locomotive"mari" pe fluxul de reparatie

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lucas_littleboy

Active Member
14 Februarie 2008
237
0
craiova
LOCATION
craiova
deoarece eu sunt un incepator in ale modeliusmului feroviar, m-am gandit ca pot fi util forumului prin prezentarea unor fotografii cu locomotive diesel-electrice si electrice aflate pe fluxul de reparatie , facute la serviciu.voi incepe cu grupul generator electric-motor diesel al locomotivei de 2100CP-LDE.motorul tocmai a terminat probele de stand si astepta sa ajunga la atelierul montaj general pentru a fi introdus in cutia locomotivei.
 
si acum generatorul principal si auxiliar care alimenteaza motoarele de tractiune si serviciile auxiliare(pompa apa,pompa de ulei si combustibil,compresor,etc)
 
azi am sa continui cu atelierul boghiuri.voi prezenta o osie
LDE -> si una LE ->

precum si un fus de osie LE dupa ce a fost prelucrat pe strung din material brut :
 
pentru ca nu mai fabrica nimeni in romania arcurile in foi pentru boghiurile de loc LDE ,s-a gasit o solutie care pana in prezent pare destul de fiabila(nu am primit nicio reclamatie in termen de garantie la suspensia de acest gen).
voi prezenta o suspensie clasica ->
si un modernizata ->
 
lucas_littleboy a spus:
pentru ca nu mai fabrica nimeni in romania arcurile in foi pentru boghiurile de loc LDE ,s-a gasit o solutie care pana in prezent pare destul de fiabila(nu am primit nicio reclamatie in termen de garantie la suspensia de acest gen).
voi prezenta o suspensie clasica ->
si un modernizata ->

Salut,

stiam de aceasta problema cu arcurile in foi, problema care a cauzat si aparitia LDE-urilor cu arcuri elicoidale, solutie nu prea buna din punct de vedere al tinutei de drum.

Acest nou sistem de suspensie pare foarte ingenios.

Pe ce locomotiva a fost montat si cand o vedem "pe strada" ?

Cat despre locomotivele poloneze, ele sunt cele care au fost in proprietatea KEG Germania, ce reparatii au necesitat?
 
varianta cu arcuri elicoidala a fost patentata de electroputere dar dupa cate s-a observat nu a fost reusita deoarece in curbe cutia se deplasa de pe bogiuri si crea probleme la jocurile impuse de reparatie(cutie-rame boghiu).varianta prezentata mai sus este patent reloc si se pare ca am cam reusit-o dar din pacate cel ce a proiectat ansamblul nu mai lucreaza la noi.in prezent la reparat se afla o loc a dep ploiesti-DA 1120 si dep arad DA 1118.de montata s-au mai montat si pe altele dar daca te intereseaza in mod special acest lucru pot sa ma uit in arhiva si sa vad pe care.incepand cu anul acesta se monteaza asa ceva.
 
loco poloneze apartin CTL Polonia si este al doilea lot (de cate doua)pe care il reparam. fac reparatie tip RK .am reparat si doua electrice apartinand PKP Polonia dar pe care le-am probat pe calea ferata, dupa reparatie, in polonia deoarece necesitau retea catenara de 3 kv,aici facandu-se doar probe statice SI LE-AM REUSIT, FUNCTIONAND IMPECABIL.
 
am sa continui cu "sala masini" unde se afla "maruntaiele" locomotivelor:
prezint blocul aparate ,unde se afla comanda electrica.are in componenta contactori, relee,regulatorul autonat de tensiune,etc

de aici se alimenteaza si se comanda o buna parte din circuitele electrice
 
intram putin si prin sala masini:
rezervor aer necesar franarii si comandarii contactorilor electropneumatici de forta(fara aer loco nu porneste sau se opreste daca a fost lansat md)


o parte din aparatura de comanda pneumatica
 
Lucas,

Multumesc frumos la randul meu pentru poze!

Pentru niste pasionati de istorie si modelism feroviar romanesc, pozele tale, care ne arata locomotivele romanesti "la ele acasa" sunt extrem de valoroase!

Mai ales tinand cont de faptul ca sunt doar cateva tipuri, cred ca macar o locomotiva diesel-electrica si o "electrica" n-ar trebui sa lipseasca din colectia nici unui modelist feroviar din Romania. Iar daca producatorii consacrati inca ne ignora, ar trebui sa ni le facem singuri, asa cum au si facut deja multi modelisti romani sau, fiindca e cazul sa-l amintim aici si de Romain, modelisti cu pasiuni legate de Caile Ferate Romane.

De aceea, trecand peste faptul ca sunt pasionat mai degraba de epocile "mici" I si II, strang in continuare informatii pentru realizarea unor desene ale unui model de locomotiva diesel-electrica. Din acest punct de vedere, pozele tale de detaliu cu boghiuri si osii sunt extrem de valoroase si iti multumesc mult pentru ele!

In masura in care poti, te-as ruga sa mai postezi cand ai timp cateva fotografii de detaliu cu boghiul locomotivei diesel-electrice, eventual in diverse stadii de asamblare. Am deja niste schite cotate, am si niste scheme de principiu, insa nu-s suficiente. Mi-ar placea sa inteleg mai bine ce se intampla acolo si din pacate spre deosebire de un model la scara N sau H0, o locomotiva adevarata n-o pot "lua de pe sine" sa ma uit dedesubt, iar ca "simplu cetatean" nu prea am acces prin depouri, sa fac o vizita prin groapa de vizitare! :D

Merci mult,
Salutari din Constanta,
Dorin
 
in foto se observa electromotorul de ventilatie fortata care asigura ventilatia a trei motoare de tractiune

celelalte trei fiind ventilate de o a doua ventilati pozitionata in capatul opus salii masini
 
Ma alatur si eu multumirilor pentru imaginile postate, pe care le-am preluat si eu, fiind in stadiul de documentare pentru a realiza o macheta de loko diesel electrica.
Pozele sunt cu atat mai valoroase cu cat accesul intr-un depou sau atelier de profil este destul de dificil (lucru pe care l-am constatat si eu, facand demersurile pentru a putea poza cateva masini de acest tip, demersuri care s-ar parea ca se finalizeaza cu succes in zilele care urmeaza).
 
in primafotografie se observa si generatorul principal si auxiliar(este o masina rotativa 2 in 1, pt detalii am sa revin mai tarziu)care alimenteaza motoarele de tractiune(6 la numar)si agregatele auxiliare.
in a doua foto se vede panoul aparate pe care se citesc urmatoarele marimi:presiune/temperatura apa,presiune/temperatura ulei MD,aer de supraalimentare turbosuflanta, marimi care sunt afisate si electronic pe displaiul calculatorului loc. (CELE CARE SUNT DOTATE CU ASA CEVA,GEN EPSAI FABRICAT DE SC INDA)