Locomotive clasa 40 Phoenix - Softronic

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
crezi ca pe cei de la cfr ii intereseaza cum arata locomotivele ?
crezi ca pe calatori ii intereseaza cum arata locomotivele ?

atata timp cat merg si nu se strica pe parcursul trenului pentru ei nu e nicio problema. Pe calatori ii intereseaza conditiile din vagoane nu culoarea sau schema de vopsire sau cati kw are locomotiva si sa ajunga la timpul precizat in mers in statia respectiva. Nu exista interes, asta e problema, lucrurile sunt facute de mantuiala.
 
homer a spus:
crezi ca pe cei de la cfr ii intereseaza cum arata locomotivele ?
crezi ca pe calatori ii intereseaza cum arata locomotivele ?

atata timp cat merg si nu se strica pe parcursul trenului pentru ei nu e nicio problema. Pe calatori ii intereseaza conditiile din vagoane nu culoarea sau schema de vopsire sau cati kw are locomotiva si sa ajunga la timpul precizat in mers in statia respectiva. Nu exista interes, asta e problema, lucrurile sunt facute de mantuiala.

Pai asta zic, daca tot nu`i intereseaza cum arata, de ce nu le`au lasat asa? Cum am spus, economiseau si niste bani..
 
Nu le-au lasat asa pentru ca trebuia sa iasa cu ceva in evidenta, sa arate ca un produs nou.

Apoi partea asta cu parerea despre designeste si foarte subiectiva, unora nu le place deloc, altora le place foarte mult. Parerile sunt impartite.

Eu unul am de obiectat doar la forma farurilor, in rest o consider o locomotiva interesanta, sunt alte sute de locomotive de-a dreptul hidoase.
 
s-a vorbit foarte mult pro si contra despre cam tot...design,putere,fiabilitate,sanse de producere,performante,etc.
chiar daca modelul realizat este bazat pe modele vechi de 40 de ani,este o incercare,cel putin pt mine,uimitoare de a scoate capul din mizeria ce ne inconjura zi de zi.
stau si ma intreb de ce renault-ul este mai bun decit dacia?sau SIEMENS poate face ceva mai bun decit ELECTROPUTERE,de exemplu?
haideti sa ne raportam si la cerinta si la posibilitatea fiecaruia dintre noi...de ce tu,cititorule esti mai destept sau mai prost ca mine?sau,de ce tu,esti mai bogat sau mai sarac ca mine?
de ce firmele germane sa monopolizeze piata europeana?sau cele franceze?
mesajul pe care eu il i-au din realizarea noului model de locomotiva electrica este SI NOI ROMANII PUTEM FACE LUCRURI BUNE!
poate ca vor trece alti ani buni pina sa ajungem la o anumita calitate dar putem,incercam si asta este bine pt noi toti...
atit am vrut sa spun.
va multumesc!!!
 
Parerea mea: ca performante tehnice este intr-adevar super oke, ca design este oribila. Nu numai "look"ul dar si pe dedesubt mi s-a parut, asa cum zicea un prieten "...o chestie ruseasca, cu simt de responsabilitate" .
 
Am studiat si eu nitel masinuta asta, dar in afara de look-ul oribil pe care-l are, nici ca performante tehnice nu mi s-a parut cine stie ce.In comparatie cu varianta 47 de la Marfa facuta de Promat, este inferioara.Intr-adevar locomotiva de marfa este ceva super. Asta nu este decat o suma a tuturor modernizarilor facute la Calatori de Softronic.

La CFR n-a existat niciodata o strategie de utilizare eficienta si corecta a parcului de tractiune, tocmai de aici si "nevoia" unora de a baga bani in modernizari visand la cai verzi pe pereti. Nu inteleg de ce nu s-a mers pe varianta EC-ului facut de promat pentru Calatori ( seria 46 noua). Aia este o locomotiva tot atat de exceptionala ca si cea de la Marfa. Mai mult decat atat sunt convins ca ar fi facut fata cu brio necesitatilor de tractiune, mai ales ca trenurile se tot scurteaza pe zi ce trece.In viziunea mea, EA-urile ar fi trebuit sa ramana clasice asa cum au fost, ca erau bune, iar in paralel sa se dezvolte un proiect de locomotiva moderna ( nu neaparat sa se importe) care sa faca parte din noua generatie de locomotive pentru calatori. Totodata facut acest phoenix pe baza EC-ului, modernizate EC-urile care sunt, si totul ar fi fost mult mai bine.

Pacat mare ca EC-urile n-au fost exploatate acolo unde trebuie si chiar si acelea care au fost s-au taiat intr-un procent destul de mare.Pentru calatori varianta BoBo a fost intotdeauna mult mai bine vazuta pe scara larga decat CoCo-ul. Dar na...suntem in Romania...E mai misto sa tragi doua vagoane de 80 de tone cu o masina de 120 care rontaie din sina si consuma cat nu face...
 
buna George,

ce mi se pare de-a dreptul grotesc in aceasta poveste este faptul ca la CFR Calatori se vehiculeaza idei stil "trafc rapid cu 200km/h" pe linii unde distanta intre semnale prevestitoare este de 1000-1200m, gandite pentru trafic cu maxim 160... unde atat o 46 Promat cat si orice 45 s-ar fi descurcat foarte bine (lasand la o parte faptul ca 45 "omoara sina" ca orice EA si ca nu corespunde cu normele europene in masura de uzura a caii de rulare nicicum, insa deh, suntem dupa Carpati si aici orice este posibil)!

undeva insa trebuie sa incaseze cineva comisioane, industria nationala trebuie sprijinita, de ce sa cumparam 3 ES64 sau TRAXX sa ne facem treaba cu o loco moderna de 84 de tone cand putem sa ne chinuim cu o adaptare scarboasa a uneia din 1960 de 120 de tone? :twisted:
 
Pai da, Horia...pentru ca nimeni nu gandeste. De ce crezi ca ungurii n-au primit EA-urile noastre tiristorizate in traficul de calatori ? Tocmai din cauza asta. In niciun caz din cauze "nationaliste", etc. Sa ne aducem aminte ca prin 2002 ei au venit cu oferta sa remorce cu taurusul trenurile internationale de Bucuresti iar ai nostrii au refuzat. Poate ar fi fost mai bine, dar na...

In Ungaria EA-ul este acceptat doar pentru traficul de marfa. Si asa nocivitatea asupra sinei este enorma. Cei care au fost in cabina unei astfel de locomotive pe marfa au vazut cum uruie in curbe. Sa ne gandim la 140 la ora cum ar face. Pe Campina-Bucuresti deja multe curbe sunt cu limitare de 100 sau de 80, pentru ca starea sinei este groaznica.

Nu am nimic impotriva acestei locomotive, dinpotriva o iubesc cel mai mult. Insa problema e ca nu e folosita acolo unde trebuie, la trenurile pentru care a fost ea facuta. Un EC si-ar face treaba la fel de bine. Sa nu-mi zica mie cineva ca cu o dubla de EC-uri seria 46, nu urci Predealul cu 531 sau 347.
 
George, de ce la croati EC-uri se descurca singure, singurele, cu 10-12 vagoane UIC Z pe rampe de 25 la mie? sa fie antipatinajul mai destept sau conducerea HZ PP mai putin idioata ca cea de la tractiune de la CFR Calatori? :roll:
 
:D Nu Horia, motivul este mentalitatea. Ma gandesc ca daca am fi avut si noi 932 de EC-uri si 130 de EA-uri oare tot asa faceam ?Nu e vorba nici de antipatinaj, e vorba ca unii stiu sa-si foloseasca eficient parcul rulant.

Si EC-ul consuma mult. Insa de ce daca ai 4 vagoane trebuie sa arzi curentul de la 6 motoare trifazate de 20 si ceva de Kw, sa-ti ventileze in plus 2 motoare de tractiune pe care nu le folosesti ? Nu-i mai simplu sa le tragi cu o masina pe 4 osii care sa consume cat de cat mai acceptabil si in plus sa nu fii pus in situatia sa schimbi sinele de 4 in 4 ani (sa dai motiv de mandrie unora prin campanii :evil: ).

Din cate am vazut si la Sarbi EC-urile, desi au ramas mai putine ca la CFR, sunt folosite mai bine. LA noi aceste masini in marea lor majoritate au ajuns niste cotete care nu vad apa decat atunci cand ploua, si nu sunt curate decat maxim 3 saptamani dupa vopsire...ce pacat de ele :(

Apropo, am fost acum vreo 2 ani in cabina EC-ului Bucurestean, la u tren de 11 vagoane pe Constanta. Nici n-are rost sa zic ca a tras la fel de bine ca EA-ul si a scos minute de intarziere la greu. Patinaj zero, curent pe motoare atat cat ii trebuie. O bijuterie. Binenteles, facuta de Promat nu se Softronic.
 
Ooo da :D :D :D

Pai nu trebuie sa fim foarte inteligenti sa ne dam seama cam ce-o sa ramana, mai ales ca avem un bun exemplu pana acum : Bucuresti-Campina ;-)
 
Pe Bucureşti - Ploieşti mai ră’mân, încă’, porţiuni de 140 km/h... care se termin㒠în limitare de 15 km/h pe macazele din Chitila :)) Pe Bucureşti - Constanţa maxim 120 km/h, c㒠doar e linie nou㒠fă’cute praf de marfarele cu roţi pă’trate.
Horia Radulescu a spus:
sunt curios ce va mai ramane din povestea cu "traficul de mare viteza" dupa alegeri
Pă’i o s㒠dispar㒠temporar pân㒠la urmă’toarele alegeri.
 
Pai la noi orice director de la CFR Calatori e nascut mort, adica e pus acolo pe criterii politice si stie din start ca va fii schimbat peste cateva luni tot din criterii politice. Asa ca are doua solutii:
- poate fi incapatanat, caz in care furnizorii de material rulant o sa fie si ei incapatanati si o sa ceara sa li se plateasca toate datoriile inainte de a mai face ceva, lucru practic imposibil pentru director
- poate fi intelegator, caz in care se mai targuieste si ii mai iese si lui o atentie
Rezultatul este acelasi in ambele situatii, si a putut fi vazut la Zilele Feroviare, adica un haos absolut total de scheme de vopsire si de amenajare interioara, fiecare producator practic are libertate deplina sa faca orice il taie capu pentru a-si face publicitate. Bineinteles ca in asemenea cazuri se duce pe apa sambetei orice plan de coeziune, armonizare sau economisire.
 
Brasov, 02.04.2010
91-53-0-478-001-7 cu personalul 3005 Bucuresti - Brasov:
 
Daca as avea o companie privata de transporturi, atunci cand as alege cum sa vopsesc locomotivele unul din scopuri ar fi sa fac sa iasa in evidenta.
Privind situatia din acest punct de vedere, schema de vopsire atinge acest scop.

Bineinteles ca noua ca si pasionati de trenuri nu ne place, dar asta este mai putin important pentru proprietarul locomotivei.

Sincer cand a aparut in gara parea "din alta parte".
 
Cum era vorba romanului? "Aceeasi Marie cu alta palarie", scuzati, al treilea far...

Pe undeva la topicul despre automotoarele seriei 900 Dorin spunea la vederea primelor poze cu schema "delfin", pardon, "brotac": "e ca si cum ai lua-o pe buica, i-ai trage fusta mini si coafura noua si ai trimite-o pe post de domnisoara in oras"

Ma intreb cand normele UIC despre uzura caii de rulare s-or aplica si peste Carpati ce vor face cu sutele de EA-uri care nu vor mai avea voie sa circule... Si mai ales cat va dura certificarea in Romania a noilor TRAXX AC5600 P160 comandate de MAV TRACIO care ar trebui din 2011 sa traga "Dacia" de la Viena pana la Bucuresti...
 
Horia_Radulescu a spus:
Ma intreb cand normele UIC despre uzura caii de rulare s-or aplica si peste Carpati ce vor face cu sutele de EA-uri care nu vor mai avea voie sa circule...
De ce s㒠nu mai aib㒠voie s㒠circule? Nu au o sarcin㒠pe osie foarte mare, iar locomotive cu boghiuri pe 3 osii se gă’sesc şi prin alte ţă’ri. Poate le-ar trebui un profil de uzur㒠la roţi.

Si mai ales cat va dura certificarea in Romania a noilor TRAXX AC5600 P160 comandate de MAV TRACIO care ar trebui din 2011 sa traga "Dacia" de la Viena pana la Bucuresti...
O s㒠dispar㒠Dacia atunci, c㒠CFR Că’lă’tori nu o s㒠vrea. Probabil singura soluţie o s㒠fie s㒠se înregistreze MAV ca operator privat (implicit s㒠îşi creeze şi reţea de distribuţie a legitimaţiilor de că’lă’torie, ce trebuie vândute obligatoriu la acelaşi tarif ca CFR) şi s㒠i se dea o tras㒠cu vreo 5 minute în urma unui rapid CFR Bucureşti - Arad. Desigur, ca orice tren privat, nu va fi afişat pe tabelele de sosiri / plecă’ri din majoritatea staţiilor şi nu va apă’rea pe infofer.
 
Deja devine penibila modernizarea acestor locomotive. Spun asta din punct de vedere al "imbunatatirii" aspectului, cu noile tehnologii electronice nu am nimic pentru ca poate acolo era nevoie de ceva nou si mai fiabil. Apropo de fiabilitate , sunt curios pe ce termen vor fi functionale fara interventii sistemele de comanda fata de cele vechi. Eu sper ca unul mai mare fata de cele de odinioara.