiona pe linia 4<i></i>
12:50<i></i>
Trenul Rapid 383, despre care v-am tot spus până acum, pleca din Gara Burdujeni cu o întârziere de 25 de minute, timp care urma să fie cu siguranţă recuperat până la Bucureşti Nord. Nu înainte de a pleca, însă, Trenul Accelerat 1934/1931, Galaţi ââŹâ Cluj-Napoca, sosea în Gara Burdujeni pe linia 2. Plecarea Trenul Rapid 383 poate fi urmărită şi în clipul din galeria de videoclipuri personală.
întâlnire de gradul 0 între EA-urile României<i></i>
Trenul Rapid 383, pregătit de plecare spre Bucureşti Nord<i></i>
Prim-plan cu locomotiva SNCFR<i></i>
13:00<i></i>
între timp, linişte prin Gara Burdujeni. DA-ul 589 aştepta Trenul Rapid 382 pentru a-l duce până la graniţă, la Vicşani, în timp ce la 13 fix sosea, de la Cacica, Rama electrică Z6100 ca Tren 5734, Cacica ââŹâ Suceava.
Trenul Personal Cacica - Suceava sosea în staţie pe linia 1<i></i>
DA-589, aşteptând perechea Trenului Rapid 383, Rapidul 382<i></i>
13:10<i></i>
La 13:15, în Mersul Trenurilor apare că Trenul Rapid 754, Suceava Nord (Botoşani) ââŹâ Bucureşti Nord, pleacă din Gara Burdujeni către direcţia Vereşti. Acolo mai preia 3 vagoane de la Botoşani pentru a le duce, împreună, spre capitala României.
EA1-170 intra în forţă în Burdujeni cu Trenul Rapid Suceava Nord - Bucureşti Nord<i></i>
Trenul Rapid pleca spre Vereşti pentru a prelua vagoane de la Botoşani<i></i>
EA1-829, o locomotivă proaspăt modernizată, a adus Trenul Internaţional Sofia - Moscova în Gara Burdujeni<i></i>
Fără pic de întârziere, Trenul Rapid 382 era în Gara Burdujeni la ora stabilită<i></i>
13:20<i></i>
Aşa cum am spus mai devreme, Trenul Rapid 382, Sofia ââŹâ Moscova, sosea în Gara Burdujeni la 13 şi 17 minute, niciun minut în minus, niciun minut în plus. Convoiul avea în jur de 10 vagoane ruseşti tip cuşetă. La ora 13:20, DA-ul 589 era cuplat deja la tren, urmând ca Internaţionalul să plece spre graniţa cu Ucraina ââŹâ Vicşani ââŹâ la ora 13:32.
Un boghiu de vagon cuşetă rusesc<i></i>
Trenul 382, gata de plecare spre Vicşani, graniţa cu Ucraina<i></i>
Vă mai aduceţi aminte că ne-am întâlnit pe la ora 12 cu DA-1077? Ei, iată că acum venea din Triaj cu un mărfar lung pe linia 6. Printre vagoanele Eacs, Gbs sau Rils, am remarcat şi un vagon platformă tip Res care era încărcat cu două boghiuri şi două osii motoare. Tare mi-ar plăcea să ştiu ce provenienţă au avut acesteââŹÂŚ ââŹĹžoase şi ulceleââŹÂ, întrucât tipul de boghiu din imagine nu mi se pare cunoscut. Primele patru cifre de înmatriculare ale vagonului erau 31 87, dovadă că acesta aparţinea Franţei.
DA-1077, de aceasta dată nu singură, ci tractând vagoane de marfă încărcate<i></i>
DA-ul harnic de la CFR Marfă<i></i>
Cozi de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>
Capete de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>
Un vagon platformă încărcat cu nişte componente de locomotivă<i></i>
DA-168 de la CFR Infrastructură îşi făcea apariţia pe linia 4, având în spate 3 vagoane, dintre care 2 tip platformă şi 1-ul dedicat operatorilor însărcinaţi cu întreţinerea şi reparaţia căii ferate.
O locomotivă diesel-electrică de la CFR Infrastructură gonea pe linia 4 spre Suceava Nord<i></i>
Utilajul hibrid (cale-ferată --- rutier) căţărat pe unul dintre cele 3 vagoane ale trenului de serviciu<i></i>
O ultimă fotografie cu Gara şi liniile din Burdujeni<i></i>
13:30<i></i>
După ce ne-am luat rămas-bun de la Trenul Internaţional, cât şi de la mărfarul de pe linia 6, ne îndreptam spre casele noastre din Fălticeni. Dar când să trecem şi de ultima linie de cale ferată ce leagă ââŹĹžtriajulââŹÂ Gării Suceava Burdujeni despre care am vorbit într-un reportaj FeRoviaR anterior, semnale luminoase şi acustice iau calea afirmării şi atenţionau zona.
Alb-lunar către Triajul Suceava<i></i>
Crucea Sfântului Andrei<i></i>
Când coloââŹÂŚ cinââŹâ˘ să fie? DA-ul 1077, care manevrase mărfarul de pe linia 6. Primea alb-lunar către Triajul Suceava, dator cu cine ştie încă câte treburiââŹÂŚ FeRoviaRe.
Harnică-i locomotiva asta, dom`le! <i></i>
STOP! Ă Ĺži de la capăt... <i></i>
Cu acestea fiind spuse, dragi pasionaţi ai lumii FeRoviaRe, închei scurta relatare despre plimbarea efectuată pe 14 iulie 2008 în Gara Suceava Burdujeni. Deşi au fost câţiva nori plumburii pe cer, totuşi am putut realiza fotografii care să evoce locomotive electrice, diesel-electrice şi un automotor francez în plină activitate. Zi şi noapte, neîncetat, sute de mii de osii sunt frânate, accelerate sau se rostogolesc pe liniile Căilor Ferate Române! Vivat Transportul FeRoviar!<i></i>