Locomotivele OBB Rh 1116 "Taurus" in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pai da, Infrastructura vrea sa investeasca in infrastructura, doar ca cei mai mari clienti ai ei sunt CFR Calatori si CFR Marfa. CFR Calatori nu plateste TUI deloc, CFR Marfa cica plateste, dar banuiesc ca fiind inca la stat e doar o masinatie prin spate, un fel de mutat datoriile de colo-colo, fara ca vreun ban sa fie disponibil pentru lucrari.

Cat despre transportul camioanelor, in Uniune se coace o lege conform careia un camion nu are voie sa circule decat maxim 100km departare fata de gara de unde a fost dat jos de pe tren.
 
Pai eu am mai scris pe undeva ca ar fi bine sa existe un sistem de transport RO-La intre orasele de la granite si chiar cele din interiorul tarii, care sa ofere un serviciu cadentat la un pret rezonabil.
Oare ar fi posibil ca cineva sa exploateze aceasta nisa?
 
Pai in primul rand statul ar trebui sa mareascataxele pentru transportul pe sosea si sa ofere avantaje pentru transportul tirului pe cale ferata, sa faca un program care sa favorizeze transportul pe cale ferata cel putin cativa ani pana se pune pe picioare aceasta modalitate.

Problema insa este faptul ca cei care produc motorina au alte planuri ;) si cu asta am spus tot.
 
stiu ca aparitia locomotivei straine electrizeaza! Dar care este diferenta mare intre locomotivele Taurus vs. altele? Taurusul este rosu, Austriac, are 6,4MW si doua coarne! :D
 
Clouseau a spus:
stiu ca aparitia locomotivei straine electrizeaza! Dar care este diferenta mare intre locomotivele Taurus vs. altele? Taurusul este rosu, Austriac, are 6,4MW si doua coarne! :D

Draga Clouseau, compara si tu fisa tehnica a unei locomotive Taurus cu cea a unei EA cu IGBT si vei vedea diferentele dintre ele...
 
Pentru EA am eu ceva date tehnice (ce se poate gasi in catalogul Electroputere), dar o descriere tehnica mai amanuntita se poate gasi in cartile despre locomotive electrice (cei care au facut sau sunt studenti la transporturi, ar trebui sa aiba usor acces la ele). Pentru Taurus, exista niste brosuri de prezentare tiparite de Siemens (le-am vazut la majoritatea expozitiilor feroviare unde au fost si ei prezenti).
 
romrail a spus:
Draga Clouseau, compara si tu fisa tehnica a unei locomotive Taurus cu cea a unei EA cu IGBT si vei vedea diferentele dintre ele...

ma gindeam ca se simte ironia din ce am scris. :skul:
Cunosc bine diferentele technice, dar ma mir, de ce este Taurusul laudat pina in cer, iar elvetienii au realizat cu seria Re460/465 inaintea tipului ES64 o asemenea locomotiva din punct de vedere technic. Vorbim de o diferenta de timp cam de 10 ani!
 
Poate am fost si eu prea "aprins" sa-ti raspund imediat... :oops:

Probabil ca lauda excesiva a Taurusului tine si de mentalitatea celor care-l lauda... E vorba poate si de impactul marcii si al renumelui: "Siemens" are o anume greutate... deci trebuie sa fie ceva foarte bun...

E ca si cum ti-ai cumpara un "banal" obiect electrocasnic... mereu vei fi tentat sa alegi o firma consacrata, in detrimentul unui alt produs "no name", chiar daca cele doua au caracteristici identice sau foarte apropiate...

Si mai mult, e vizibil modul in care unii oameni se raporteaza la tot ceea ce e nou pentru ei... Aduceti-va aminte cat de laudate si de pozate erau, acum cativa ani, primele Desiro care au venit la CFR... si iata, acum, dupa cativa ani de exploatare, au devenit "banale" si nimeni nu mai apreciaza ca un fapt senzational, simpla ivire a unei astfel de rame in vreo gara...
 
in legatura sau nu cu subiectul, iata cateva poze cu o garnitura OBB facute vineri dupa-amiaza in gara Catelu:








scuze pentru calitatea slaba a fotografiilor, insa le-am facut din masina cu telefonul mobil.
 
Vagoanele straine (nu doar OBB) inchiriate de operatori privati sau numai "in trecere prin Romania" sunt o priveliste obisnuita, in ultima vreme... asa ca nu trebuie sa ne mire daca in cine stie ce gara vedem vagoane straine in compunerea vreunei garnituri de marfa...
 
Draga Romrail, de ce te superi ca exista oameni care sunt extaziati ca in Romania vor circula locomotive Taurus ? Este normal sa te fascineze noul, altfel nu s-ar fi inventat nici roata.Vrei sa vedem pana la adanci batraneti numai diesel din anii '60 si electrica generatia '70. Pana si Bulgaria a avut pentru o perioada limitata o locomotiva Taurus din seria Dispolok.Cat despre Desiro, ai vrea sa calatorim la nesfarsit numai cu Malaxa din ratiuni sentimentale? In Romania calea ferata este in ICE AGE. Mie imi plac locomotivele electrice romanesti cu exceptia noului Softronic, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa-mi placa locomotivele care vin de afara.Si apoi chiar si EA nu este o locomotiva romaneasca sa nu uitam ca a fost produsa sub licenta si primele exemplare care au venit in Romania erau fabricate in Suedia. Deci, cand au aparut EA-urile banuiesc ca au fost si atunci oameni extaziati desi nu erau locomotive autohtone. Cat despre fisele tehnice ce sa zic, pe hartie Taurus sta mai prost dar iti doresc sa mergi cu un IC tras de Taurus bineinteles pe o infrastructura corespunzatoare si poate atunci o sa inceapa sa-ti placa si tie. Si apoi oare chiar atat de proaste sa fie locomotivele astea, uite ca se raspandesc incet, incet prin toata Europa. Imi doresc sa vad locomotive moderne si la CFR in anii care vor veni,nu de alte dar pana la urma vom considera parcul de locomotive al CFR ca fiind de epoca...
 
Vagoane straine existau pe reteaua CFR si inainte de 1989, erau MAV, PKP, CSD, din URSS ba chiar si DB. In copilarie mergem in vacanta de vara la Timisoara si stateam destul de mult prin Gara de Nord si la podul din Calea Sagului ca sa vad trenurile. Acolo am vazut prima oara cisterne VTG de la DB.
 
ionut07 a spus:
Draga Romrail, de ce te superi ca exista oameni care sunt extaziati ca in Romania vor circula locomotive Taurus ? Este normal sa te fascineze noul, altfel nu s-ar fi inventat nici roata.Vrei sa vedem pana la adanci batraneti numai diesel din anii '60 si electrica generatia '70. Pana si Bulgaria a avut pentru o perioada limitata o locomotiva Taurus din seria Dispolok.Cat despre Desiro, ai vrea sa calatorim la nesfarsit numai cu Malaxa din ratiuni sentimentale? In Romania calea ferata este in ICE AGE. Mie imi plac locomotivele electrice romanesti cu exceptia noului Softronic, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa-mi placa locomotivele care vin de afara.Si apoi chiar si EA nu este o locomotiva romaneasca sa nu uitam ca a fost produsa sub licenta si primele exemplare care au venit in Romania erau fabricate in Suedia. Deci, cand au aparut EA-urile banuiesc ca au fost si atunci oameni extaziati desi nu erau locomotive autohtone. Cat despre fisele tehnice ce sa zic, pe hartie Taurus sta mai prost dar iti doresc sa mergi cu un IC tras de Taurus bineinteles pe o infrastructura corespunzatoare si poate atunci o sa inceapa sa-ti placa si tie. Si apoi oare chiar atat de proaste sa fie locomotivele astea, uite ca se raspandesc incet, incet prin toata Europa. Imi doresc sa vad locomotive moderne si la CFR in anii care vor veni,nu de alte dar pana la urma vom considera parcul de locomotive al CFR ca fiind de epoca...

Dar cine-a zis ca ma supar ca exista oameni care sunt extaziati ca in Romania vor circula locomotive Taurus??? Eu am spus doar ca nu trebuie sa picam in extrema de a fi atat de extaziati de Taurus, incat sa uitam ca exista multe alte feluri de locomotive care circula pe reteaua CFR. Doar si eu m-am dus sa vad Taurus-ul si sa-l pozez. Insa de aici si pana a vorbi numai de Taurus e cale lunga...

Sigur ca nu-mi doresc sa calatoresc la nesfarsit cu Malaxele, sigur ca nu vreau sa vad mereu trenuri trase de DA-uri sau de LDH-uri, insa nici sa vad numai Desiro si Taurus nu mi-as dori...

Mi-as dori sa vad cat mai multe locomotive si vagoane moderne la CFR, dar mi-as dori sa vad ca se misca ceva si in industria autohtona (buna, proasta... asa cum e ea)... Insa degeaba vom avea locomotive de viteza, daca infrastructura va fi "impanzita" cu restrictii, limitari si tot soiul de puncte periculoase.

Nu se pune problema sa nu-mi placa Taurus-ul, dar parca nici nu as privi venirea lui ca un eveniment atat de extraordinar... In fond e vorba doar de introducerea in circulatie a unei locomotive straine... Poate daca ar fi fost vorba de o noua achizitie a CFR sau de un produs romanesc, m-as fi bucurat mai mult, dar asa, faptul ca OBB va avea trenuri de marfa remorcate de Taurus nu ma afecteaza prea mult, atat timp cat eu (calatorul roman de rand) voi circula tot in aceleasi vagoane trase de un "batran" EA, care uneori se intampla sa ramana defect la numai cateva minute dupa plecarea din statia de pornire...
 
Sa stii ca fiecare e cu pasarica lui, sunt pasionati prin Germania, Austria care vaneaza anumite locomotive ca sa le fotografieze, doar pentru ca au o anumita reclama pe ea, etc., etc. Din punctul asta de vedere ,Germania este una din tarile cu cea mai mare diversitate de locomotive active.Dar ca sa schimb subiectul, ai vazut ce locomotiva a scos Skoda? Din pacate industria autohtona e cazuta in mana unor "baieti smecheri" care daca nu ar avea partener statul ar muri de foame.
 
Stiu asta, ca doar si eu am "damblalele" mele legate de locomotive... Si eu caut uneori ani intregi o anume locomotiva, doar ca s-o am in colectia mea de poze, asa ca ii inteleg pe cei pasionati...

Cred ca e timpul sa revenim la discutia despre Taurus si sa ne oprim din "devierea" asta.