Locomotiva DA 62-1110-6

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Irish_Railways

Active Member
Trenulist
29 Februarie 2008
189
0
Oradea
www.mariusbulzan.com
WEBSITE
http://www.mariusbulzan.com
LOCATION
Oradea
In cele ce urmeaza va prezint prima locomotiva CFR la scara 1:87 din depoul CF IR.

Este vorba de DA 62-1110 a CFR Calatori, locomotiva ce a apartinut depoului Oradea. Intre timp aceasta a fost renovata si revopsita (INDA) si este masina de Satu Mare, daca nu ma insel.

Istoria modelului este interesanta in ceea ce ma priveste.
Am achizitionat ultima bucata din seria 0801 de la magazinul ce le-a pus prima data "in circulatie", fara accesorii. (fiind ultimele bucati)

Stiute fiind problemele seriei "fara aia, fara cealalta" si acum "fara accesorii" eram obligat sa ma gandesc la o ceferizare. Dupa cateva sfaturi cerute de la cunoscatori m-am gandit la o varianta nemaintalnita: Clasa 62. Semne distinctive: dunga rosie incadrata de doua dungi albe si "viteza de croaziera" de 120 km/h. (o mai fi si altele dar nu le stiu)

Lucrarile de transformare au avut loc la atelierele Savin, lucrari care au durat nesperat de mult. Intr-un final locomotiva a ajuns la Oradea cu accesoriile montate (multumita lui Paul) si ea se prezinta altfel:



Vor mai urma mici adaugiri la nivel de accesorii.
 
Frumos culori pus la el este! daca ar fi a mea, as incerca un "ars " pe cos, cu ceva metalizer cupru, sa se vada ca se incinge treaba. Imi place schema de vopsire, desi modelul Tillig e un mic dezastru, cel putin acum sta bine la capitol optique...

felicitari proprietarului si la nenea Savin!
 
Irish_Railways a spus:
In cele ce urmeaza va prezint prima locomotiva CFR la scara 1:87 din depoul CF IR.



Lucrarile de transformare au avut loc la atelierele Savin, lucrari care au durat nesperat de mult. Intr-un final locomotiva a ajuns la Oradea cu accesoriile montate (multumita lui Paul) si ea se prezinta altfel:

Este a doua locomotiva DA transformata pe care o vad cu ramele boghiurilor vopsite rosu,ca originalul.Suportul arcurilor suspensie cutie,se demonteaza foarte simplu si se vopsesc in negru,deci se poate face home
 
Imi place mult lucrarea.S-a lucrat curat si ingrijit !

O mica specificare as vrea sa fac : fantele laterale superioare, pentur mai mult realism puteau fi vopsite cu un ton de gri mai inchis. La fel si partea mecanica. Oricum, asta se poate face si acasa, printr-un mic weathering.

O zi buna !
 
@andreiul - da-mi voie sa te contrazic in ce priveste foile de arc de pe boghiu: sunt in aceeasi culoare ca boghiurile. Iata un DA proaspat vopsit:



In ce priveste tampoanele, cred ca ai dreptate.

@aulin

Nu numai culoarea ramelor boghiurilor a fost schimbata. Locomotiva a suferit mai multe transformari. E o intreaga lista. Daca stii la ce sa te uiti se vede din poze.

@ George

.. la un mic wathering m-am gandit si eu pentru exact aceleasi parti care le-ai specificat tu.

Multumesc tuturor pentru aprecieri.
 
Irish_Railways a spus:
Nu numai culoarea ramelor boghiurilor a fost schimbata. Locomotiva a suferit mai multe transformari. E o intreaga lista. Daca stii la ce sa te uiti se vede din poze.

Prietene,eu stiu ce munca este la o astfel de modificare(numai dungile rosii si albe citi nervi i-ti maninca,chederele la ferestrele laterale,etc.)
 
aulin a spus:
Irish_Railways a spus:
Nu numai culoarea ramelor boghiurilor a fost schimbata. Locomotiva a suferit mai multe transformari. E o intreaga lista. Daca stii la ce sa te uiti se vede din poze.

Prietene,eu stiu ce munca este la o astfel de modificare(numai dungile rosii si albe citi nervi i-ti maninca,chederele la ferestrele laterale,etc.)

Scuze. Atunci am interpretat eu gresit ceea ce ai spus tu mai sus.
 
Pentru un weathering cat mai aproape de realitate trebuie sa te gandesti cam ce se intampla in realitate!
In primul rand, in spatele jaluzelelor orizontale (superioare) se afla filtre de aer. Aceste jaluzele sunt prize pentru aerul aspirat in sala masinilor iar jegul de pe ele ar trebui sa aiba o nuanta usor maronie (mai degraba vorbim de praf decat de unsoare si vapori de ulei).
Unsoarea apare la arcurile in foi, la capacele cutiilor de osii (in jurul lor si mai ales la partea inferioara) si la partea superioara si inferioara (inclusiv cu urme de scurgeri) a jaluzelelor radiatoarelor. Urme de unsoare pot apare si la toate bolturile balancierilor suspensiei (cei de la osii si cei dintre osiile 1-2 si 5-6). In fotografii am vazut scurgeri de ulei si la al doilea capac de vizitare al compresorului (la capatul dinspre postul 2) si la ultima trapa din sasiu dinspre radiator (pe-acolo se umbla cu ulei).
Tine cont si de murdarirea zonei treptelor de sub usile de acces catre exterior ale cabinelor.
Nu vreau sa crezi ca am venit sa fac praf realizarea atelierului Savin (pare a fi singurul loc unde se tine cont de vopirea in rosu a sasielor boghiurilor), dar daca se pune problema weathering-ului, ceea ce am vazut este incomplet.
Recomand studierea a cat mai multe fotografii (inclusiv cu plafonul care in cazul nostru vad ca e curat ca lacrima, in afara de putina afumatura la evacuare).
 
Am studiat multe poze cu DA-uri. Sunt constient ca weatheringul facut de mine nici nu se apropie de cel real. De aceea l-am numit "mic". Nici nu va ajunge sa fie cum zici tu pentru ca nu sunt adeptul locomotivelor murdare si jegoase.

A fost nevoie de multa munca de lamurire sa ma conving ca trebuie sa fac si atata cat s-a facut pana acum.

Locomotiva este noua si asa va ramane. Multumesc oricum pentru sfaturi.
 
Vali, acuma depinde fiecare ce vrea de la un model si ce gusturi are. Varianta aceasta este ceva ce seamana cu o locomotiva scoasa de pe poarta societatii reparatoare cu maxim 2-3 parcursuri. Depinde cat de muncit vrei sa arate.Mie personal nu-mi place pe locomotive niciun fel de weathering. Imi place aspectul de fabrica, proaspat vopsit ( daca se poate si si in schema standard data de uzina ) .

Sunt oameni si oameni tot asa si gusturi. Ca weathering se mai poate umbla si la osii si plug. Si desigur, la rezervor.
 
Interesante detalii specifice realizate: flansa cuplei care se intalneste la locomotivele cu numerele de serie mai mari si gratarele micsorate si despartile la cele 4x "geamuri" false de pe lateral.
 
Nici eu nu sunt un fan al weathering-ului in primul rand pentru ca eu personal consider ca nu am "mana" (si cred ca nici inima) sa fac asa ceva cu jucariile astea (care sunt destul de scumpe) si in al doilea rand pentru ca in cazul murdaririi unei jucarii (fie locomotiva, fie vagon) trebuie sa te apuci sa le "operezi" pe toate! Nu poate sta o "mizerie" langa un "cristal" - e contra firii.
Am intervenit in discutie pentru ca acolo unde s-a aplicat weathering, acesta este destul de accentuat (vezi arurile in foi) iar alte zone sunt ca scoase din fabrica.
 
WeepingEye a spus:
Nu vreau sa crezi ca am venit sa fac praf realizarea atelierului Savin (pare a fi singurul loc unde se tine cont de vopirea in rosu a sasielor boghiurilor)

Vali, trebuie sa fac o precizare vopirea in rosu a sasielor boghiurilor a fost facuta la cerere :!: Eu am fost cel care a cerut si la 801-ul meu si la locomotiva lui Irish. Daca sti ce sa ceri normal ca iese ceva corect, altfel orice 1043 Roco vopsit gri cu dunga albastra va fi numit "bobic" seria 43.
 
Atunci sincere felicitari celui care a intocmit "caietul de sarcini"! Consider ca un detaliu important pe care multi l-au omis.