Locomotiva electrica BB a GFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
1
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Aparitia pe piata modelistica feroviara a locomotivei BB 9200 de la Jouef la scara H0, a aprins beculetul in capul meu privind posibilitatea unei transformari in locomotiva asemanatoare pe care GFR o are in folosinta. Nu stiu daca ma pronunt bine, dar modelul avut de GFR in dotare ar fi seria BB 25200, derivat din 16000, derivat din 9200. Cu toate acestea nu am gasit poze originale frantuzesti in care aceste locomotive electrice sa figureze si al treilea far central. Locomotiva respecta intocmai culoarea gri-beton a originalului, cu dunga postocalie, cu insemnele specifice. Dupa achizitie, am trecut la analiza si testarea modelului, care ruleaza excelent, are leduri la iluminat si este silentios. Dupa studierea unor poze originale, printre care 2 facute de mine in gara Arad, am trecut la notarea diferentelor ckar vizibile. Printre acestea, prima se refera la pantografe. Modelul vine echipat cu pantografe simetrice, pe care le-am schimbat cu doua asimetrice marca Piko. Se potrivesc perfect, si se prind in locul celorlalte cu doua suruburi. A urmat realizarea din plastic si gravarea unor mici placute pentru grilajul de aerisire care la modelul original lipsesc. Inainte de lipire au primit o nuanta de gri asemanatoare cu cea originala. Apoi am trecut la realizarea unor piese care se gasesc pe acoperis, a unor cutiute specifice dar si la vopsirea tampoanelor, prin relizarea cadranelor cu alb. Modelul nu are un al treilea far central ca originalul asa ca am confectionat eu doua din tuburi de plastic vopsite si umplute cu gel pentru a imita sticla. Transformarea nu este inca finalizata, urmand aplicarea decalurilor, a cifrelor aferente. Iata si cateva poze. Voi reveni si cu transformarea finala. Respect
 
sa stii ca m-a batut si pe mine ideea, insa am renuntat, pentru ca m-am gandit ca daca nu mi-a luat-o nimeni inainte, inseamna ca fie locomotiva are carente mecanice sau de design, fie nu seamana suficient cu cea de la GFR.

Spor in continuare!
 
Da, deci locomotiva cum am spus nu are nici un fel de probleme, ruleaza excelent. Ma mir si eu ca nu a facut-o inainte cineva, vorba ta andreiul. Locomotiva seamana foarte mult cu originalul de la GFR. Da LDH, multumesc pentru poza. Cred ca varianta in poza respectiva este una mai veche, aparuta ca model la Roco, si are acea fusta in ambele parti. Variantele ulterioare, ori derivate nu mai aveau aceasta fusta. La unele s-a extins partea frontala la tampoane. Locomotiva pe care o fac eu arata aproape ca modelul. Eu nu intentionez sa fac modificari extra-super radicale, ci prin tot ce intreprind sa o aduc cat mai aproape de original, fara a sacrifica lucruri esentiale la model. Postez si eu cateva poze. In primele doua e o alta varianta de vopsire, model care de altfel apare acum la Jouef si care se poate geferiza la fel. Apoi o poza facuta de mine la Arad cu locomotiva in cauza.
 
Stimati colegi modelisti, revin cu forma finala a locomotivei transformate, care a primit majoritatea detaliilor necesare, incluzand si numarul. Sper sa va placa.
 
Acum ca transformarea e gata pot sa marchez clar ce am modificat:
-schimbarea pantografelor simetrice in asimetrice;
-adaugarea de elemente pe acoperis;
-adaugarea grilajelor specifice modelului aflat in dotarea GFR;
-vopsirea ramei tampoanelor;
-adaugarea cate uni far central;
-realizarea inscriptiilor aferente;
-realizarea numerelor de serie pe fundalul gri;
-vopsirea marginilor de sub cabina cu aluminiu.
Poate aceasta transformare va inspira si pe altii sa transforme un asemena model. Respect
 
buna,

ar merita sa fie aratata pe forumurile franceze, sa vada si ei ce se intampla cu locomotivele lor dupa scoaterea din serviciu la SNCF ;)

ar fi interesanta si o rama reversibila... modelele de baza (loco, rama) exista sau vor exista in urmatorii doi ani la L.S.Models...
 
Horia_Radulescu a spus:
da, insa calitate Hornby adica Jouef ;)

si gandita acum 35 de ani, Florine... sa comparam ce e comparabil!

Locomotiva nu am vazut-o cei drept, in poze pare a avea multe detalii aplicate,
insa rama o am si pot sa zic ca face toti banii, detalii la greu, vagoane grele, ruleaza bine, asa ca te contrazic cel putin pe jumatate :D
 
Asa cum v-am spus, modelul achizitionat de minne si transformat este Jouef, gama hobby. Un model mai profi este produs si de Roco, ce e drept ca este modelul BB 9200. Cel transformat de mine este BB 9288 si se apropie mai mult de ce are GFR in dotare. Insa nu contest nivelul de executie si detaliere al modelului Roco. Respect
 
Electricul a spus:
Asa cum v-am spus, modelul achizitionat de minne si transformat este Jouef, gama hobby. Un model mai profi este produs si de Roco, ce e drept ca este modelul BB 9200. Cel transformat de mine este BB 9288 si se apropie mai mult de ce are GFR in dotare. Insa nu contest nivelul de executie si detaliere al modelului Roco. Respect

Nivelul de detaliere si personalizarea locomotivei ai dat-o tu si poti sa o faci in continuare daca mai trebuie sa adaugi ceva la ea ca sa corespunda in proportie cat mai mare cu originalul.

Cum Roco sau alte firme nu fac astfel de locomotive ce circula pe la noi nu avem cum sa comparam ce ai facut tu pe un Jouef, fie el si hobby, cu ceilati producatori, am compara mere cu pere.

Tot respectul pentru ce ai facut si daca vrem sa gasim nod in papura luam fotografii cu originalul care circula pe la noi si-l alaturam modelului bricolat de tine.

Spoor!
 
Da LDH, mersi de cuvinte. Asa este, modelul realizat de mine e un hibrid mai degraba, asa cum as considera de altfel si originalul. Dar nu asta e important ci sa prezint un pic mai detaliat modificarile aduse locomotivei. Lista cu ele am prezentat-o deja, dar acum si procedeele. Cum am spus am pornit de la schimbarea pantografelor simetrice cu cele asimetrice. Pentru a le desface, trebuie inlaturata carcasa modelului prin apasarea acelor sigurante, sau limbi de plastic care se gasesc la usile cabinei. Odata inlaturata, oricine va putea desface cele 2 suruburi care fixeaza pantografele. Cele asimetrice comandate si puse de mine sunt marca Piko, reproduc in mare masura cele originale si se potrivesc foarte bine in locul celor demontate, prinderea facandu-se tot prin intermediul a 2 suruburi. Adaugarea detaliilor de pe acoperis s-a facut prin "canibalizarea" unei vechi locomotive Piko. Pentru realizarea farurilor centrale, care lipsesc de pe modelul Jouef, am trecut la gasirea unor tuburi de plastic demarimea corespunzatoare, taierea lor, modelarea pentru a se potrivi in partea frontala si pe urma, datorita faptului ca nu le-am facut functionale, umplerea lor cu lipici revell contacta care i-au conferit o asemanare cu originalul. A urmat apoi vopsirea ramelor lor.Prezenta grilajelor suplimentare este cea mai evidenta. Le-am confectionat din placute de plastic gri, slefuite la o dimensiune necesara si apoi gravate dupa modelul originalului. Au fost vopsite individual, inainte de montare, cu vopsea Revell, la care am nimerit si culoarea. Apoi, dupa uscare, montate pe ambele parti. La realizarea inscriptiilor, am folosit o coala de decaluri, comandata prin intermediul unui prieten, din Anglia. Coala contine litere de marimile 1.87, 1.72, 1.144 si mai mari, dar si cifre care se pot folosi la seria locomotivei, pretul fiind acceptabil. Dupa asezarea literelor, le-am acoperit cu un strat subtire de lac mat, deoarece altfel zboara. Tampoanele au primit rama alba caracteristica, am montat accesorii in jurul cuplelor si cam atat. Ramane ca pe viitor sa achzitionez si celelalte variante, inclusiv FRET si sa le supun acelorasi procedee chirurgicale. Respect
 
Uite aici doua locomotive facute de Roco care cred ca te vor ajuta sa-ti faci o impresie de detaliere fata de Joueful convertit de tine .
Cea verde cred ca este cea care ar iesi convertita cel mai bine chiar seamana cu ce circula pe la noi , nu ?
Oricum ce ai obtinut este foarte bine pentru Joueful convertit in GFR .


 
Buna stimati colegi. Ma bucur ca asa incet-incet ne ocupam si de GFR si de Regiotrans in miniatura. :D Mauritius, modele prezentate de tine sunt foarte frumoase, cred ca fac parte din gama profi sau asa ceva. Intr-adevar varianta verde e super, are cele mai multe detalii asemanatoare cu originalul de la GFR. Dar modificarea ei implica revopsire, demontarea mastilor decorative din fata si asa in continuare. Eu am preferat Jouef-ul hobby pentru ca, culoarea era deja gata asigurata, la fel si dungile aferente ca si sigla noua vopsita SNCF, care inca se regaseste pe locomotivele aduse si inmatriculate GFR. dar desigur cine doreste o transformare mai altfel, poate apela la una din modele aratate de tine. La mine a fost si problema costurilor si a simplitatii, de aici am pornit. Oricum multumesc de aprecieri. Iar garnitura prezentata de PDI e foarte incitanta. Ma gandesc si eu la asa ceva.
Respect
 
Electricul a spus:
Eu am preferat Jouef-ul hobby pentru ca, culoarea era deja gata asigurata, la fel si dungile aferente ca si sigla noua vopsita SNCF, care inca se regaseste pe locomotivele aduse si inmatriculate GFR. dar desigur cine doreste o transformare mai altfel, poate apela la una din modele aratate de tine. La mine a fost si problema costurilor si a simplitatii, de aici am pornit.
Respect

Exact ai procedat foarte corect folosind un Jouef ca model de conversie .
Nici pe mine nu prea ma incanta , chiar deloc , sa modific un Roco din motivele expuse de tine cat si altele .
Pozele le-am pus pentru comparatie si pentru a te ajuta la detalii daca vei dori sa inbunatatesti conversia , intotdeauna e loc de mai bine .
Personal chiar daca ma repet imi place cum a iesit si daca ar fi sa convertesc tot Jouef as alege .
 
Florinn, vreau sa te intreb daca rama de la Jouef pe care ai convertit-o tu, vine gata motorizata sau tu ai facut motorizarea? Arata bine setul convertit in rama CFR. Respect