Locomotivele DRG-ului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pentru ca in multe topicuri se derapeaza spre discutii generale despre locomotivele unei anumite epoci sau tari, am deschis acest topic.

Incep cu locomotivele cu abur unificate ale DRG.

Iata cum vedeau nemtzii in '34 realizarea unor serii standardizate. Dupa cum veti observa nici vorba de 52, serie de razboi, iar 45 nici nu avea denumita inca seria. 61 apare si el ca un desen futurist.

Din datele din tabel dar mai ales din desene se poate intelege in ce consta unificarea. Pe langa subansamble functionale (cilindri, pompe, etc) se observa detaliile "arhitecturale": marchize identice, tendere, etc.

tabel28.jpg


poze2.jpg


poze1.jpg


poze3.jpg


poze4.jpg


poze5.jpg


Acum avem o baza de discutie!


PDI
 
din pacate nu stiu germana :( :-x
insa lamureste-ma si pe mine,te rog......Reihe 44 drilling=seria 44 3 cilindrii?
Reihe 44 vierzylinder...seria 44 4 cilindrii???
 
Corect! (asa se invata germana!)

Nu e singular, BR56 e cu doi sau trei cilindri, si nu ma refer la 56.2-8

PDI
 
nu stiam ca Br44 are si variante cu 4 cilindrii,cel putin asa reiese din desene
lista de sus nu este completa,lispsesc serii.de ce?cu siguranta este un motiv anume
,cu toate ca in 1934 nu doar acestea erau seriile
 
Lista se refera la "Dampflokomotiven der Einheitsbauart" adica locomotivele standardizate/unificate la acea epoca (1934), locomotive ce urmau sa se construiasca in toate fabricile germane dupa aceleasi planuri.
Sigur, ulterior au aparut si alte masini standardizate.
Celelalte serii, dupa "Nummernschema der Dampflokomotiven" a DRG, sunt modele anterioare lui 1920, preluate de la caile ferate ale landurilor si care erau fabricate de fiecare dupa planuri proprii, deci neunificate.

Acestea tote sunt foarte bine si documentat prezentate in:

http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/e2x_f.html

Thomas Nosske este un adevarat istoric al epocii a doua, epoca in care s-a facut unificarea cailor ferate ale landurilor in DRG, devenit dupa '36 DRB si in care s-a pus problema unificarii si standardizarii functie de destinatie a tipurilor de locomotiva. De la landuri, DRG a mostenit zeci de variante, inserierea dupa formula rotilor, putere si destinatie aducand in cadrul aceleasi serii o multitudine de locomotive total diferite ce aspect, vezi 38 prusian (P opt, ca daca scriu 8 apare un retardat!) (Fleischmann) si 38 saxon (XII H2) (PIKO), ca sa dau un exemplu la indemana.

In concluzie, ai dreptate Cosmin, in '34 seriile erau de la 01 la 99, dar asa cum am spus in deschiderea topicului, am inceput cu seriile unificate.

PDI
 
deci se confirma banuiala mea,celelalte serii nu erau (inca??) unificate...

asta-i 38 saxon?

http://www.dlok.de/92.htm
 
Desi nu e cea mai reprezentativa, avand balcoanele modificate, asta e:

38-205.jpg


http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=3&child_id=2&id=50015
 
dupa cate vad,la ultimele 2 modele distanta intre osiile cuplate este egala,pe cand
la P8 a 3a osie este mai departe decat a 2a ca 230. nostru
 
Toate sunt P35, adica pt. trenuri de persoane "Personenzuglok" cu 5 osii din care 3 motoare, sau altfel scris 2'C (h2). Eu zic sa nu sarim si sa prezentam, daca si ceilalti sunt de acord, masinile incepand cu 01, vazand ca se mai fac confuzii intre 01.5, masina DDR-ista, cu 01 Umbau DB, 01 DRG....Ce ziceti?

PDI
 
explica-mi si mie te rog h2 ala...nr cilindrii cumva?

buna ideea,kiar aveam de gand sa prezint 01.5 pe HO cu documentatia de rigoare
insa timpul nu mi-a permis sa-mi desfasor nelipsita sesiune fotografica :D :(
ar fi bine sa existe un topic ptr fiecare serie,astfel este mult mai usor sa avem
acces separat,pe serii
 
@cosmin78

230.000 CFR ESTE un P8 adica la niemtzy un 38.10-40 provenienta KPEV.

PDI
 
OK, cred ca trebuie sa incepem cu oarece "alfabet".

Gattung = specie ; serie ; sortiment ; soi

si vedem: P35.17, S36.20, Pt24.15, etc.

S =Schnellzuglokomotiven / loc. pt. trenuri accelerat
P = Personezuglok. / loc. pt. trenuri personal
G = GĂźterzuglokomotiven / loc. pt. trenuri de marfa
Pt = Personenzugtenderlokomotiven / loc.tender pt.....
G = GĂźterzugtenderlokomotiven / loc.tender pt.....
K = Schmalspurlok. / loc. de linie ingusta

35 = 5 osii din care 3 motoare
.17 = 17 tone max. pe osie

Aceasta inscriptie o gasim pe peretele marchizei jos, spre tender.

Baureihe, perscurtat BR = serie de fabricatie
insirata de nemti, la lok. cu abur, de la 01 la 99

Exemplu: 2'C1h2

2 = osii alergatoare

' = monate impreuna pe boghiu

C = trei osii motoare

1 = 1 osii purtatoare

h = Heissdampf / abur fierbinte / de inalta presiune
n = Nassdampf / abur umed / de joasa presiune
v = verbund / englejii zic Compund, sincer in RO....? loc. care are 2-4 cilindri, in 1-2 recirculandu-se aburul de emisie din cilindrii de inalta presiune

2 = nr. de cilindri

TEMA pentru acasa :
Scrieti tipul si formula osiilor lui BR05

05-001.jpg


UPS! Aici nu se prea vede :D

05-001_1.jpg


Eh! Aici se mai zareste!

:D :D :D

PDI
 
Parca la 05 era 2'C2'.
Am si eu o intrebare mai tarziu pe viitor este luata in calcul o discutie despre Br19.1001?
 
@Elef

Deocamdata consulta:
http://de.wikipedia.org/wiki/DRB_Baureihe_19.10
E intradevar o masina deosebita. O actionare similara a fost propusa in RO de Coanda, doar ca motoarele erau orizontale.

@cosmin78 Bravo! :aplauze:
S37.19
2'C2'h3

PDI
 
Da, la CFR locomotivele de provenienta MAV 324.001-324.355 au fost compund, vezi si:

http://www.dampflokomotiven.net/Html/324000neu.htm

PDI
 
@PDI

Aici trebuie sa te corectez, locomtivele 324 ale CFR au fost de 3 tipuri: compound, cu simpla espansiune si cazan normal, cu simpla expansiune si cazan de tip Brotan. Chiar si in acel link scire asa

Einteilung der 324-Baureihen
Die Baureihe 324, gebaut fĂźr Personen- und GĂźterzĂźge auf den Nebenstrecken, wurden in drei Varianten konstruiert:

¨ 324.001 – 324.355 waren Zwei-Zylinder-Verbundmaschinen mit normalem Kessel.

¨ 324.401 – 324.543 waren Heißdampf-Zwillingsmaschinen mit normalem Kessel.

¨ 324.544 – 324.993 waren Heißdampf-Zwillingsmaschinen mit Brotankessel.
 
Si am uitat sa mentionez. dupa cunostintele mele compound pe roamneste cred ca este dupla expansiune. De aici cei 4 cilindrii, nu?