Salut tuturor,
Vreau sa va prezint o locomotiva care a revolutionat transportul feroviar. Este vorba despre masina V 16 / V 140.
De ce este o masina revolutionara? Foarte simplu. Este prima locomotiva din lume cu propulsie diesel-hidraulica (LDH), un sistem foarte fiabil care facea posibila "scoaterea din carti" a locomotivelor cu abur.
Din pacate masina nu a avut timp sa fie apreciata la adevarata valoare datorita inceperii WW2 si, odata cu acesta a lipsei de carburant. Acesta este sungurul motiv pentru care sistemul diesel-hidraulic a trebuit sa astepte sfarsitul razboiului pentru a de impune.
Dar sa revenim la "bunicuta".
In anul 1935 uzinele Krauss-Maffei au construit acest model nou. Masina era propulsata de un motor diesel de 8 cilindri cu turbocompresor, furnizat de catre producatorul MAN, care dezvolta o putere de 1400 CP. Sistemul hidraulic era produs de Voith. Masina dispunea si de o instalatie de incalzire cu abur Krauss-Maffei. Evident, exista si un generator de curent electric
Viteza maxima era de 100 Km/h, lungimea de 14,4 m, greutatea de 83 tone.
Masina are configuratia rotilor 1C1, transmisia efectuandu-se prin intermediul bielelor.
Masina a fost construita in numai 8 luni, iar lansarea s-a facut la Expozitia mondiala de la Paris din 1936, unde locomotiva a fost foarte apreciata.
Desi masina in sine nu a "facut istorie", dupa razboi, odata cu reluarea constructiei de locomotive diesel, proiectul a stat la baza modelului V 80 (epoca 3), sau BR 280 (epoca 4).
Iata cateva poze cu masina in cauza:

sursa documentatiei: wikipedia
Vreau sa va prezint o locomotiva care a revolutionat transportul feroviar. Este vorba despre masina V 16 / V 140.
De ce este o masina revolutionara? Foarte simplu. Este prima locomotiva din lume cu propulsie diesel-hidraulica (LDH), un sistem foarte fiabil care facea posibila "scoaterea din carti" a locomotivelor cu abur.
Din pacate masina nu a avut timp sa fie apreciata la adevarata valoare datorita inceperii WW2 si, odata cu acesta a lipsei de carburant. Acesta este sungurul motiv pentru care sistemul diesel-hidraulic a trebuit sa astepte sfarsitul razboiului pentru a de impune.
Dar sa revenim la "bunicuta".
In anul 1935 uzinele Krauss-Maffei au construit acest model nou. Masina era propulsata de un motor diesel de 8 cilindri cu turbocompresor, furnizat de catre producatorul MAN, care dezvolta o putere de 1400 CP. Sistemul hidraulic era produs de Voith. Masina dispunea si de o instalatie de incalzire cu abur Krauss-Maffei. Evident, exista si un generator de curent electric
Viteza maxima era de 100 Km/h, lungimea de 14,4 m, greutatea de 83 tone.
Masina are configuratia rotilor 1C1, transmisia efectuandu-se prin intermediul bielelor.
Masina a fost construita in numai 8 luni, iar lansarea s-a facut la Expozitia mondiala de la Paris din 1936, unde locomotiva a fost foarte apreciata.
Desi masina in sine nu a "facut istorie", dupa razboi, odata cu reluarea constructiei de locomotive diesel, proiectul a stat la baza modelului V 80 (epoca 3), sau BR 280 (epoca 4).
Iata cateva poze cu masina in cauza:



sursa documentatiei: wikipedia