Ambele locomotive fac parte din epoca II-a britanica, fiind vopsite si inmatriculate la GWR adica "Great Western Railways".
Din punct de vedere temporal sunt cuprinse DUPA momentul 1921, an in care Parlamentul Britanic a adoptat asa numitul "Railways Act" care a grupat cele mai mult de 100 de companii private de cale ferata existente pe insula in doar patru companii mai mari si mai eficiente: LMS, GWR, LNER si SR.
De asemenea sunt INAINTE de momentul 1948, an in care "cele patru mari" au fost nationalizate si transformate in "British Railways" cunoscuta mai tarziu ca "British Rail".
Prima locomotiva face parte din asa numita "Castle Class" construita din 1923 pana in 1950, vezi aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/GWR_4073_Class
Apropo, ar fi trebuit sa aiba si tender!
Cealalta locomotiva este o asa numita "Pannier tank" dar e ceva ciudat cu numarul ala, conform unor liste gasite pe net numarul respectiv ar apartine totusi unei Saddle Tank, poate ca este dintr-o generatie mai veche, reconstruita? Un impatimit al locomotivelor englezesti ar putea sa-ti spuna mai multe. Vezi aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/0-6-0PT
Cauta pe net "GWR" adica "Great Western Railways", numerele locomotivelor respective si numele claselor si vei gasi mai multe informatii, eventual mai de incredere... ceea ce in Wikipedia nu intotdeauna poti avea.
De asemenea, stai sa le vada si Felippe, in mod sigur te va ajuta ca stie mai multe despre locomotivele britanice! Vali?
Despre marirea tractiunii, in locul ideii (proaste) de a-i pune cauciucuri de frictiune, gandeste-te mai bine daca nu poti sa-i adaugi un lest de plumb pe undeva prin interior. Daca ii maresti greutatea aderenta, ii creste capacitatea de tractiune, bineinteles ai grija sa fie limita puterii efective a motorului, daca o "lipesti" de sine cu prea mult plumb, n-o sa mai poata trage nimic!
Salutari din Constanta,
Dorin