- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Ce vezi când mergi cu Trenul de la Ploieşti la Braşov<i></i>, [iulie, 2009]<i></i>
După ce la 20 aprilie 1966 s-a deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate româneşti, Predeal ââŹâ Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie dublă electrificată dintre Câmpina şi Predeal, prezentaţi mai jos în peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011) pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs au scăzut cu niciââŹÂŚ 10 minute.
Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deşi începe de la Constanţa unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depăşit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. ĂËi uite cum 120 de poduri şi podeţe de pe Câmpina ââŹâ Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF româneascăââŹÂŚ
Totuşi, trenurile circulă în prezent (n.a. ââŹâ 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouţe, infrastructura, stâlpii şi linia de contact puse la punct. în plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiţionat şi scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei unââŹÂŚ eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turişti, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.<i></i>
Gara Ploieşti Vest<i></i>
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0130-7<i></i>
Cisterne cu motorină şi benzină la Buda<i></i>
Vagon de marfă Zackks a GFR încărcat cu benzen<i></i>
LDH18 la Confind Floreşti-Prahova<i></i>
în staţia Floreşti Prahova<i></i>
Locomotiva 470-783-7 a Softrans în Floreşti-Prahova, împingătoare la un tren GFR<i></i>
DA-1636, locomotiva diesel intercalată la trenul de marfă GFR<i></i>
Locomotiva GFR vs. Locomotiva Rompetrol<i></i>
Râul Prahova<i></i>
Peronul staţiei Câmpina<i></i>
Locomotiva electrică de la RegioTrans 425-576<i></i>
Trenul RegioTrans care circula pe ruta Braşov - Ploieşti Sud - Bârlad ââŹâ Iaşi<i></i>
Locomotiva închiriată 771-502-2 care lucra pentru Porr la repararea căii ferate Câmpina ââŹâ Predeal<i></i>
Utilajul Plasser & Theurer - 08-32U<i></i>
Utilajul Plasser & Theurer - SSP 110<i></i>
Plasser & Theurer UNIMAT 08-275<i></i>
Utilaje feroviare Porr în Gara Câmpina<i></i>
O altă locomotivă străină folosită la construcţia căii ferate Câmpina ââŹâ Predeal, 740 612-7<i></i>
Se montau traverse noi<i></i>
Cale ferată nou-construită înăbuşită în piatră spartă<i></i>
ĂËantier în lucru la Câmpina<i></i>
Sute de traverse vechi aflate în conservare<i></i>
Utilaj de fixat traverse pe calea ferată<i></i>
Buldoexcavatoare între Câmpina şi Breaza<i></i>
Cofrarea unui şanţ de aducţiune a apelor pluviale<i></i>
Un pod feroviar din beton<i></i>
Komatsu WB93R<i></i>
Un camion TATRA ajuta şi el la construcţia căii ferate<i></i>
Spre Breaza<i></i>
înlocuirea căii ferate vechi<i></i>
Gara din Breaza<i></i>
Munte bărbierit pentru a construi o curbă cu o rază mai mare de curbură<i></i>
Poduri feroviare peste Râul Prahova<i></i>
ĂËapte vagoane pentru Trenul Personal Bucureşti ââŹâ Braşov<i></i>
Caterpillar 323D<i></i>
Excavator lucrând la un podeţ feroviar<i></i>
Constructor de căi ferate<i></i>
ĂËantier la podeţul anterior<i></i>
Podeţ<i></i>
Câţi dintre noi nu se jucau cu excavatoare, buldozere şi camioane? <i></i>
Un utilaj cu braţe cu roţi elastice<i></i>
Buldozerul... la treabă<i></i>
Excavator Atlas 1804 LC<i></i>
Utilaje în curba de la Nistoreşti<i></i>
Vasile era excavatorist pe Volvo<i></i>
Un fir de linie aveaââŹÂŚ ââŹÂpodulââŹÂ pus în ghips<i></i>
Un alt deal ras pentru a face loc căii ferate<i></i>
Cu Mitsubishi cucerind dealuri<i></i>
Un alt podeţ aflat în construcţie lângă staţia Breaza Nord<i></i>
EA1-375 la un tren de marfă încărcat cu fier vechi la Breaza Nord<i></i>
Trenul Accelerat 1745 Bucureşti Nord - Satu Mare<i></i>
Locomotiva modernizată de Softronic no. 821<i></i>
îndrăgostiţii din vagonul 20-49<i></i>
Traverse noi şi traverse vechi<i></i>
Spre Comarnic<i></i>
Peste un pod feroviar nemodernizat<i></i>
Trecem Râul Prahova<i></i>
Muncitorii căii ferate asigurau buna circulaţie pe 2 fire între Comarnic şi Breaza<i></i>
Linii modernizate din staţia Comarnic<i></i>
Cine îmi spune ce reprezintă acele cutii dintre firele căii? <i></i>
Un tren de lucru la Comarnic<i></i>
Locomotivă de serviciu la un tren de lucru în Comarnic<i></i>
Excavator pus pe un vagon platformă<i></i>
Macara TAKRAF folosită la descărcări-încărcări din vagoanele platformă<i></i>
Vagon Rgs încărcat cu echipamente de construcţii feroviare<i></i>
EA-442 cu un Tren de rang R742 Satu Mare ââŹâ Bucureşti Nord sosea în Comarnic<i></i>
Ieşire din Comarnic spre Sinaia<i></i>
Spre Posada, spre Sinaia<i></i>
între Posada şi Sinaia<i></i>
Lucrari de întretinere la linia ferata în staţia Valea Largă<i></i>
Paznic de poduri - omul anunţa echipa de lucru de sosirea trenurilor<i></i>
Un canton simpatic la intrare în Sinaia<i></i>
Din nou peste Prahova<i></i>
900 de metri până în staţia Sinaia<i></i>
Semnal luminos prevestitor<i></i>
Paznic de poduri feroviare<i></i>
Trecem podul peste Prahova<i></i>
Se văd Munţii Bucegi<i></i>
4 benzi la ieşire din Sinaia pe DN1<i></i>
Râul Prahova şi lucrări la consolidarea fundaţiilor caselor de pe malul drept<i></i>
EA-414 cu un tren de marfă la ieşire din Sinaia<i></i>
Vagon Uagps de cereale la Sinaia<i></i>
Trenul verde, şarpe verde în Gara Sinaia<i></i>
Crestele Munţilor Bucegi<i></i>
Râul Prahova la Poiana ĂĹĄapului şi Munţii Bucegi<i></i>
Munţii Bucegi şi pădurile sub ei<i></i>
Voi, munţilorââŹÂŚ!<i></i>
Staţia Poiana ĂĹĄapului<i></i>
Gara Poiana ĂĹĄapului<i></i>
4 brazi frumoşi sub Crucea Caraiman<i></i>
Crucea Caraiman<i></i>
între Poiana ĂĹĄapului şi Buşteni<i></i>
Intrare în staţia Buşteni<i></i>
Gara Buşteni, în reparaţii<i></i>
Locomotiva electrică 41-0809 la Trenul Braşov ââŹâ Ploieşti<i></i>
75 la oră limitare de viteză în curba între Azuga şi Predeal<i></i>
Staţia Azuga<i></i>
între Azuga şi Predeal<i></i>
Reparaţia firului II Azuga ââŹâ Predeal<i></i>
Tot înainte spre Predeal<i></i>
Podeţ de cale ferată<i></i>
Linie demontată în apropiere de Predeal<i></i>
Linie ferată montată proaspăt peste un podeţ de cale ferată<i></i>
Paralela cu Râul Prahova, linia ferată urcă o rampa grea înainte de Predeal<i></i>
Podeţ reconstruit<i></i>
Penultima curbă înainte de Predeal<i></i>
ĂËi ce lăsam în urmăââŹÂŚ<i></i>
Intrare în Staţia Predeal<i></i>
11:00<i></i>
GFR şi CFR Marfă la Predeal<i></i>
40-1013-8 la un tren de marfă din Predeal<i></i>
Vagon de marfă Eakkmos albastru<i></i>
Vagon de marfă Eakkmos portocaliu<i></i>
Fine de tren GFR cu vagoane încărcate cu pietriş<i></i>
Gara Predeal şi Biserica din Predeal<i></i>
încă un Eakkmos decolorat<i></i>
Pauză de masă pentru frezele de iarbă<i></i>
Locomotiva electrică EA 5100 kW a Softrans<i></i>
Locomotiva Softrans 91-53-0-470-774-7<i></i>
Vă mulţumesc pentruââŹÂŚ citire! La bunaââŹÂŚ recitire!
Pentru mai multe fotografii, accesaţi acest link.
După ce la 20 aprilie 1966 s-a deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate româneşti, Predeal ââŹâ Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie dublă electrificată dintre Câmpina şi Predeal, prezentaţi mai jos în peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011) pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs au scăzut cu niciââŹÂŚ 10 minute.
Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deşi începe de la Constanţa unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depăşit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. ĂËi uite cum 120 de poduri şi podeţe de pe Câmpina ââŹâ Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF româneascăââŹÂŚ
Totuşi, trenurile circulă în prezent (n.a. ââŹâ 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouţe, infrastructura, stâlpii şi linia de contact puse la punct. în plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiţionat şi scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei unââŹÂŚ eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turişti, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.<i></i>
Gara Ploieşti Vest<i></i>
Locomotiva diesel-hidraulică 80-0130-7<i></i>
Cisterne cu motorină şi benzină la Buda<i></i>
Vagon de marfă Zackks a GFR încărcat cu benzen<i></i>
LDH18 la Confind Floreşti-Prahova<i></i>
în staţia Floreşti Prahova<i></i>
Locomotiva 470-783-7 a Softrans în Floreşti-Prahova, împingătoare la un tren GFR<i></i>
DA-1636, locomotiva diesel intercalată la trenul de marfă GFR<i></i>
Locomotiva GFR vs. Locomotiva Rompetrol<i></i>
Râul Prahova<i></i>
Peronul staţiei Câmpina<i></i>
Locomotiva electrică de la RegioTrans 425-576<i></i>
Trenul RegioTrans care circula pe ruta Braşov - Ploieşti Sud - Bârlad ââŹâ Iaşi<i></i>
Locomotiva închiriată 771-502-2 care lucra pentru Porr la repararea căii ferate Câmpina ââŹâ Predeal<i></i>
Utilajul Plasser & Theurer - 08-32U<i></i>
Utilajul Plasser & Theurer - SSP 110<i></i>
Plasser & Theurer UNIMAT 08-275<i></i>
Utilaje feroviare Porr în Gara Câmpina<i></i>
O altă locomotivă străină folosită la construcţia căii ferate Câmpina ââŹâ Predeal, 740 612-7<i></i>
Se montau traverse noi<i></i>
Cale ferată nou-construită înăbuşită în piatră spartă<i></i>
ĂËantier în lucru la Câmpina<i></i>
Sute de traverse vechi aflate în conservare<i></i>
Utilaj de fixat traverse pe calea ferată<i></i>
Buldoexcavatoare între Câmpina şi Breaza<i></i>
Cofrarea unui şanţ de aducţiune a apelor pluviale<i></i>
Un pod feroviar din beton<i></i>
Komatsu WB93R<i></i>
Un camion TATRA ajuta şi el la construcţia căii ferate<i></i>
Spre Breaza<i></i>
înlocuirea căii ferate vechi<i></i>
Gara din Breaza<i></i>
Munte bărbierit pentru a construi o curbă cu o rază mai mare de curbură<i></i>
Poduri feroviare peste Râul Prahova<i></i>
ĂËapte vagoane pentru Trenul Personal Bucureşti ââŹâ Braşov<i></i>
Caterpillar 323D<i></i>
Excavator lucrând la un podeţ feroviar<i></i>
Constructor de căi ferate<i></i>
ĂËantier la podeţul anterior<i></i>
Podeţ<i></i>
Câţi dintre noi nu se jucau cu excavatoare, buldozere şi camioane? <i></i>
Un utilaj cu braţe cu roţi elastice<i></i>
Buldozerul... la treabă<i></i>
Excavator Atlas 1804 LC<i></i>
Utilaje în curba de la Nistoreşti<i></i>
Vasile era excavatorist pe Volvo<i></i>
Un fir de linie aveaââŹÂŚ ââŹÂpodulââŹÂ pus în ghips<i></i>
Un alt deal ras pentru a face loc căii ferate<i></i>
Cu Mitsubishi cucerind dealuri<i></i>
Un alt podeţ aflat în construcţie lângă staţia Breaza Nord<i></i>
EA1-375 la un tren de marfă încărcat cu fier vechi la Breaza Nord<i></i>
Trenul Accelerat 1745 Bucureşti Nord - Satu Mare<i></i>
Locomotiva modernizată de Softronic no. 821<i></i>
îndrăgostiţii din vagonul 20-49<i></i>
Traverse noi şi traverse vechi<i></i>
Spre Comarnic<i></i>
Peste un pod feroviar nemodernizat<i></i>
Trecem Râul Prahova<i></i>
Muncitorii căii ferate asigurau buna circulaţie pe 2 fire între Comarnic şi Breaza<i></i>
Linii modernizate din staţia Comarnic<i></i>
Cine îmi spune ce reprezintă acele cutii dintre firele căii? <i></i>
Un tren de lucru la Comarnic<i></i>
Locomotivă de serviciu la un tren de lucru în Comarnic<i></i>
Excavator pus pe un vagon platformă<i></i>
Macara TAKRAF folosită la descărcări-încărcări din vagoanele platformă<i></i>
Vagon Rgs încărcat cu echipamente de construcţii feroviare<i></i>
EA-442 cu un Tren de rang R742 Satu Mare ââŹâ Bucureşti Nord sosea în Comarnic<i></i>
Ieşire din Comarnic spre Sinaia<i></i>
Spre Posada, spre Sinaia<i></i>
între Posada şi Sinaia<i></i>
Lucrari de întretinere la linia ferata în staţia Valea Largă<i></i>
Paznic de poduri - omul anunţa echipa de lucru de sosirea trenurilor<i></i>
Un canton simpatic la intrare în Sinaia<i></i>
Din nou peste Prahova<i></i>
900 de metri până în staţia Sinaia<i></i>
Semnal luminos prevestitor<i></i>
Paznic de poduri feroviare<i></i>
Trecem podul peste Prahova<i></i>
Se văd Munţii Bucegi<i></i>
4 benzi la ieşire din Sinaia pe DN1<i></i>
Râul Prahova şi lucrări la consolidarea fundaţiilor caselor de pe malul drept<i></i>
EA-414 cu un tren de marfă la ieşire din Sinaia<i></i>
Vagon Uagps de cereale la Sinaia<i></i>
Trenul verde, şarpe verde în Gara Sinaia<i></i>
Crestele Munţilor Bucegi<i></i>
Râul Prahova la Poiana ĂĹĄapului şi Munţii Bucegi<i></i>
Munţii Bucegi şi pădurile sub ei<i></i>
Voi, munţilorââŹÂŚ!<i></i>
Staţia Poiana ĂĹĄapului<i></i>
Gara Poiana ĂĹĄapului<i></i>
4 brazi frumoşi sub Crucea Caraiman<i></i>
Crucea Caraiman<i></i>
între Poiana ĂĹĄapului şi Buşteni<i></i>
Intrare în staţia Buşteni<i></i>
Gara Buşteni, în reparaţii<i></i>
Locomotiva electrică 41-0809 la Trenul Braşov ââŹâ Ploieşti<i></i>
75 la oră limitare de viteză în curba între Azuga şi Predeal<i></i>
Staţia Azuga<i></i>
între Azuga şi Predeal<i></i>
Reparaţia firului II Azuga ââŹâ Predeal<i></i>
Tot înainte spre Predeal<i></i>
Podeţ de cale ferată<i></i>
Linie demontată în apropiere de Predeal<i></i>
Linie ferată montată proaspăt peste un podeţ de cale ferată<i></i>
Paralela cu Râul Prahova, linia ferată urcă o rampa grea înainte de Predeal<i></i>
Podeţ reconstruit<i></i>
Penultima curbă înainte de Predeal<i></i>
ĂËi ce lăsam în urmăââŹÂŚ<i></i>
Intrare în Staţia Predeal<i></i>
11:00<i></i>
GFR şi CFR Marfă la Predeal<i></i>
40-1013-8 la un tren de marfă din Predeal<i></i>
Vagon de marfă Eakkmos albastru<i></i>
Vagon de marfă Eakkmos portocaliu<i></i>
Fine de tren GFR cu vagoane încărcate cu pietriş<i></i>
Gara Predeal şi Biserica din Predeal<i></i>
încă un Eakkmos decolorat<i></i>
Pauză de masă pentru frezele de iarbă<i></i>
Locomotiva electrică EA 5100 kW a Softrans<i></i>
Locomotiva Softrans 91-53-0-470-774-7<i></i>
Vă mulţumesc pentruââŹÂŚ citire! La bunaââŹÂŚ recitire!
Pentru mai multe fotografii, accesaţi acest link.