M500: Calatorie de toamna de la Bucuresti la Dolhasca

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
666
2
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
28 noiembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaR㒠Bucureşti - Dolhasca<i></i>

Era toamnă’, sfârşit de toamn㒠şi cu ocazia alegerilor parlamentare din 2008 cei de la Guvern au decis ca studenţii s㒠că’lă’toreasc㒠gratuit spre casele lor pentru a vota. Și uite aşa, ală’turi de Ionuţ Ipate, am pornit într-o că’lă’torie feroviar㒠că’tre casă’. Trenul cu care am circulat a fost Rapidul 751, Bucureşti Nord – Botoşani/Suceava, cu vagoane construite dup㒠licenţ㒠Alstom, 20-76.

Distanţa între Bucureşti Nord şi Dolhasca este de 407 kilometri şi a fost parcurs㒠într-un timp de 6 ore, viteza medie fiind de 68 km/h. Trenul trece prin staţiile Ploieşti Sud, Mizil, Buză’u, Râmnicu Să’rat, Focşani, Mă’r㒺eşti, Adjud, Bacă’u, Roman, Paşcani şi Dolhasca. Aparatele pe care le-am folosit în fotografierea traseului au fost un BenQ C640 şi un Canon A550. Speră’m s㒠v㒠plac㒠drumul parcurs de doi studenţi că’tre locurile natale!
<i></i>

în drum spre casă’!<i></i>


10:50<i></i>

Dup㒠seminarul de chimie, ne-am luat bagajele şi am plecat că’tre Gara de Nord unde urma s㒠aşteptă’m gararea Trenului Rapid 751 Nicolae Iorga, Bucureşti Nord – Botoşani, dar cu vagoane şi pentru Suceava Nord.

în aşteptarea Trenului Rapid, Bucureşti Nord - Suceava Nord<i></i>



11:00<i></i>

Ne-am pus bagajele în compartimentele foarte confortabile din vagoanele construite sub licenţ㒠Alstom, 20-76 şi am ieşit pe coridor s㒠comentă’m trenurile care vin sau pleac㒠din Bucureşti Nord. Despre o că’lă’torie pe ruta Bucureşti – Ploieşti puteţi citi aici: http://trenuriromania.blogspot.ro/2012/08/plimbare-pe-cea-mai-profitabila-ruta.html .

Dou㒠locomotive diesel-electrice 060-EGM la manevre în Grupa Tehnic㒠Basarab<i></i>


Locomotiva diesel-electric㒠EGM 65-1143<i></i>


Să’rutul locomotivelor<i></i>


41-0617-5 aşteptând s㒠preia un tren din Grupa Tehnic㒠Bucureşti Basarab<i></i>



11:40<i></i>

Trenul circula susţinut cu 120-140 km/h, astfel c㒠în 40 de minute eram deja în Ploieşti Sud. Mirosul specific de produse petroliere a intrat prin instalaţia de climatizare în vagonul cu care că’lă’toream, în timp ce afar㒠se putea observa un peisaj specific industriei petrochimice.

Turnuri de ră’cire cu tiraj natural de la Rafină’ria Brazi<i></i>


Un LDH din Ploieşti Sud manevra vagoane 21-47<i></i>


Ieşire din Ploieşti Sud<i></i>



11:50<i></i>

Dac㒠rafină’ria Petrobrazi Ploieşti am vă’zut-o la intrarea dinspre Sud a oraşului, iat㒠c㒠în partea nordic㒠a Ploieştiului se mai poate vedea înc㒠o rafină’rie. Aceasta se numeşte Petrotel Ploieşti, sau Rafină’ria Româno-American㒠– cum se mai numea înainte de 1945. în prezent, rafină’ria este deţinut㒠de Lukoil cu un pachet de acţiuni de 51% şi prelucreaz㒠3,5 milioane de tone de produse petroliere pe an. Liniile din staţia Ploieşti Est sunt folosite intens pentru manevra operatorilor feroviari care încarc㒠cisternele în rafină’ria Petrotel.

Rafină’ria Teleajen<i></i>


Cazane pregă’tite pentru încă’rcare cu benzin㒠şi motorină’<i></i>



12:50<i></i>

în Gara Buză’u trenul Rapid 751 ajungea fă’r㒠întârziere. Aici, pe linia 1, staţiona şi urma s㒠plece spre Bucureşti Basarab Trenul Personal 5024 format chiar în Buză’u.

Trenul Personal Buză’u – Bucureşti Basarab, pregă’tit de plecare<i></i>



13:20<i></i>

La 34 de kilometri nord de Buză’u se afl㒠Municipiul Râmnicu Să’rat, care are o gar㒠cu o arhitectur㒠interesant㒠şi atră’gă’toare. Deşi nu are mai mult de 40.000 de locuitori, urbea se remarc㒠cu o gar㒠proiectat㒠şi construit㒠în stil italian de arhitectul Nicolae Mihă’escu.

Gara Râmnicu Să’rat<i></i>



14:10<i></i>

Am trecut chiar şi de Mă’r㒺eşti şi eram la jumă’tatea drumului dintre cas㒠şi Bucureşti. Recunosc c㒠nu prea am avut dispoziţie s㒠fac poze, îns㒠Ionuţ era mai curajos decât mine şi a fotografiat câteva aspecte de pe traseu.

în apropierea podului de la Putna Seacă’<i></i>


Râul Putna şi urmele viiturilor<i></i>


Trenul se apropie de staţia Putna Seacă’<i></i>



14:20<i></i>

Dar vă’zându-l pe Ionuţ cu cât devotament îşi fă’cea datoria de pasionat feroviar, mi-am scos aparatul foto din amorţire şi am început s㒠apă’s pe declanşator îndreptând obiectivul că’tre şarpele de metal. Deocamdată’, ne aflam la Mă’r㒺eşti şi aici ne-am întâlnit cu Personalul 5104, Mă’r㒺eşti – Buză’u.

Pod feroviar peste râul Tişiţa<i></i>


în braţele vântului, al dumneavoastră’<i></i>


EA-658 la Trenul Personal 5104, Mă’r㒺eşti – Buză’u<i></i>


Numă’r UIC al cuplului etajat TE 84a<i></i>



14:30<i></i>

Mă’r㒺eşti este un nod feroviar important, de aici ramificându-se liniile 507, Mă’r㒺eşti – Panciu, respectiv linia 704, Mă’r㒺eşti – Tecuci. îns㒠Magistrala 500 urc㒠lent că’tre Adjud de-a lungul Vă’ii Siretului.

Trenul Rapid ”Nicolae Iorga” ieşea pe linie abă’tut㒠din Mă’r㒺eşti<i></i>


în linie dreaptă’, pe M500, că’tre Adjud<i></i>


Atenţie, deconecteaz㒠disjunctorul<i></i>


Se poate conecta disjunctorul<i></i>


Limitare de vitez㒠la 70 km/h<i></i>


Podul peste canalul Siret – Bă’ră’gan<i></i>


Poduri feroviare peste râul Ză’bră’uţ<i></i>



14:40<i></i>

Pân㒠la Adjud, trenul avea s㒠treac㒠prin Pă’dureni Putna, Că’limă’neşti Vrancea, Pufeşti şi Domneşti Târg. De asemenea, pe distanţa de 25 km calea ferat㒠întâlneşte mai mult de 5 cursuri de apă’, dintre care cel mai important este Trotuşul.

Poduri dup㒠poduri, motive de limită’ri de viteză’<i></i>


Peroanele staţiei Pă’dureni Putna<i></i>


Spre Adjud<i></i>


Magistrala 500 între Adjud şi Mă’r㒺eşti<i></i>


Atenţie, în 1000 de metri urmeaz㒠o halt㒠<i></i>


Fotografiam curbele care urmau, una câte una, între Mă’r㒺eşti şi Adjud<i></i>


Halta Că’limă’neşti Vrancea<i></i>


într-una din curbele mai strânse de pe M500<i></i>


îndreptare feroviară’<i></i>


Lă’sam în urm㒠drumul de fier că’tre Bucureşti<i></i>


Semnale luminoase de intrare în staţia Pufeşti<i></i>


Liniile staţiei Pufeşti<i></i>


M500, km234<i></i>


Limitare de vitez㒠100 km/h<i></i>


Peronul Haltei Domneşti Târg<i></i>


Alt㒠limitare, dar de 95 km/h<i></i>



14:50<i></i>

Dup㒠limită’ri de vitez㒠în cascad㒠între Mă’r㒺eşti şi Adjud, trenul trece pe podurile peste Râul Trotuş şi intr㒠în Staţia Adjud. Pe partea stâng㒠se afl㒠liniile de garare ale locomotivelor CFR (îndeosebi CFR Marfă’), iar în acel sfârşit de toamn㒠am vă’zut la gard locomotivele care apar în fotografiile ce urmează’.

Verde că’tre Adjud<i></i>


Semnal prevestitor înaintea unor poduri feroviare<i></i>


Urmeaz㒠podurile peste Râul Trotuş<i></i>


Râul Trotuş, vă’zut printre fiarele podurilor feroviare<i></i>


Semnal repetitor şi o curb㒠larg㒠înainte de Adjud<i></i>


Spre Adjud<i></i>


Intrare în Gara Adjud<i></i>


EA1-724 cu Trenul Personal Comă’neşti – Mă’r㒺eşti<i></i>



Și acum, o suit㒠de fotografii cu locomotivele CFR Marf㒠din remiza Adjud.

40-0446-1 <i></i>


40-0771-2 <i></i>


40-0652-4 <i></i>


40-0483-4 <i></i>


40-0376-0 <i></i>


40-0521-1 <i></i>


40-0495-8 <i></i>



Adjud a reprezentat un important nod feroviar şi tot aici se gă’seşte un triaj de 24 de linii care era folosit intens în perioada trecută’. Staţia deţine şi un pasaj denivelat peste Drumul Europen 85, pasaj ce aparţine liniei secundare 501, care duce că’tre Siculeni (fost㒠staţia Ciceu) de-a lungul Vă’ii Trotuşului şi să’getând Carpaţii Orientali.

Remiza Adjud şi placa turnant㒠din Adjud<i></i>




Urmeaz㒠Gara Adjud<i></i>


Semnele frigului - la Adjud, feroviarii erau îmbră’caţi gros<i></i>


Trenul Personal 5205/5208, Mă’r㒺eşti - Miercurea Ciuc<i></i>


How it’s made<i></i>



15:00<i></i>

Deşi cred c㒠gândul v-a trimis la peisajele liniei 501, totuşi n-o s㒠v㒠”întrerup” visul şi v㒠propun o serie de trei clipuri înregistrate în 2011 pe linia pitoreasc㒠a Vă’ii Trotuşului: http://www.youtube.com/watch?v=gC-yEpt3LE0 şi http://www.youtube.com/watch?v=fIoRHyON6_ şi http://www.youtube.com/watch?v=-iDjha0nArY . Revenind, reamintesc c㒠ne aflam în Trenul 751 cu direcţia Suceava.

între Adjud şi Bacă’u, trenul circul㒠cu 120 km/h<i></i>


Trenul Internaţional 383 Bulgaria Express tractat de EA1-891<i></i>


Cu 120 km/h, că’tre Bacă’u<i></i>


Curb㒠între Adjud şi Bacă’u<i></i>



15:10<i></i>

Lumina serii începea s㒠fie prezent㒠cu tentele ei roşiatice pe relieful Vă’ii Siretului. Trenul gonea în vitez㒠spre Bacă’u, astfel c㒠distanţa de 59 de kilometri dintre Adjud şi Bacă’u este parcurs㒠în 38 de minute.

Atenţie, urmeaz㒠o zon㒠neutră’<i></i>


Nu ştiu trenul, nu ştiu locomotiva. <i></i>


Spre Bacă’u<i></i>



15:20<i></i>

Am observat un trafic slab de mă’rfare în acea zi de vineri, îns㒠un Sulzer cu vagoane GPL şi cereale staţiona în staţai Galbeni (km 324).

VS, VS!! <i></i>


Coada unui tren cu cereale în staţia Galbeni<i></i>


Acelaşi mă’rfar cu Sulzer şi vagoane cu GPL<i></i>



15:30<i></i>

La Bacă’u ne-am întâlnit cu Trenurile Rapid 754 de Bucureşti Nord şi Personalul 5444, Paşcani – Bacă’u. Nu stă’m decât 2 minute şi fluierul şefului de tren este auzit de mecanicul locomotivei, pornind trenul că’tre Suceava.

înc㒠puţin pân㒠în Bacă’u<i></i>


EA1-717 cu Trenul Rapid 754 Petru Rareş, Suceava/Botoşani – Bucureşti Nord<i></i>



15:40<i></i>

Frigul s-a instalat aşa cum trebuie în trupurile noastre care au stat la fereastra vagonului de vreo 3 ore. Era aproape iarnă’… Dar trenul fuge, fuge, nimeni nu-l ajunge!

în drum spre casă’, cu Ionuţ<i></i>


Aleargă’, trenule, alearg㒠s㒠ajungem acas㒠mai repede! <i></i>


Intre Bacă’u şi Roman, tot cu 120 km/h<i></i>


Gă’siţi asemă’nă’rile? <i></i>



16:00<i></i>

între Bacă’u şi Roman sunt doar 43 de kilometri, viteza trenului nu scade sub 110 km/h decât înaintea podurilor peste râul Moldova şi curbei în form㒠de S care întâmpin㒠trenurile care vin dinspre Sud. Tot aici merit㒠s㒠amintim c㒠exist㒠o remiz㒠şi o plac㒠de întoarcere a locomotivelor care dateaz㒠înc㒠din 25 decembrie 1869.

Câmpia Siretului şi Magistrala feroviar㒠500<i></i>




Poduri peste Râul Moldova, semn c㒠ne apropiem de Roman<i></i>


Tancuri. Foarte multe tancuri la Roman<i></i>


Succesiune de curbe, cele mai strânse de pe M500, înainte de Gara Roman<i></i>


Gara Roman, luminat㒠de Apus<i></i>


Semnale luminoase de ieşire din Staţia Roman<i></i>



16:10<i></i>

Și uite aşa am trecut şi de Roman, moment care a semnificat şi retragerea Soarelui de pe bolta cerească’. Oficial, seara a început! Ecoul roţilor de tren ră’suna în urechile noastre şi ne mai dă’dea înc㒠putere s㒠dârdâim pe coridorul vagonului.

Un LDH îndatorat cu manevra celor de la MittalSteelRoman<i></i>


Soarele apune la sfârşit de toamnă’<i></i>


La revedere, Soare! Pe mâine…<i></i>



16:20<i></i>

în drumul spre Paşcani ne-am întâlnit cu Personalul de Iaşi – Bacă’u tractat de locomotiva electric㒠EA1-708.

Trenul Personal 5407/5404, Iaşi – Bacă’u<i></i>


înainte de Paşcani<i></i>



16:30<i></i>

La Paşcani, trenurile de lung parcurs au o staţionare de aproape 10 minute pentru ca revizorii tehnici s㒠aib㒠timp s㒠efectueze revizia în tranzit a trenurilor care vin de la sute de kilometri depă’rtare. Astfel c㒠Ionuţ a avut inspiraţia s㒠realizeze şi un cadru cu locomotiva EA1-829, ”vinovată’” de bunul mers al trenului Rapid ”Nicolae Iorga”.

Trenul Personal 5443, Bacă’u – Paşcani<i></i>


Locomotiva EA1-655 la Trenul Personal 5507, Paşcani - Suceava Nord<i></i>


EA1-829, la tractiunea Trenului Rapid 751, Bucureşti Nord - Suceava Nord<i></i>


Ionuţ, alaturi de locomotiva electrica EA1-655<i></i>



De la Paşcani la Dolhasca mai sunt doar 21 de kilometri, aşadar ne-am pus aparatele foto în bagaje şi ne pregă’team cele necesare s㒠coborâm la timp. La Dolhasca ne aştepta Trenul Personal 5537 spre Fă’lticeni, care atunci era un tren Să’geata Albastră’, Siemens Desiro VT 642.

Sper c㒠v-a plă’cut Excursia FeRoviaR㒠de pe M500 ală’turi de Ionuţ, prilej cu care vreau să’-i mulţumesc pentru acceptul de a publica fotografiile în aceast㒠postare de blog. Filmul plimbă’rii poate fi urmă’rit în clipul de mai jos!

http://www.youtube.com/watch?v=m00o-lggqQw