Lucrari de prelungire la CFF Moldovita

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
COOL!

Pân㒠unde prelungiţi linia?

Da de se deşteapt㒠şi alţii de prin ţară’, s㒠refac㒠unele linii pentru turism.

E.
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Abia aştept s㒠se dea în funcţiune. Voi face sigur o plimbare.

Cine finanţeaz㒠lucrarea, c㒠aici este vorba de bă’nuţi frumoşi?

E.
 

Big_boy

Well-Known Member
9 Ianuarie 2009
458
7
53
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Sincere Felicitari ! celor care au avut initiativa lucrarilor de restaurare si prelungire a liniei inguste....
Deci in concluzie daca se vrea...se poate..!
Poate ne aude si Ministresa turismului .... :roll:
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Observ ca domnul Hocevar are obiceiul minunat de a ne prezenta ceva cu adevarat frumos pe acest forum. Ma bucur foarte mult inca o data sa vad realizarile tale Georg !
E o adevarata sursa de energie pozitiva si inspira foarte multa bunastare si dorinta de a pune mana la treaba , in orice domeniu cu legaura feroviara ! :D :D
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Pe 01.09.2011 am fă’cut o vizit㒠de lucru inopinat㒠pe ”Șantierul Moldoviţa”, vizit㒠cu care mi-am completat o deplasare fă’cut㒠prin zonă’.
Din diverse surse, am aflat că’, din pă’cate, Georg venea la şanţier ziua urmă’toare, deci ceea ce voi povesti sunt cele vă’zute şi auzite din surse neoficiale, care pot fi combă’tute dac㒠denatureaz㒠adevă’rul.

Intru în gara CFF Moldoviţa, unde am parte de o surpriz㒠plă’cută’:

Din remiz㒠ieşea un fum gros, semn c㒠se pregă’teşte ceva.













Se punea maşina sub presiune, deoarece avea de fă’cut o prob㒠de traseu cu 2 vagoane.

Iniţial am crezut c㒠fumul era de la:




Am vă’zut şi un coş de fum vechi:



Și o garnitur㒠gata de plecare:



Un vagon de marf㒠interesant pe trei osii cu roţi cu spiţe:



De la mecanic, pe care l-am întrebat câte-n lun㒠şi în stele am aflat c㒠în anii de glorie ai sistemului CFF Moldoviţa, când înc㒠nu erau şosele şi autobuze, erau 4 trenuri de că’lă’tori pe zi.
Șeful de tren avea un ceas elveţian cât o pit㒠în buzunar, dup㒠care comanda mişcarea trenurilor. Reţeaua avea tot personalul necesar funcţionă’rii ei în condiţii de maxim㒠siguranţă’.

Gara CFF avea şi un castel de apă’:


pe care un investitor local l-a cumpă’rat de la Ocolul Silvic şi i-a gă’sit o alt㒠utilizare (discoteca zonală’)

Dup㒠aceast㒠vizit㒠la depou/remiz㒠am plecat pe teren.
Pozele sunt fă’cute de la pct. terminus pân㒠la depou.

KM 10, unde va fi capă’tul liniei, în localitatea Argel:




KM 9
Linia veche mai exist㒠pe alocuri, acoperit㒠de buşteni:





KM 8
Tronsoane de linie depozitate în vederea montă’rii lor:


Un podeţ pregă’tit pentru a fi montat:


KM 7

Pân㒠pe aici ajunser㒠cu montatul:






KM 6

Aici era echipa de terasieri, care faţ㒠de cei de la stat ei chiar lucrau:





KM 4-6

în unele locuri, calea ferat㒠a muşcat puţin din lă’ţimea şoselei:








Porţiunea pe care urma s㒠se fac㒠probă’:





Podul dat în folosinţ㒠zilele trecute:



Linia....








ZĂ END

Acum am câteva întrebă’ri:

1. Cum au reacţionat unii localnici, când dup㒠15 ani de când nu a mai fost folosit㒠CFF Moldoviţa se trezesc c㒠trebuie s㒠nu mai parcheze în faţa casei pe linie? Au fost bucuroşi c㒠se redeschide linia?
1 bis. Am înţeles c㒠pe vremuri, era în datoria localnicilor s㒠cureţe linia în faţa casei. Se mai respecta aceast㒠îndatorire?

2. Din cele ce a fost refă’cut pân㒠acum în anii trecuţi au fost furturi de cale? Dac㒠au fost, poliţia colaboreaz㒠cu CFF Moldoviţa, sau se ră’scumpă’r㒠de la fier vechi elementele furate?

3. Am vă’zut pe la toate pensiunile şi hotelurile din zon㒠pliante şi afişe cu MOCĂNIÈťA HUÈťULĂ. Au impact aceste reclame, vin turişti?

Altfel sper c㒠va fi în viitorul nu prea îndepă’rtat un punct de întâlnire regulat al pasionaţilor de CĂI FERATE şi nu numai.

Felicită’ri investitorilor şi s㒠o ţin㒠tot aşa.

E.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Se are în vedere şi punerea în circulaţie a unor trenuri de navetişti acolo? S-ar putea amenaja dou㒠mici automotoare din 2 vagoane, ar fi suficiente, mă’car s㒠ajung㒠pân㒠în Moldoviţa (sau, s㒠visez şi mai mult, de ce nu ia CFI toat㒠secţia Vama - Moldoviţa c㒠tot e neinteroperabil㒠şi de la Moldoviţa s㒠se face㒠transfer la automotor mai departe?). E drept, investiţia ar fi mă’ricic㒠:(
 

GeorgHocevar

Active Member
24 Decembrie 2009
129
0
"Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproa
www.cfi.ro
WEBSITE
http://www.cfi.ro
LOCATION
"Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape".
Acum am câteva întrebă’ri:

1. Cum au reacţionat unii localnici, când dup㒠15 ani de când nu a mai fost folosit㒠CFF Moldoviţa se trezesc c㒠trebuie s㒠nu mai parcheze în faţa casei pe linie? Au fost bucuroşi c㒠se redeschide linia?
1 bis. Am înţeles c㒠pe vremuri, era în datoria localnicilor s㒠cureţe linia în faţa casei. Se mai respecta aceast㒠îndatorire?

2. Din cele ce a fost refă’cut pân㒠acum în anii trecuţi au fost furturi de cale? Dac㒠au fost, poliţia colaboreaz㒠cu CFF Moldoviţa, sau se ră’scumpă’r㒠de la fier vechi elementele furate?

3. Am vă’zut pe la toate pensiunile şi hotelurile din zon㒠pliante şi afişe cu MOCĂNIÈťA HUÈťULĂ. Au impact aceste reclame, vin turişti?

Altfel sper c㒠va fi în viitorul nu prea îndepă’rtat un punct de întâlnire regulat al pasionaţilor de CĂI FERATE şi nu numai.



E.
1.)
a.) In primul rand nu au fost 15 ci doar 9 ani de cand nu s-au mai circulat in aceasta zona. Pana 2003, un proprietar particular de gater a adus lemn cu "Automotorul" de la Rososa pana la Moldovita

b.) Localnici au fost foarte bucurosi, mai ales copii

c.) In legatura cu parcare pe linia: inclusiv pe primul tronson care am reparat, pana la KM 3,6, si in ziua de astazi oameni parcheaza pe linia. "Noi stim cand vine trenul" este raspunsul cand oameni sunt intrebati de ce parcheaza pe linia.

d.) Nu am auzit de datoria localniciilor sa curete linia in fata portii, mai degraba au curatat-o de tot ca sa poate sa intre mai usor in curte! :p

2.) Din linia nadita si complectata nu s-a furat niciodata nimic, cu exceptia inundatiilor din 2008, unde din cauza haos-ului au disparut mai mult decat 500 de metri. Din zona care inca nu este nadita, de exemplu la KM 10, chiar ieri au fost furate 2 tronsoane. Politia nu are nici o treaba...

3.) In perioda sesonului a fost o frecventa de ca. 50 persoane pe tren medie, acum in Septembrie doar 10- maxim 20 de persoane/tren
Felicită’ri investitorilor şi s㒠o ţin㒠tot aşa.
Lucrarea noastra in Moldovita nu pot fi considerata o investitie (o investitie aduce obligatorie profit cea ce aceasta linia nu face) ci un act cultural de salvare in ultima clipa

Cu stima

Georg Hocevar
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Dup㒠ani şi ani, liniştea muntelui este întrerupt㒠de şuierul aburului...

Felicită’ri Georg et Co.

P.S.

Vagonul acela de lemne, era doar de decor, sau va fi şi transport de lemne pe cei 10km?
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ultima poza este superba.

Nu stiu daca a fost regizata sau nu...imi vine greu sa cred ca se mai poarta costume traditionale la noi. Nu cumva batraneii aceia s-au imbracat ca de sarbatoare cu ocazia relansarii pe sine a Mocanitei ?