Lucrări de artă în Defileul Jiului.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Lucrări de artă în Defileul Jiului.




Cu ocazia a 65 de ani de la darea în folosinţă a liniei ferate Bumbeşti-Livezeni, / CENAFER derulează în perioada 9-11 septembrie proiectul cultural „Lucrări de Artă pe Defileul Jiului”

"Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară-CENAFER, prin directorul general Dionisie Ardelean, un proiect cultural intitulat „Lucrări de Artă pe Defileul Jiului”, cu ocazia sărbătoririi a 65 de ani de la darea în exploatare a liniei de cale ferată Bumbeşti-Jiu-Livezeni (1948-2013).
Pentru acest proiect CENAFER a găsit şi parteneri de la 11 instituţii, pe care le amintim: Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, Consiliul Judeţean Gorj, Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Oraşului Bumbeşti-Jiu, Primăria municipiului Petroşani, Muzeul Căilor Ferate, Asociaţia Industriei Feroviare, Clubul Feroviar, Mănăstirea Lainci, Asociaţia ART Studio Petroşani şi Reţeaua Naţională a Muzeelor.
Fiind vorba de un proiect care vizează o linie de cale ferată care leagă două judeţe, prin Defileul Jiului, cele trei zile de acţiuni din care vor avea loc, începând de luni, 9 septembrie şi până miercuri 11 septembrie, vor avea loc la Tg. Jiu şi Petroşani, precum şi la Sfânta Mănăstire Lainici, de pe defileu, aflată în apropiere atât de Petroşani şi Livezeni din Valea Jiului, cât şi de Bumbeşti-Jiu şi Tg. Jiu din judeţul Gorj."


Trenul regal a ramas in gara Tg. Jiu pentru a fi vizitat de public.




Luni 9 septembrie.
Trenul Moldovita a circulat pe relatia Tg. Jiu - Petrosani si retur.


Vagon CL I


Vagon CL II


Vagon-Salon bar


Vagon CL III


Vagon-Posta


Zarva mare la peron



De pe traseu. Unde nu au fost restrictii trenul a mers cu 27 km/h.




In Valea Sadului






Meri




Lainici






Pietrele Albe




Petrosani



Imagini surprinse la intoarcere.











Miercuri 11 septembrie a fost aglomerat

 
Frumos traseul si lucrarile de constructii,dar nu stiu, zic si eu,dar nu mi-o luati in nume de rau,la acele vagoane de epoca nu ar fi mers mai bine o aburoasa din vremea lor si nu o DA si o EA.
Ma mai uit la unele reportaje de pe afara care comemoreaza cate un eveniment de seama din istoria feroviara a lor,dar ataseaza la garniturile respective locomotive in ton cu anul care se comemoreaza.
Poate la ei este posibil asa ceva fiindca au ce sa ataseze,pe cand la noi...
 
Traseul este spectaculos. Din acest motiv am mers 2 zile cu trenul si o zi am mers cu masina si am urmarit trenul.

Desigur ca era mai bine cu o locomotiva cu abur si nu cu DA sau EA. Din pacate la ora asta in Romania nu exista nicio locomotiva cu abur in stare de functionare.
Chiar si asa am putut sa ma bucur de aceasta actiune in care 2 trenuri au putut sa fie viziitate si in alte orase. Ma bucur ca trenul Moldovita a facut curse 3 zile. Ma bucur ca in sfarsit am putut sa urc si sa fac poze in fiecare vagon din trenul regal fara sa vina nu stiu cine si sa ma traga de maneca ca nu am voie sa urc in vagoane.

10.09.2013
Meri-Lainici


Podul Similoi


Pietrele Albe




12.09.2013
Filiasi
 
Buna Pantiru,
Frumos traseul si lucrarile de constructii,dar nu stiu, zic si eu,dar nu mi-o luati in nume de rau,la acele vagoane de epoca nu ar fi mers mai bine o aburoasa din vremea lor si nu o DA si o EA.

Nu ti-o iau in nume de rau, insa de unde sa se poata tracta trenurile cu locomotive cu abur cand in Romania asa ceva nu mai exista??? :roll:

Asa cum spune si Florin, in ziua de azi pe teritorul Romaniei nu mai exista nici o locomotiva cu abur de ecartament normal in stare de functionare. In cel mai bun caz au cazanele expirate, multe sunt descompletate sau furate piesa cu piesa iar pe altele, desi s-ar fi putut pune relativ usor in stare de functionare au preferat "expertii" sa le expuna in parcuri si gari.

Singurele locomotive cu abur din Romania in stare de functionare la ora actuala sunt cele ale lui Georg Hocevar. Din pacate - din pacate in contextul intebarii tale, bineinteles - e vorba de locomotive de ecartament ingust. Eu as spune "din fericire", pentru ca altfel puneau mana "expertii" locali si pe ele pana acum. :twisted:
 
Da am inteles acum de ce nu s-a atasat o locomotiva cu abur adecvata perioadei vagoanelor,este laudabil faptul ca mai avem si acele vagoane de epoca[vazand in alte postari ale lui Florin vagoane vechi care mai au putin si dispar in pamant] functionale si ca se mai intreprind astfel de evenimente comemorative din istoria feroviara.
Eu cand m-am gandit la o locomotiva cu abur am crezut ca cele cate mai sunt expuse prin gari,muzee sau parcuri ex.Dej,Sinaia Sibiu,ar fi si functionabile,dar m-am lamurit acum cum sta treaba cu ele.
Pacat,mare pacat ca nu stim sa apreciem istoria indiferent de domeniu,valul ''ucigas'' al democratiei i-au transformat pe unii in ''hoti de istorie''.
 
Din pacate la Dej nu ni s-a dat alternativa pentru a mentine acele locomotive cu abur functionale si in parcul Depoului Dej. Vreau sa va spun ca la acea ora aveam o magazie ,,cantonata'' intr-un G cu pereti metalici ticsita de piese de schimb multe, foarte multe dintre ele noi aduse din magazia de la Jibou. Spre exemplu pentru partea de aer la pompe aveam noi de la distribuitoare , arcuri , membrane, corpuri pentru supapele pompelor, aparate pentru ungere noi, triple valve pentru locomotiva si tender, armatura recuperata din casari la greu, saboti de frana noi, caramida refractara si samota noi aduse de la Alesd, injectoare de apa, turbine,etc. Din pacate dupa cedarea locomotivelor toate au ajuns la fier vechi.
Oricum, am mai spus-o speram ca manifestarile sa se tina cel putin cu DA-001 daca tot o avem reparata si functionala.
 
Din pacate la Dej nu ni s-a dat alternativa pentru a mentine acele locomotive cu abur functionale si in parcul Depoului Dej. Vreau sa va spun ca la acea ora aveam o magazie ,,cantonata'' intr-un G cu pereti metalici ticsita de piese de schimb multe, foarte multe dintre ele noi aduse din magazia de la Jibou. Spre exemplu pentru partea de aer la pompe aveam noi de la distribuitoare , arcuri , membrane, corpuri pentru supapele pompelor, aparate pentru ungere noi, triple valve pentru locomotiva si tender, armatura recuperata din casari la greu, saboti de frana noi, caramida refractara si samota noi aduse de la Alesd, injectoare de apa, turbine,etc. Din pacate dupa cedarea locomotivelor toate au ajuns la fier vechi.
Oricum, am mai spus-o speram ca manifestarile sa se tina cel putin cu DA-001 daca tot o avem reparata si functionala.
 
Salutari,

Cu ocazia evenimentului mai sus mentionat, a fost lansata si o carte: "Lucrari de arta feroviara in Defileul Jiului" - autori: Dionisie Daniel Ardelean si Mircea Dorobantu.




Mihai
 
La acest eveniment am participat ca si fotograf dar am adus in teste si o camera "home made in miniatura " pentru filmat pe diorama. Camera este inca in dezvoltare, teste si setari dar va atasez ce a iesit pana acum.
Recomand vizionarea cu sunet :)

http://vimeo.com/75937311

http://vimeo.com/75937310

http://vimeo.com/75937309

http://vimeo.com/75936879

http://vimeo.com/75936878

http://vimeo.com/75936877

http://vimeo.com/75936876

http://vimeo.com/75936875
 
Doar o intrebare, nu vreau s afiu carcotas... Nu putea fi impins vagonul in asa fel incat sa fie primul?
Iar la videoclipul de cuplare, pentru realism, as fi facut o scadere a vitezei... in asa fel incat cuplarea sa para reala...

In rest congrats / ... ne vei da detalii despre camera?
 
Cand o sa ajung la varianta finala si multumitoare a camerei atunci o sa dau detalii.
Referitor la filmare au fost doar niste teste de pozitionare a camerei + setari + verificat senzori la diferite variablie (lumina,zgomot,vibratii, montaj pe diferite suporturi si unghiuri).
 
Din lucrarea Betonul Armat in Romania, de Emil Pragher, aparuta 1979.


@catalin
 
Linia ferat㒠Bumbeşti-Livezeni, construit㒠în urm㒠cu 65 de ani, este considerat㒠una dintre cele mai grele construcţii feroviare din ţară’. :aplauze:

Povestea a fost difuzat㒠26 octombrie 2013, în cadrul emisiunii “Reporter Sud” pe TVR3 începând cu ora 20:30 şi pe TVR Craiova, vineri 1 noiembrie 2013, de la ora 20:00.

http://www.youtube.com/watch?v=7O5KvtRMo3w
 
Cu intarziere va atasez cateva cadre de pe linia Bumbesti-Livezeni

http://vimeo.com/80499295

http://vimeo.com/80499294

http://vimeo.com/80499293

Enjoy