Loc amenajat pentru fotografiat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare,
urmarind retrospectiva saptamanii pe un post local tv, am ramas placut surprins de faptul ca pe aeroportul timisorean s-au amenajat locuri de fotografiere a avioanelor in conditii legale, pentru pasionatii de fotografie aeronautica. Cei interesati se inscriu pe liste cu 48 de ore inainte de datele anuntate, se face un instructaj de protectie si securitate, dupa care reprezentantii firmelor de paza insotesc fotografii amatori in zonele de "lucru". Din ce am inteles, pana acum era o pasiune la limita legalitatii, oricum fotografiatul in incinta aeroportului era interzis. In sfarsit se intrezareste un semn de normalitate pentru o pasiune si in aceasta zona, si firesc m-am gandit la ceea ce se chiama train spotters, si intra in domeniul nostru de interes.

Ma intreb cat ar fi de greu sa se organizeze ceva similar si in gara sau garile din tara, ca sa generalizam, daca nu locuri special amenajate, la trenuri neexistand totusi conditii de securitate ca si cele din domeniul aviatic, macar accesul liber cu o camera foto on mana fara a exista acea permanenta vanatoare sau jocul de-a ascunselea cu personalul cfr. Macar astfel toata lumea ar scapa de stress, si cei care cred ca pastreaza niscaiva secrete inexistente, si cei care doresc sa fotografieze material rulant fara a avea parte de injuraturi.
 
stageexp a spus:
Ma intreb cat ar fi de greu sa se organizeze ceva similar si in gara sau garile din tara, ca sa generalizam, daca nu locuri special amenajate, la trenuri neexistand totusi conditii de securitate ca si cele din domeniul aviatic, macar accesul liber cu o camera foto on mana fara a exista acea permanenta vanatoare sau jocul de-a ascunselea cu personalul cfr. Macar astfel toata lumea ar scapa de stress, si cei care cred ca pastreaza niscaiva secrete inexistente, si cei care doresc sa fotografieze material rulant fara a avea parte de injuraturi.

Fotografiatul în gă’ri NU e interzis, ca s㒠nu mai zic c㒠poţi merge pe câmp şi acolo nu te întreab㒠nimeni nimic... problema e mentalitatea comunist㒠a unora care se ştiu cu musca pe că’ciulă’. Pe când cu avioanele e mai greu, c㒠dup㒠ce pleac㒠de la aeroport se duc cam sus.
 
stageexp,

situatia de la aeroportul din Timisoara este si la OTP (Otopeni Bucuresti) si o sa apara si in alte locatii din Romania.
Diferenta nu este neaparat in conditiile de securitate ale zonei, e din alta parte...
Lucrurile au fost schimbate de comunitatea de pasionati aero (pe multi ii gasesti pe situl http://romanian-spotters.forumer.ro ) si pe felul cum si-au reprezentat interesele in relatia cu administratiile aeroporturilor din tara. Petitii, interventii, prezenta la diverse manifestari publice, etc.
E poveste lunga si ca un spotter aero mai mult decat amator o cunosc, partial.
Totul se rezuma la calitatea oamenilor care "bantuie" prin zona respectiva si la felul cum si-au facut lobby pe langa companiile aeriene. E o discutie destul de sensibila, mai ales daca o pui in paralel cu train-spotting-ul de la noi...

De dragul discutiei, mai adaug ca pe internet poti asculta oricand convorbirile dintre turnurile de control (inclusiv Romania) si aeronave si ai un radar virtual al intregii Europe unde poti vedea majoritatea curselor aflate in tranzit in timp real. Si toate datorita unor pasionati care au investit benevol in acest hobby (deloc ieftin). Asta spune ceva despre puterea unei pasiuni....

DR2005, unele din cele mai cautate locuri de spotting la OTP sunt in afara aeroportului, pentru ca dupa plecare nu se duc imediat sus :)
Si chiar daca se duc sus, intreaba-l pe ELEF (Nelu) unul din spoterii de ruta din Bucuresti, si o sa descoperi ca se poate si de la 12 km departare.
Pana sa se poata poza oficial in OTP campurile din jur erau pline de "colegi" cu aparatele indreptate spre cer. Locatia Aqua park e arhicunoscuta printre amatorii de pasari.

FYI: sunt aeroporturi in lumea "civilizata" unde fotografiatul este interzis. Unul din ele este Charles de Gaulle din Paris, unde amenda pentru fotografiat pleaca de la 300E.
 
Dr2005,
pe camp ma si duc la pozat cand am timp si chef, adica in mediu natural unde relieful permite o astfel de actiune.
In gari nu o fi fotografiatul interzis, dar asta nu inseamna ca poti poza, este oricum o discutie veche, inclusiv aici pe forum, adica nu te amendeaza autoritatile, dar te injura sau agreseaza bastinasii, lucru care pe mine sincer, ma scoate din starea de spirit necesara practicarii acestui hobby.

Evident, exista posibilitatea utilizarii obrazului gros, sau a pilelor si spagilor, insa acest lucru ne departeaza mult de situatia eleganta despre care am vorbit in acest topic.
 
astea cu ascultatul convorbirilor nu prea mi se pare normal, ca totusi vorbim de un domeniu sensibil, uneori prea multa transparenta strica
dar daca totusi este public, as vrea si eu un link sa vedem cum se desfasoara activitatea
 
Link-ul este www.liveatc.net

Cauti in stanga sus turnul dupa indicativ (By airport/ARTCC code)
Pentru Otopeni este LROP.
In cazul OTP-ului ai doua variante:
Ground: manevrele de pe platforma aeroportului
Tower : unde o sa auzi discutiile intre turn si aeronavele care aterizeaza sau tranziteaza spatiul aerian.

Poti sa asculti linistit, daca nu esti obisnuit cu "pasareasca" nu o sa intelegi mai nimic. Sa nu mai vorbesc de engleza unor piloti ....
Nu inteleg in ce masura consideri subiectul sensibil. Vorbim de aviatie civila nu militara si de oameni cu un mare grad de profesionalism. Nu vei auzi discutii personale, de tabloid, etc.

Radarul il gasesti la adresa:

http://www.flightradar24.com/

Cu un click pe iconul aparatului vezi datele de identificare, altitudine, viteza, etc. Ii poti vedea pe cei care ii si auzi.

Ambele situri au in spate sculele achizitionate de amatori (pasionati aero) si legate prin internet intr-o retea globala spre liberul uz al celor care au aceasta pasiune.
ATC.Net acopera aproape toate turnurile din lume si radar 24 Europa si putin din America de Nord (evident fara Atlantic).
De castigat au cei cu acest hobby in sange si care de la birou sau in spatele obiectivului foto se simt mai aproape de pasiunea lor.
 
din cate vad sunt convorbirile tuturor controlorilor de trafic suprapuse, uneori nu se mai intelege nimic
bine, cu engleza romaneasca oricum nu prea se intelege nici daca vorbeste unul singur
asa ca momentan daca vreau sa aflu daca a aterizat un avion sau pe unde este acuma mai bine sunt la informatii aeroport
e totusi interesant ca experienta ... sunt curios daca intr-o ora incep sa inteleg pasareasca lor ... poate incerc undeva prin america unde macar engleza este mai curata
 
Intr-o boxa ai approch-ul (cei care vin la aterizare), intro boxa ii ai pe cei care tranziteaza spatiul aerian.

In turn sunt preluati de doi operatori diferiti, tu opreste una din boxe si nu o sa se mai suprapuna.
Engleza pilotilor romani este excelenta ! Sa-i auzi pe cei chinezi :)

O sa-ti ia mai mult de o ora sa intelegi ce spun. Asta pentru ca dincolo de bariera de limba este limbajul tipic "speciei". Apoi mai ai nevoie si de hartile de navigatie (se gasesc tot pe google) sa intelegi ce inseamna " direct to BUDOP :)"
 
cel putin in playerul flash se aude acelasi lucru in ambele boxe (am citit pe site faza aia cu 2 canale separate, poate merge daca iau streamul mp3 ca atare)
si ma opresc aici, ca am poluat destul topicul care era de fapt locuri de fotografiat
mersi de informatii :p