Locomotiva electrica E 80

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Locomotiva E 80 a fost destinata pentru manevra in zona München . Caracteristica primordiala a acestui model este alimentarea duala - catenara si acumulatoare astfel incat sa poata strabate si portiuni de linie inca neelectrificate .
DRG a comandat in 1928 o serie de 5 exempalre din acest tip care au fost livrate in anul 1930.

Locomotiva avea formula axelor A1A A1A , pentru a putea rula si pe linii secundare, axele centrale ale fiecarui boghiu nu erau motoare , tractiunea era asigurata de 4 motoare electrice cu o putere totala de 210 KW, care asigurau o viteza maxima de 40 km /h si o forta de tractiune de 127 kN. La constructia acestor locomotive s-au folosit multe componente de la E93 / E 94 de unde si asemanarea cu acestea.

Locomotiva avea un redresor cu mercur ( acesta era si punctul slab al locomotivei ), de unde si forma speciala a pantografului - pentru a putea trece peste portiunile fara curent dintre sectoarele de linie electrificata :!: ( in cazul intreruperii alimentarii de la catenara era necesara repornirea redresorului )

Dupa razboi au supravietuit 4 exemplare ,( la toate acestea s-au montat pantografe normale )ultimul a fost retras din circulatie in anul 1961. Din pacate nu s-a pastrat niciun exemplar din aceasta ciudata locomotiva

Cateva fotografii ale unui model Roco , epoca 2

se poate observa in foto de mai sus ca nu erau acelasi numar de ferestre pe fiecare parte :!:



boghiul


pantograful special
 
Salut! Locomotiva asta ar fi buna ca alternativa electrica la Garnitura GRI. Mai ales ca si culoarea sta bine pe ea...Daca se termina carbunii... ;-)
 
In plus loco merge si foarte bine , are luminile cu LED -uri SMD galbene, tractiune pe 6 osii si o forta de trectiune foarte mare datorita reductiei. Viteza maxima este corelata cu cea reala.
 
@ Horia

Am spus ca viteza este corelata cu cea reala,adica este mult mai mica ca si a celorlalte locomotive , la aproape toate locomotivele viteza este mai mare decat cea reala...de unde si cei 30%.

Loco reala avea viteza maxima de 40 km / h. Cei care o echipeaza cu decodor digital trebuie sa seteze V max ( CV 5 ) la 70 % din valoarea maxima.
 
Roco DB E 80 05 (varianta de culoare verde epoca III) fiind sora ei.
Intradevar mecanica este calculata ca locomotiva sa ruleze cu viteza din realitate .
Am folosit un vagon de masurare a vitezei de la Fleischmann , viteza modelului a fost de 38-42 km/h . In conditiile unui traseu e sine curat cu linii drepte de 2,5 m raze R4 . Viteza maxima cu era si normal in linie dreapta iar in curbe minima .
In modul digital viteza a fost de 69-71 km/h (compensarea de sarcina intrand in functiune) de aici si diferenta mai mica . CV 5 a fost setat la 60% pentru obtinerea vitezei de 40 km/h
 
Nu stiu daca mesajul meu e bine pozitionat in acest topic - daca nu, ii rog pe administratori sa il mute.
Am cumparat modelul E 80 de la Roco insa mi-a venit fara plansa referitoare la demontarea locomotivei. Asa ca de doua zile incerc sa ii gasesc mecanismul de prindere dar nici macar nu mi-am dat seama daca e cu suruburi sau cu clipsuri. Ma puteti ajuta? Multumesc.
Cu cele mai bune ganduri,
Adrian
 
Adrian T
Ai aici linkul cu lista piselor la aceasta loco , iti poti da seama usor cum se demonteaza locomotiva.


http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/Ersatzteilblaetter/63870.pdf