M500: Excursie FeRoviaR㒠Dolhasca - PaÅŸcani [2008]

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
1
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
1 septembrie 2008 –=– Excursie FeRoviaR㒠Dolhasca – Paşcani<i></i>

Dac㒠eşti pasionat de o activitate, ajungi s㒠urmezi uneori cele mai simple sau cele mai complicate că’ră’ri pentru a-ţi tră’i pasiunea. De data aceasta, dragi cititori, nu mi-am ales un itinerariu foarte lung în timp sau în distanţă’, ci o simpl㒠plimbare de la Dolhasca la Paşcani.

Era început de toamnă’, iar un numă’r de 26 de kilometri plus alte aproape dou㒠ore de observat vehicule feroviare în Gara Paşcani s-au scurs prin faţa ochilor mei şi prin faţa aparatului de fotografiat. Aveam s㒠fotografiez locomotive electrice, automotoare Desiro „Să’geata Albastră’”, vagoane modernizate sau chiar şi o locomotiv㒠diesel-electric㒠cu motor Sulzer de 2.100 de CP. Poate sunt lucruri obişnuite pentru un pasionat FeRoviaR, îns㒠prin fiecare element ce compune sistemul de transport FeRoviaR curge sucul atracţiei spre acest domeniu.
<i></i>

Automotoare Diesel Desiro în Gara Paşcani<i></i>



17:40<i></i>

Prinsesem în Dolhasca Trenul Personal 5506, Suceava Nord - Paşcani, gonind cu aproape 100 km/h pe ruta Dolhasca – Paşcani. Că’lă’toream într-un vagon etajat de unde puteam s㒠admir, în toat㒠splendoarea sa, valea râului Siret.

Ieşire din Gara Dolhasca<i></i>


Curbe multe pân㒠la Paşcani<i></i>







17:50<i></i>

Dup㒠ce trenul mergea voios şi repede pe lâng㒠codrii şi dealurile zonei oraşului Dolhasca, în calea drumului să’u apă’rea halta Probota. Aici trenul a oprit câteva zeci de secunde şi a pornit mai departe spre Lespezi, spre Lunca Siretul şi – destinaţia final㒠– Paşcani.

Halta Probota sub razele piezişe ale unui soare tomnatic<i></i>


Spre Lespezi<i></i>


Peronul Gă’rii Lespezi<i></i>


Spre Halta Lunca Siret<i></i>



18:00<i></i>

Era 1 septembrie, iar Soarele devenea tot mai zgârcit cu razele lui oferite Pă’mântului. Tot mai atras parc㒠de noapte sau poate chiar obosit dup㒠torida vară’, razele lui piezişe creau în imaginile mele mari spaţii de umbre. Nu sunt plă’cute ochiului, dar acestea sunt condiţiile toamnei.

Halta Lunca Siretului dotat㒠cu fântân㒠pentru că’lă’torii mai setoşi decât locomotivele cu aburi<i></i>


Valea Siretului<i></i>


Final destination for me – Paşcani<i></i>




înc㒠puţin şi ajungeam în Paşcani<i></i>



înainte cu câteva clipe de sosirea în Gara Paşcani, m-am întâlnit cu locomotiva diesel-hidraulic㒠LDH-219, aşteptând semnal permisiv pentru vreo manevr㒠de vagoane de că’lă’tori. Tot la intrare în Gara Paşcani se afl㒠şi uzina de reparat material rulant, Remarul. Se puteau observa vagoane ară’toase, de ziceai c㒠sunt nou-nouţe.

Autobuzul vechi pe şosea, iar locomotiva... la fel de veche, pe linia ferată’<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic㒠de 1250 de cai putere, omul zilei în Paşcani<i></i>


Material rulant modernizat în curtea Remarul Paşcani<i></i>


Vagoane nou-nouţe de tip E<i></i>


Pasarela din Gara Paşcani<i></i>



în aproximativ 20 de minute de la plecarea din Dolhasca eram în Paşcani. Trenul sosise pe linia 3 şi locomotiva acestuia avea s㒠fie decuplat㒠de la vagoanele de că’lă’tori. Pe de alt㒠parte, proaspă’t venit de la Adjud era Trenul Personal 5421. A fost tractat pe distanţa de 143 de kilometri de locomotiva electric㒠EA-528.

EA-528 în Gara Paşcani şi sigla Remar Paşcani<i></i>


Dou㒠vagoane de că’lă’tori venite de la Adjud în Gara Paşcani<i></i>



18:10<i></i>

Ră’mas printre liniile Gă’rii, m-am plimbat de colo-colo aşteptând vreun tren, vreo locomotivă’. Pe linia 1, Trenul Personal 5405 / P5402, Iaşi – Mă’r㒺eşti, avea la tracţiune pe locomotiva EA1-827. Trei vagoane de că’lă’tori erau arondate acestui tren, nivelul de încă’rcare fiind peste 50%.

Trenul Personal Iaşi – Mă’r㒺eşti, pregă’tit de plecare<i></i>


Vedere de pe peronul Gă’rii Paşcani spre direcţia Sud a Magistralei 500<i></i>


Locomotiva electric㒠EA1-827, pregă’tit㒠de plecare spre Mă’r㒺eşti<i></i>


Vagoanele puse pe boghiuri Minden-Deutz, pline cu calatori spre direcţia Bacă’u<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic㒠LDH-219 manevra vagoane de că’lă’tori în Gara Paşcani<i></i>



18:30<i></i>

De la Iaşi sosea Trenul Personal 6457, Iaşi – Paşcani. Compunerea trenului a ră’mas aceeaşi de mult timp. Intrând în vorb㒠cu nişte tineri care realizau nişte schiţe cu vagonul etajat, îmi povesteau c㒠veneau în fiecare zi la 18:30 s㒠prind㒠acest tren şi s㒠poat㒠reprezenta grafic vagonul. Erau studenţi la arhitectur㒠şi lucrau la un proiect de design al unor vehicule FeRoviaRe. M-am bucurat mult când am auzit acest lucru.

Trenul Personal Iaşi - Paşcani sosea în Paşcani cu locomotiva electric㒠EA-85<i></i>



18:40<i></i>

Un tren mă’rfar sosea din direcţia Suceava, având la cârlig o locomotiv㒠electric㒠clasa 40 dedicat㒠transportului de marfă’. A staţionat 1 minut şi apoi a mers mai departe că’tre Roman.

Un mă’rfar tranzita Gara Paşcani tras de o locomotiv㒠electric㒠în schem㒠de vopsire clasică’<i></i>



19:00<i></i>

Nu m-am mai mirat când am vă’zut o locomotiv㒠diesel-electric㒠cu motor Sulzer c㒠manevra înapoi un vagon special pentru transportul de angajaţi ai CFR Marfă’. Am mai vă’zut aceast㒠mişcare de fiecare dat㒠când m㒠prindea ora 19 în Gara Paşcani. Locomotiva avea fluier şi uzita de acesta pentru a-şi semnaliza deplasă’rile. Un spectacol, nu alta! Åži nu la muzeu, ci în exploatare!

DA-1233 era cu un vagon dedicat angajaţilor CFR<i></i>


Imagine de pe peronul Gă’rii Paşcani<i></i>



19:10<i></i>

Dorind s㒠înregistrez cât mai clar cum toarce motorul locomotivei, m-am apropiat tot mai mult de oasele şi muşchii bolidului…

Tot mai aproape de bolidul cu 2100 de cai... <i></i>


Locomotiv㒠electric㒠venit㒠cu Trenul Personal de la Tîrgu Neamţ, iar în prim-plan: DA-1233<i></i>



în fiecare zi, între orele 19:10 şi 19:22, în Gara Paşcani se întâlnesc dou㒠trenuri accelerat. în ultima vreme, erau compuse din automotoare Desiro. Astfel, era momentul s㒠surprind mai multe „exemplare” de Să’geat㒠Albastr㒠ce aveau s㒠circule spre Iaşi sau spre Bicaz.

Trenul Accelerat Iaşi - Bicaz, intrând în Paşcani pe linia 1<i></i>


Automotorul Desiro no. 2067<i></i>


Automotorul Desiro nr. 2033<i></i>


Vagonul albastru dedicat transportului de feroviari<i></i>



19:20<i></i>

Sunt frumoase, puternice, economice, ergonomice! Dar decizia ca aceste vehicule feroviare s㒠circule pe distanţe mai mari de 200 de kilometri este una proastă’, întrucât confortul şi spaţiul de bagaje las㒠de dorit. Dar pân㒠una alta, ele circul㒠pe post de tren accelerat sau personal.

Gara Paşcani, oaspete a Trenului Accelerat Iaşi – Bicaz<i></i>


Pe linia 2 sosea de la Vatra Dornei Bă’i o Să’geat㒠albastră’<i></i>


Automotoare Desiro în Gara Paşcani<i></i>


Ambele trenuri aveau verde-galben că’tre destinaţiile lor<i></i>



19:30<i></i>

Probabil c㒠acest tren avea s㒠mearg㒠spre Suceava sau spre Tîrgu Neamţ, îns㒠cu siguranţ㒠locomotiva lui avea s㒠fie deservit㒠de un om al pasiunii şi al sacrificiului. Dumnealui fă’cea o revizie rapid㒠la maşină’, verificându-i roţile, saboţii de frână’, aparatul de legare şi de ciocnire.

Domnul mecanic şi maşina sa... <i></i>



Poate c㒠povestea ar fi mers mai departe, iar drumurile mele aveau s㒠întâlneasc㒠în acea sear㒠alte şi alte gă’ri… Dar despre continuarea acestei plimbă’ri feroviare v㒠voi anunţa peste ceva timp… Am tră’it şi am încercat s㒠pă’strez fiecare clip㒠ce mi s-a perindat prin faţa ochilor mei, dovad㒠acest blog la care scriu cu drag. Mulţumesc pentru atenţie, dragi cititori! Pentru viitor, v㒠rog s㒠v㒠pregă’tiţi pentru o plimbare de sute de kilometri pe linia 502, Suceava – Ilva Mic㒠şi mai departe pe linia 401 pân㒠la Beclean pe Someş.<i></i>