Locomotiva De 6/6 "Seetal Krokodil"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Calea ferata "Seetal" a fost electrificata in anul 1910, ea functiona cu tensiunea de 5,5 kV si 50 Hz. Pana in anul 1926 pe aceasta linie s-au utilizat doar trenuri automotor, datorita cresterii traficului au fost livrate in anul 1926 3 locomotive din seria De 6/6 destinate in special transportului de marfa. Aceste locomotive trebuiau sa poata circula pe curbe stranse, sa aiba o greutate pe osie de max 12,5t si sa poata remorca un tren de 200t pe o panta de 3,6%. Datorita asemanarii cu locomotivele Ce 6/8 aceste locomotive au primit porecla de "Seetal Krokodil", dar aceste 2 locomotive nu au nimic comun. Fabricantul SLM/BBC a obtinut aceasta locomotiva prin unirea a 2 locomotive de manevra Ee 3/3, de la care a fost preluata partea mecanica. Pana in anul 1954 locomotivele au avut culoarea verde inchis (tannengruen), apoi au fost vopsite in culoarea rosu-oxid a locomotivelor de manevra. Au circulat pe aceasta linie pana in anul 1983, 2 locomotive s-au casat iar 15301 a fost vanduta companiei private OeBB.

Modelul De 6/6 a fost produs la scara HO doar de catre Trix si Maerklin, Trix a fabricat 3 versiuni: 22727 (rosu oxid), 22329 (verde) si 22536 (verde cu weathering). In continuare am sa prezint modelul 22536, toate fotografiile sunt cu acest model. Locomotiva este realizata integral din metal, cu o finisare de calitate superioara, reprezinta locomotiva asa cum se putea vedea in anul 1953. Tractiunea se face pe toate cele 6 osii cu ajutorul unor roti dintate. Motorul cu volanta este amplasat central. Interfata digitala NEM 652, posibilitate de alimentare prin catenara. Pentru functionarea in analog locomotiva este echipata cu un modul care asigura iluminarea constanta indiferent de tensiunea de alimentare. Locomotiva este deosebit de silentioasa, functioneaza perfect chiar si pe sine cu raza mica (358 mm). Weatheringul este executat manual. Iluminarea este executata cu LED-uri galbene, dupa standardul elvetian (3 lumini fata/ o lumina dr. spate). Cateva fotografii cu modelul Trix:

 
Sunt absolut ravasit de impactul vizual al weathering-ului. Intrebam in prezentarea facuta de Obiwan, daca mai aveti cunostiinta de modele livrate de producator cu asemenea weathering. N-a raspuns nimeni si inclin sa cred ca acest model e un fel de premiera mondiala ?! :confused:
Personal cred ca daca acest lucru s-ar repeta mai des, la alte modele, la alte firme, am avea un boom al vanzarilor .....
 
Dimpotriva.Cel putin in Romania foarte putini colectionari isi doresc whethering la materialul rulant.
 
Din orice unghi ai poza-o, tot jegoasa ramane! Cred ca o duc inapoi la fabrica sa-i traga un shampon. :D
La Trix mai era disponibil un Monstru AE 8/ 14 cu Weathering, dar cred ca totusi micutzul Krokozaur e mai reusit la acest capitol. As putea spune "Jeg de clasa'' :evil:
 
Au mai fost cateva modele fabricate de Trix:

http://www.trix.de/produkte/frontend/image.php?bezeichnung=Dampflokomotive+mit+Schlepptender.&nr=22043&picname=22043.jpg

http://www.trix.de/produkte/frontend/image.php?bezeichnung=Doppel-Elektrolokomotive.&nr=22362&picname=22362.jpg
 
HGDAN, te rog nu mai posta poze cu Weathering de TRIX, ca o sa ajung sa aloc si somajul pe ianuarie 2010 :D :( :( :(
Toate bune!
 
LDH a spus:
alin a spus:
Dimpotriva.Cel putin in Romania foarte putini colectionari isi doresc whethering la materialul rulant.

Corect :D

De gustibus non est disputandum biensur, dar daca acuratetea si realismul sunt importante, atunci weathering-ul nu ar trebui neglijat, nu?! In modelismul static el face diferenta intre o "macheta" si o "jucarie"
 
Blue-Max a spus:
LDH a spus:
alin a spus:
Dimpotriva.Cel putin in Romania foarte putini colectionari isi doresc whethering la materialul rulant.

Corect :D

De gustibus non est disputandum biensur, dar daca acuratetea si realismul sunt importante, atunci weathering-ul nu ar trebui neglijat, nu?! In modelismul static el face diferenta intre o "macheta" si o "jucarie"

Ai perfecta dreptate si sustin ideea

Daca ai sa mai cauti prin forum ai sa vezi ca nici cei carora le place weathering-ul nu sunt putini.

Este destul sa parcurgi colectia lui cosmin78 care are toate, sau aproape toate modelele, cu urme de uzura asa cum le sta bine unor machete ce incearca sa se apropie de cele reale.
 
Blue-max, ai zis cum nu se poate mai bine.Poate insemna diferenta intre macheta si jucarie.Nu te pot contrazice decat la "boom-ul " in vanzari,incomparabil mai multi ar cumpara produsul cu aspectul imaculat decat cel weatherizat...
 
In modelismul feroviar continental (practic, german) chestia asta cu weathering-ul este introdusa de Trix pe post de noutate absouta, insa in modelismul feroviar britanic ea este binecunoscuta de multa vreme. Practic, acolo toate modelele noi sunt oferite de producator de la bun inceput in doua variante: fara weathering si cu... si inca la acelasi pret!
 
Ma bucur sa aud ca weathering-ul e popular la britanici. N-am stiut. Si e bine ca au inceput sa se molipseasca si nemtii :idea: . Va dadti seama ce ar putea iesi din acuratetea germana si spiritul artistic britanic :D
Iar weathering-ul poate fi si discret, ponderat. Totul e sa stearga aceea impresie de "jucarie", pe care o au unele modele, in ciuda detalierii deosebite.
 
Ia veterizati voi asta:




...sau asta...




..sau poate...





Cam curatele, nu? Chiar si peronul, chiar si pietrisul...
Or fi de jucarie!
:D


PDI
 
Salut,

pana la urma e chestie de gusturi, unora le plac curate altora nu, sau invers,
important e ca si in realitate se regasesc si curate si "murdare" si atunci sunt corecte ambele variante.

Eu le prefer in functie de garnitura la care le pun sa traga, daca e o garnitura de calatori, tren intercity, international, prefer o locomotiva intretinuta, impecabila, daca am un marfar prefer una cu weathering, a nu se intelege ca un marfar nu poate avea locomotiva intretinuta :D .
 
PDI a spus:
Cam curatele, nu? Chiar si peronul, chiar si pietrisul...
Or fi de jucarie!
:D
PDI
Cum ziceam, weathering-ul poate fi si discret, aproape insesizabil :D Nu trebuie sa vedem rugina, jeg si vopsea sarita cu duiumul. Sunt sigur ca daca puneai poze de rezolutie marita, in care se putea da zoom adevarat :wink: iti gaseam ceva "mizerie & uzura".
 
Din pacate photobucket reduce rezolutia imaginilor postate, dar daca tii neaparat iti pot trimite pe o adresa de mail pozele asa cum le-am facut. Adica facute tocmai pentru a vedea luciul materialului rulant si, vai lor, lipsa ruginii. Ce sa-i faci, unii au starpit praful inaintea poliomielitei. :D

Dar, cum se zise mai sus, de gustibus....

PDI
 
@ PDI:

Ei, acum nu cred ca tocmai Elvetia ar trebui s-o luam de model; o tara unde toti oamenii obisnuiti merg cu bicicleta chiar daca au bani de "gipan", din motive de constiinta ecologica; o tara unde noroiul si praful se vad doar in poze; in fine, o tara unde pana si nemtii vor sa emigreze!

Vorba bancului acela vechi:

Intrebare: "Se poate construi socialismul intr-o tara ca Elvetia?
Radio Erevan raspunde: "Se poate, tovarasi, dar... n-ar fi pacat?" ;-)

Totusi, imi aduc aminte de Horia care spunea recent despre niste locomotive elvetiene care nu erau tocmai excesiv de curate, asa ca probabil si acolo este de discutat.

Spuneam mai devreme ca in UK modelele sunt de regula oferite de la inceput in doua variante: standard si weathered. Pentru cine a vazut trenuri britanice actuale pare evident de ce se intampla asta. Ai zice ca intr-o insula unde este atata ploaie nu mai e nevoie sa mai si spele cineva materialul rulant: ei bine, nici vorba!

Chestia asta cu weatheringul la modelismul feroviar britanic este valabila mai ales pentru epocile "moderne" incepand de la gruparea celor "patru mari" in BR (epoca a III-a)

Pentru epocile mici (I-II) nu e cazul. Cu foarte rare exceptii (locomotive industriale lucrand in zone foarte "murdare" gen cariera sau mina) toate pozele pe care le-am vazut cu trenuri britanice prezinta niste trenuri foarte curate.

Intrucat si in pozele CFR-ului, dar si orasele romanesti din acele vremuri pare la fel judecand dupa poze, stau si ma intreb daca nu cumva praful din Romania este o inventie de dupa 1950? :confused:
 
Acum revenind la "oaia" noastra, De 6/6, modelul e realmente superb, mai ales ca personal sunt "atras" de modelele exotice, care difera mult de simple cutii pe roti. La o masina de manevra, intradevar un pic de prafuiala nu strica. Sunt impotriva imbatranirii exagerate care de multe ori sare departe de realitate (vezi un BR120 prin unul din posturile de pe forum). Asa ca, hgdan, la mai multe modele de acest fel. ...si ce bine i-ar sta cu cuple Fleischmann profi.... :wink:

PDI