Link-uri utile in domeniul istoriei si literaturii feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Iata 2 filmulete de pe vremea tovarasului Nicu:

http://www.britishpathe.com/record.php?id=73220

http://www.britishpathe.com/record.php?id=73362

Mai sunt cateva filmulete,insa acestea mi s-au parut mai interesante.
 
Am gasit un site interesant despre boghiele europene. E pe nemteste dar are si poze… :lol:

http://freenet-homepage.de/drehgestelle2/home.html
 
060-DA

<r>Si inca un site interesant despre 060-DA, in engleza.<br/>
<URL url="http://www.derbysulzers.com/cfr2100.html">http://www.derbysulzers.com/cfr2100.html</URL></r>
 
Salut,

Iata cateva arhive de fotografii din perioada interbelica, facute de Willy Pragher. Recomand seria mai ales pentru atmosfera urbana interbelica foarte bine surprinsa.

https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&klassi=005&anzeigeKlassi=006
 
Dand un search pe "goagal" am dat peste acest site www.brianrumary.f9.co.uk .Nimic neobisnuit pana acum.Citesc cateva cuvinte si aflu ca tipului ii place sa calatoreasca in afara pt a fotografia cai ferate industriale si mai jos se afla o lista a tarilor vizitate.Cand dau mai jos ce sa vad:Romania :D
Si aici este link-ul cu reportajele si pozele facute de el prin tara in iunie '98:
http://www.brianrumary.f9.co.uk/html/98_June/Romania.htm
 
Cautind ceva, am dat peste altceva, pentru subiectul arhitectura CFR

http://www.scribd.com/doc/26528393/Enciclopedia-Garilor-Din-Romania-Full-Text
 
Merci mult si eu de link, Dan!

Intr-adevar este interesant si pentru mine sa stiu ca in anul de gratie 2005 anumite entitati guvernamentale, in loc de dansul buricului sau "valorificarea" liniilor ferate la fier vechi, erau interesate de asemenea aspecte esoterice precum garile romanesti, motiv pentru care au binevoit sa comande acest studiu.

Au aparut niste poze interesante pe acolo, inclusiv o imagine necunoscuta pentru mine si extrem de utila cu fatada dinspre linii a garii vechi din Constanta.

Desigur, ar fi fost si mai interesant daca autorii ar fi putut merge mai departe cu documentarea, sa fie in stare sa precizeze numele arhitectului pentru mai multe cladiri, macar pentru Curtea de Arges, ca doar numele lui Giulio Magni "bantuie" liber pe net, si sa vina eventual si cu planuri detaliate. Aceste planuri exista in dosarele de la Arhivele Statului si asteapta oameni pasionati sa le descopere si sa le puna in valoare.

Dar, pentru inceput, e bine si atat, iar unde exista un inceput bun, e speranta si de mai bine!
 
Iata un blog minunat dedicat platformelor petroliere, sondelor si rafinariilor.
La acest link veti gasi si cateva cisterne folosite la transportul produselor petroliere, dar rasfoind paginile acestui blog veti gasi minunate fotografii vechi si interesante.

http://furcuta.blogspot.com/search/label/tanks
 
Nu stiu daca ati vazut site-ul asta pana acum, dar eu l-am descoperit in momentul in care cautam informatii despre locomotivele electrice care au rulat si ruleaza inca la noi. Vizionare placuta. http://cfr.stfp.net/
Va cer scuze daca nu am postat corect.
 
ce-l injuram eu pe vremuri pe stfp pe vremea cand era admin la upb, acuma am ajuns sa am si eu aceeasi meserie (bine ca nu in facultati sa ma injure lumea)
cand i-am vazut prima data site-ul ziceam ca uite si pe distrusul asta, nu are ce face decat sa pozeze tramvaie si locomotive, acuma ma uit si eu la ele, si m-as apuca si eu de asa ceva, dar e prea mare efortul totusi; jos palaria pentru site-ul ala (zic eu acuma)
cand te gandesti cum se schimba lumea ... oricum chiar daca pe alocuri lumea e deranjata de personaj (nu stiu exact de ce si nu ma intereseaza), totusi e un site de referinta pentru informarea noastra (poze only desigur)
daca s-ar apuca sa faca ceva asemanator cu modele roco, cred ca m-as apuca si eu sa dau o mana de ajutor :p
 
Dac㒠s-ar apuca s㒠fac㒠ceva asemă’nă’tor şi cu vagoane...
Lumea deranjat㒠de personaj are toate motivele, stai liniştit. Cred c㒠nici ţie nu ţi-ar plă’cea s㒠îşi pun㒠unul în gur㒠vorbe pe care nu le-ai spus şi s㒠ai probleme dup㒠aia. La fel cum nu ţi-ar plă’cea s㒠vin㒠un admin pe lokomotiv, de exemplu, s㒠se laude c㒠e binevoitor şi gă’zduieşte gratis site-ul, dup㒠care s㒠baneze toţi adminii şi s㒠spun㒠c㒠forumul e exclusiv munca lui, inclusiv ă’ia 2 ani în care forumul a funcţionat fă’r㒠ca Stfp s㒠ştie mă’car de el.
 
Mda, nu stiu ce sa spun, poveste mai veche inseamna, eu de 2 ani (chiar, sa-mi cant la multi ani ca vad ca fix azi fac 2 ani de 'nebuneala' declarata :D) nu stiu nimic. Dar din ce zici tu nu prea suna a bine. Ma rog, mai bine nu ma bag ca nu vreau sa provoc vreo flama ceva. Oricum, indiferent de cat de ??? o fi omul, totusi site-ul ala ca atare e de luat in seama. Strict si la obiect.
 
Faptul ca cineva se ocupa de o pagina de net cu un asemenea subiect este laudabil. E foarte bine ca exista locuri unde poti vedea imagini cu ceea ce este pe la noi. Deci bravo lui !
Ceea ce ma deranjeaza foarte mult, desi despre lucrul acesta am discutat de mai multe ori, este ca, ca administrator, accepta mii si mii de poze care sub orice critica. Pe pagina lui exista mii de poze care sunt de o calitate rusinoasa si eu nu le-as numi nici macar poze. Pe langa partea tehnica slaba a majoritatii imaginilor, nici incadrarea nu este mai fericita. Bine, nu ai un aparat performant, nu e nici o problema, dar nu cred ca exista pe planeta un aparat la care sa nu vezi ca nu ti-au intrat in cadru tampoanele locomotivei, sau nu intra pantograful, sau este un stalp enorm in botul locomotivei sau ca imaginea este aplecata intr-o parte etc. Deci si daca privesti la un ecran sau privesti printr-un vizor, nu ai cum sa nu observi aceste lucruri cand fotografiezi. Daca te intereseaza, desigur.
Daca totusi ai pozat ceva si a iest in halul acesta, ok, poza se sterge dar in nici un caz nu o pui pe forum si te lauzi cu ea.
Haideti sa ne imaginam ca am fi un cetatean strain care nu stie nimic de Romania feroviara. Cauta pe net si da de aceasta pagina de internet. Ce poate vedea ? Un tomberon enorm cu mii de poze mizerabile din care, daca ai rabdarea lui Sisif, poti alege cateva cat de cat sa-ti placa. Aici e problema. Ce imagine credeti ca isi poate face acel cetatean ?
Revenind, faptul ca exista o pagina de net cu aceasta tema si organizare e ceva laudabil, problema stfp este insa ca nu trebuie acceptate toate mizeriile de poze acolo. La ce bun ceva mult, prost si fara rost ? Mai bine ar face o triere severa a imaginilor si ar avea 5 % din poze dar de o calitate buna si care plac oricui. Acest lucru, adica trierea pozelor, se face si la alte pagini de profil de la altii. De exemplu, uitati-va la imaginile de pe railpicture.net. Vedeti acolo asemenea mizerii ? Ei bine nu !
Daca veti privi acolo, veti fi placut surprinsi sa vedeti ca exista multe imagini frumoase din Romania. Deci, fotografi exista si la noi, trenuri frumoase exista si la noi. Acolo este o cenzura destul de severa. Credeti ca vreodata ar accepta cei de acolo poze ca pe stfp ?
Si atunci care este problema ? Uitati-va si voi la railpicture.net si la stfp si veti intelege diferenta si despre ce vorbesc eu. Si aici e vorba numai de trenuri de la noi, deci nu ma refer la poze de la americani comparate cu poze de la noi. Vorbesc numai de trenurile de la noi. De ce acolo arata asa si la noi e invers ? Trageti singuri concluziile.
La stfp, problema e nu pagina de internet in sine, ci faptul ca se accepta orice acolo.
Desigur, nu insist neaparat pe railpicture.net, e primul exemplu care mi-a venit in minte, exista multe alte pagini de net care au poze acceptabile.
Asa ca ... ganditi-va si voi la aceste aspecte.
 
Sincer, eu unul as prefera o poza facuta cu tomberonul, decat fara poza. In fond si o poza nashpa poate sa-mi dea o idee ca locomotiva x e (sau era la vremea respectiva) vopsita in delfin spre exemplu. Ca intr-adevar, cu cat e mai buna poza cu atat da mai bine la cv, asta e cu totul alta mancare de peste. Totusi in primul rand bine ca exista.
Eu unul ce-am vazut acolo sunt cat de cat rezonabile, am vazut si poze mai putin profi, dar asta e, ma interesa mai mult continutul pozei decat calitatea ei.
 
Da, pai din acest motiv exita si stfp. Pacat.
Daca s-ar depasi momentul asta cand copilul a primit primul lui aparat foto si pozeaza orice ... am trece si noi mai departe.
Aici nu era vorba de CV. Doar de calitate.
 
Apropo de stfp, cunosc oameni care au donat poze (da, toate pozele se doneaza, pierdeti ORICE drept de autor, inclusiv la utilizare comerciala... ulterior, s-a adaugat o exceptie dar doar pentru trenuri.... oricum, omul e expert in aplicat retroactiv regulamente fara sa te lase sa-ti retragi contributia daca nu iti mai convine) si s-au trezit cu ele cropuite sa nu se mai vada pantografe, tampoane, nu mai zic de restul trenului. Discutam mai demult cu Stfp (pe vremea cand nu ne certasem) si imi spunea ca pur si simplu asta e specificul site-ului, sa se vada cutia vehiculului si atat si ca cine da poze trebuie sa fie de acord cu asta.
Exemplu de poza bine incadrata de fotograf, dar decupata de Stfp: http://otl.stfp.net/DataO/T/k/214-2-DZ:1.jpg sau http://cfr.stfp.net/Pic/60/60-1086-2DAOM:1.jpg . Nu zic c㒠pozele alea sunt superlative ale genului, dar clar erau ult mai bune atunci cand se vedea pantograful sau restul trenului.

Dac㒠ne referim strict la partea tehnică’, fă’r㒠a face referire la calitatea pozelor, site-ul e extrem de bine organizat, are şi motor de că’utare dup㒠numeroase criterii şi e şi uşor de actualizat (are script special de upload, nu st㒠s㒠pun㒠manual fiecare poz㒠cum fac eu), iar strict dpdv al cantită’ţii e cel mai mare.
 
De acord cu ce spune nicu, acel site este absolut rusinos...

A fost o tentativa de a se crea un site asemanator cu railpicture.net dar proiectul a inghetat din diverse motive...

De asemenea din alta parte se doreste a se crea un site asemanator cu railpicture.net dar este la stadiul de idee.

Ca un mic rezumat :
Dorinta este, materiale bune sunt (reportaje, poze, documentare etc) , domeniu ar fi, de timp se poate face rost, ce lipseste este un Web Geek care sa produca site-ul :roll: