Locomotiva Tender 0-6-0 Clasa C a SE&CR

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
In trecutul feroviar al Marii Britanii, locomotiva cu abur cel mai des intalnita a fost cea de tipul 0-6-0 (trei osii); in aceasta categorie o grupa numeroasa este cea cu distanta intre osii de 8' + 8'6".

Prin urmare, un kit pentru un astfel de sasiu din aliaj Nickel-Silver fotodecupat (paradoxul este ca acest aliaj contine 0% argint) se gaseste usor, nu costa foarte mult (£12) si se poate construi relativ usor.

Am reusit sa finalizez sasiul pentru locomotiva, mai am de lucrat la tender:



Si o poza din timpul constructiei (singura, de altfel):

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.985
236
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Rotile alea ma gadila placut pe retina.

In naivitatea mea, intreb:

Exista asa ceva echivalent pentru H0?
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Cosmine, pentru H0 (ma rog, FineScale 4mm:1ft) exista de zeci de ori mai multe produse.

Si transportul din UK nu costa mult in comparatie cu alte tari (Germania, de ex.)

Eu as porni cautarile de aici: .

Apoi, angrenaje, cutii de viteza, componente, sunt cam aceleasi, indiferent de scara.

Am mai gasit o poza, chiar de la inceputul constructiei, cu cele 4 cadre ale sasiului (doua pentru locomotiva si doua pentru tender):

 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
La Multi Ani cu sanatate tuturor!


Am inceput lucrul si la tender.

Dupa montarea "rulmentilor" din Phosphor-Bronze am cositorit 6 arcuri, fir din Phosphor-Bronz cu diametrul de 0,112 mm; proncipalul scop este sa imbunatateasca colectarea de curent dar are si rol de compensare.



A urmat montarea celor doua cadre in "jig":

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.985
236
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
La Multi Ani si spor la toate!

Demult voiam sa intreb, cum se comporta acest fir din Phosphor-Bronz? Din ce am vazut pe net, si nu pe viu, mi s-a parut destul de rezistent, adica mult mai elastic decat alama. Este mai elastic decat Nichel-Silver?
Un coleg imi spunea ca intentioneaza sa reproduca firele catenarei din fir de 0,3, din Ph-Bronz...
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salutare si La Multi Ani Fericiti pentru 2014 tuturor!

Felicitari pentru ca ai inceput lucrul cu spor, foarte frumos Vali! Nu ne spui si ce locomotiva este? :D

@ Cosmin: modul de lucru pe care ni-l demonstreaza Vali este tipic pentru modelele feroviare ale Albionului, indiferent ca-s la 4mm (fine scale 00), 3mm (fine scale TT) sau 2mm (aproximativ, fine scale N). Este vorba despre sasiuri compensate partial sau total, cu sistem de culegere al curentului "split chassis" facut prin photoetch sau chiar prin pilire manuala din tabla de alama.

Cred ca nu exagerez cand spun ca, in comparatie cu modelismul continental, cel englezesc e de departe cel mai bogat din Europa in produse destinate autoconstructiilor. As zice chiar ca la ei asta este regula si nu exceptia. Cand englezii vor un model anume, si-l construiesc singuri.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Salut Cosmin,

Pe langa firul Phosphor-Bronze de 0,112 mm, mai am doar fire Nickel-Silver de 0,457 mm si Phosphor-Bronze de 0,254 mm. Nu mi se pare ca vreunul din ele sa fie mai elastic decat celalalt desi, datorita diferentei de grosime, ma pot insela.

Stiu sigur ca P/B se uzeaza mai greu decat N/S acesta fiind motivul pentru care este folosit la constructia lagarelor. Si, datorita continutului relativ mare de Phosphor (1%), firul P/B oxideaza mai greu.

Cam asta e tot ce stiu...

Daca vrei sa iti faci o idee de gama si preturi, aici e un link catre cei de la care cumpar eu: .

Numai bine si spor si tie! Poate vedem remiza terminata anul asta.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Salut Dorin,


Tenderul este unul standard, cu trei osii, folosit la multe din locomotivele britanice. Distanta dintre centrele osiilor este 6'6" + 6'6", mai mare decat la tenderele Beyer-Peacock (6" + 6").

Sasiele locomotivei si tenderului construite de mine pot fi folosite pentru foarte multe modele; intentia mea este sa construiesc , un fel de "antrenament" pentru cealalta locomotiva. :wink:
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Sasiul dupa asamblare. Se folosesc distantiere din placa de circuit imprimat.



Am inceput si constructia corpului tenderului. La plecare un foarte vechi kit din alama fotodecupata, redus de la scara 4mm:1ft; voi avea multa bataie de cap in timpul constructiei dar, in orice caz, este mai usor decat scratch-building.

Un scan al foi cu componentele tenderului:



si asamblarea primelor componente: (11) + (12) si (3) + (6)

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.985
236
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Multumesc pentru explicatii! Studiez piata...:p

Eu urmaresc foarte atent evolutia lucrarii, pentru ca, intr-un viitor mai apropiat sau nu, intentionez sa ma aventurez si eu in astfel de cosntructii. Si pe langa asta, imi place sa vad ce scratch-uiesc altii. :D

Remiza , sper s-o termin cat mai curand, insa ce sa lucrezi cu un program de 13 sapt. afara cu 2 acasa? :-x

Spor la treburi!
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
cosmin78 a spus:
[...]
Eu urmaresc foarte atent evolutia lucrarii, pentru ca, intr-un viitor mai apropiat sau nu, intentionez sa ma aventurez si eu in astfel de cosntructii. [...]
Nu-ti spun cat de atent urmaresc si eu evolutia remizei!... Si eu intentionez sa "ma aventurez" in constructia unor cladiri, cu atat mai mult cu cat niciuna din cladirele de interes pentru mine nu se gaseste in varianta "ready-to-run" sau kit.

Spor si tie!
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Multumesc, Dragos.

M-am chinuit ceva sa decupez un dreptunghi in platforma tenderului, necesar pentru a face loc motorului. Am folosit un cutter pentru modelism X-Acto si am stricat vreo trei lame!!!



Alt hop trecut cu bine a fost instalarea treptelor in cadrele laterale ale tenderului; opt in tota. Ca sa va faceti idee de dimensiunile lor:

 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Vali, foarte frumos, dar sunt uimit de faptul ca ai taiat metal cu ajutorul unui cutter! Eu as fi tras niste gauri pe colturi si pe urma as fi taiat materialul la traforaj cu o lama fina. Am taiat chiar si tabla de cupru cu grosimea de 1.5 mm!
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Nu stiu nici eu de ce am ales varianta cutter-ului, mai ales ca am panze de traforaj de toate dimensiunile pentru metal. Probabil cutter-ul a fost primul care mi-a picat in mana...

Oricum, cred ca trebuie sa maresc putin decupajul dreptunghiular si, cu siguranta, voi folosi traforajul.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut Vali,

Nu sunt sigur dar cred ca te-am mai intrebat odata , cu ce lipesti toate piesele ? Ma refer si la cositor si la unealta folosita. Nu gasesc subiectul unde te-am intrebat initial.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Vali, daca marirea gaurii inseamna doar de 1-2 mm, decat sa folosesti cutterul sau traforajul, mai bine prinde placa de prelucrat (cu ajutorul unor menghine cu surub http://img10.mercador.ro/images_mercadorro/19493719_1_644x461_menghina-cu-surub-presa-mobila-3-8-cluj-napoca.jpg ) intre doua bucati de lemn de circa 6 mm grosime in asa fel incat din marginile lemnului sa iasa exact numai portiunea de prelucrat, si pe urma pilesti cu ajutorul unor pile din ce in ce mai fine pana ajungi la dimensiunea dorita. Oricum, ar fi fost o prelucrare necesara si daca taiai de la inceput la dimensiune, de regula nu se taie la fix, ci cu vreun milimetru mai in interior ca sa poti prelucra pe urma la fix.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
sogard_2003 a spus:
Salut Vali,

Nu sunt sigur dar cred ca te-am mai intrebat odata , cu ce lipesti toate piesele ? Ma refer si la cositor si la unealta folosita. Nu gasesc subiectul unde te-am intrebat initial.
Ciocan de lipit Antex de 25W, cositor cu temperatura de topire 138 °C (debitat in bucatele foarte mici, in functie de suprafata cositorita) si flux pe baza de acid fosforic aplicat cu o pensula fina.

La terminarea etapelor se curata totul cu o periuta de dinti si Cif.