- 4 Mai 2008
- 1.369
- 1
- YAHOO
- ro_dr2007
- LOCATION
- Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Locomotive BB25500 şi rame RIB/RIO
Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) şi RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, fără a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nouă remorci, dintre care una cu post de conducere, una de capăt fără post de conducere şi una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literală remorcilor din ramele de tip RIO şi RIB este următoarea:
-remorcă de capăt cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de şezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorcă de mijloc: ZRBz (cu locuri de şezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorcă de capăt fără post de conducere: ZRAB (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a), ZRBD (cu locuri de şezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
La Zilele Feroviare 2009 s-a prezentat o ramă RIB moderizată la Atelierele C.F.R. Griviţa. La aceasta s-a preferat codificarea completă a vagoanelor, deşi la ramele aflate deja în circulaţie s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF şi c=cifra de (auto)control). Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construită de Francorail-MTE şi CIMT Lorraine în 1980. Vagoanele au fost re-împărţite, astfel că salonul de clasa I se găseste în vagonul cu post de conducere. Călătorii de la clasa I beneficiază şi de prize cu tensiunea de 220 V c.a. şi frecvenţa de 50 Hz. în plus, a fost montată instalaţie de climatizare pentru toată garnitura, iar călătorii sunt urmăriţi de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar şi modernizarea capătului cu post de conducere.
Ramele RIO 01, RIO 02, RIO 03, RIO 04 au fost modernizate în Franţa, prin desfiinţarea uşii din mijloc a vagonului cu post de conducere şi a celui intermediar, în zona uşii fiind montate câte două canapele. Deasemenea, au fost înlocuite scaunele vechi din salon, aflate în format 3+2 (10 locuri în fiecare compartiment fictiv), cu scaune individuale în format 2+2 (8 locuri în fiecare compartiment fictiv). Rama RIO 03 a primit, în plus, aer condiţionat în toate cele trei vagoane şi prize de 230 V 50 Hz c.a. în saloanele de clasa I. Rama RIO 05 nu a fost modernizată, fiind utilizată, în general, la trenuri regio. Rama RIO 21 este alcătuită din 4 vagoane.
Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., între anii 1964 şi 1976, fiind livrate 194 de unităţi în 3 serii. Aceste locomotive pot funcţiona atât la tensiunea de 1500 V c.c., cât şi la 25.000 V şi 50 Hz c.a.. Interesant este că cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) şi 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (câte unul pe fiecare boghiu), având o putere totală de 2940 kW. Viteza maximă este de 140 km/h.
Pentru multe poze, vizitaţi acest link.
RIO 09 a venit azi la Bucureşti cu R14004 (Braşov - Bucureşti Nord), plecând înapoi cu R14005.

RIO09-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon cu post de conducere 57-1302-9, fost SNCF 50 87 80-07 302-1:

57-1302-9-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-1302-9-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon intermediar 57-2652-6, fost SNCF 50 87 82-07 352-4:

57-2652-6-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-2652-6-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon de capăt 57-3352-2, fost SNCF 50 87 32-07 652-8:

57-3352-2-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-3352-2-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Locomotiva care a tras trenul şi care urma să îl împingă spre Braşov a fost 25572:

25572-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) şi RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, fără a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nouă remorci, dintre care una cu post de conducere, una de capăt fără post de conducere şi una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literală remorcilor din ramele de tip RIO şi RIB este următoarea:
-remorcă de capăt cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de şezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorcă de mijloc: ZRBz (cu locuri de şezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorcă de capăt fără post de conducere: ZRAB (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a), ZRBD (cu locuri de şezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
La Zilele Feroviare 2009 s-a prezentat o ramă RIB moderizată la Atelierele C.F.R. Griviţa. La aceasta s-a preferat codificarea completă a vagoanelor, deşi la ramele aflate deja în circulaţie s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF şi c=cifra de (auto)control). Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construită de Francorail-MTE şi CIMT Lorraine în 1980. Vagoanele au fost re-împărţite, astfel că salonul de clasa I se găseste în vagonul cu post de conducere. Călătorii de la clasa I beneficiază şi de prize cu tensiunea de 220 V c.a. şi frecvenţa de 50 Hz. în plus, a fost montată instalaţie de climatizare pentru toată garnitura, iar călătorii sunt urmăriţi de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar şi modernizarea capătului cu post de conducere.
Ramele RIO 01, RIO 02, RIO 03, RIO 04 au fost modernizate în Franţa, prin desfiinţarea uşii din mijloc a vagonului cu post de conducere şi a celui intermediar, în zona uşii fiind montate câte două canapele. Deasemenea, au fost înlocuite scaunele vechi din salon, aflate în format 3+2 (10 locuri în fiecare compartiment fictiv), cu scaune individuale în format 2+2 (8 locuri în fiecare compartiment fictiv). Rama RIO 03 a primit, în plus, aer condiţionat în toate cele trei vagoane şi prize de 230 V 50 Hz c.a. în saloanele de clasa I. Rama RIO 05 nu a fost modernizată, fiind utilizată, în general, la trenuri regio. Rama RIO 21 este alcătuită din 4 vagoane.
Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., între anii 1964 şi 1976, fiind livrate 194 de unităţi în 3 serii. Aceste locomotive pot funcţiona atât la tensiunea de 1500 V c.c., cât şi la 25.000 V şi 50 Hz c.a.. Interesant este că cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) şi 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (câte unul pe fiecare boghiu), având o putere totală de 2940 kW. Viteza maximă este de 140 km/h.
Pentru multe poze, vizitaţi acest link.
RIO 09 a venit azi la Bucureşti cu R14004 (Braşov - Bucureşti Nord), plecând înapoi cu R14005.

RIO09-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon cu post de conducere 57-1302-9, fost SNCF 50 87 80-07 302-1:

57-1302-9-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-1302-9-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon intermediar 57-2652-6, fost SNCF 50 87 82-07 352-4:

57-2652-6-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-2652-6-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon de capăt 57-3352-2, fost SNCF 50 87 32-07 652-8:

57-3352-2-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-3352-2-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Locomotiva care a tras trenul şi care urma să îl împingă spre Braşov a fost 25572:

25572-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr