lumini: aprindere/stingere progresiva

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Decodoarele ESU LokPilot (nu Basic !) si LokSound permit setarea aprinderii si respectiv stingerii progresive a luminilor fata/spate, aprinderea fiind ceva mai rapida decat stingerea - ceea ce aduce inca un plus de realism :idea:

Pentru cei care folosesc LokProgrammer: in Decoder-Functions-Output Configuration Front (Rear) Light se schimba din Dimmer in Turn Up and Down Headlights
[terminologia este un pic confuza, "dimmer" fiind mai potrivit pt. variatia luminii decat pt. aprinderea brusca...]

Pentru alte programatoare: se mareste valoarea CV113 si CV114 cu 112 unitati. (de ex. de la 15 la 127)

:cafea:
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La unele decodoare da:
ESU Basic: CV63 valoare intre 0 - 7,
ESU v3.0 si LokSound v3.5: CV113 (fata) si CV114 (spate) valoare intre 0 - 15; la valoarea intensitatii se adauga 112 pt. lumini cu aprindere progresiva. (de ex. 11+112=123)
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
B74MRV a spus:
Sal Dac
La Digitrax DZ125 se poate face asa ceva?
Bafta
Din cate am vazut eu in manualul decodorului nu exista functia de aprindere progresiva. Se pot programa alte efecte luminoase: "ditch", "mars", "strobe".

@omy
cu placere ! - postez si eu ce mi se pare folositor...
 

Omy

New Member
Trenulist
3 Septembrie 2009
6
0
Undeva`n Balcani
LOCATION
Undeva`n Balcani
Dac, am si eu o itrebare, daca ma poi ajuta...
Ieri, alergand putin o loco dotata cu un decodor ESU v3.5 cu sunet, i-am dat sa mearga ceva mai repede, aproape de viteza maxima. Si fara sa vreau am apasat pe butonul de schimbare a directiei de mers stanga-dreapta de pe telecomanda piko. Iar loco a intrat in regim de franare si s-a oprit cu scartait de frane. Am incercat apoi aceaasi manevra, dar la viteze mai mici, si loco se opreste brusc la apasarea acelorasi butoane stanga-dreapta.
Intrebare. Se poate seta un CV astfel incat loco sa opreasca progresiv, nu brusc, indiferent de viteza pe care o are la apasarea butoanelor de stanga-dreapta?
 

Omy

New Member
Trenulist
3 Septembrie 2009
6
0
Undeva`n Balcani
LOCATION
Undeva`n Balcani
Ooo, stiu asta. Nu sunt chiar atat de incepator. Am programatorul de la ESU pentru asta. Dar nu stiu care sunt CV-urile raspunzatoare pt. ceea ce am scris mai sus.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@b74mrv
Se pare ca nu: tensiunea pe iesirile de functii nu este reglabila. Pe de alta parte, chiar la decodoarele ESU este mai bine sa folosesti rezistente pt. limitarea curentului decat sa reglezi valoarea PWM din CV-uri.

@omy
Poti mari durata deceleratiei (franarii) din CV4, eventual si acceleratia (CV3) la cca. 15 sec. Verifica si CV64 (pragul de la care apare sunetul de franare) sa fie 8.
 

Omy

New Member
Trenulist
3 Septembrie 2009
6
0
Undeva`n Balcani
LOCATION
Undeva`n Balcani
B74MRV
Multumesc mult, dar l-am studiat. Desigur, nu virgula cu virgula, din lipsa de timp. Poate de asta mi-a si scapat ceea ce ma intereseaza pe mine.

dac
Multumesc mult, dac. Astea le stiu, si le-am reglat astfel incat acum sunt multumit de cum functioneaza. Dar poate ca nu m-am facut eu perfect inteles. Ceva, o functie, exista, din moment ce mie asa imi functioneaza decodorul, atunci cand la o viteza mai mare de jumatate, cred eu, daca apas butonul de inainte sau de inapoi de pe telecomanda locomotiva decelereaza progresiv pana la oprirea completa, ca si cum as fi franat, in loc sa se opreasca brusc. La viteza mai mica (decat jumatete, cred eu), locomotiva se opreste brusc, nu mai franeaza progresiv. Asta este nedumerirea mea. Daca pot schimba pragul, nivelul de la care sa actioneze acest "comportament" ca sa zic asa. Eu as vrea sa-l pun cat mai mic, astflel incat indiferent de viteza, la o simpla apasare de buton (stanga sau dreapta) loco sa franeze progresiv si sa se opreasca cu scartait de frane, in loc sa fiu nevoit sa apas butonul de franare una intr-una pana opreste loco.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@omy
Nu cred ca ai descris complet tabloul simptomatic:

Ce se intampla cu sunetele in cele 2 situatii ?
Cum se comporta in cele 2 cazuri cu si fara sunet activat?
Ce se intampla cand viteza scade de la mare sub jumatate: se opreste brusc?
(este posibil sa fie necesare reglaje ale vitezei minime si ale compensarii)
Citi poli are motorul ?

P.S. Ar trebui poate sa deschizi un topic separat...