oameni buni, imi pare rau ca am "cauza" acestei polemici, insa incercati sa ganditi rational, facand abstractie ca suntem cu totii pasionati de trenuri si trenulete. Credeti ca eu nu m-as bucura sa apara si alte modele CFR? Cu siguranta ca DA!
Numai ca, incercand sa ma pun in pielea unui producator care nu are nimic pasional cu CFR-ul si cu modelistii din Romania.... repet, sunt putine sanse.
Si va mai pun o intrebare: care din comerciantii romani de modele feroviare si-ar putea permite sa finanteze un asemenea proiect, sau care producator de modele feroviare s-ar hazarda sa se inhame la un proiect a carui finalitate este vanzarea (in cel mai fericit caz) a catorva sute de exemplare - cred ca am fost mai mult decat optimist - si in cat timp?
Parerea mea este ca, parafrazand o vorba din sport: Fotbalul se joaca pe goluri, nu pe faze! Cu alte cuvinte, in momentul in care ne gandim la un asemenea proiect, si anume construirea unui model de locomotiva romaneasca de catre un producator serios, trebuie sa ne gandim realist, nu cu daca si parca.
Si iarasi din punctul meu de vedere, as fi fericit daca Roco ar vopsi carapacea aia in culorile CFR si ar pune-o in vanzare ca model CFR (asta in prima faza). Desigur ca as fi si mai fericit daca ar modifica matrita si ar face-o corecta. Insa sunt cateva lucruri pe care nu le stiu. Cate modele ar trebui sa vanda Roco si in cat timp, pentru a justifica o investitie care nu stiu cat este de mare.
Iata ca fara sa vreau am dat-o si eu in daca si parca
Am facut afirmatia de mai sus bazandu-ma pe fapte: daca locomotiva DA-060 a ajuns in rafturile magazinelor la X ani de la demararea proiectului (in conditiile in care exista un model de plecare foarte aproape de produsul final) si la ce pret (cu cat productia e mai mica, cu atat pretul este mai mare (la cat imparti suma investita pentru a amortiza cheltuilelile si a obtine profit).
Pornind de la aceasta afirmatie, in conditiile in care poiectul incepe de la zero, costurile vor fi mai mari, perioada de timp de la demararea proiectului si pana la ajungerea produsului pe raft va fi mai lunga, iar pretul de vanzare va fi mai mare (investitie mai mare, iar numarul de unitati preconizate a fi vandute va fi la fel ca la DA-060 (chiar sunt curios cate s-au vandut in Romania pana acum).
Revenind, nu cred ca are rost sa ne enervam si sa facem din acest topic un balci, sau polemici fara sfarsit cum s-a intamplat in cazul topicului despre DA-060 (care mi se pare ca a fost si inchis la un moment dat de catre admini).
Parerea mea este ca deschiderea acestui topic a fost o idee buna in principiu, insa cred ca putem continua discutia mult mai constructiv: daca vreodata se va ajunge sa se produca vreun model CFR, cred ca initiativa va trebui sa fie a noastra, pentru ca nu cred ca este un lucru care sa ne pice din cer (nu suntem nici DB, nici OBB, nici SBB, etc).
Pentru asta, in afara de documentatii corecte, trebuie sa ne gandim si sa ne sfatuim (pana se termina criza avem timp) cum putem convinge un producator sa implineasca visurile. Si asta se poate face numai cu argumente (ex: se pot vinde fara probleme in Romania, intr-un interval de X luni, Y bucati cu pretul Z). In cazul in care producatorul trage linie si devine interesat, atunci putem spune ca suntem SMECHERI!