Linii cu ecartament normal inchise pentru trenuri de calator

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
257
27
Husi
LOCATION
Husi
As vrea sa amintesc cateva linii de ecartament normal, care sunt fie inchise, fie pe care circula numai trenuri de marfa:

1.Regionala IASI
-linia Gura Putnei- Nisipitu
Este impracticabila, unele portiuni fiind distruse de inundatii (inclusiv terasamentul), iar in unele zone s-au furat chiar sinele. "Mersul trenurilor" din 2009 este ultimul in care mai sunt trecute trenuri de calatori pe aceasta sectie.
-linia Dornesti- Siret, care mai exista in teren, intr-o stare relativ buna.Ultimul tren de calatori a ajuns la Siret in 2008. Astazi gara Siret este pensiune turistica.
-linia Cacica- Paltinoasa (culmea, si electrificata!) unde circulatia s-a oprit din cauza unei alunecari de teren in zona statiei Varfu Dealului. In 2006 circulatia trenurilor de calatori este oprita pe aceasta sectie.
-Dangeni-Saveni. Constructia ei a inceput inainte de 1989 (facea parte dintr-un proiect mai amplu- urma ca linia sa fie prelungita pana la Darabani. Din cauza politicii de "economie" a sfarsitului anilor 80', s-a preferat un traseu mai scurt prin Vlasinesti, in locul unuia mai lung dar mai stabil prin Hanesti). Linia este inaugurata la 5 iulie 1991 (gara Saveni urma sa fie cea mai moderna din judetul Botosani). Insa, la nici un an de la inaugurare, ca urmare a unor alunecari de teren din zona haltei Vlasinesti, circulatie este intrerupta. Astazi, unele portiuni din linie au fost furate, la fel si macazele de intrare in gara Saveni, iar cladirea garii Saveni este "locuinta sociala" si arata jalnic.
-Bicaz- Bicaz Chei. Mai este folosita pentru traficul de marfa, de catre "HOLCIM".
-Comanesti- Moinesti. Ultimile trenuri de calatori la Moinesti au ajuns in 1997. In prezent linia ar mai fi folosita pentru vagoanele-cisterna.
-Valea Uzului Gara- Rafo Darmanesti. A fost inchisa o data cu rafinaria Darmanesti.

2.Regionala Galati
-Focsani- Odobesti. Ultimul tren de calatori a circulat pe aceasta sectie in 1995 sau 1996. Ulterior, au mai circulat trenuri de marfa. Linia mai exista in teren, dar semnalizarea statiei Odobesti este dezafectata.

3.Regionala Constanta
-Tandarei- Giurgeni
Lunga de 19 km, construita in 1943, avea 3 statii: Chirana, Gura Ialomitii, Lunca Dunarii+ Giurgeni). A fost complet demontata din teren in anii 2000-2001.
-Saligny Grupa Est- Cernavoda Oras
Ultimul tren de calatori a trecut 2000. Linia mai exista in teren, dar intr-o stare destul de proasta.
-Dorobanu- Lumina- Capu Midia si Constanta RAM.1- Lumina.
In 1996 au circulat trenuri automotoare. In prezent linia este in administrarea "ROMPETROL", fiind folosita pentru traficul de marfa.
-Eforie Nord- Techirghiol
Linia exista in teren, dar este impracticabila (arbusti crescuti pe linie, etc)

4.Regionala Bucuresti
-Caciulati- Snagov Plaje
Ultimul tren de calatori a circulat in 2006. In prezent linia mai exista in teren, intr-o stare relativ buna.
-I.L.Caragiale- Moreni/Filipestii de Padure- Gura Palangii
Ultimul tren de calatori la Moreni si Filipestii de Padure a ajuns in 1999-2000. In prezent linia ar mai fi folosita pentru un trafic redus de marfa.
-Campina- Teleaga

5. Regionala Craiova
-Campulung- Argesel
Ultimul tren de calatori a circulat in 2003. In prezent linia ar mai fi folosita de "HOLCIM".
-celebra Valcele- Ramnicu Valcea, cu o adevarata "poveste"
-Turnu Magurele- Turnu Magurele Port
Pana in 1998-1999 circulau si trenuri de calatori.
-Targu Carbunesti- Albeni- Seciurile.
Linia, construita in 1982, facea parte dintr-un proiect mai amplu, vizand realizarea unei legaturi feroviare mai scurte dintre Bucuresti si zona Olteniei (Bucuresti- Titu- Golesti- Pitesti- Valcele- Bujoreni Valcea- Babeni- Alunu- Seciurile- Albeni- Targu Carbunesti- Targu JIU).
Din acest vast proiect s-a reusit constructia partiala a liniei Valcele- Bujoreni Valcea, constructia completa a liniei Alunu-Babeni, si un tunel care urma sa lege statiile Alunu si Seciurile, mai ramand de construit un viaduct.
In perioada 1990-1996 linia Targu Carbunesti- Albeni- Seciurile incepe chiar sa fie electrificata, si pana prin 1996 circuland si trenuri de calatori.
Ulterior insa, trenurile de calatori sunt suspendate, iar, ca urmare a unor alunecari de teren portiunea Albeni- Seciurile este inchisa, dupa care este grav afectata si de furturi.
-Amaradia- Barsesti.
Era folosita pentru platforma industriala Barsesti.
-Turceni-Dragotesti, linie electrificata.
Ultimul tren de calatori a circulat in 2002 sau 2003, dupa care linia este inchiriata catre "Complexul Energetic Turceni", fiind folosita la transportul carbunilor. De la Dragotesti o linie industriala continua pana la mina Matasari.

6.Regionala Timisoara
-Buzias- Buzias Bai
Aici n-as baga mana in foc daca a fost linie normala sau ingusta. Tot ce am putu afla este ca, pana in 1974, era folosita si pentru calatori. Apoi este folosita ca linie industriala (si scurtat traseul) de catre Fabrica de Imbuteliere a Apelor minerale, pana in anii 2000-2001. In prezent ar mai exista pe teren.
-Boutari- Sarmisegetusa
A fost probabil singura linie cu cremaliera din Romania (s-ar putea ca si linia Constanta- Rex sa fi fost cu cremaliera). In 1978 este inchisa circulatiei, sub motivul construirii unui nou traseu, mai putin abrupt. Insa nu s-a mai reusit acest lucru, dupa 1990 inregistrandu-se furturi repetate, alunecari de teren, linia fiind astazi aproape complet distrusa.
-Sarmisegetusa- Hateg- Subcetate
Pana prin 1996 au mai circulat trenuri de calatori la Sarmisegetusa, iar pana in 1999 la Hateg. In prezent linia mai exista pe teren, intr-o stare foarte proasta.
-Mintia- Paulis Lunca Grupa T- Brad
A fost o linie extrem de dificil de construit. In 1997, din cauza unor alunecari de teren in zona haltei Pestenita, care puteau fi usor remediate, circulatia trenurilor se intrerupe intre Paulis Lunca Grupa T si Brad.
Un timp au mai circulat trenuri de calatori de la Deva la Paulis Lunca.
In anul 2007 prin diverse "afaceri" dubioase, linia Paulis Lunca- Brad ajunge in proprietatea unei firme private, care demonteaza traversele si sinele, dupa ce podurile metalice si alte componente "disparusera" deja.
Astazi, mai exista doar segmentul Mintia-Paulis Lunca, intr-o stare de degradare.

7.Regionala Cluj
-Huedin- Calatele
Ultimul tren a circulat pe aici in 1997, iar, zece ani mai tarziu, linia este complet demontata, chiar de catre CFR-Infrastructura.
-Oradea Vest- Cheresig
Ultimul tren de calatori a circulat in 1996-1997. Linia mai exista in teren, intr-un stadiul avansat de degradare.
-Abrami-Popesti
In prezent este demontata.
-Oradea Est- Baile Felix- Rogoz- Holod
In 1994 s-a produs o alunecare de teren, in urma careia segmentul Baile Felix- Rogoz- holod este inchis circulatiei. Un timp au mai circulat trenuri automotoare pana la Baile Felix. In prezent, linia exista in teren, dar dincolo de Baile Felix este impracticabila.
-Rogoz- Dobresti
Si aceasta linie a ajuns, prin "afaceri" dubioase, in proprietatea unei firme private, care in primele zile ale anului 2009 a demontat-o.
-Ulmeni salaj- Cehu Silvaniei
Ultimile trenuri de calatori au circulat in 1996-1997.
-Criseni- Zalau, linie desfiintata dupa 1960, cand s-a construit noua gara Zalau Nord.
-Viseul de Jos- Viseul de Sus- Borsa
Ultimile trenuri de calatori au circulat in 1996-1997. In prezent, linia este grav afectata de alunecarile de teren, fiind impracticabila pe unele portiuni.
-Baia Mare- Baia Mare SUD
Linia mai exista pe teren, fiind insa degradata si putin utilizata.
-Baia Mare SUD- Baia Sprie, desfiintata la 14 iulie 1988
-Baia Mare SUD- Ferneziu, in lungime de 19 km, furata bucata cu bucata.

8.Regionala Brasov
-Campia Turzii- Turda
Linia mai este folosita pentru traficul de marfa.
-Sebes Alba- Petresti
-Sibiu Grupa Selimbar- Cisnadie
In 1996 a circulat un tren de calatori. In prezent, linia mai exista pe teren.
-Chileni-Voslabeni
-Augustin- Capeni
-Ucea- Victoria
Linia este inchiriata catre "Viromet", fiind utilizata pentru traficul de marfa.
In fine, mai exista celebra linie normala suburbana din Brasov (Bartolomeu-Satulung), construita la sfarsitul secolului 19 si aproape complet demontata in 1960. O mica sectiune din actuala linie industriala dintre "Roman" si "Metrom" facea parte din aceasta linie.

La acestea se adauga cele 3 poduri, nici pana azi reparate, care au determinat inchiderea a 3 sectoare importante de cale ferata: Bucuresti-Gradistea (august 2005), Arpas-Porumbacu (in 2009) si Poiana Slanic- Slanic Prahova.
Sunt curios daca actualele inundatii nu vor constitui pretextul pentru inchiderea altor sectoare de linie, pe termen nedefinit.
 
ERATA :
Regionala Iasi
-linia Cacica- Paltinoasa (culmea, si electrificata!) unde circulatia s-a oprit din cauza unei alunecari de teren in zona statiei Varfu Dealului. In 2006 circulatia trenurilor de calatori este oprita pe aceasta sectie.

Linia a fost redeschisa in 2008, dar a fost inchisa toata sectia Darmanesti - Cacica - Gura Humorului pe 28.06.2010 la ora 19.00

Regionala Constanta
-Dorobanu- Lumina- Capu Midia si Constanta RAM.1- Lumina.
In 1996 au circulat trenuri automotoare. In prezent linia este in administrarea "ROMPETROL", fiind folosita pentru traficul de marfa.
Ai uitat Capu Midia - Sitorman, luna trecuta liniile erau in procedura de predare la CNCFR SA, nu m-am mai interesat de soarta lor e posibil sa fi fost adujudecate la ultima licitatie.

5 Regionala Craiova
-Amaradia- Barsesti.
Era folosita pentru platforma industriala Barsesti.
Este folosita si acum.

6.Regionala Timisoara

-Buzias- Buzias Bai
Aici n-as baga mana in foc daca a fost linie normala sau ingusta. Tot ce am putu afla este ca, pana in 1974, era folosita si pentru calatori. Apoi este folosita ca linie industriala (si scurtat traseul) de catre Fabrica de Imbuteliere a Apelor minerale, pana in anii 2000-2001. In prezent ar mai exista pe teren.

Linia este de ecartament normal, a mai ramas o mica bucata la iesire din gara Buzias.
-Boutari- Sarmisegetusa
A fost probabil singura linie cu cremaliera din Romania (s-ar putea ca si linia Constanta- Rex sa fi fost cu cremaliera). In 1978 este inchisa circulatiei, sub motivul construirii unui nou traseu, mai putin abrupt. Insa nu s-a mai reusit acest lucru, dupa 1990 inregistrandu-se furturi repetate, alunecari de teren, linia fiind astazi aproape complet distrusa.

A fost singura, nu a mai ramas nimic.
-Sarmisegetusa- Hateg- Subcetate
Pana prin 1996 au mai circulat trenuri de calatori la Sarmisegetusa, iar pana in 1999 la Hateg. In prezent linia mai exista pe teren, intr-o stare foarte proasta.

Mai exista doar tronsonul Hateg- Subcetate
-Mintia- Paulis Lunca Grupa T- Brad
A fost o linie extrem de dificil de construit. In 1997, din cauza unor alunecari de teren in zona haltei Pestenita, care puteau fi usor remediate, circulatia trenurilor se intrerupe intre Paulis Lunca Grupa T si Brad.
Un timp au mai circulat trenuri de calatori de la Deva la Paulis Lunca.
In anul 2007 prin diverse "afaceri" dubioase, linia Paulis Lunca- Brad ajunge in proprietatea unei firme private, care demonteaza traversele si sinele, dupa ce podurile metalice si alte componente "disparusera" deja.
Astazi, mai exista doar segmentul Mintia-Paulis Lunca, intr-o stare de degradare.

Se circula pe tronsonul Mintia - Paulis Lunca GR.T.

Regionala Cluj
-Abrami-Popesti
In prezent este demontata.

Cea mai mare perla de pana acum.
Tin sa te informez ca linia exista, ba chiar este inchiriata de Via Terra Spedition, mai mult nu va spun.
-Baia Mare SUD- Baia Sprie, desfiintata la 14 iulie 1988
-Baia Mare SUD- Ferneziu, in lungime de 19 km, furata bucata cu bucata.

Liniile exista, ba chiar se mai circula pe Portiunea Baia Mare Sud - Baia Mare Nord fosta Freneziu.

Mai sunt si alte tronsoane daca doresti iti fac o lista.
 
Era vorba doar de traficul de calatori, chiar daca Mintia-Paulis Lunca e folosita, e doar pentru marfa.
Continuare a liniilor, acum e pe lista si Vama-Moldovita dar se zvoneste ca cei ce au inchiriat-o, Ferotrans, va circula pe Vama-Vatra Moldovitei, inca nu e sigur.
Tot in zona si inchisa de cativa ani e Pojorata-Fundu Moldovei.
Tot inundatile din iunie au facut ca portiunea dintre Truşeşti şi Dorohoi sa fie inchisa. Cam asta e, daca mai stie cineva alte completari sa spuna :D
 
Mi-am mai amintit de doua linii- e drept linii industriale, pe care nu stiu sa fi circulat vreodata trenuri de calatori-: Petrosani- Petrila si Lotru- Brezoi.
 
Salut !

Pe linia Petrosani - Petrila, in anii ''90, au circulat si trenuri de calatori. Acestea erau remorcate cu LDH-uri, 040 DHC. Azi se circula zilnic insa numai cu trenuri de marfa, mai exact navete formate din vagoane Fals (pentru carbune). Toate acestea sunt remorcate de GFR.
Pe linia Lotru - Brezoi nu se mai circula, linia fiind scoasa. Totusi, podurile de cale ferata au ramas. Pana acum cativa ani, insa, se manevrau vagoane de ciment in zona.
 
Salut, sa mai adaugam cateva sectii :
1. Ră’zboieni-Uioara (acum Ocna Mures)
2. Râureni-Ocniţa Vâlcea ( industriala utilizata la transportul de sare)
3. Barbosi - Catusa - Malina - Barbosi Triaj.
 
Multumesc de precizari. Una de care am uitat: Giurgiu- Smarda. Pe google earth langa fostul combinat chimic, apare o statie CFR- probabil Smarda. Tot din aceasta statie se desprinde si linia ferata care duce la vechiul cheu a feryboatului( in 1941 sa inaugurat primul feryboat fluvial din Romania- Smarda-Russe, urmat in 1950 de feryboatul Vidin-Calafat).
 
(s-ar putea ca si linia Constanta- Rex sa fi fost cu cremaliera)

Comentariul respectiv este complet paralel cu realitatea... N-am auzit nimic despre asa ceva niciodata. Pe linia Constanta-Mamaia s-au folosit numai locomotive obisnuite de cale normala. In plus de asta, zona litorala respectiva pur si simplu nu are locuri unde sa se poata realiza linii in panta atat de mare incat sa necesite cremaliera!
 
Da, Boutari-Subcetate a fost singura linie cu cremaliera din tara, din pacate doar a fost :(
 
Linia de Dorohoi a fost redeschis㒠la vreo 2 zile de la inundare, cei de la Railforce şi Regiotrans s-au mişcat bine.

închise pe termen nelimitat, pe lâng㒠cele amintite mai sus, mai sunt:
- Vama - Moldoviţa (alunecare de teren)
- Dă’rmă’neşti - Cacica - C-lung. Moldovenesc (inundaţii)
- Suceava - Dorneşti
- Dorneşti - Gura Putnei - Putna (închis㒠din simplul motiv c㒠materialul rulant nu poate ajunge la Suceava, implicit nu poate fi revizuit şi re-alimentat nică’ieri)
- Fă’lciu - Fă’lciu Nord
 
Sa mai completam:
Golenti-Poiana Mare
Carei-Berveni
Dorobantul-Betonaj-Constanta Obor(o tin minte din mersul din 1956)
Rontau-Baile 1 Mai
Iam-Bazias
Sercaia-Sinca Noua
Dornisoara-Bistrita Bargaului(parca in timpul celui de-am doilea razboi a fost desfiintata)
 
Multumesc de precizari.
-Carei- Berveni mai apare in "mersul de tren" pe 2010, cu doua perechi de trenuri, probabil automotoare maghiare, care circula intre Carei- Tiborszallas- Mateszalka.
Din cate sitiu, statia de frontiera romaneasca a fost mutata de la Berveni la Carei.
-Dorobantu-Betonaj- Constanta Obor- ar fi interesant traseul care-l urma
-Iam-Bazias
Intre Iam- Jasenovo- Bela Crkva (pe teritoriul Serbiei) linia (dupa google earth) mai exista in teren(dar foarte degradata). Intre Bela Crkva- Socol (unde intra in Romania)- Bazias linia a fost demontata prin 1950-1952, si datorita conflictului politic dintre Iugoslavia lui Tito si URSS (in aceea vreme, conducerea de la Bucuresti s-a situat de partea URSS).

iN LEGATURA CU LINIILE INCHISE RECENT, CA URMARE A INUNDATIILOR, SUNT CURIOS DACA VOR MAI FI REFACUTE (in mod normal, daca s-ar interveni operativ, in 2-3 luni ar trebui redate circulatiei) sau daca recentele inundatii nu vor fi un simplu pretext pentru "inmormantarea" definitiva a acestor linii, asa cum s-a intamplat pe Bucuresti Progresu- Comana sau Brasov-Sibiu.
 
Mai era si linia Vadu Siretului- Ferma Starcea- Tereblecea- Siret- Ramificatie- Sinauti. In 1921 deja exista (deci cel mai probabil a fost construita pe timpul Austro-Ungariei). Dupa 1944, cand partea de nord a Bucovinei este reocupata de URSS, in anii 50', tronsonul Vadu Siretului- Siret este transformata in linie larga, iar tronsonul Siret- Sinauti este probabil desfiintat. In 1986, o data cu construirea liniei normale Dornesti- Siret, linia larga Siret- Vadu Siretului este desfiintata.

De asemenea, tot in 1921 exista si tronsonul Nisipitu HM- Rusca- Seletin- Sipotele Suceava, care a fost desfiintat tot dupa 1944.
 
Mai sunt liniile incalecate din maramures inchise, Sighet-Campulung la Tisa si Valea Viseului spre Ucraina. Eu voirbeam strict de trenuri CFR de calatori sau trenuri private de la noi, chiar daca acum circula MAV sau altele pe acele linii :D
 
nicu4 a spus:
Salut !

Pe linia Lotru - Brezoi nu se mai circula, linia fiind scoasa. Totusi, podurile de cale ferata au ramas. Pana acum cativa ani, insa, se manevrau vagoane de ciment in zona.

Asa ceva numai in Romania se putea intampla, priviti :

http://www.forumtrenuri.com/infrastructura-si-semnalizari-f13/linii-industriale-t322-18.htm
 
Daca ma poate lamuri cineva: cel mai lung tunel de cale ferata din Romania s-ar afla pe linia miniera Ostra-Lesu Ursului. Tunelul ar avea 6.000 m. Intrebarea este daca aceasta linie miniera este sa nu legata de reteaua CFR? Cea mai apropiata statie CFR de Ostra ar fi Frasin sau Molid, de pe linia 502.
 
Cred ca cel mai lung tunel, daca nu gresesc este tunelul de la Teliu, aflat ep linia Intorsura Buzaului - Brasov?
Sau e vorba cumva vorba de tunel de cale ferata miniera?

E.
 
Pai prin linie miniera inteleg linia din interiorul unei mine, ceea ce nu-i tunel ca nu are decat o deschizatura iar linii miniere sunt de 500 mm sau 600. Daca zici de linia inchisa de pe vremuri ce era in moldova undeva, poate sa fie cale normala cu racordare la Frasin parca. Oricum aceea nu a fost pentru traficul de calatori si nu e binecunoscuta, acum e demontata probabil. In miomentul de fata cel mai lung tunel e cel de langa Introrsura Buzaului de la Teliu de pe linia regiotrans :D