Locomotiva diesel electrica de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.
La uzina Electroputere din Craiova, in anul 1971, s-au executat in colaborare cu Uzina constructoare de masini din Resita, doua locomotive diesel-electrice prototip de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.
Locomotivele au fost destinate sa functioneze in regiuni caracterizate prin temperaturi ridicate ale aerului, radiatii solare puternice, continut ridicat de nisip si praf in aer si umiditate relativ mica.
Documentatia de executie a fost intocmita de Uzina " Electroputere" din Craiova si de U.C.M. Resita, dupa un proiect tehnic elaborat de firmele Sulzer si SLM din Elvetia.
Caracteristicile locomotivei:
formula osiilor - Co-Co
ecartamentul - 1435 mm
raza minima a curbei - 100 m
lungimea totala intre fetele tampoanelor - 19000 mm
ampatamentul total - 14100 mm
ampatamentul unui boghiu - 4100 mm
distanta intre pivotii boghiurilor - 10800 mm
diametrul rotilor de rulare in stare noua - 4100 mm
sarcina pe osie - 20 tf
greutatea maxima in stare de serviciu - 12 tf
inaltimea maxima peste suprafata sinei de rulare - 4200 mm
latimea maxima - 3000 m
viteza maxima - 100 km/h
Instalatia de filtrare si presurizare aer.
Functionarea locomotivelor in zone cu praf si nisip ridica probleme deosebite in ceea ce priveste filtrarea aerului necesar agregatelor. Filtrele clasice cu tesataura din sarma nu mai sunt corespunzatoare, intrucat se infunda repede si trebuie sa fie curatate la intervale mici de timp.
Pe aceasta locomotiva s-a folosit sistemul de filtrare a aerului cu ajutorul unui filtru inertial cu autocuratire. Filtrarea aerului se produce prin traversarea bateriei de filtrare. Aerul aspirat este supus la o accelerare si o schimbare brusca de directie, astfel ca particulele de praf se separa prin inertie. O parte din aerul aspirat este utilizat pentru transportul prafului ce s-a separat.
Pentru cele 2 locomotive prototip, rotorul ventilatorului a fost procurat de la firma Sulzer din Elvetia,iar filtrul inertial a fost procurat de la firma SAB din Suedia, care l-a executat dupa conceptia firmei FARR Company, Los Angeles, SUA.
Rotorul ventilatorului a fost prevazut din constructie cu posibilitatile de reglare a unghiului de inclinare a paletelor, spre a se putea interveni la prototip asupra gradului de presurizare a locomotivei.
Probele efectuate la instalatia de filtrare si presurizare aer.
Probele s-au efectuat in perioada 31 august- 4 septembrie 1971, la Uzina Electroputere din Craiova, pe stand si in parcurs, pe traseul Craiova-Turnu Severin si retur, cu participarea a doi delegati de la firma Sulzer si a unui delegat de la U.C.M. Resita.
Pe standul reostatic de probe pentru locomotive de la Uzina Electroputere s-au efectuat urmatoarele masuratori:
-presiunea aerului in sala masinilor
-debitul aerului aspirat
-debitul aerului care autocurata filtrul
-temperatura aerului in sala masinilor, langa agregatele generatoare de caldura
-temperatura uleiului angrenajului conic de transmisie dintre arborele orizontal si cel vertical
Tot aici s-au efectuat si probe cu praf si nisip, spre a verifica gradul de curatire al filtrului inertial.
Pe standul de ploaie artificiala s-a executat proba de ploaie a instalatiei de filtrare.
La uzina Electroputere din Craiova, in anul 1971, s-au executat in colaborare cu Uzina constructoare de masini din Resita, doua locomotive diesel-electrice prototip de 2500 CP cu protectie climatica de tip THA.
Locomotivele au fost destinate sa functioneze in regiuni caracterizate prin temperaturi ridicate ale aerului, radiatii solare puternice, continut ridicat de nisip si praf in aer si umiditate relativ mica.
Documentatia de executie a fost intocmita de Uzina " Electroputere" din Craiova si de U.C.M. Resita, dupa un proiect tehnic elaborat de firmele Sulzer si SLM din Elvetia.
Caracteristicile locomotivei:
formula osiilor - Co-Co
ecartamentul - 1435 mm
raza minima a curbei - 100 m
lungimea totala intre fetele tampoanelor - 19000 mm
ampatamentul total - 14100 mm
ampatamentul unui boghiu - 4100 mm
distanta intre pivotii boghiurilor - 10800 mm
diametrul rotilor de rulare in stare noua - 4100 mm
sarcina pe osie - 20 tf
greutatea maxima in stare de serviciu - 12 tf
inaltimea maxima peste suprafata sinei de rulare - 4200 mm
latimea maxima - 3000 m
viteza maxima - 100 km/h
Instalatia de filtrare si presurizare aer.
Functionarea locomotivelor in zone cu praf si nisip ridica probleme deosebite in ceea ce priveste filtrarea aerului necesar agregatelor. Filtrele clasice cu tesataura din sarma nu mai sunt corespunzatoare, intrucat se infunda repede si trebuie sa fie curatate la intervale mici de timp.
Pe aceasta locomotiva s-a folosit sistemul de filtrare a aerului cu ajutorul unui filtru inertial cu autocuratire. Filtrarea aerului se produce prin traversarea bateriei de filtrare. Aerul aspirat este supus la o accelerare si o schimbare brusca de directie, astfel ca particulele de praf se separa prin inertie. O parte din aerul aspirat este utilizat pentru transportul prafului ce s-a separat.
Pentru cele 2 locomotive prototip, rotorul ventilatorului a fost procurat de la firma Sulzer din Elvetia,iar filtrul inertial a fost procurat de la firma SAB din Suedia, care l-a executat dupa conceptia firmei FARR Company, Los Angeles, SUA.
Rotorul ventilatorului a fost prevazut din constructie cu posibilitatile de reglare a unghiului de inclinare a paletelor, spre a se putea interveni la prototip asupra gradului de presurizare a locomotivei.
Probele efectuate la instalatia de filtrare si presurizare aer.
Probele s-au efectuat in perioada 31 august- 4 septembrie 1971, la Uzina Electroputere din Craiova, pe stand si in parcurs, pe traseul Craiova-Turnu Severin si retur, cu participarea a doi delegati de la firma Sulzer si a unui delegat de la U.C.M. Resita.
Pe standul reostatic de probe pentru locomotive de la Uzina Electroputere s-au efectuat urmatoarele masuratori:
-presiunea aerului in sala masinilor
-debitul aerului aspirat
-debitul aerului care autocurata filtrul
-temperatura aerului in sala masinilor, langa agregatele generatoare de caldura
-temperatura uleiului angrenajului conic de transmisie dintre arborele orizontal si cel vertical
Tot aici s-au efectuat si probe cu praf si nisip, spre a verifica gradul de curatire al filtrului inertial.
Pe standul de ploaie artificiala s-a executat proba de ploaie a instalatiei de filtrare.