Locomotiva cu abur expusa la Sibiu.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
105
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Se pare ca vine si randul Sibiului sa aiba o locomotiva cu abur, mobilier stradal:

http://www.sibiustandard.ro/22162/locomotiva-cu-abur-in-piata-garii.html

COMPANIA nationala de Cai Ferate a solicitat Primariei Sibiu aprobarile necesare pentru amplasarea unei locomotive cu abur in Piata Garii. Solicitarea prevede amplasarea acestei locomotive pe o suprafata de 39 de mp, in zona nepavata intre cladirea statiei CFR Sibiu si Capela Crucii, in apropierea gardului ridicat pentru a delimita zona Autogarii. Locomotiva pe care cei de la CFR vor sa o amplaseze in Piata ca exponat a fost fabricata in Polonia in 1949 si a circulat timp de 41 de ani, intre 1949 si 1990, pe calea ferata ingusta care initial unea Sibiu - Agnita - Sighisoara. In greutate de 27 de tone, cu o lungime de 11,5 m si o inaltime de 2,7 m, locomotiva face parte din patrimoniul national tehnic, fiind clasata in categoria Tezaur.

Pentru amplasarea acestei locomotive, CFR solicita, deocamdata, concesionarea celor 39 de mp de teren pe o perioada de cinci ani, cu posibilitatea de prelungire. De amplasarea exponatului, aranjarea zonei si administrarea acesteia se obliga prin contract sa se ocupe tot Compania Nationala de Cai Ferate. Solicitarea CFR vine in contextul reamenajarii Pietei Garii, dupa demolarea imobilului in care a functionat braseria Abel. In functie de starea utilitatilor, aici ar putea fi reamenajata o toaleta publica sau ar urma ca totul sa fie daramat si lasat doar pavaj, dupa modelul celui finalizat in 2007.
 
Aflam si noi, profanii, lucruri noi: locomotivele CFR 764.050-059 "DUNA" au circulat 41 de ani pe linia Sibiu - Agnita - Sighisoara ! :D
Bravos "celor de la CFR" care au dat stirea si au luat initiativa. Incet, incet, tot ce a mai ramas se va transforma in astfel de monumente, asociate ca importanta cu toaleta publica ce se va amenaja in zona !
In timp ce "cei de la CFR" au astfel de preocupari primordiale pentru natiune si istoria CFR, "muzeul" de locomotivele de la Sibiu incepe sa semene din ce in ce mai mult cu un celebru cimitir din Bucuresti ...
Pentru a pastra totusi "spiritul" acestui forum, trebuie precizat ca locomotive poloneze (Chrzanow) 764.050-059 au fost comandate de CFR special pentru complexul de linii inguste de la Satu Mare. Dupa inchiderea acestor linii, locomotivele au fost transferate dupa anul 1990 la alte depouri (Turda si Targu Mures), unde au fost folosite foarte putin (in special pentru trenuri turistice), Din cate stiu, la Sibiu nu a fost in serviciu niciodata o astfel de locomotiva.
Dar, in presa apar multe minuni (probabil ca si regele Carol a avut ceva legaturi cu o astfel de locomotiva, sau nazistii ???). As fi curios sa stiu totusi pe cheltuiala cui se vor face aceste lucrari, daca Ministerul Culturii a fost consultat, si alte maruntisuri de acest fel.
 
Serban,

tocmai pentru asta opinia ta este atat de importanta !

Pentru ca in presa romaneasca ajung cumva aceste informatii. Nu stiu (si nici nu imi permit sa dau cu presupusul) dar de undeva pornesc. Mai mult de atat, e cineva legat de calea ferata cumva, pentru ca proaspat absolventii de facultati de jurnalism (un fel de scoli profesionale acum, aparute prin toate oraselele) nu ar sti fara ceva "experti" sau "surse" cum le zic ei, nici macar ca ar fi existat o cale ferata intre Sibiu si Sighisoara.

Da de unde sa mai atribuie si locomotive acestei linii !!!!!!!!!!!!

Probabil vom auzi si despre aceasta locomotiva ca a facut parte din trenul regelui Carol ....

Eu am luat articolul din ziar, asa cum a aparut. Multumesc pentru corectura si adaugiri.
 
Tragic! :(
In loc sa ne straduim sa avem o locomotiva functionala ca aici, o verisoara Px48 in Polonia: http://video.google.com/videoplay?docid=-3846370908979091348 , vom avea o toaleta clasata in tezaur. Daca locomotiva va arata ca 764.050 expusa la Salonta... :x
Pe zi ce trece ma consolez cu gindul ca locomotivele plecate din tara au avut o soarta mai buna. Probabil cei care categorisesc "adunarea" de la Sibiu drept muzeu n-au avut ocazia sa vada macar un muzeu feroviar.
 
Salutare!

Locomotiva cu pricina este nr. 764.056, care zace de cativa ani buni pe o platforma din spatele depoului Sibiu. Cand s-a amenajat muzeul din cadrul depoului, back in 1994, au apucat sa-i duca doar tenderul pe noul postament, restul locomotivei ramanand pe platforma. Li s-or fi terminat banii, sper ca nu vointa.
O poza graitoare despre starea actuala a acesteia se gaseste aici:
http://www.lokralf.de/html/cfr_764_056.html
, pe langa multe altele de prin internet. Puteti gasi chiar si tenderul.

E adevarat ca locomotiva, ca de altfel nici una din suratele ei poloneze, nu a circulat niciodata pe ruta Sibiu-Agnita(-Sighisoara), nepunand la socoteala cele cateva ore din data de 2 aprilie 2007 cand poloneza 764.052 a tractat 2 vagoane pe cativa zeci de metrii in fata remizei de cale ingusta din Sibiu pentru un reportaj al BBC, dar poate daca in cererea catre Consiliul Local Sibiu n-ar fi fost spus acest lucru nu s-ar fi primit aprobarea (Da, aprobarea a fost data in sedinta CL din data de 29 ianuarie). Mentionez ca la acea data nu aveam la cunostinta acest subiect, deci nu sunt in nici un caz raspunzator de eroare.
Personal am aflat din acelasi articol despre idee si mi s-a parut exceptionala, atat pentru Sibiu cat si pentru locomotiva in sine, si chiar pentru marketingul proiectului de relansare a mocanitei pe traseul Sibiu-Agnita, din care fac parte. Oricum nu are nimeni bani deocamdata sa bage in restaurarea ei functionala, asa ca decat sa rugineasca in spatele depoului, mai bine sa fie cat de cat protejata printr-un strat de vopsea si sa incante privirile trecatorilor din piata garii.

Mai mult, dupa citirea articolului am luat legatura cu initiatorul ideii (sa vedem daca-l ghiciti) si mi-am oferit ajutorul voluntar la cosmetizarea acesteia, prin intermediul asociatiei pe care o conduc - Asociatia prietenii mocanitei Sibiu-Agnita. Sper ca gestul nostru sa fie un indemn si pentru alti impatimiti ai cailor ferate, deja avand unele semnale pozitive de la cativa dintre voi.

Gabi, in tara exista doua astfel de locomotive functionale, una chiar aici in Sibiu, mai sus amintita 764.052, si inca una la Targu Mures, repectiv 764.053, ambele reconditionate pe vremea cand SAAF-ul facea si lucruri bune.

Toate cele bune de la Sibiu!
 
Stirile se fac de regula cu aportul a doua parti: cel care scrie si cel care vorbeste. Jurnalistul (fara a incerca sa iau apararea acestei categorii) nu are niciodata posibilitatea de a coperi plaja larga a subiectelor despre care scrie. El trebuie sa ia "de bun" ceea ce i se ofera, iar pentru stirile din aceasta categorie, nu se mai face de regula documentare suplimentara. Adica vorbeste cu cineva pe care il considera abilitat, un purtator de cuvant, sau reprezentant al relatiilor cu presa din zona de interes, dupa care evident, nu alearga la biblioteca sau pe net pentru a controla stirea.

Deci probabil, ca sunt persoane care ori nu cunosc, ori nu dau importanta caracterului istoric al informatiilor, atunci cand le vireaza catre presa. Solutia ar consta probabil in incercarea ca, atunci cand se pune in opera situatia descrisa, sa participe la conferinat cu pricina si pasionati care cunosc mai multe in domeniu, si care au si timpul necesar unei astfel de actiuni, pentru a participa cu informatii complete si corecte.
 
Buna Giuseppe,

in presa sibiana din 2008 sunt cel putin 2 articole importante despre lucrarile de reabilitare ale liniei (sau macar despre intentii in acest sens).
Cel putin pe un forum din Romania, se afirma ca lucrarile sunt in toi, astfel incat in primavara :confused: sa avem din nou mocanita functionala.

http://www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php?t=246&mforum=mirceacool

M-as bucura daca in calitatea ta de presedinte al Asociatia prietenii mocanitei Sibiu-Agnita ne-ai da ceva informatii despre acest proiect:
Daca se lucreaza pe undeva, cand, unde, care este situatia proiectului astazi.

Raman totusi la ideea ca ar trebui respectata istoria unei locomotive si nu atribuite legende, greu apoi de sters. Chiar daca a fost o biata Mocanita, care nu a tras la viata ei decat truck-uri cu lemne, nu Orient Expresul, hai sa-i respectam identitatea asa cum e. Si putin mai multa responsabilitate in informatiile date catre presa nu ar strica, indiferent din partea cui vin.
 
Un scurt raspuns ca sunt pe fuga.

Nu stiu cine vorbeste pe forumuri despre lucrarile de aici, dar n-as putea spune ca sunt in toi, si in nici un caz ca la primavara ar fi linia functionala. Poate primavara viitoare, desi it's a long shot.
Deocamdata lucram doar noi, o mana de voluntari, in principal la gara Cornatel.

Poti citi mai multe aici:
www.sibiuagnitarailway.com/friends.php

Revin cu mai multe amanunte diseara.
 
Salut Giuseppe ,

De vagoanele de calatori ce ne mai poti spune ?

Am fost in toamna aceasta la Sibiu pe la muzeu si am vrut sa vad ce a mai ramas la depoul de ingusta dupa masacru...
Am gasit pana la urma strada ce trece pe langa depou.
Cand am ajuns era o liniste totala, nici tipenie de om , ma apuc, fac cateva poze la vagoane si... deodata observ la cativa metri langa mine cusca cu un ditamai dulaul Dezlegat care sforaia de zor...
Mare miracol ca nu s-a trezit, ca altfel nu mai scapam viu de acolo...
De primul am scapat apoi m-am trezit cu alt dulau langa mine, al unui localnic care a Zburat peste gard :x
De la respectivul localnic am aflat cat de norocos am fost ca am sapat de bestia ce pazeste depoul de hoti dar si de eventualii pasionati sau trecatori...
Totusi pe langa depou trece o strada marcata pe harta ca atare, este normal sa lasati cainele dezlegat ?
Poate ataca orice trecator...

Depoul dupa masacru :(
 
B74MRV, sunt si oameni din judet care ne ajuta. Putini, dar sunt. Majoritatii nu-i pasa, ne cred nebuni sau sunt simpli spectatori. Oricum, personal ma bucur ca, comparativ cu anii trecuti, sunt mult mai putini care ne pun bete in roate. Macar atat, si tot e bine.

Cristi, ai avut intr-adevar mare bafta ca nu s-a trezit cainele. De fapt e catea si e cam surda. N-a avut acceasi bafta un turist ceh acum cateva luni, care s-a trezit cu cateaua in ceafa. Noroc ca au intervenit repede angajatii depoului.
Poate nu sti, dar remiza de cale ingusta din Sibiu este a SFT-ului, angajatii sunt tot ai SFT-ului, de unde rezulta ca si cainele e tot al SFT-ului (chiar daca n-are contract de munca), deci nu prea am ce-i face. Oricum, pana sa aduca cainele se fura cate ceva de pe acolo in fiecare saptamana, acum nu cred ca a mai fost vre-o tentativa de cateva luni. Of course, la asta a contribuit si taierea materialului rulant de catre Remat - a disparut atractia principala pentru hotii marunti de fier vechi.
Al doilea caine cu care te-ai intalnit e si el naravas, pe mine m-a muscat o data de picior cand impingeam la un vagon. E foarte atletic si nu-i rezista nici un lant, nici un gard. Oricum, in zona aia nu poti rezista fara caine, dupa cum ai vazut e la indemana tuturor vagabonzilor, si nimeni nu-i paznic acolo.
Vagoanele ce le-am salvat de la taiere au fost transportate la Agnita, tocmai pentru ca remiza Sibiu nu este proprietatea noastra si in plus nu erau in nici un fel pazite (dupa cum am spus, cateaua e surda). Acum stau bine mersi la intrarea in Agnita, intr-o curte pazita, asteptand vremuri mai bune (sa gasim finantare pentru restaurare sau sa ne facem timp noi voluntarii de ele). Iti poti da seama ca 7 voluntari care muncesc de obicei doar sambata au multe altele de facut pe 73 km de cale ferata si 18 cladiri din care se fura saptamanal.

Ca sa-mi onorez promisiunea catre Catalin, revin cu detalii referitoare la stadiul actual al proiectului.
Pe partea de hartzogarie, suntem in stadiul realizarii unui nou studiu de fezabilitate, deoarece studiul sponsorizat de fundatia Mihai Eminescu acum 4 ani nu mai este valabil, in ianuarie 2008 schimbandu-se normativele referitoare la SF-urile pentru accesarea fondurilor de dezvoltare. Dupa ce vom avea noul studiu se va trece la scrierea si depunerea proiectului de finantare.
Pe partea de practica, neavand deocamdata fonduri substantiale, ci doar sponsorizari de la aceeasi fundatie Mihai Eminescu si o persoana de cetatenie britanica, nu ne putem permite sa angajam o firma pentru RK-ul liniei, asa ca incercam prin voluntariat sa folosim banii cat mai eficient cu putinta, in contextul in care se fura inca destul de mult din fiecare gara si chiar de pe traseu. La Cornatel, gara cea mai afectata de furturi, am reusit sa diminuam destul de mult acest fenomen, atat prin sesizarea politiei locale si politiei TF, dar mai ales prin prezenta noastra sporita acolo.
Merge greu totusi, dupa cum am mai spus, lucram doar sambata, si atunci cei care nu au nunti, botezuri sau alte obligatii.
Maine mergem sa curatam buruienile uscate de pe liniile 3 si 4 (sub care buruieni tocmai am descoperit fantana pentru alimentarea turnului de apa, la nivelul solului, neacoperita), in pregatirea pentru ierbicidarea din luna martie. Din aceeasi cauza a fondurilor reduse nu speram decat la ierbicidarea teritoriului garii si poate inca cateva sute de metrii inspre Hosman.
Alte lucrari urgente planificate pentru anul in curs sunt reparatia magaziei de marfuri, care sta sa cada, a turnului de apa, care nu mai are acoperis, si a remizei pentru drezina.
O sa dezvolt in curand si pagina asociatiei de pe site-ul caii ferate, sa va faceti o idee mai clara despre proiectele de acolo.

O alta activitate consta intr-o deplasare in Tara Galilor din Marea Britanie in luna mai, o excursie de lucru la o cale ferata istorica de acolo, proaspat luata din mainile (sau mai bine zis flexurile) guvernului de o asociatie asemanatoare cu a noastra, unde ii vom ajuta sa o repuna pe picioare (traverse). Excursia ne este oferita de organizatia New Europe Railway Heritage Trust din Londra, care a activat in proiectul caii ferate Sibiu-Agnita inca de la bun inceput.

Merge inca destul de greu, suntem doar la inceput, nu avem experienta, suntem putini dar macar suntem convinsi de ceea ce facem.

S-auzim numa de bine,
Giuseppe
 
Aiaiai , de aia am scapat eu, ca era surda... brrrrrr :?
Eu personal as face plangere la primarie , e totusi o strada publica si sa lasi un caine asa periculos nelegat din cate stiu constituie infractiune. :-?
Sa isi puna un gard....sau macar un panou la 500 m in ambele directii cu "ATENTIE CAINE FOARTE AGRESIV , CONTINUATI PE PROPRIE RASPUNDERE" :skul:

Giuseppe , eu am o ruda la Sibiu si vara aceasta poate am sa fiu prin zona cateva zile , se poate organiza o plimbare cu minunea asta :D ?

http://www.sibiuagnitarailway.com/friends/images/05iul08/DSC00110.JPG

Si o vizita in depou cu instiintarea SFT-ului sa nu fim sfartecati cu bestialitate de catea... :D
 
Giuseppe a spus:
sunt si oameni din judet care ne ajuta. Putini, dar sunt. Majoritatii nu-i pasa, ne cred nebuni sau sunt simpli spectatori. Oricum, personal ma bucur ca, comparativ cu anii trecuti, sunt mult mai putini care ne pun bete in roate. Macar atat, si tot e bine.

Am aflat de curand de activitatea, eforturile si realizarile voastre. Sunteti de admirat si va felicit pentru entuziasm si perseverenta ! :aplauze:
Va apreciez cu atat mai mult cu cat stiu foarte bine ce inseamna aceasta activitate (noi am inceput-o la Covasna-Comandau prin 2001 si desi pe acolo nu prea avem cladiri, depouri si atat de multi kilometri de linie ca la Sibiu, nu am reusit decat sa mentinem cat decat linia intr-o oarecare stare de functionare. Reactia "spectatorilor" este insa aceeasi si acolo, din pacate. Norocul nostru este ca exista insa interes si preocupare din partea autoritatilor locale. As vrea sa spun totusi ca va fi foarte greu sa se faca ceva doar cu munca voluntara si posibilitatile personale ale unor pasionati. Cea mai dificila problema ramane in continuare problema furturilor si a distrugerilor doar din placerea de a distruge ("duba" de la planul inclinat a ajuns un schelet, platformele planului inclinat sunt devastate, etc.). Poate o solutie ar fi "angajarea" unor patrupede (am inteles ca la Sibiu functioneaza metoda !!!) care sa descurajeze bipedele amatoare de fier vechi.
Referitor la locomotiva 764.056, va doresc succes, pacat ca a fost lasata sa devina epava - poate ne explica initiatorul proiectului de ce a trebuit sa astepte atatia ani inaintea expunerii ?
Inca odata felicitari si va asteptam in vizita si pe la Covasna - Comandau ! ( de regula, in primul weekend din august se serbeaza zilele comunei Comandau si vom avea cu siguranta si un tren cu locomotiva cu abur)
 
Cristi, stai linistit ca-l cunosc pe caine si ma cunoaste si el pe mine. Nu-i mare lucru de vazut in depou, decat un diesel si 764.052 functionale si 764.205 in paragina, dar sper sa putem intra. Si o sa ne dam si cu ciclodrezina, cu siguranta.

Serban, cunosc si eu eforturile voastre de la Covasna-Comandau si pastrez o legatura relativ frecventa cu Andris. Recunosc totusi, spre marea-mi rusine, ca nu am avut inca ocazia sa si vizitez locatia. Dar zilele Comandaului din acest an pare o ocazie foarte buna sa va intalnesc. Poate vin si alti membrii ai asociatiei, in functie de obligatiile si planurile fiecaruia.

Aveti MARE noroc cu Consiliul Judetean acolo. Daca am fi avut si noi parte de asta am fi fost cu cativa ani in fata. Asta este...

Ma bucur ca ne-am conversat!

Numai bine,
Giuseppe