locomotiva electrica CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

laurentiu1971

Active Member
10 Martie 2009
185
1
timisoara
LOCATION
timisoara
SALUT.
AM DESCHIS ACEST SUBIECT DEOARECE MA INTERESEAZA CAND VOR APAREA (DACA VOR APAREA)SI LOC. ELECTRICE VARIANTA CFR (4 OSII SI 6 OSII)CARE DUPA PAREREA MEA SUNT UNELE DINTRE CELE MAI FRUMOASE CARE CIRCULA PRIN PARTEA ASTA DE EUROPA.
CEL PUTIN CEA CU 6 OSII CRED CA ESTE SI UNA DINTRE CELE MAI MARI CA SI LUNGIME.
ORICUM PENTRU CEI INTERESATI ASTEPT CAT MAI MULTE INFORMATII.
 
@ andreiul : fara suparare, dar ce argument e asta "pentru ca nu se produce niciuna" ?

Clienti nu sunt, insa pot aparea contracte intre vreo companie de cale ferata si un producator de machete, ceea ce va motiva producatorul sa se bage in asa ceva.
 
Sulzer1150 a spus:
@ andreiul : fara suparare, dar ce argument e asta "pentru ca nu se produce niciuna" ?

Clienti nu sunt, insa pot aparea contracte intre vreo companie de cale ferata si un producator de machete, ceea ce va motiva producatorul sa se bage in asa ceva.


tot fara suparare
...si stii tu pe cineva?!! cate modele poate cumpara acea "companie feroviara" sa se bage vreun producator??...
 
Ce ar rezolva un astfel de contract ? De ce consideri ca un producator de machete s-ar interesa sa produca niste modele pentru o companie feroviara romaneasca. Mai mult, ce companie romaneasca ar fi interesata de conceperea unor modele in miniatura a modelelor reale pe care le detine? Ce motiv ar avea ? Gandind precum patronii unor astfel de firme mari: cu ce le poate imbunatati lor traiul conceperea unor astfel de modele? Imaginea firmei ? Nu cred.... sincer fara sa te jignesc, cred ca pui gresit problema, cel putin la noi in tara asa ceva nu o sa fie posibil....
Studiind problema in profunzime, gandeste-te putin la investitiile necesare pentru conceperea unor matrite, si aici ma refer la toate partile componente unui EA pentru ca nu exista un model de plecare, abia daca gasesti osiile prefabricate cu putin noroc.
- mastile boghiurilor
- sasiul boghiurilor
- sasiul locomotivei
- caroseria
sunt doar cateva dintre piesele principale care trebuiesc facute de la 0, si crede-ma ca investitiile in matrite ar fi de cateva mii de euro, poate chiar zeci de mii...
Unde amortizezi investitia ? sau mai bine zis la cine ? Un producator asa si-ar pune problema.... gandeste-te cat de greu s-a scos prostia aia de 060-EA si cum a ajuns ea la noi si la ce pret comparativ cu alte modele....
 
Pai....sa zicem...CFR Calatori, se poate gandi sa faca un contract, cu cineva pentru livrarea a cateva sute de modele EA, catre fitosii din birourile lor ( au si aia kinderi care noh...stii si tu), iar colateralul de productie sa se dea in comert ?

Zic si eu...e doar un exemplu.Poate sunt eu mai prost asa...dar vedem la anul.
 
Sulzer1150 a spus:
Pai....sa zicem...CFR Calatori, se poate gandi sa faca un contract, cu cineva pentru livrarea a cateva sute de modele EA, catre fitosii din birourile lor ( au si aia kinderi care noh...stii si tu), iar colateralul de productie sa se dea in comert ?

Zic si eu...e doar un exemplu.Poate sunt eu mai prost asa...dar vedem la anul.
Ori tu stii ceva ce noi nu stim... ori iti place sa visezi frumos cum ne place si noua sa visam :lol:

Eu abia am terminat cu proiectarea masinii 1:1. abia acuma incepe adevarata distractie, gandeste-te la mecanica din ea pentru diferite scari de exemplu un 1:87 sau poate chiar un 1:160 (cazul meu) .... crede-ma ore, zile, saptamani si luni intregi de proiectare si reproiectare.... cat ar cere un producator doar pentru proiectarea jucarioarei ?
 
Ceea ce stiu eu,este din ce-am auzit vorbindu-se pe ici pe colo. Probabil aceste lucruri nu le stiu numai eu, ci mai sunt si altii. ;)

Asta depinde de cat de bine vrei s-o faci, depinde de documentatia oferita si depinde si de producator. Compromisuri sunt la multe modele, chiar si iesite de pe poarta fabricii, insa ceea ce mi se pare esential e sa fie ceva de bun simt. De exemplu ND2-ul de la Bachmann mi se pare o chestie decenta.


Stiu ce inseamna lucrul la asa ceva...eu am surate la mai multe scari si mi-am rupt mainile, ochii si sculele prin ele :D Ca sa nu mai vorbim de diesel :D

Oricum as fi interesat de modul in care ai proiectat tu locomotiva la 1:1 :)
 
Sulzer1150 a spus:
Oricum as fi interesat de modul in care ai proiectat tu locomotiva la 1:1 :)


AutoCad.
Urmeaza proiectarea sasiului si a boghiurilor, functionale pentru scara 1:160 evident. Astept salariul si pe urma vor veni ceva piese de pe afara de la alte locomotive. Daca il consider o reusita, chiar si in stadiul de sasiu + boghiuri il voi prezenta aici. poze ai cu modelele tale ?
PS: Daca apare la scara 1:87 modelul electricei noastre ma mut pe aceasta scara :lol:
 
Din pacate, pentru mica comunitate de pasionati din RO, CFR Calarori este mai degraba interesata in a achizitiona suruburi de 100 de RON dacat sa-si faca "imagine" si pe partea de modelism (desi au acordat pe ici pe colo ceva sprijin non financiar). Daca nu ar fi asa, atunci ar sponsoriza o comanda minima de 500 buc. de "Sageti Albastre" de la PIKO. Sincer, eu cred ca, cu greu, dar pana la urma acestea s-ar vinde.

In rest ce sa zic, chiar mi-as dori sa apara un model al EA-ului Co-Co. Cu siguranta mi l-as dori in schema gri albastra, dar mai ales in cea "Delfin". Nu stiu ce credeti voi, dar pentru mine e cea mai "cool" schema de vopsire, cel putin din EU. (Vezi si BoBo din avatar)
 
George de ce nu impartasesti ceea ce cunosti despre un viitor model de EA si celorlalti de pe forum? :D Sau vrei sa o lasi pt o eventuala supriza? :|
Nah nu toti stim micile zvonuri :D
 
Pentru ca sunt dezamagit de atitudinea multora de pe forum, si constat cu parere de rau ca bataia de campi e la loc de cinste.

In momentul in care de-a lungul timpului multi au venit cu diverse chestii de acest gen au fost luati la 11 metri si pusi la zid cu afirmatii gen "tu le stii pe toate", etc...tot felul de chestii de astea bazate pe "sursa sigura", care mie nu-mi plac.

Prin urmare, prefer sa stau in banca mea si sa tac. Ce va fi, vom vedea ;)
 
Sulzer1150 a spus:
Pentru ca sunt dezamagit de atitudinea multora de pe forum, si constat cu parere de rau ca bataia de campi e la loc de cinste.

In momentul in care de-a lungul timpului multi au venit cu diverse chestii de acest gen au fost luati la 11 metri si pusi la zid cu afirmatii gen "tu le stii pe toate", etc...tot felul de chestii de astea bazate pe "sursa sigura", care mie nu-mi plac.

Prin urmare, prefer sa stau in banca mea si sa tac. Ce va fi, vom vedea ;)

Pai, scuza-ma George, dar tu ai fost cel care a aruncat cu vorbe si nu ai continuat, adica ne-ai lasat "prosti", nici in caruta, nici pe jos, dupa care scrii ce scrii
Sulzer1150 a spus:
@ andreiul : fara suparare, dar ce argument e asta "pentru ca nu se produce niciuna" ?

Clienti nu sunt, insa pot aparea contracte intre vreo companie de cale ferata si un producator de machete, ceea ce va motiva producatorul sa se bage in asa ceva.

Sulzer1150 a spus:
Pai....sa zicem...CFR Calatori, se poate gandi sa faca un contract, cu cineva pentru livrarea a cateva sute de modele EA, catre fitosii din birourile lor ( au si aia kinderi care noh...stii si tu), iar colateralul de productie sa se dea in comert ?

Zic si eu...e doar un exemplu.Poate sunt eu mai prost asa...dar vedem la anul.

Sulzer1150 a spus:
Ceea ce stiu eu,este din ce-am auzit vorbindu-se pe ici pe colo. Probabil aceste lucruri nu le stiu numai eu, ci mai sunt si altii.

Oare are legatura cu "lupul moralist"?!?

Poate ne spui si noua ce stii ca sa nu mai batem campii aiurea si sa scrii iar ce este scris in primul citat dat de mine.

Multumesc,
 
Dorel, sigur ca n-am sa intru acum intr-o polemica chiar cu tine pe tema asta.

Tu ai experienta infinit mai mare in modelism decat am eu, si cred ca sti la fel de bine ca mine ca au fost multe cazuri de bateri de camp. Oricum, nu cred ca au rost prea multe discutii, atat timp cat inca nu s-a materializat nimic. Din ce stiu eu, va iesi EA-ul, si va fi vopsit in schema "delfin". Daca imi aduc bine aminte, am mai spus undeva pe aici despre proiectul asta, si n-a interesat pe nimeni.

Dar ma rog, ramane sa vedem ce si cum va fi ;)
 
Solutia ca un model romanesc sa fie sponsorizat de catre o firma sau o regie mare, a fost initiata si de mine cu ceva vreme in urma ca fiind posibila. La vremea respectiva nici o firma din cate stiam eu si cei cu care stateam de povesti pe tema asta nu dorea implicarea intr-un astfel de proiect, preferand altele, chiar daca mai costisitoare dar cu posibilitate de promovare mai buna, iar regia de transport marfa de asemenea (fiind de departe ca profitabilitate in fata celorlalte).

La ora actuala este criza (reala sau imaginara) asa ca din partea firmelor zero.
Ma indoiesc ca cineva din zona transportului feroviar ar investi acum, nu atat datorita sumelor cat mai ales a ceea ce se petrece prin regii la ora actuala. Oamenii au mari probleme cu comasarea regionallor, cu desfiintarea unor structuri sau cu asa zise privatizari. Daca s-ar scoate pe piata un model, ar fi un paradox, inca unul din aceasta tara, e drept cu rezultate pozitive oarecum de data aceasta.

Oricum sunt si eu curios de urmare, si daca va apare sau nu un astfel de model. Recunosc ca cele scrise anterior mi-au starnit curiozitatea.
Pana atunci ramane varianta de scratch building.
 
Salut,stageexp

acuma depinde cine si ce interese are.La ora actuala exista fel si fel de nebuni care vor sa dea banii pe fel si fel de nebunii, ca doar au de unde. Cu atat mai mult cu cat la CFR s-a obisnuit de prin 2002 asa, sa se dea bani multi pe nimicuri. Pentru ca trebuie s-o ziceam pe a dreapta : la nevoile actuale ale companiei, investitiile in astfel de chestii, sunt de porc.
 
Sulzer1150 a spus:
Salut,stageexp

acuma depinde cine si ce interese are.La ora actuala exista fel si fel de nebuni care vor sa dea banii pe fel si fel de nebunii, ca doar au de unde. Cu atat mai mult cu cat la CFR s-a obisnuit de prin 2002 asa, sa se dea bani multi pe nimicuri. Pentru ca trebuie s-o ziceam pe a dreapta : la nevoile actuale ale companiei, investitiile in astfel de chestii, sunt de porc.

Salut,
asta spuneam si eu ar fi de data asta un paradox romanesc "bun".
Ca pana acu s-au aruncat mult mai multi bani pe prostii. Oricum speranta supravietuieste intotdeauna, oricum stirea a venit dupa o lunga perioada de monotonie, asa ca sa auzim de bine.
 
oameni buni, imi pare rau ca am "cauza" acestei polemici, insa incercati sa ganditi rational, facand abstractie ca suntem cu totii pasionati de trenuri si trenulete. Credeti ca eu nu m-as bucura sa apara si alte modele CFR? Cu siguranta ca DA!

Numai ca, incercand sa ma pun in pielea unui producator care nu are nimic pasional cu CFR-ul si cu modelistii din Romania.... repet, sunt putine sanse.

Si va mai pun o intrebare: care din comerciantii romani de modele feroviare si-ar putea permite sa finanteze un asemenea proiect, sau care producator de modele feroviare s-ar hazarda sa se inhame la un proiect a carui finalitate este vanzarea (in cel mai fericit caz) a catorva sute de exemplare - cred ca am fost mai mult decat optimist - si in cat timp?

Parerea mea este ca, parafrazand o vorba din sport: Fotbalul se joaca pe goluri, nu pe faze! Cu alte cuvinte, in momentul in care ne gandim la un asemenea proiect, si anume construirea unui model de locomotiva romaneasca de catre un producator serios, trebuie sa ne gandim realist, nu cu daca si parca.

Si iarasi din punctul meu de vedere, as fi fericit daca Roco ar vopsi carapacea aia in culorile CFR si ar pune-o in vanzare ca model CFR (asta in prima faza). Desigur ca as fi si mai fericit daca ar modifica matrita si ar face-o corecta. Insa sunt cateva lucruri pe care nu le stiu. Cate modele ar trebui sa vanda Roco si in cat timp, pentru a justifica o investitie care nu stiu cat este de mare.

Iata ca fara sa vreau am dat-o si eu in daca si parca :D

Am facut afirmatia de mai sus bazandu-ma pe fapte: daca locomotiva DA-060 a ajuns in rafturile magazinelor la X ani de la demararea proiectului (in conditiile in care exista un model de plecare foarte aproape de produsul final) si la ce pret (cu cat productia e mai mica, cu atat pretul este mai mare (la cat imparti suma investita pentru a amortiza cheltuilelile si a obtine profit).

Pornind de la aceasta afirmatie, in conditiile in care poiectul incepe de la zero, costurile vor fi mai mari, perioada de timp de la demararea proiectului si pana la ajungerea produsului pe raft va fi mai lunga, iar pretul de vanzare va fi mai mare (investitie mai mare, iar numarul de unitati preconizate a fi vandute va fi la fel ca la DA-060 (chiar sunt curios cate s-au vandut in Romania pana acum).

Revenind, nu cred ca are rost sa ne enervam si sa facem din acest topic un balci, sau polemici fara sfarsit cum s-a intamplat in cazul topicului despre DA-060 (care mi se pare ca a fost si inchis la un moment dat de catre admini).

Parerea mea este ca deschiderea acestui topic a fost o idee buna in principiu, insa cred ca putem continua discutia mult mai constructiv: daca vreodata se va ajunge sa se produca vreun model CFR, cred ca initiativa va trebui sa fie a noastra, pentru ca nu cred ca este un lucru care sa ne pice din cer (nu suntem nici DB, nici OBB, nici SBB, etc).

Pentru asta, in afara de documentatii corecte, trebuie sa ne gandim si sa ne sfatuim (pana se termina criza avem timp) cum putem convinge un producator sa implineasca visurile. Si asta se poate face numai cu argumente (ex: se pot vinde fara probleme in Romania, intr-un interval de X luni, Y bucati cu pretul Z). In cazul in care producatorul trage linie si devine interesat, atunci putem spune ca suntem SMECHERI!
 
Salut,

Pai acuma depinde, intrucat nu e neaparat musai, ca finantarea proiectului sa vina din partea unui dealer in domeniu.Exista si alte posibilitati de finantare, mult mai viabile decat dealerii, care si-au dovedit de multe ori capacitatile de toate felurile, prin cunoscute proiecte de locomotive diesel electrice, si asa mai departe. Eu nu contest si nici nu condamn pe nimeni, pentru ca fiecare dintre noi este liber sa aleaga, ce si cum crede ca e mai bine pentru el. .Atat timp cat cineva stie ceva, m-am gandit ca e bine sa impartaseasca si altcuiva. Am constatat in urma acestui mic balci ca am facut o greseala si ca era mai bine sa tac. Asta e ! Unii invata pe pielea lor.

Eu n-am facut altceva decat sa transmit o informatie pe care personal am considerat-o ca fiind viabila. Nu-i de dependenta mea daca si cine o crede, asa cum nu-i de dependenta mea sa iasa sau nu aceasta locomotiva. Daca ar fi fost asa, in mod sigur, pana acuma ar fi fost demult pe rafturile magazinelor.

Cu asta ma retrag din discutie.