Link-uri utile in domeniul istoriei si literaturii feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Interesant site-ul, acum e prima data cand il vad.
Ar mai fi http://rail.phototrans.eu/

Ideea este ca ar trebuii sa avem un site al nostru.
 
Ca intodeauna lucrul romanesc e facut prost si cu totala lipsa de interes ... nimic nou. Cel care a facut site-ul ala a vrut sa se afle in treaba, gresala lui este ca accepta pozele altora care sunt facute cum sunt...lipsa de interes din toate partile. vai de capul nostru.
 
A mai fost semnalat, insa pozele sunt foarte semnificative asa ca merita re-amintite:

http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr2.htm
 
Dorin, ce s-a intamplat cu ramasitele acealea oare ? Mai exista pe undeva ? Exista planuri ale acestor masini ? Ar merita faceute macar niste planuri, poate cineva mai indraznet daca ar avea planuri ar putea incerca sa le reproduca in miniatura. Personal "rahova" imi place cel mai mult , mai ales datorita numelui sau :D .
 
Parte din locomotivele din poze au fost reparate la mijlocul anilor '20 (pozele sunt din perioada 1919-1924 cel mai probabil de o comisie de inventariere aliata) si au circulat mult si bine pana la sfarsitul epocii aburului. Cateva exemplare din serie exista si astazi.
iti dau un singur exemplu: prima poza este a locomotivei CFR nr. 660, la muzeul CFR Sibiu exista sora geamana CFR nr. 620. Din seriile 1C mai exista 2 exemplare, la Fetesti si Sibiu, etc...

"Rahova" nu face parte dintre acestea pentru ca la data efectuarii acestor poze avea deja o varsta si un grad de uzura avansat.

In cartea "Istoricul Tractiunii Ferociare" in special volumul 1 gasesti istoricul tuturor acestor locomotive, inclusiv reproduceri dupa planuri. Deci, planurile exista.
 
@ Catalin:

Iti multumesc ca ai raspuns inaintea mea, intr-adevar, in volumul 1 al minunatei carti "Istoricul tractiunii feroviare" exista toate aceste planuri deci cineva cu adevarat interesat ar putea sa faca un asemenea model. Eu chiar astept cu mult interes sa indrazneasca cineva.

Va mai semnalez inca o poza interesanta. O locomotiva din clasa 327 in Transilvania in perioada interbelica, aici: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Old/327/27_old5.JPG

De pe excelentul site al domnului JÃ¥nos Erö: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Picmenu/Prototype/327PROT.HTM

In caz ca nu stiti despre cine e vorba, este un domn originar din Ungaria care acum lucreaza la CERN in Elvetia, care e pasionat de modelism feroviar scara H0 si face niste constructii feroviare in miniatura de la care am putea invata multe cu totii.
 
http://postcardcircuit.com/Closed_Postcard_Auction/ViewImage.php?dirname=Closed_Postcard_Auction&item=8288779

"Sziner Varalja" locomotiva a SNV, 1884.

De aici:

http://postcardcircuit.com/Closed_Postcard_Auction/showitems.php?dirname=Closed_Postcard_Auction&class=Postcard&sale_id=2182&start_print=1300

Faina poza, automotorul acela este chiar un Malaxa, este unul dintre putinele automotoare care si-au pastrat tampoanele originale. In schimb l-au modificat rusii prin alte parti, vezi partile laterale cu tabla cutata!.

751 nu seamana cu automotoarele Malaxa ci este un "Arpad" facut la Astra Arad.
 
Intimplator am gasit aceste vederi printre care sint si poze feroviare
http://vederidintrecut.blogspot.com/
 
Acum catva timp discutam aici despre cum vor fi aratat coloanele hidraulice de pe calea ferata Cernavoda-Constanta si Bucuresti Giurgiu.

Din pacate dupa cate stiu eu nu exista nici o imagine pastrata a vreunei coloane hidraulice de tip britanic de pe aceste cai ferate.

Cu toate astea, zeita Fortuna ne este prietena: iata ca a aparut cu totul neasteptat o poza a unei coloane hidraulice de tip britanic, de pe linia Varna-Ruse.

O puteti vedea aici:
http://www.lostbulgaria.com/?p=1965

Are o forma tipic britanica la fel ca si locomotiva. Iar pentru cei care se intreaba ce legatura o fi intre o cale ferata din Bulgaria si cele enumerate deja din Romania, raspunsul este extrem de simplu: au fost facute de acelasi John Trevor Barkley!
 
Un articol interesant cu cateva imagini inedite despre gara veche dar si cea noua din Constanta.

http://constanta-imagini-vechi.blogspot.com/2011/06/gara-constanta-cea-veche-si-cea-noua.html
 
interesante imginile....uite si de la Brasov si fotografia postata la 1 aprilie :wink:

http://orasulmemorabil.ro/
 
O colectie extrem de interesanta de reviste cu tematica modelism feroviar, lucrari aparute din 1937 si pana in 2008. O intreaga istorie a modelismului fero din Statele Unite. Revistele cuprind lucrari (diorame, modele, tehnici) aplicate la vremea aparitiei lor si la fel de actuale si astazi.

http://www.trainlife.com/magazines/model-train-magazine-index

Revistele sunt scanate in intregime. Materialul este in limba engleza.
 
V㒠propun o fotografie de colecţie cu un tren de mină’, apă’rut㒠într-un cotidian local din Suceava.
Presa veche - 13 octombrie<i></i>

„Au trecut cîteva luni de la intrarea în producţie a şantierului minier Leşul Ursului. în activitatea productiv㒠s-au obţinut aici unele rezultate bune. Dar producţia planificat㒠nu s-a realizat. Transportul minereului din abataje se face cu locomotivele de mină’. Sînt îns㒠locuri unde muncitorii trebuie s㒠împing㒠vagonetele goale sau încă’rcate cu minereu sute de metri”.

„Zori Noi”, Anul XX, nr. 5546, Suceava, Marţi 12 octombrie 1965.

http://www.monitorulsv.ro/Presa-veche/2011-10-13/13-Octombrie
 
Salut,

Un mic offtopic. Mai inainte in acest topic am vazut o discutie despre nemultumirea fata de calitatea pozelor de pe siteul http://cfr.stfp.net/ .
Dupa parerea mea cand te documentezi despre orice lucru este bine sa strangi cat mai multa informatie, in cazul asta pentru o locomotiva eu ma uit la detalii si ma multumesc cu orice poza. Pacat este ca pe acel site nu sunt si poze de arhiva.

Si eu sustin infintarea unei baze de date la care poate sa participe oricine cu poze facute de el sau de arhiva pentru fiecare model in parte.

In cazul asta am creeat un blog-exemplu , unde am postat pozele pe care le-am facut pentru 230.039. Am etichetat postul cu numarul locmotivei, astfel de fiecare data cand postez poze sau gasesc poze de arhiva pe net (voi specifica linkul pe care am gasit poza) voi adauga si eticheta 230.039.
Si asa vor urma alte si alte locomotive.
Etichetele devin butoane, adica eu cand dau click pe 230.039 de exemplu o sa vad toate postariile cu pozele lui 230.039 puse de mine sau de cei ce se alatura blogului.
Fiecare va avea drept de postare.

http://romaniantrains.blogspot.com/

Cei interesati imi trimit adresele de mail pe PM si eu le trimit invitatia pentru a se alatura ca autori ai blogului. Toata lumea are drept decizional!

Sper ca nu am incalcat regulile forumului.
 
Pentru cei interesati de istoria Podului de la Cernavoda: va semnalez aparitia unei noi postari care se refera la acest pod pe blog-ul Art Historia, o prezenta notabila in spatiul virtual pe care o datoram prietenului Radu Oltean.

Puteti admira imagini din timpul constructiei podului, precum si imagini de detaliu inedite cu decoratiile din bronz care impodobeau la origine aceasta adevarata lucrare de arta, opera a sculptorului Leon Pillet.

Foarte interesanta este tehnologia care rezulta din aceste poze: se pare ca tablierul podului a fost montat la o mica distanta de apa, dupa care a fost ridicat cu totul folosind verine hidraulice, in timp ce pilierii de zidarie erau construiti treptat sub el.

http://art-historia.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00%2B02:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00%2B02:00&max-results=1
 
Pe forumul skyscrapercity, am gasit poze din Banatul de alta data.

Pun aici linkul, pentru ca sint citeva poze cu gari, inclusiv, Baziasul si Orsova de odinioara.


http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=89375889&posted=1post89375889

dar ele provin de aici unde sint si mai multe gari


http://forum.druckeria.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=1744&start=140