M-am impotmolit - contacte si puncte alimentare sine

mircea18

Active Member
28 Octombrie 2008
62
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
De unde stii ca nu exista separare galvanica? Daca este facuta prin optocuplor? Ai verificat schema acelui "mic montaj electronic"?
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@mpu
"220...220...220"... de cativa ani buni, la prize avem 230V; deh, ne-am aliniat...

In privinta instalatiilor de pom, cam ai dreptate: nu am mai vazut demult cu transformator. Cat despre optocuplor :roll: @mircea18, face el separare galvanica, dar pt. transfer semnale nu energie...
 

mircea18

Active Member
28 Octombrie 2008
62
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Deacord cu tine @dac optocuploarele transmit semnalele de comnada iar puterea se obtine in partea izolata pe seama unei surse de alimentare izolate (mai exista si alte metode, de ex - pompe de sarcina utilizate in circuitele integrate dedicate comenzii motoarelor)!
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.513
287
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Am si umblat in montajul miniatura al instalatiei mele ca sa refac "sincronizarea" luminilor, fiindca firele erau lipite cam alandala si lumina nu "curgea" de-a lungul firului.
Practic, din montaj pleaca un manunchi de 5inci fire torsadate: un fir comun care aduna impreuna cate un capat al celor patru ghirlande (rosu, galben, verde, albastru) si 4atru fire care aduc la montaj celelalte capete ale ghirlandelor. Firul comun duce direct la un pol al prizei, iar celelalte duc la anozii unor mini-triace (daca am vazut bine), comandate de un chip electronic aflat sub o picatura de ceara, iar catozii acestora sunt adusi impreuna la celalalt pol al prizei. Nu-mi amintesc sa fi vazut vreo punte redresoare, deci nu cred ca piesele inseriate cu ghirlandele ar fi tiristoare sau tranzistoare.