Locomotivele ES64F4 - 189 CTV

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Se accepta jumatati de locomotiva?

Surprinsa in apropiere de Bucuresti, din tren, venind din directia Buzau.

Scuze pentru calitatea fotografiei.



 
E clar ma mut in vreo gara de pe bucuresti - ploiesti sau ploiesti - sinaia...... :D sigur o sa prind jucaria pe sine...
 
In week-end dimineata urca spre Brasov dinspre Buzau cu trecere prin Ploiesti.Sud-Vest o astfel de jucarie. Pana acum am vazut 2 : 189-701-6 si 189-700-9 daca am retinut bine numerele.
 
2 si sint....numerele complete 91 53 3189 700-8 RO-CTV si 91 53 3189 701-6 RO-CTV sint scrise pe laterala locomotivei...ai idee daca mai are si impingatoare la spate spre Brasov cind trece prin Ploiesti ?
 
ultima data cand am vazut-o pe 189-700-8 , ea era in fata , pe la mijloc un DA ( cred ca era rece ca nu se auzea motorul deloc ) al celor de la CTV iar in spate o electrica. Trenul era de vreo 30 de cisterne. La Floresti.Prahova a tras pe dreapta impreuna cu alte 2 marfare care asteptau sa se elibereze firul Campina-Predeal sa poata urca spre BrASOV. Noi o vazusem pe la 07:20 cand a trecut prin PL.Vest , apoi in tren la Floresti am zis so mai vedem odata asa ca un calator ne-a auzit vorbind , s-a uitat si el pe geam si a zis : " aoleu aia e un SIEMENS ?? " a iesit si el imediat pe geam.
 
florrin12 a spus:
2 si sint....numerele complete 91 53 3189 700-8 RO-CTV si 91 53 3189 701-6 RO-CTV sint scrise pe laterala locomotivei...ai idee daca mai are si impingatoare la spate spre Brasov cind trece prin Ploiesti ?

Deocamdata cele doua ES64F4 sunt autorizate sa circule cu tonajul maxim admis si in conditiile pentru LE5100kW pe fiecare din sectiile remorcate. In scurt timp se vor efectua si teste de supratonare a trenurilor, pentru ca din experienta de exploatare, acest tip de locomotiva poate remorca trenuri cu pana la 30% mai grele fata de LE5100 (si asta doar printr-un control perfect al aderentei - sistemele antipatinaj si anticabraj). Evident trebuie tinut cont si de rezistenta la rupere a carligului de tractiune la vagoane pe pante mari, pentru ca aceasta este principala conditie limitativa. Pana acum s-a facut o singura verificare: tren remorcat pe distanta Buzau - Chitila, 32 vagoane cisterna total 2200 tone, remorcat cu viteza maxima din livret (80 km/h) folosind doar doua motoare de tractiune in actiune.
 
Iata ca am reusit sa prind in sfarsit la drum o astfel de masina. Din pacate insa doar o poza cam cretina, cu boschetiu, dar cu titlu informativ (altele mai bune n-am )

 
Sulzer1150 a spus:
Iata ca am reusit sa prind in sfarsit la drum o astfel de masina. Din pacate insa doar o poza cam cretina, cu boschetiu, dar cu titlu informativ (altele mai bune n-am )

Salut,poza este binevenita,multumim pt.efortul de a ne-o arata in diferite ipostaze si tie si colegilor care au reusit sa o surprinda
 
Nu prea pricep ce face de fapt locomotiva in poza de mai sus ? Impinge sau trage ? Judecand dupa "jaluzele" si pantograf pare ca impinge....adevar graiesc George ?
 
impinge...dovada si stop de tren cred atirnat de cirlig...vagoanele imi par ale CFR Infrastructura...incarcate cu pietris ?
 
Salut. Da, in mod normal e asezata acolo ca impingatoare. Ce-i interesant, ca in capul trenului se afla o masina de GFR, dupa ea un diesel de la CTV iar in spate asta. Probabil a impins pana la Predeal.

Dat fiind ca aici, trenul era in panta, se poate considera doar legata la coada trenului.
 
Doar daca pui doua EA-uri in capul trenului si tragi la maxim te apropii cam la 80% din tensiunea de rupere a carligului, deci un EA si inca 1/3 nu ar trebuii sa fie nici o problema.
 
La EA conform documentatiei originale ASEA, sarcina de rupere este 85 Tf, iar sarcina utila este de 30 Tf. Forta de tractiune la pornire trebuie sa fie cuprinsa intre aceste doua valori. IN cazul nostru 42 Tf (la pornire). La dubla de EA esti cam la limita, dar depinde si de caracterul sectiei pe care circuli.

Sunt multe de spus, dar o cam dam in off...
 
buna,

va atrag atentia ca la locomotivele moderne cu pantografe asimetrice si la toate celelalte cai ferate europene in afara de romanica sensul pantografului < sau > nu este relevant.

ca regula, trenurile RoLa, cu vagoane cu materiale usor inflamabile si cisterne se trag cu pantograful din fata ridicat (indiferent de sens < sau >); in Franta avem si masini (seriile BB 22200 cu doua pantografe > si >).
 
Nu am auzit eu prin romanica de evenimente neplacute, dar sunt sigur ca noi folosim pantograful din spate pentru ca in cazul in care se rupe pe traseu el sa cada pe vagoane nu pe izolatorii si conductoarele de pe acoperisul locomotivei pentru a le distruge... zic si eu asa...
 
Da, acesta este motivul pentru care la CFR este folosit pantograful din spate. Aceasta decizie s-a luat undeva prin anii '80 in urma la aparitia pantografelor EP2 si a unui incident urat cu un astfel de pantograf.Oricum, este aiurea, intrucat si cel din spate se poate agata de fir, iar in cazul vagoanelor de calatori, daca da la masa prin acoperisul vreunui vagon, se pot intampla accidente urate. Dupa parerea mea, ar fi trebuit pastrate pantografele simetrice, care erau mult mai stabile in functionare...

In fine, o dam in off... :D
 
buna George,

viata unui pantograf asimetric DBS350A este cam de 18 milioane de km si a saniei de carbon cam de 6 milioane de km, asa ca nu cred ca pantografele asimetrice pun probleme de fiabilitate; conteaza cine le foloseste si cat il duce capul pe utlizator.

la RoLa si trenurile cu inflamabile decizia de a se folosi intotdeauna pantograful din fata, indiferent de sens a fost luata in 1962 din motive de securitate (in BRD); iar la locomotivele cu 4 pantografe difierite, toate asimetrice (si chiar si la ES64F4 noi ale CTV, cu 2 pantografe asimetrice diferite, ambele versiuni de DBS350) nu cred ca folosirea < sau > pe ambele sensuri pune probleme...

vor aparea insa pesemne o gramada de experti ai AFER si CFR, reputati pe plan international, care vor sustine ca cei de la Siemens, Bombardier, Alstom si mai ales Dornier, care au creeat pantografe asimetrice, nu stiau meserie :D

si acum revenim pe ON 8)
 
Horia_Radulescu a spus:
lvor aparea insa pesemne o gramada de experti ai AFER si CFR, reputati pe plan international, care vor sustine ca cei de la Siemens, Bombardier, Alstom si mai ales Dornier, care au creeat pantografe asimetrice, nu stiau meserie :D

Mai mult de atat, expertii nostri vor constata ca pantografele facute de cei numiti mai sus de Horia sunt atat de prost concepute incat vor distruge si ce a mai ramas din reteaua de alimentare prin catenara .... :lol: