Zilele trecute am dat peste niste consideratii scrise intr-o publicatie de modelism ,in anul 1994.Autor ing. Gh Sterian Buzdrug.
Traficul sporit de pasageri din Germania sfarsitului anilor "50 au impus luarea masurii de reconstructie a 35 de exemplare din clasa BR 01de locomotive de tip "Pacific" unificate.Modificarile de reconstructie priveau aparatul de rulare, blocul cilindrilor,sasiul,cazanul si focarul,s.a...
Un numar de 12 locomotive au primit un set de roti "Boxopok",mult raspandite la masinile americane, ulterior revenindu-se la cele spitate,mai usoare si care solicita mai putin calea de rulare...
O alta modificare a fost schimbarea diametrului rotilor alergatoare la 1000mm in loc de 850 mm..Noul bloc al cilindrilor era construit prin sudare si era prevazut cu un sertar care prin inchiderea regulatorului stabilea o legatura intre fata si spatele pistonului micsorand puterea consumata in mersul in gol...
Sasiul format din rame a fost redimensionat,lungimea totala a locomotivei a crescut de la 23940mm la 24350 mm...
Cazanul reconstruit producea 16.8 tone /abur/ora.,cu peste 2 tone peste cel original,atingand o putere indicata de 2500 CP...
La aproape jumatate din numarul de locomotive reconstruite s-a ales folosirea pacurii drept combustibil,consumarea pacurii facandu-se prin 2 arzatoare...
Diametrul rotilor alergatoare : 1000 mm
Diametrul rotilor cuplare : 2000 mm
Diametrul rotilor purtatoare : 1250 mm
Suprafata gratarului : 4.87 m2
Distanta intre osiile extreme ale masinii : 12400mm
Distanta intre osiile extreme ale locomotivei : 20320mm
Greutatea locomotivei in serviciu fara tender : 111 t
Viteza permisa de mers : 130 km/h
Tipul tenderului : 2"2"T34
Cantitatea de apa : 34 m3
Cantitatea de carb 10 t
Pacura Aprox 13,5 m3
Traficul sporit de pasageri din Germania sfarsitului anilor "50 au impus luarea masurii de reconstructie a 35 de exemplare din clasa BR 01de locomotive de tip "Pacific" unificate.Modificarile de reconstructie priveau aparatul de rulare, blocul cilindrilor,sasiul,cazanul si focarul,s.a...
Un numar de 12 locomotive au primit un set de roti "Boxopok",mult raspandite la masinile americane, ulterior revenindu-se la cele spitate,mai usoare si care solicita mai putin calea de rulare...
O alta modificare a fost schimbarea diametrului rotilor alergatoare la 1000mm in loc de 850 mm..Noul bloc al cilindrilor era construit prin sudare si era prevazut cu un sertar care prin inchiderea regulatorului stabilea o legatura intre fata si spatele pistonului micsorand puterea consumata in mersul in gol...
Sasiul format din rame a fost redimensionat,lungimea totala a locomotivei a crescut de la 23940mm la 24350 mm...
Cazanul reconstruit producea 16.8 tone /abur/ora.,cu peste 2 tone peste cel original,atingand o putere indicata de 2500 CP...
La aproape jumatate din numarul de locomotive reconstruite s-a ales folosirea pacurii drept combustibil,consumarea pacurii facandu-se prin 2 arzatoare...
Diametrul rotilor alergatoare : 1000 mm
Diametrul rotilor cuplare : 2000 mm
Diametrul rotilor purtatoare : 1250 mm
Suprafata gratarului : 4.87 m2
Distanta intre osiile extreme ale masinii : 12400mm
Distanta intre osiile extreme ale locomotivei : 20320mm
Greutatea locomotivei in serviciu fara tender : 111 t
Viteza permisa de mers : 130 km/h
Tipul tenderului : 2"2"T34
Cantitatea de apa : 34 m3
Cantitatea de carb 10 t
Pacura Aprox 13,5 m3