Salut tuturor,
Vreau sa va prezint o locomotiva care a revolutionat transportul feroviar. Este vorba despre masina V 16 / V 140.
De ce este o masina revolutionara? Foarte simplu. Este prima locomotiva din lume cu propulsie diesel-hidraulica (LDH), un sistem foarte fiabil care facea posibila "scoaterea din carti" a locomotivelor cu abur.
Din pacate masina nu a avut timp sa fie apreciata la adevarata valoare datorita inceperii WW2 si, odata cu acesta a lipsei de carburant. Acesta este sungurul motiv pentru care sistemul diesel-hidraulic a trebuit sa astepte sfarsitul razboiului pentru a de impune.
Dar sa revenim la "bunicuta".
In anul 1935 uzinele Krauss-Maffei au construit acest model nou. Masina era propulsata de un motor diesel de 8 cilindri cu turbocompresor, furnizat de catre producatorul MAN, care dezvolta o putere de 1400 CP. Sistemul hidraulic era produs de Voith. Masina dispunea si de o instalatie de incalzire cu abur Krauss-Maffei. Evident, exista si un generator de curent electric
Viteza maxima era de 100 Km/h, lungimea de 14,4 m, greutatea de 83 tone.
Masina are configuratia rotilor 1C1, transmisia efectuandu-se prin intermediul bielelor.
Masina a fost construita in numai 8 luni, iar lansarea s-a facut la Expozitia mondiala de la Paris din 1936, unde locomotiva a fost foarte apreciata.
Desi masina in sine nu a "facut istorie", dupa razboi, odata cu reluarea constructiei de locomotive diesel, proiectul a stat la baza modelului V 80 (epoca 3), sau BR 280 (epoca 4).
Iata cateva poze cu masina in cauza:
sursa documentatiei: wikipedia
Vreau sa va prezint o locomotiva care a revolutionat transportul feroviar. Este vorba despre masina V 16 / V 140.
De ce este o masina revolutionara? Foarte simplu. Este prima locomotiva din lume cu propulsie diesel-hidraulica (LDH), un sistem foarte fiabil care facea posibila "scoaterea din carti" a locomotivelor cu abur.
Din pacate masina nu a avut timp sa fie apreciata la adevarata valoare datorita inceperii WW2 si, odata cu acesta a lipsei de carburant. Acesta este sungurul motiv pentru care sistemul diesel-hidraulic a trebuit sa astepte sfarsitul razboiului pentru a de impune.
Dar sa revenim la "bunicuta".
In anul 1935 uzinele Krauss-Maffei au construit acest model nou. Masina era propulsata de un motor diesel de 8 cilindri cu turbocompresor, furnizat de catre producatorul MAN, care dezvolta o putere de 1400 CP. Sistemul hidraulic era produs de Voith. Masina dispunea si de o instalatie de incalzire cu abur Krauss-Maffei. Evident, exista si un generator de curent electric
Viteza maxima era de 100 Km/h, lungimea de 14,4 m, greutatea de 83 tone.
Masina are configuratia rotilor 1C1, transmisia efectuandu-se prin intermediul bielelor.
Masina a fost construita in numai 8 luni, iar lansarea s-a facut la Expozitia mondiala de la Paris din 1936, unde locomotiva a fost foarte apreciata.
Desi masina in sine nu a "facut istorie", dupa razboi, odata cu reluarea constructiei de locomotive diesel, proiectul a stat la baza modelului V 80 (epoca 3), sau BR 280 (epoca 4).
Iata cateva poze cu masina in cauza:
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
You do not have permission to view link please
Autentificare or Înregistrare
sursa documentatiei: wikipedia